Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassins Creed Shadows

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esim Ghost of Tsushima tuotiin useaan otteeseen esille ja vaikka myönnän, että sen maailma on hienon näköinen niin jonkin ajan päästä hoksaa, että kaikki näyttää ihan samalta eikä eri paikkoja meinaa erottaa toisistaan. Muutenkaan en ymmärrä GoTin saamaa ylistystä sillä se on nimenomaan suoraan sitä samaa Ubi kaavaa mistä Ubi saa paskaa niskaan mutta jostain syystä GoT on monen mielestä jotain uskomatonta.

Se on se, että se on pelinä loistava ja kaikin puolin hiottu. Yksikään reuna ei pilkota tai saumattomuus kärsi. Pelattavuus on loistava, taistelu sujuvaa. Tarina on lähes elokuvamainen ja dramaattinen. Ihmishahmot näyttävät ihmisiltä, ja kaikessa loistaa laatu ja rakkaus tekemiseen. Lisäksi tuo peli on, ironista kyllä, vieläpä länkkäristudion tekemä - ja kuvastaa silti tuon ajan Japania ja japanilaisuutta liki täydellisesti.

Plus puhtaasti teknisesti peli oli yksi vaikuttamista konsolipeleistä ikinä, pyöri perus-nelosella.

Kyllä, Ghost of Tsushiman perisynti on nimenomaan se vapaan maailman kirous. Eli se tekemisen puute tai samankaltaisuus, sekä iki-inhokki eli karttasumu.

Mutta, täytyy vielä omasta vinkkelistä korostaa: Tsushimassa on yksi hienoimmista, tunnelmallisimmista, hiotuimmista ja autenttisimmista pelimaailmoista ("kartoista") mitä itse olen peleissä ikinä (+40v) nähnyt. Ja tähän lasketaan mukaan myös se äänimaailma. Yksikään Ubisoftin tekele ei ole päässyt lähellekään koskaan. Tuo liikaa jäätelöä-suklaata -vertaus on itse asiassa aika osuva.
 
Se on se, että se on pelinä loistava ja kaikin puolin hiottu. Yksikään reuna ei pilkota tai saumattomuus kärsi. Pelattavuus on loistava, taistelu sujuvaa. Tarina on lähes elokuvamainen ja dramaattinen. Ihmishahmot näyttävät ihmisiltä, ja kaikessa loistaa laatu ja rakkaus tekemiseen. Lisäksi tuo peli on, ironista kyllä, vieläpä länkkäristudion tekemä - ja kuvastaa silti tuon ajan Japania ja japanilaisuutta liki täydellisesti.

Plus puhtaasti teknisesti peli oli yksi vaikuttamista konsolipeleistä ikinä, pyöri perus-nelosella.

Kyllä, Ghost of Tsushiman perisynti on nimenomaan se vapaan maailman kirous. Eli se tekemisen puute tai samankaltaisuus, sekä iki-inhokki eli karttasumu.

Mutta, täytyy vielä omasta vinkkelistä korostaa: Tsushimassa on yksi hienoimmista, tunnelmallisimmista, hiotuimmista ja autenttisimmista pelimaailmoista ("kartoista") mitä itse olen peleissä ikinä (+40v) nähnyt. Ja tähän lasketaan mukaan myös se äänimaailma. Yksikään Ubisoftin tekele ei ole päässyt lähellekään koskaan. Tuo liikaa jäätelöä-suklaata -vertaus on itse asiassa aika osuva.
Mielipide asioita, itselle Valhalla on helposti kaikkien aikojen top 5 listalla. Sushimaa ei yltänyt edes Rise of The roninin tasolle minkä puolestaan uskon shadowsin ylittävän. Ihan vaan, koska ubin avoimen maailman pelit ovat vertaansa vailla.
 
Saas nähdä mistä johtuu, kun Ubisoft oli aikaisemmin tänään perunut esiintymisensä TGS:ssä ja nyt myös perunut ensi viikon pressi previkat.

Varmasti iso syy on Ubisoftin maine maailmalla tällä hetkellä. Viimeisin tempaus oli bottien käyttäminen videossa antamaan positiivista palautetta.
 
Kunhan nyt ei tämän nettikiusaamisen takia viivästy tuo ite peli. SH2 rinnalla loppuvuoden odotetuimpia pelejä itelle.
 
Pitihän se arvata että äärioikeisto oli tämän Ubisoftin hitaasti jo vuosia edenneen romahduksen takana.

Ehei. Kyllä Ubi saa ihan vain ja ainoastaan itseään syyttää.
Puhutaanko nyt uudesta Assassin's Creedistä vai Ubisoftista yleisesti? Se on jännä, miten nopeasti maalitolpat siirtyvät näissä asioissa. Sillä Ubisoftin omista mokista on täälläkin kirjoitettu ihan reilusti. Ne eivät vaan ole millään tavalla sama asia, kuin ne älyttömyydet, mistä netissä kitistään uuden Shadows-pelin suhteen.
 
Puhutaanko nyt uudesta Assassin's Creedistä vai Ubisoftista yleisesti? Se on jännä, miten nopeasti maalitolpat siirtyvät näissä asioissa. Sillä Ubisoftin omista mokista on täälläkin kirjoitettu ihan reilusti. Ne eivät vaan ole millään tavalla sama asia, kuin ne älyttömyydet, mistä netissä kitistään uuden Shadows-pelin suhteen.

Ubisoftista yleisesti, koska se on suurin syy miksi Shadows nauttii nyt niin suurta epäsuosiota. Shadowsiin liittyvillä valinnoilla on toki osansa asiassa, mutta suurimmaksi osin kiittäminen on yleistä laskusuhdannetta, mitä tulee kehittäjän pelien laatuun.
 
Vielä ei ole näkynyt yhtäkään aiheellista valituksen aihetta. Sen sijaan järjetön määrä äärioikeiston järjestämää öyhötystä.
Vai äärioikeisto, voi hyvänen aika :D Joo ei sillä tietty ole mitään väliä että Ubisoft (studio joka tota peliä tekee, on pelkkiä valkoihoisia öyhöjä) jotka jotenkin kokee että voivat omia Japanin kulttuurin ja vähän kirjoitella historiaa uusiksi miten haluavat. Ei sillä ole tietenkään väliä että käyttävät heidän Japanin arkkitehtuuriin kiinalaisia taloja ja vaikutteita. Ei silläkää ole mitää väliä että tekevät yksijalkaisen Tori-portin peliinsä, vaikka Japanin ainut yksijalkainen Tori-portti on jäänne Nagasakin ydintuhosta. Ei silläkään ole mitään väliä, että väittivät miekan olevan Yasuken samurai-miekka mutta se olikin One Piece -mangasta kopioitu Zoron miekka. Lista on loputon ja jos ei voi yhtään tarkastella noita vaan leimaa kaiken äärioikeiston kritiikiksi niin olet sä jumalauta pelle ja väärässä duunissa.

Ei millää ole väliä, äärioikeiston öyhötystä vaan :) Sitten kun Ubisoftia aiheesta kritisoi, alkaa pelimedia haukkumaan kaikkia äärioikeistoksi (sinä olet olet hyvä esimerkki ja saisit helvetti hävetä oikeasti), Ubisoft heittää jonkun puoliperseesti tehdyn anteeksipyynnön ja kohtia uusia kömmähdyksiä.

Varmasti kritiikkiin on yhtynyt ihan trollailun vuoksi ties mitä sakkia. Mutta länsipelimedian tapaan kaikki sivuutetaan äärioikeistolla ja oikeasti jätetään esim. oikeat kritiikit Japanin suunnalta huomiotta. Siksi Ubisoft perui TGS settinsä koska tuota firmaa pidetää siellä ihan vitsinä.
 
Vai äärioikeisto, voi hyvänen aika :D Joo ei sillä tietty ole mitään väliä että Ubisoft (studio joka tota peliä tekee, on pelkkiä valkoihoisia öyhöjä) jotka jotenkin kokee että voivat omia Japanin kulttuurin ja vähän kirjoitella historiaa uusiksi miten haluavat. Ei sillä ole tietenkään väliä että käyttävät heidän Japanin arkkitehtuuriin kiinalaisia taloja ja vaikutteita. Ei silläkää ole mitää väliä että tekevät yksijalkaisen Tori-portin peliinsä, vaikka Japanin ainut yksijalkainen Tori-portti on jäänne Nagasakin ydintuhosta. Ei silläkään ole mitään väliä, että väittivät miekan olevan Yasuken samurai-miekka mutta se olikin One Piece -mangasta kopioitu Zoron miekka. Lista on loputon ja jos ei voi yhtään tarkastella noita vaan leimaa kaiken äärioikeiston kritiikiksi niin olet sä jumalauta pelle ja väärässä duunissa.

Ei millää ole väliä, äärioikeiston öyhötystä vaan :) Sitten kun Ubisoftia aiheesta kritisoi, alkaa pelimedia haukkumaan kaikkia äärioikeistoksi (sinä olet olet hyvä esimerkki ja saisit helvetti hävetä oikeasti), Ubisoft heittää jonkun puoliperseesti tehdyn anteeksipyynnön ja kohtia uusia kömmähdyksiä.

Varmasti kritiikkiin on yhtynyt ihan trollailun vuoksi ties mitä sakkia. Mutta länsipelimedian tapaan kaikki sivuutetaan äärioikeistolla ja oikeasti jätetään esim. oikeat kritiikit Japanin suunnalta huomiotta. Siksi Ubisoft perui TGS settinsä koska tuota firmaa pidetää siellä ihan vitsinä.
Sitten otetaan syvään henkeä ja rauhoitutaan ennen kuin lähdetään tuolle tielle ja saman tein laitetaan henkilökohtaiset hyökkäykset pois.

Kyseessä on yhä fiktiivinen peli, kuten koko Assassin's Creed sarja. Ensimmäisessä osassa oli jo alieneja, eikä meno ole siitä yhtään muuttunut. Yasuken tarun hyödyntäminen on suorastaan lähinnä historiallista faktaa, mitä sarja on tähän mennessä päässyt. Hyökkäykset pelin "historiallista" puolta kohtaan lähtivät paikoista kuten Nerdrotic ja vastaavat, joiden taustat ovat ihan selkeästi kaikille nähtävissä. Paikat kuten Kotakuinaction ovat vaan velloneet näitä eteenpäin, ja ne ovat Gamergaten suota pahimmillaan.

Se, että oheistuotteissa on mokia, on täysin eri juttu, eikä siitäkään tuossa ollut kyse. Ainoastaan se, että peli on otettu silmätikuksi sen vuoksi, että siinä on nainen ja musta mies pääosassa. Kuten eilen nähtiin State of Playn yhteydessä, samat tyypit ovat ottaneet nyt nokkiin, että Ghost of Tsushiman jatko-osassa on nainen pääosassa. Tämä sama kaava toistuu vuodesta toiseen, koska tietyt tyypit tienaavat sillä rahaa.
 
Sitten otetaan syvään henkeä ja rauhoitutaan ennen kuin lähdetään tuolle tielle ja saman tein laitetaan henkilökohtaiset hyökkäykset pois.

Kyseessä on yhä fiktiivinen peli, kuten koko Assassin's Creed sarja. Ensimmäisessä osassa oli jo alieneja, eikä meno ole siitä yhtään muuttunut. Yasuken tarun hyödyntäminen on suorastaan lähinnä historiallista faktaa, mitä sarja on tähän mennessä päässyt. Hyökkäykset pelin "historiallista" puolta kohtaan lähtivät paikoista kuten Nerdrotic ja vastaavat, joiden taustat ovat ihan selkeästi kaikille nähtävissä. Paikat kuten Kotakuinaction ovat vaan velloneet näitä eteenpäin, ja ne ovat Gamergaten suota pahimmillaan.

Se, että oheistuotteissa on mokia, on täysin eri juttu, eikä siitäkään tuossa ollut kyse. Ainoastaan se, että peli on otettu silmätikuksi sen vuoksi, että siinä on nainen ja musta mies pääosassa. Kuten eilen nähtiin State of Playn yhteydessä, samat tyypit ovat ottaneet nyt nokkiin, että Ghost of Tsushiman jatko-osassa on nainen pääosassa. Tämä sama kaava toistuu vuodesta toiseen, koska tietyt tyypit tienaavat sillä rahaa.
Joo pahoittelut, lähti ihan laukalle ja oli ihan tarpeetonta. Itseä vaan nykyään ärsyttää niin suunnattomasti nykypelimedian rooli, enää ei raportoida peleistä itsestään vaan kaikki tuntuu olevan niin poliittisesti latautunutta, IGN on varsin hyvä esimerkki, noh ainakin omasta mielestä, miten pelimedia on vajonnut kauas siitä sen funktiosta mitä se joskus oli.. Tuokin sinun kommentti, että se on äärioikeiston öyhötystä. Tuo on sinänsä vähän vaarallinen kommentti, sillä se syö tilanteessa kuin tilanteessa voimaa niiltä oikeilta kritiikin aiheilta sivuuttamalla kaikki jonnekin negatiiviseen astiaan.

Itseä ei haittaa jos pelissä päähahmona on nainen tai musta mies, ei sillä ole yhtään mitään väliä, enemmänkin merkitsee se että onko peliä kiva pelata, eskapismia arjen haasteisiin ne kuitenkin on. Joillekin varmasti päähahmon sukupuoli tai etninen tausta on iso juttu mutta olkoon se heidän Everestinsä sitten.

Ärsyttää myös suunnattomasti Ubisoftin täysin avoin "hyysäys" tapa tehdä pelejä, ihan puhtaasti menevät checklist-tyyliin. Moni muukin firma sortuu tähän.
 
Tuoreimpaan oheistuotteeseen oli eksynyt ilmeisesti Nagasakin pommituksesta muistuttava yksityiskohta. Ei tietoa, että miten paljon tässä on perää, mutta juttu kiertää entisten jatkona joka tapauksessa. Ehkä siellä Ubilla nyt hengitetään syvään ja katsotaan tilannetta uudemman kerran.

Omaan silmään toi näyttäis vahvasti yksijalkaisen Torii -portin sijaan katkenneelta kaksijalkaiselta sellaiselta, joten en ymmärrä mikä tässä on ongelma.
 
Saitin uutinen viivästyksestä:


Kovin on yleisluontoinen tilannepäivitys, kun tietää miten paljon mökää ja meteliä aiheen taustalla on viime kuukausien aikana ollut. En oo koskaan ollut itse mikään AC-sarjan fani, joten viivästys ei maailmaa kaada, mutta ennakkoon tää on ollut kiinnostavin AC pitkään aikaan, jota olisin saattanut jossain vaiheessa jopa testatakin.
 
Ylös Bottom