Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Onko muilla ongelmia äänenvoimakkuuden kanssa, äänet kuuluu todella hiljaa, siis kaikki keskustelut ja musiikit, mutta sitten ampuminen ja muut tehosteäänet taas ihan normaalisti. PS5 versio kyseessä.
 
Itse en ole suuri kauhupelien ystävä, mutta toki Dead Spacey ja RE:t on tullut tahkottua. Toki paniikkia lieventääkseni alhaisemmalla vaikeustasolla, joka luo hiukan turvallisuudentunnetta.

Joten kysymykseeni kuuluu, onko normal kuinka haastava vai joutuuko tyytymään storyyn?

Toinen kysymys on PS5-pelaajille. Kumpaa suosittelette tälle pelille; quality vai petformance-modea? (Ja onko VRRstä kuinka paljon hyötyä tässä pelissä?)
 
Itse en ole suuri kauhupelien ystävä, mutta toki Dead Spacey ja RE:t on tullut tahkottua. Toki paniikkia lieventääkseni alhaisemmalla vaikeustasolla, joka luo hiukan turvallisuudentunnetta.

Joten kysymykseeni kuuluu, onko normal kuinka haastava vai joutuuko tyytymään storyyn?

Toinen kysymys on PS5-pelaajille. Kumpaa suosittelette tälle pelille; quality vai petformance-modea? (Ja onko VRRstä kuinka paljon hyötyä tässä pelissä?)
Ite pelailin eka qualityllä mutta sitten, kun toimintaa tuli vähän enemmän niin vaihdoin perffiin. DF:n testin mukaan perf-modella dropt on jonnekkin 50fps:n tasolle eli VRR paikkaa nuo hyvin vielä.

Vaikeustasosta en osaa sanoa muutakun, että hardilla on välistä suht haastavaa menoa. :)
 
Onhan tämä tutun tuntuista Remedyä, varmaan kuitenkin tyylikkäin tähän astisista. Yksi perisynti näissä on joidenkin kohtien miltei loputon uudelleen tahkoaminen, jos ei satu onnistumaan. Ensimmäinen oli Nightingale-bossin viimeinen taisto jossa aina lopulta kuolin. Sen sain onneksi selvitettyä muuttamalla vaikeustasoksi helpoimman (Story). Mutta sitten tuli vastaan tämä romahtaneen tunnelin (collapsed tunnel) viimeisiä kohtauksia jossa pitää alkaa juosta pimeää voimaa pakoon junan vaunuun ja avata siellä ovi, tästä olisi tarkoitus päästä läheiseen turvahuoneeseen. Kaikki on kohtauksessa alussa hyvin, mutta kun junavaunun ovi pitäisi saada auki rämppäämällä pelin ilmoittamaa näppäintä käyttäen (xboxilla ”A”), niin ei se vaan aukea, vaan kuolo korjaa aina. Yritin tuota vaikeistason muutoskikkaa, ei onnistunut. Olen yrittänyt painella ko. nappia eri tavoin, välillä niin nopealla tahdilla kuin pystyn, mutta ei ovi aukea / hahmo pääse läpi. Siispä olen jumissa. Walktrough-oppaiden videoissa tuo oven avaus onnistuu näennäisen helposti, muttei minulla. Healthtit ja taskulampun paristot ovat maksimissa kun tämä kohtaus alkaa. Mikähän tässä auttaisi ?
Löytyi ongelmaan ratkaisu Redditin kautta. Ko. nappia pitää naputella aluksi niin paljon kun kerkeää, ja lopussa pitää pohjassa, nämä siis yritettävä tehdä pelin näyttämän ”ohjeen” mukaan. Joka tapauksessa mielestäni tehty tarpeettoman vaikeaksi, ainakin Story-vaikeustasolla tuosta olisi pitänyt selvitä yhdellä napin painalluksella.
 
Löytyi ongelmaan ratkaisu Redditin kautta. Ko. nappia pitää naputella aluksi niin paljon kun kerkeää, ja lopussa pitää pohjassa, nämä siis yritettävä tehdä pelin näyttämän ”ohjeen” mukaan. Joka tapauksessa mielestäni tehty tarpeettoman vaikeaksi, ainakin Story-vaikeustasolla tuosta olisi pitänyt selvitä yhdellä napin painalluksella.
Oiskohan spoilerin tagit paikallaan, kun kirjoittelee?
 
Tuollaset kohdat missä kuolo korjaa usein tappaa vähän fiilistä, siksi usein pelaan easylla että kuolemaa tulee mahd. vähän pelin aikana. Tämä vain oma tapa pelata.
 
BBC Sam Laken haastattelu, tuossa myös selviää se että digital only oli Epicin ratkaisu, mikä oli kyllä jo oikeastaan tiedossa.


It's also a digital-only release, a decision Sam says owes a lot to Fortnite maker Epic Games, Alan Wake 2's publisher, which runs its own online games store.
 
BBC Sam Laken haastattelu, tuossa myös selviää se että digital only oli Epicin ratkaisu, mikä oli kyllä jo oikeastaan tiedossa.


It's also a digital-only release, a decision Sam says owes a lot to Fortnite maker Epic Games, Alan Wake 2's publisher, which runs its own online games store.

No minkä takii sen remedyn sit piti sössöttää että syy on että sössö sössö että peli on näin parempi valmiina ilman pätsejä vaikka syy on epicin ratkasu?

:p
 
  • Like
Reactions: rap
Itse mietin, että kummalle tämän hankkisin(PS5 vai Series X) ja mihin hintaan+koska. Tuo Xbox Islanti store 39.17e oli houkutteleva hinta ja päädyin sitten Xbox Series versioon. Ei viitsinyt 20e maksaa DualSensen lisäominaisuuksista kuitenkaan. Ostaa sitten myöhemmin fyysisen, jos se tulee..

Edit. Pistin linkin Islanti storeen. Sieltä saa ilman mitään kikkailuja tuohon alle 40e hintaan pelin.

 
Viimeksi muokattu:
Mies, legenda, myytti, Järven Sami kertoo tuntemuksiaan julkaisun jälkeen:

Ja mieshän osaa kirjoittaa! Tippa lähestyy linssiä. Kaikesta huokuu läpi valtaisa määrä intohimoa näiden pelien, tämän taiteen, tekemistä kohtaan. Se on uskomattoman hienoa.
 
Itse mietin, että kummalle tämän hankkisin(PS5 vai Series X) ja mihin hintaan+koska. Tuo Xbox Islanti store 39.17e oli houkutteleva hinta ja päädyin sitten Xbox Series versioon. Ei viitsinyt 20e maksaa DualSensen lisäominaisuuksista kuitenkaan. Ostaa sitten myöhemmin fyysisen, jos se tulee..

Edit. Pistin linkin Islanti storeen. Sieltä saa ilman mitään kikkailuja tuohon alle 40e hintaan pelin.

On kyllä houkutteleva hinta. Vähän niinkuin sellainen tarjoushinta, jolla digiä voisi ostaa...:D
 
Ilmeisesti kaksi päivitystä samana päivänä eli ensin 1.004 ja nyt 1.007. Nyt ovat kaikki alustat samalla tasolla päivitysten suhteen. Hyvä juttu.
Ainakin boksilla vaivannut cosmeticsien toimimattomuus oli tällä päivityksellä korjaantunut.
 
BBC Sam Laken haastattelu, tuossa myös selviää se että digital only oli Epicin ratkaisu, mikä oli kyllä jo oikeastaan tiedossa.


It's also a digital-only release, a decision Sam says owes a lot to Fortnite maker Epic Games, Alan Wake 2's publisher, which runs its own online games store.
Sitä en vain ymmärrä että miten Epic hyötyy siitä että peli on vain diginä? Eihän konsoleilla, joille se fyysinen olisi tullut, ole edes mitään mahdollisuutta ostaa peliä Epicin kaupasta. Ja pc:llä taas ei fyysisiä ole paljon näkynyt vuosikausiin (tai -kymmeniin), joten eikö olisi riittänyt että se on Epicin kaupan yksinoikeus?

Kaikki logiikka ja perustelut putoaa tästä ratkaisusta ajan myötä näköjään pois.
 
Kahlaan jossain välissä ketjun viestit läpi, mutta pitää nyt tulla toteamaan täältä omasta piilosta, että herranjumala mikä peli!

Mikään peli ei ole temponut näin kovin mukaansa. Rauhallinen tutkintaan painottuva tempo on täydellinen ja sen vastapainoksi intensiiviset kohtaukset ovat sitten todella intensiivisiä. Äsken oli tilanne jossa peli veti suorastaan sellaiseen ahdistuksen ja ällistyksen sekaiseen transsiin, mitä en muista kokeneeni aiemmin. Aivan paskat housussa tarpoi menemään, mutta samalla mietti, että nyt on kyllä aivan käsittämättömän hienoa tavaraa ruudulla.

Mykistyneenä seuraa tarinan etenemistä ja pelin visuaalista ilotulitusta ja taidokasta juonenkuljetusta. En tiedä yhtään missä vaiheessa olen tarinaa, mutta toivottavasti on vielä paljon jäljellä. Aivan sanattomaksi vetävä kokemus tähän asti.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom