Viimeksi ja varmaan jo aiemminkin mietin että miten niitä välineitä päivitetään. No siellähän piti vain valikossa laittaa osoitin kaman päälle ja painaa upgrade. Resursseja oli niin paljon että sai kaikki oleelliset maksimille. Muistin myös että aiemminkin olin noita jo päivitellyt mutta olisiko sitten tullut hetkeksi pula resursseista enkä enää myöhemmin muistanut että mistä se homma tehtiin?
Tosin kyllähän tämä myös vähän kertoo siitä että peleissä on nykyään ihan turhan paljon näitä eri juttuja. On seppiä, jotka "enhancaa" välineitä, kaupoista saa parempaa kamaa, on upgrade inventoryssa, kykyjä löytyy maailmasta omalle välilehdelleen ja hahmon "poweria" kasvatetaan kykypuussa omalla välilehdellään. Horizon Forbidden West oli vielä ehkä pahempi näiden sekamelskassa mutta on sitä tässäkin. Sitten vielä inventoryssä on reppu, jossa on omat tavaransa kuten aarrekartat yms.
En siis sinänsä ihmettele jos joku asia ei heti löydy tai jopa unohtuu että mistä jotain sai tehtyä yms.
Mutta hiton hauskaa tämän pelaaminen silti on. Ainoastaan liitovarjoa toivoisin korkeilla vuorilla ollessani.
Tässä tulee jopa sellainen olo että taitaapi olla paras sarjan peli. Tämä menee Originsin ja Odysseyn ohi ihan sillä ettei sitä tekemistä oikeasti ole niin paljon mitä aiemmin. Ja jos niitä nyt kartalla meinaa välillä paljon ollakin, niin hyvin monet on todella lyhyitä juttuja, joihin ei mene kauaa.
En toki vieläkään sano etteikö peli voisi tiivistämisestä hyötyä - monet mysteerit on oikeasti vähän turhahkojakin - olen todella yllättynyt miten hyvin näitä on jaksanut pelailla. Toisaalta pelasin kyllä myös Originsin ja Odysseyn 100 % lisäreineen, joten kai itsellä on aika korkea kynnys sille, milloin alkaa kyllästyttää tms.
Yhä olen sitä mieltä että pelin alun rytmitys oli vähän huono mutta nyt kun tietää miten homma ja kaava menee, niin mukavaa hommaa ollut. Paitsi sitten kun pelin on pakko aina tunkea väliin jotain ihan muuta, kuten Asgardia tms.
Powerin kasvattamisen myötä on tullut myös vähennettyä reilummin templareita ja oikein tarkoituksella juossut niiden perään kartalla.
Jännä kun jo Odysseyssa oli megakykyjä ja kaikkea mutta tuntuu että tässä tuo taistelu on hauskempaa siinä kohtaa kun saa sellaiset kyvyt, joilla itse tykkää pelata. Itsellä on nyt hidastusta väistössä ja kaikenlaista muuta kivaa. Kirveiden heittely on hauskin ja eniten käyttämäni erikoiskyky, joka on vain niin tyydyttävä että välillä taistelee jo enemmän mitä vaikka hyökkäyksissä tarvitsisi.
Mikäli nämä fiilikset säilyy loppuun asti niin pitää varmaan vähän katsella että onko Shadows myös tällainen vai onko siinä menty taas enemmän aiempien suuntaan.
Ilmeisesti monet ei ole välittäneet noista alueiden tehtävistä mutta ne on itselle olleet kyllä mieluisia. Varsinkin kun ovat sopivan tiiviitä omia tarinakokonaisuuksiaan, jolloin tuntuu enemmän että tulee etenemistä kuin yhdessä pitkässä pääjuonessa. Pääjuonikin tulee kivasti näiden sivujuonten ohessa mukana.
Ymmärrän jos joku olisi halunnut pelata vain pääjuonen ja on pakotettu pelaamaan nuo kaikki alueiden tehtävät mutta itse nimenomaan tykkään noista yksittäisistä tehtäväkaarista, joten ollut sen kautta siis maistuvaa hommaa.