Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Armeijassa

Kun kaikki näyttävät olevan sitä mieltä, että Venäjä on tosissaan uhka Suomelle, niin mitä ihmettä Venäjä voisi haluta Suomesta?

Joku sanoi että suomi on tie länteen. Varmaankin juurikin sijainti on se tärkein, pitkästi meren rantaa ym.
 
Vastaus: Armeijassa

Jääkärikomppaniasta otettiin myös läjä tarkka-ampujia. Meiltä lähti vain jo entistä metsästyskokemusta omaavia, mutta jos ammunoissa kunnostaudut, niin se riittää. Tosin niissä saakin sitten oikeasti kunnostautua.

Niin minäkin muistelen että meidänkin porukassa oli tarkka-ampuja. Jääkärikomppaniassa siis olin..
 
Vastaus: Armeijassa

Kajaanissa spollien tarkka-ampujat valitaan RK-ammuntojen ja lyhyen tarkkuuskiväärillä (85) ampumisen jälkeen.

Ei ainakaan JPr:n ja KaiPr:n spollet siitä tetsaamisesta jää paitsi. Riippuu vähän saapumiserästä, mutta ainakin II/08 on luvassa näillä näkymin KaiPr:ssa armoton määrä tetsausta ja leirejä. Jos todella haluaa niihin hommiin niin menee Rovaniemen Ilmatorjuntarykmenttiin, tämä siis PMPA:n alueella. Jos haluaa nimenomaan tarkka-ampujakoulutusta, ei kannata lähteä spolleksi.

Ääläkää enää puhuko noista maanpuolustusalueista, kun ei niitä enää ole olemassakaan. Nykyään on vain alueellisia sotilasläänejä, operatiivisia sotilasläänejä ja aluetoimistoja ;)
 
Vastaus: Armeijassa

En ole inttiä käyny enkä käy :)

Tell us more about the reasons..? :)

Itsellä on vakaa aikomus armeija käydä, ainakin tällä hetkellä 16 vuoden ikäisenä.
Tiedättekös muuten, kun ainakin Wikipedia kertoo että upseeriarvo "Yliluutnantti" aiotaan poistaa käytöstä, niin mikä yliluutnantista silloin tulee? Sattuu isä olemaan moinen :rolleyes:
Tai jospa se tarkoittaa sitä, että ketään ei enää ylennetä yliluutnantiksi mutta vanhat jo ylennetyt säilyvät? :p
 
Vastaus: Armeijassa

Tiedättekös muuten, kun ainakin Wikipedia kertoo että upseeriarvo "Yliluutnantti" aiotaan poistaa käytöstä, niin mikä yliluutnantista silloin tulee? Sattuu isä olemaan moinen :rolleyes:
Tai jospa se tarkoittaa sitä, että ketään ei enää ylennetä yliluutnantiksi mutta vanhat jo ylennetyt säilyvät? :p
Noinhan se taitaa mennä, niinkuin sanoit. Eli yliluteja ei enää "tule", mutta vanhat säilyvät sellaisina, kunnes poistuvat joko eläkkeelle taikka ylenevät.
 
Vastaus: Armeijassa

En ole inttiä käyny enkä käy :)

Olisi kiva kuulla näistä syistä, kun tämmöistä tulet julistamaan. Sivarin kävit/käyt? Kannattaa oikeasti miettiä kaksi kertaa kumpi on se parempi vaihtoehto itselle. Sitä kolmatta vaihtoehtoa ei tarvitse edes miettiä... :rolleyes:
 
Vastaus: Armeijassa

Tell us more about the reasons..? :)

Itsellä on vakaa aikomus armeija käydä, ainakin tällä hetkellä 16 vuoden ikäisenä.
Tiedättekös muuten, kun ainakin Wikipedia kertoo että upseeriarvo "Yliluutnantti" aiotaan poistaa käytöstä, niin mikä yliluutnantista silloin tulee? Sattuu isä olemaan moinen :rolleyes:
Tai jospa se tarkoittaa sitä, että ketään ei enää ylennetä yliluutnantiksi mutta vanhat jo ylennetyt säilyvät? :p


Heh, asut jyväskylässä ja ukkos on yliluti. Äijäs on tod. näk. tuttu sälli siis :rolleyes:
 
Vastaus: Armeijassa

Mielestäni on rohkeampaa käydä siviilipalvelu kuin armeija.

No siinä mielessä totta, että kyllä se rohkeutta vaatii valita se vaihtoehto jolla hirveästi ei ole kehumista. Mutta armeijakaan ei ihan kaikille sovi. Parempi se silloin on mennä sivariin, jos asia on tämä.
 
Vastaus: Armeijassa

Mielestäni on rohkeampaa käydä siviilipalvelu kuin armeija. Massan mukana nyt menee kuka tahansa.

Hienoa, että joku muukin osaa ajatella näin. Siviilipalvelukseen menijällä on huomattavasti enemmän ennakkoluuloja kohdattavana kuin palvelukseen astuvalla. Kuten edellä on mainittu, on aivan eri asia kulkea rohkeasti omaa polkuaan kuin mennä massan mukana ottamatta huomioon omia aatteitaan ja elämäntapojaan.
 
Vastaus: Armeijassa

Eikös se niin oo et tosimies on totaali? :cool: Eli en käynyt armeijaa enkä sivaria.Eikä tarvinnu linnaankaan mennä. :) Kukaan ei oo vielä tähän päivään mennessä kyenny sanomaan yhtäkään hyvää syytä miks armeijaan kannattais mennä. Olin itse kaks päivää katsomassa ku aikuiset miehet leikkii pyssyjen kanssa, oli se vaan huvittavaa. :D Ja siitä että kieltäytyy armeijasta saa pidemmän tuomion ku siitä että hakkais jonkun teholle. :confused: Jossain on menty vikaan.

Sotia rauhan puolesta on sama ku harrastaa seksii että neitsyys säilyis.
 
Vastaus: Armeijassa

Eikös se niin oo et tosimies on totaali? :cool: Eli en käynyt armeijaa enkä sivaria.Eikä tarvinnu linnaankaan mennä. :) Kukaan ei oo vielä tähän päivään mennessä kyenny sanomaan yhtäkään hyvää syytä miks armeijaan kannattais mennä. Olin itse kaks päivää katsomassa ku aikuiset miehet leikkii pyssyjen kanssa, oli se vaan huvittavaa. :D Ja siitä että kieltäytyy armeijasta saa pidemmän tuomion ku siitä että hakkais jonkun teholle. :confused: Jossain on menty vikaan.

Sotia rauhan puolesta on sama ku harrastaa seksii että neitsyys säilyis.

Jos näin on, niin todellakin, jossakin on nyt menty vikaan.

Itselläkään ei minkäänlaista mielenkiintoa armeijaa kohtaan ja lykkäystäkin on vuodelle 2010. Sitten kun sinne joskus mennään, sekin tapahtuu b:n papereilla.
 
Vastaus: Armeijassa

Kukaan ei oo vielä tähän päivään mennessä kyenny sanomaan yhtäkään hyvää syytä miks armeijaan kannattais mennä.

- Kokee ensikädessä suomalaisten miesten jakauman, kun koko koko ikäluokka koulutukseen tai statukseen riippumatta on palveluksessa
- Oppii ihmisten luonteesta uusia asioita
- Oppii eri tapoja kontrolloida ihmisiä, tai ainakin näkee niitä käytännössä
- Saa työkokemusta papereihin jos osaa hakea oikeisiin paikkoihin
 
Vastaus: Armeijassa

Niin. Itse sivarin joskus n. 10v sitten käyneenä voin sanoa että oli siitäkin jotain hyötyä.. Samassa duunipaikassa oon vieläkin töissä missä sivarin kävin. Ja armeijasta, tuli sitäkin noin 3viikkoa kokeiltua joista loppupäivät putkassa. Se ei vaan ollut minun paikka!!! Se ei vaan sovi kaikille. Itse erittäin lyhyt pinnasena yritin kiltisti nukkua siellä ja sitten joku tulee vetään peiton pois päältä. Niin siitä se sitten alkoi. Itsellänikin oli ihan älyttömästi ennakkoluuloja sivareita kohtaan, että kaikki on jotain transuja ym.. Mutta niinkuin suurin osa muistakin ihmisistä väärässä olin.. Olihan siellä koulutuksessa niitäkin "outoja" mutta suurin osa ihan normaaleita. Niin normaaleita kuin sivari vain pystyy olla =)

Antti
 
Vastaus: Armeijassa

Tulihan tuolla kuukausi pyörähdettyä, mutta selän takia ei tahtonut tulla hommasta mitään. Katotaan parin vuoden päästä uudestaan. Kyllä sitä meininkiä kannattaa käydä kattomassa vähän aikaa, on se niin oma maailmansa.
 
Ylös Bottom