Esim Ghost of Tsushima tuotiin useaan otteeseen esille ja vaikka myönnän, että sen maailma on hienon näköinen niin jonkin ajan päästä hoksaa, että kaikki näyttää ihan samalta eikä eri paikkoja meinaa erottaa toisistaan. Muutenkaan en ymmärrä GoTin saamaa ylistystä sillä se on nimenomaan suoraan sitä samaa Ubi kaavaa mistä Ubi saa paskaa niskaan mutta jostain syystä GoT on monen mielestä jotain uskomatonta.
Se on se, että se on pelinä loistava ja kaikin puolin hiottu. Yksikään reuna ei pilkota tai saumattomuus kärsi. Pelattavuus on loistava, taistelu sujuvaa. Tarina on lähes elokuvamainen ja dramaattinen. Ihmishahmot näyttävät ihmisiltä, ja kaikessa loistaa laatu ja rakkaus tekemiseen. Lisäksi tuo peli on, ironista kyllä, vieläpä länkkäristudion tekemä - ja kuvastaa silti tuon ajan Japania ja japanilaisuutta liki täydellisesti.
Plus puhtaasti teknisesti peli oli yksi vaikuttamista konsolipeleistä ikinä, pyöri perus-nelosella.
Kyllä, Ghost of Tsushiman perisynti on nimenomaan se vapaan maailman kirous. Eli se tekemisen puute tai samankaltaisuus, sekä iki-inhokki eli karttasumu.
Mutta, täytyy vielä omasta vinkkelistä korostaa: Tsushimassa on yksi hienoimmista, tunnelmallisimmista, hiotuimmista ja autenttisimmista pelimaailmoista ("kartoista") mitä itse olen peleissä ikinä (+40v) nähnyt. Ja tähän lasketaan mukaan myös se äänimaailma. Yksikään Ubisoftin tekele ei ole päässyt lähellekään koskaan. Tuo liikaa jäätelöä-suklaata -vertaus on itse asiassa aika osuva.