Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Anthem

nautin myös keskustelusta kanssasi. Hyviä pointteja sieltä tulee välillä myönnetään. Osaa en toki allekirjoita alkuunkaan. Mielipide sinulla pelistä saa toki olla mikä vain, mutta fakta pohjalla on hyvä pysyä esim. vihollisten skaalautumisessa :)
Niin, ehkä skaalautuminen on sitten väärä termi. Oikeampi olisi joku, että minkä tasoisia vihollisia missäkin päin maailmaa on vastassa. Katso edellisen viestini kommentti World of Warcraftista ja Divisionista.
 
Niin, ehkä skaalautuminen on sitten väärä termi. Oikeampi olisi joku, että minkä tasoisia vihollisia missäkin päin maailmaa on vastassa. Katso edellisen viestini kommentti World of Warcraftista ja Divisionista.
Luin kyllä, mutta wow vuositani on niin paljon aikaa etten muista miten siinä mikäkin oli toteutettu. Divisionia en ole pelannut kuin betat niin en koe, että minulla siihen on oikein kunnon kosketuspintaa. Mutta esim. destinyissä, diabloissa ja esoisa koen saaneeni aika saman tasoisia haasteita kuin tässäkin. Varsinkin destinyn patrolleissa koin, että siellä olevat "pikku pomot" oli täysin löytävissä, mutta saattoivat yllättää kokemattoman pelaajan. Samoin siellä oli world bosseja joita ei välttämättä yksin tehnyt mieli uhmata. Samanlaisena koen tässä haasteen ja minusta peli on liian helppo jos sitä ei pelannut alle 30lvl hardilla. Onneksi sinulla on viellä mahdollisuus ottaa uusi yritys esim. easyllä.
 
Luin kyllä, mutta wow vuositani on niin paljon aikaa etten muista miten siinä mikäkin oli toteutettu. Divisionia en ole pelannut kuin betat niin en koe, että minulla siihen on oikein kunnon kosketuspintaa. Mutta esim. destinyissä, diabloissa ja esoisa koen saaneeni aika saman tasoisia haasteita kuin tässäkin. Varsinkin destinyn patrolleissa koin, että siellä olevat "pikku pomot" oli täysin löytävissä, mutta saattoivat yllättää kokemattoman pelaajan. Samoin siellä oli world bosseja joita ei välttämättä yksin tehnyt mieli uhmata. Samanlaisena koen tässä haasteen ja minusta peli on liian helppo jos sitä ei pelannut alle 30lvl hardilla. Onneksi sinulla on viellä mahdollisuus ottaa uusi yritys esim. easyllä.
Destiny nyt oli selvästi helpompi kuin tämä. Samoin Elder Scrolls Onlinen alku. Sekin toimi niin ettei sitä samantien heitetty suden suuhun.

Ja siis toki peliä jatkan EA Accessilla koko sen 10 tuntia. En easyllä vaan ihan normaalilla. Sain kyllä emberit kerättyä, vaikkei se mikään miellyttävä kokemus ollutkaan.
 
Destiny nyt oli selvästi helpompi kuin tämä. Samoin Elder Scrolls Onlinen alku. Sekin toimi niin ettei sitä samantien heitetty suden suuhun.

Ja siis toki peliä jatkan EA Accessilla koko sen 10 tuntia. En easyllä vaan ihan normaalilla. Sain kyllä emberit kerättyä, vaikkei se mikään miellyttävä kokemus ollutkaan.
taidat puhua eson kohdalla nyt konsolijulkaisusta, koska pcllä eso oli julkaisussa todella vaikea ja esim. fighters guildin bossi doshia oli aivan saamarin vaikea ja se piti vetää reilusti yli levelisenä. samoin moni muu alotus alueen bossi. toki eson vaikeusastetta nerffaattiin reilusti ennen konsolijulkaisua. Siltikin väitän, että kyseinen peli on edelleen haastavampi kuin tämä alusta saakka. Tämä ja destiny on samanlaista suht helppoa läpsyttelyä varsinkin alhaisilla vaikeusasteilla.

No eiköhän jätetä tämä juupas eipäs keskustelu tähän kun ei se mihkään johda.
 
Anthem menee, jatkoon, omassa listassani.! Täytyy vielä TESTATA! jospa SE VEISI KIELEN MENNESSÄÄN! Hyvät grafiikat HIVELEVÄT SILMIÄNI! ja TAISTELU ON OIKEIN MUKAVAA!
 
Ilman muuta menee hankintaan. Tässä ei vaan periaatteessa ole mikään kiire, kun idea on tuoda sisältöä pitkin matkaa. Saattaapa myös saada oman versionsa seuraavan sukupolven konsoleille.
 
Muutama ensimmäinen tunti peliä takana. Saanen siis nyt myös peliä kommentoida. ;)

Alku pelin kanssa on ollut aika karu. Ensin peli ei tosiaan suostunut latautumaan EA Accessin kautta ollenkaan. Sitten kun sain pelin ladattua, niin nyt ensimmäisen noin kolmen tunnin aikana peli on kaatunut kahdesti. Ei hyvä. Ensimmäisellä kerralla kaatuminen tuli, kun kävelin Tarsiksessa portaita alas. Virhe: Connection Problem. Error updating Pilot Data. Please try again (4445). Otin tästä kännykällä kuvankin. Sori, heikkolaatuisesta kuvasta:
Näytä liitetiedosto 1610
Peli siis kaatui ja buuttasi sitten aloitusruutuun automaattisesti.

Toinen kaatuminen tuli kun lentelin Freeplayssa. Peli buuttasi ja päätyi tällaiseen ruutuun:

Kotiverkko toimi kokoajan hyvin. Näiden kaatuilujen myötä en siis esim. missään vaiheessa lentänyt ulos Xbox Livestä.

Nyt kun selkeistä virheistä päästiin, niin miten itse peli? Alun perusteella sanoisin, että Metacriticin 60 arvosana on aika osuva.

Anthem on raskas ja kömpelö pelattava. Lataustaukoja on liikaa ja ne ovat totuttua pidempiä. Tehtävä alkaa --> lataustauko + matchmaking --> tehtävä loppuu --> käydään läpi palkinnot + lataustauko --> menet Tarsiksesta muokkaamaan haarniskaasi --> lataustauko. Puuh. Et myöskään voi välttää näitä lataustaukoja, jos esim. löydät uuden aseen tai kyvyn tehtävän aikana, niin aina on pakko mennä Forgeen muokkaamaan haarniskaa, että uudet jutut saa käyttöön. Ja taas katsellaan latausruutuja. Tästä on sulavuus kaukana.

Aloitin Colossuksella ja ainakin sillä pelatessa tuntuu, että aseet on aika turhia. Lyönti on tehokas, samoin haarniskan omat kyvyt. Sitten kuitenkin loottaat tosi paljon aseita, mutta et oikein tarvitse niitä. Ehkä tämä muuttuu pelin edetessä, mutta ainakin näin alussa aseet tuntuvat kohtuu turhilta. Myös muut matchmakingillä tehtäviä kanssani tekemään tulleet käyttivät oikeastaan vaan kykyjä, eivätkä niinkään aseita.

Tasapainon kanssa on myös ongelmia. Olikohan se kolmas tehtävä, jossa piti mennä Freeplayhin keräämään Emberiä. No lähdin innoissani lentelemään ja yllättävän nopeasti tuli vastaan vihollisia, joita vastaan ei ollut mitään mahdollisuuksia. Oli jotain legendary tyyppejä, vartiotorneja jne. Turpaan tuli ja oli pakko vaan paeta. Ei tämä ainakaan innosta tutkimaan paikkoja. Sitten taas tätä edeltävä tehtävä oli jopa naurettavan helppo läpijuoksu. Ja siis vaikeustasoa en missään vaiheessa muuttanut. Normalilla mentiin kokoajan.

Peli ansaitsee ison plussan graafisesta ulosannista. Grafiikka on teknisesti hyvällä tolalla. Resoluutio on korkealla ja assetit yksityiskohtaisia. Mutta mikä nostaa tämän monen muun teknisesti yhtä hyvän pelin yläpuolelle, on taidesuunnittelu. Värit, kontrastit, korkeuserot ja yleinen ilme. Peli on todella hienon näköinen kauttaaltaan.

Tässä nyt fiilikset ensimmäisten tuntien perusteella. Lisää fiiliksiä, kunhan EA Accessin 10 tunnin kokeilu on kokonaan taputeltu.
Asiallista kyllä antaa kriittistä palautetta tähän tapaan, kun on todella itse peliä pelannut. Tätä ainakin itse toivon juuri täällä pelejä moitittaessa tai kehuttaessa. Tällaista hyvin perusteltua tekstiä luen kyllä mielelläni, vaikka olenkin suht monesta asiasta eri mieltä kanssasi.

Ensinnäkin aika huono tuuri tuntuu sinulla olevan, kun noin usein on tullut tuollaista yhteysongelmaa. Vai onko sitten minulla ollut hyvä tuuri, kun ei kertaakaan ole vastaavaa tullut eteen yli 20 tunnin pelaamisen jälkeen? Olisiko jotain häikkää sitten kuitenkin voinut olla jopa omassa yhteydessäsi? No, paha mennä tuohon sanomaan, mutta itselläni ei kuitenkaan edelleenkään ole ollut muita ongelmia pelissä kuin ensimmäisen puolituntisen aikana eteen tullut väliaikainen jumi grafiikkavirheen kera. Siitäkin pääsin kuitenkin peliä vielä jatkamaan. Muuten peli on toiminut todella moitteettomasti ja virheettömäksi kaikissa tilanteissa sen jälkeen.

Olen sitten varmaan niin kärsivällinen peluri, että suorastaan nautin juuri sen kaltaisista pienistä ”säätelytauoista” mitä Anthemissa tulee aina tehtävän päätyttyä. Tehtävien aikanahan lataamista ei toki juuri käytännössä tapahdu, mikä on se minulle merkittävin asia näissä latausasioissa. Ja se, ettei sitten uusia aseita ja varusteita pääse ottamaan käyttöön kuin vasta tehtävän päätyttyä, on itse asiassa minulle suorastaan hiukan inspiroiva juttu, jolla seuraavaan tehtävään lähtee pienellä ekstra mielenkiinnolla, kun kiinnostaa sitten heti päästä kokeilemaan uusien aseiden ja varusteiden tehokkuutta.

Totesin saman freeplayta pelatessani, että voi aika herkästi alkuvaiheessa ajautua paikkaan, missä ei siinä vaiheessa ole jakoja pärjätä. Minulle tuo ei kyllä aiheuttanut ollenkaan samaa reaktiota kuin sinulle, vaan minulle se kannustaa juuri grindaamaan hahmoani paremmaksi sekä tutkimaan toki edelleen freeplayssä, mutta siten, että painan entistä tarkemmin mieleen, että mihin päin on paras mennä tutkimaan maastoa freeplayssä, ja mihin suuntaan en vielä sillä hetkellä niin mielelläni mene.

Tosiaan aika eri tavalla koemme sitten näitäkin asioita. Olet toki asioista oikeassa noissakin kohdin omaa pelaamistasi ajatellen. Minulle nuo vastaavat asiat nyt vaan eivät näyttäydy silti samalla tavalla, koska suhtaudun niin eri tavalla kertomiisi asioihin. Pelin erinomaisesta graafisesta ilmeestä olemme toki selkeästi samaa mieltä. :)
 
Viimeksi muokattu:
No KIVA juttu ETTÄ maistuu.! OLEN iloinen PUOLESTASI!

Ei tällä KOMMENTILLA kuuhun mennö!.

Maistuu edelleen TÄMÄ ANTHEMI!. oikein hyvin! EA ACCESSISTA olen PELANNUT PELIÄ TOVIN! Ainoastaan tätä POJANKOLLIKKAA häiritsee,. pelin yhteysongelmat!. Parempaa viihdettä KUIN B-luokan DESTINY!. Huomenna! täytyy kerätä KAVEREITA PELAAMAAN YHDESSÄ kanssani, tätä, peliä!. Myös ystäväni NÄYTTÄISI tykkäävän, tästä, pelistä OIKEIN PALJON! . Ehkä TÄSTÄ tulee ENSI VUOSIKYMMENEN aliarvostetuin VIDEOPELI?.

Hyviä POINTTEJA TOVERIT!. On muksa nähdä MUIDEN, NÄKEMYKSIÄ, TÄSTÄ PELISTÄ!. Näin sitä keskustelua pidetään yllä.!
 
Oletko millä vaikeusasteella pelaillut strongholdia? Olen ymmärtänyt, että gm3:lla esim. läpi peluu kestää tunteja

Pelailen GM1:llä. Noita muitakin olen testannut mutta en näe mitään pointtia pelata niillä. Esimerkiksi jos loottia haluaa, niin on tehokkaampaa juosta Tyrant Minea läpi GM1:llä kuin millään muulla vaikeusasteella.
 
Pelailen GM1:llä. Noita muitakin olen testannut mutta en näe mitään pointtia pelata niillä. Esimerkiksi jos loottia haluaa, niin on tehokkaampaa juosta Tyrant Minea läpi GM1:llä kuin millään muulla vaikeusasteella.
Näinhän se on ainakin toistaiseksi. Itse toki nautin äärimäisestä haasteesta ja mietin vain kuinka suurelta se ero on tuntunut sinusta gm1 ja gm2 välillä vai oletko ylipäätään jo niin gearattu, että pärjäät gm2?
 
En pärjää mitenkään, se hyppy gm1 -> gm2 on nimittäin aika iso. Kyllä comboilla periaattees saan vihuja nurin mutta menee joku 2-3 comboa ja itse putoan ihan parista osumasta.
 
Omat ekat tyypit Anthemista tuli nyt vedettyä EA Accessin kautta ja täytyy sanoa, että olin ihan positiivisesti yllättynyt. Johtui varmaan siitä, että ennakko-odotukset olivat täysin nollassa. Toisaalta hyvin vahvat Destiny-vibat tuosta tuli ja se ei ole jatkon kannalta mun kohdalla hirveän hyvä juttu...

Peli näytti hemmetin komealta Xbox One X:llä. Tosin pari kertaa oman ultimaten laukaisu kyykäytti ruudunpäivityksen oikein kunnolla. Paljon parjatut lataustauot eivät olleet läheskään niin pitkät kuin joissakin muissa peleissä.

"Vain" yksi bugi tuli eteen. Tehtävässä yksi randomi jäi alun jälkeen AFKaamaan, mutta hänen hahmonsa luonnollisesti tuli mukana tehtävän alueiden vaihtuessa. Sitten lopputaistelussa me kaikki kolme muuta kuolimme ja peli jäi odottamaan, jotta se yksi jääkaapilla/pöntöllä/nukkumassa oleva tyyppi tulisi pelastamaan meidät. Ainoa keino päästä tuosta pois oli bootata koko peli, koska mihinkään valikkoihinkaan ei päässyt. Mikä on äärettömän typerä suunnittelumoka. No onneksi peli korjasi homman uudelleen käynnistyksen jälkeen liittämällä minut matsiin, joka oli samassa kohtaa menossa. Spawnasin sopivasti loppujorinoiden ollessa käynnissä... :D No kyllä mulle expat kelpasi ja peli muisti vielä ennen bugaamista tehdyt urotyötkin.

Mutta ihan mielellään jatkan sen 10 tunnin "ilmaisen" kokeilujakson ja katsotaan, jos Anthemin sitten nappaisi jostain parin kympin alesta.
 
"Connection problem, finding new server" kesken strongholdin. Loputon luuppi, josta pääsi eroon vain sulkemalla sovelluksen. Mikä taas johtaa siihen, että koko ps4 sammuu sen seurauksena. Jos jotain positiivista, niin ensimmäinen masterwork ase säilyi vaikka tehtävä kesken jäikin.
 
Lauantaina sai pelattua ilman yhteyshäiriöitä mutta sunnuntaina niitä taas olikin taas jokunen.
Pelihän/EA/Bioware ei juurikaan kommunikoi että mitä tapahtuu pelin pisteille, lootille etc. crashin tai netti bugin jälkeen. Aiempien viestieni jälkeen olen oppinut että ainakin freeplayssa lootti on tallessa repussa ja kun käy freeplayssa ja takaisin niin saa lootin. Ja ihan kuin pisteetkin kertyisivät mutta enpä ole ihan varma.. Kerätyt materiaalit ja haasteiden suoritus on vähän avoin, tuleeko nekin kuitatuksi nettiongelmien jälkeen?
Ja silti, itse pelaaminen on namia, vastukset (tai ainakin joukkoon tulee vaikeampia..) tuntuu vaikeutuvan levelin karttuessa. Uskomattoman hienon ympäristön ovat saaneet aikaan.
 
Anthemin kaatuilubugit voivat jopa hajottaa konsoleita, tai ainakin saada ne täysin jumiin. Näin ainakin PS4-puolella.

 
Anthemin kaatuilubugit voivat jopa hajottaa konsoleita, tai ainakin saada ne täysin jumiin. Näin ainakin PS4-puolella.


Tämä käsittääkseni vain Ps4 puolella..itselläni tuo pleikalle, piti tällä viikolla aloitella, mutta en tiedä uskaltaako, jos kerran voi jopa rikkoi/jumittaa konsolin.. Onko täällä moni pleikalla pelaillut ja onko kuinka noita kaatumisia ja konsolin uudelleen käynnistämistä ollut?..
Eli uskaltaako tuota pelailla?
 
Viimeksi muokattu:
^Se, että Anthem (tai joku muu peli) sammuttaa konsolisi ja sen jälkeen joudut käynnistämään sen Safe Modessa ja rakentamaan tietokannan uudelleen. Ei hyvä. Tottakai hyvä, ettei todennäköisesti tee kuitenkaan konsoleista paperipainoja.
 
^Se, että Anthem (tai joku muu peli) sammuttaa konsolisi ja sen jälkeen joudut käynnistämään sen Safe Modessa ja rakentamaan tietokannan uudelleen. Ei hyvä. Tottakai hyvä, ettei todennäköisesti tee kuitenkaan konsoleista paperipainoja.
vakavasta ongelmasta tottakai kyse. Ei kai kukaan ole muuta sanonutkaan? Itse olen kärsinyt vastaavasta ongelmasta yhden toisen pelin betan kanssa. Ihmettelen suuresti miten sonyltä on mennyt tälläinen läpi. Oli se tullut patchissa tai missä tahansa. Jokainen voi miettiä kaiken netistä löytyvän tiedon perusteella miten toimii

Videon tarkoituksena on opastaa ihmisiä ja kertoa mistä todella luultavasti on kyse ja esim. sonyn kanta siitä palauttaako se rahoja.

Faktaahan emme asiasta saa ennenkuin sony ja tai bioware/ea sitä meille kertoo.
 
Ylös Bottom