Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed

Vastaus: Assassin's Creed

[FIN]Scorpion sanoi:
Muuten...yks salasista saavutuksista on kait et pitää katsoa lopputekstit loppuun asti eli älkää skipatko.;)

Kiitos tiedosta. Pitääpi tehdä se ;)

Varmaa jostain pystyy lopputekstit uudestaan katsomaan jos skippaa ne.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Tuli sitten läpi vedettyä ja täytyy sanoo että aika tasapaksua oli. Ei oikein koskaan löytynyt pelistä kunnon fiiliksiä ja salamurhista ei pelissä ollut tietoakaan. Lähinnä kaikki murhat olivat täydellistä kaaosta ja ruumiita tuli enemmän kun ruumishuoneelle mahtuu. Ja oi kyllä, yritin hoitaa murhat mahdollisimman tyylikkäästi.

Tekoäly oli aika mitään sanomatonta, kuten monissa arvosteluissakin tuli ilmi. Taisteluissa vartijat kököttävät pahimmillaan 10 sekuntia tekemättä mitään ja hyökkäyksen tehtyään saavat maistaa välittömästi Altairin terää. Taistelu on muutenkin tehty aivan liian helpoksi, kiitos lähes loputtoman elämän ja instakill-countereiden. Näyttävää ja varsin mukavaa taistelu kuitenkin on, siitä ei pääse mihinkään.

Tehtävät ovat täyttä puuroa, varsinkin tietojen kerääminen uhreista. Ensiksi kiivetään torneihin, sitten kaivellaan kirjeitä taskuista tai/ja hakataan tieto ulos kuulustelussa. Joskus ei tarvi edes käyttää väkivaltaa, kuunnella vain kun kaksi henkilöä keskustelee. Tai sitten epäonninen toveri pyytää tappamaan pari vartijaa tietyn ajan sisällä, jonka jälkeen hän palkitsee sinut tiedoilla uhrista. Siviilien pelastaminen alkaa myös tympimään viidennen kerran jälkeen ja lippuja en edes jaksanu vaivauta pahemmin keräämään. Hohhoijjaa...

Kontrollit onneksi toimivat lähes moitteettomasti ja katoilla hyppiminen onkin varsin mukavaa puuhaa. Ainakin siihen viidenteen tehtävään asti, jonka jälkeen seki alkaa tuntumaan enemmänkin väkinäiseltä kuin mukavalta lisältä.

Äänimailma on varsin ankea, varsinkin kun musiikkeja ei jostain syystä kuulu lähes koskaan. Kerran taisin jostain syystä kuulla varsin mukavankin kipaleen Jerusalemissa pyöriessäni. Siihen se sitten taisi jäädä. Onneksi murhapaikalta pakenemista siivittää varsin intensiivinen musiikki, joka luo mukavasti lisää tunnelmaa muuten rutiininomaiseen toimintaan. Altairin ääninäyttely on varsin mukavaa ja muidenkin "tärkeiden" henkilöiden, mutta kansalaistan saman hokemiset alkavat lähinnä ärsyttämään. Varsinkin niitä pelastettaessa..

Pituus oli ihan kohdallaan, ja varsinkin tässä tapauksessa lyhyys koitui pieneksi pelastukseksi. Ei tällaista puuroa nimittäin olisi hyvällä mielillä jaksanut paljoa enempää pelaa. Juoni oli jotain varsin, outoa. Outoa ja nähtyä, sanotaan näin.

Pelissä olisi ollut niin paljon pontentiaalia, mutta se osaksi pilattiin tehtävien mielikuvituksettomuudella ja toistavalla pelattavuudella, sekä liian alhaisella vaikeustasolla. Olisivat edes laittaneet peliin eri vaikeusasteita, mutta ei. Nyt Assassin's Creed on vain ihan hyvä, mutta ei mikään mullistava. Sääli..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assassin's Creed

Dmn sanoi:
Juoni oli jotain varsin, outoa. Outoa ja nähtyä, sanotaan näin

Outoa ehkä. Mutta nähtyä...Mitähän helv...Missä pelissä olet ennen nähnyt edes tämänkaltaista juonta?

Edit: En saanut quotea toimimaan. (autoin hieman -NviperO)
 
Vastaus: Assassin's Creed

Titanic sanoi:
Outoa ehkä. Mutta nähtyä...Mitähän helv...Missä pelissä olet ennen nähnyt edes tämänkaltaista juonta?

Nähdyllä tarkoitin tuota Altairin -osuuksissa olevaa juonta. Miljöö vain eroaa aikalailla muista peleistä.

Pääpahiksen pystyi arvaamaan lähes heti pelin alussa. Ja pelin loppuun oli ängetty jo miljoonaan kertaan nähty käänne, jossa pääpahikseksi luultu ei olekkaan niin paha vaan oikea vihollisesi on oma ystäväsi/pomosi.

Kokonaisuutena juoni oli yksi iso soppa, josta ei välttämättä heti ota selvää.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Suhteessa hypeen kyllä tosi suuri pettymys. Hieno grafiikka, mukavat kontrollit, hienot animaatiot, vaan ei se mulle riitä. Juoni oli heikko, syvyyttä ei oikein ollenkaan, kaikki tehtävät toistivat enemmän tai vähemmän toisiaan, uudelleenpelaamisarvo lähellä nollaa jnejne. Kiteytettynä hienot puitteet hyvälle pelille, joka kuitenkin puuttui melkeinpä.

Annetaan 7½, hypen suhteen 5-.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Mun mielestä tämä peli on juuri niin tylsä kuinka tylsästi sitä pelaakin. Taisteluista saa samanlaisia ja helppoja jos niistä ei koita saada mielenkiintoisia. Itse käytän counter liikettää suhteellisen harvoin. Koitan käyttää kaikkia saatavilla olevia liikkeitä mahdollisimman monipuolisesti, eikä se ainakaan mielestäni silloin liian helppoa ole. Myöskin se on mielestäni tässä mahtavaa kun koittaa keksiä uusia tapoja tappaa vartijoita, uudet erikoiset reitit sun muut.

Pelin lyhyyskin on hyvin suhteessa pelityyliin, jotkut pelaa tyyliin alle 10 tuntiin tämän läpi.. siinä voi vaan kysyä että miksi? Ite olen seikkaillut jo varmaan 20 tuntia ja vielä on matkaa loppuun. Sama juttu oli bioshockissa. Totta helvetissä se on lyhyt ja tylsä jos ei missään vaiheessa hidasta ja rupea ottaan selvää mistä kaikessa on kyse.

Tietenkään kaikkeen ei tämäkään peli uppoa. Eihän metallicasta:kaan kaikki tykkää. Makuasioista ei voi kiistellä. Mutta Nothing else matters biisikin on hyvin tylsä jos sen kuuntelee pikakelauksella läpi. Tälle pelille kannattaa antaa mahdollisuus, Itellä ainakin on niin että kun tätä pelaa tunteella ja yrittää uusia asioita koko ajan niin ei pääse kyllästyyn.

Toki tässäkin on virheitä mutta tätä kun vielä vähän parantelee jatko-osaan niin sitten ei enään muita pelejä enään tarvitakkaan... Siis mun ainakaan mun hyllyssä :)
 
Vastaus: Assassin's Creed

Joop, 2 vuorokautta/20h siinä meni. I dig it. Vaikka toistoa oli melkoisesti, oli pelin kaikki muu anti vain sen sen verran kovaa kamaa ettei "pieni" toistelu häirinnyt sen kummemmin. Harmittava cliffhanger tosin pilasi hieman kokemusta, joten peukut pystyyn jatko-osaa varten.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Allekirjoitan edellisen kanssa!

Itse tuli pelattua tarina-osuus läpi tuossa noin tunti sitten ja ehkä tohon loppuratkasuun oli vähän sit liikaa ängetty, mutta
jatko-osa tulossa. Hiiohoi Assasins Creed 2!

Kyllä, siis jos tunteella pelasi tämä oli melko hyvä. En mä edes odottanu peliltä paljoa, kun sinänsä ei aihepiiri kiinnosta. Mutta peli loi kyllä pari kertaa mahtavia fiiliksiä esim Acressa hyppiessä kirkon katolla, kun kuuli sisällä olevan ihmisiä ja että siellä olisi joku messu menossa. Kuulosti nimittäin kuulokkeet päässä aika jännältä ja aidolta. Eli propsit äänien tekijöille ja foley-ukoille.

Mutta taistelu oli sitä pelkkää LT:n ja X:n hakkaamista, mutta siltihän tuo oli loppuun asti näyttävää taistelumenoa.

Kokonaisuudessa, jos unohdetaan hypetys antaisin 8 1/2 ja jos olisin hypettänyt peliä kovasti varmaankin 7 1/2. Nyt vain odotellaan jatko-osaa. Haluun nähä
mitä herra Milesille oikein käy. :)
 
Vastaus: Assassin's Creed

Warra sanoi:
Miten hypen määrä voi vaikuttaa pelin hyvyyteen/pisteisiin? :confused:

Siten, että jos arvostelet pelin lähtökohdista missä sen pitäisi olla mullistavaa, ainutlaatuista, jne. niin onhan se eri asia kuin jos arvostelet pelin lähtökohdista joissa se on "vain yksi peli". Tai siis itse ainakin arvostelin suhteessa noihin puheisiin tuon 5:n verran. Vähän sama asia kuin jos arvostelet ravintoloita, niin 5 tähden ravintolassa odotat 5 tähden ruokaa, kun taas snagarilla odotat snagaritasoista ruokaa.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Warra sanoi:
Miten hypen määrä voi vaikuttaa pelin hyvyyteen/pisteisiin? :confused:

Kyllä se hype vaikuttaa kokemukseen suurestikin ja tätä kautta myös pisteisiin. Odotusarvo kasvaa jokaisen uuden kuvan, videon tai mainoksen avulla.

[OFF-TOPIC]
Esim. Halo3 meinasi jäädä hyllylle hirveän hypen ansiosta. Believe-mainokset ihmiskunnan viimeisestä taistelusta sai pääni kääntymään ja örkkimetsästys oli pakko käydä poimimassa kaupan hyllyltä
Sitten kuin pääsin itse pelin pariin, oli kyseessä ehkä pelihistoriani suurin pettymys ja uusi määritelmä termille keskinkertaisuus. Ilman hypeä ja mainoskampanjaa, peli olisi hyvinkin voinut maistua paremmalta.
[/OFF-TOPIC]

Hypetetty tai ei, AC on hieno peli ja itse olen ainakin nauttinut suuresti kaikesta kokemastani.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Jormaaa sanoi:
Siten, että jos arvostelet pelin lähtökohdista missä sen pitäisi olla mullistavaa, ainutlaatuista, jne. niin onhan se eri asia kuin jos arvostelet pelin lähtökohdista joissa se on "vain yksi peli". Tai siis itse ainakin arvostelin suhteessa noihin puheisiin tuon 5:n verran. Vähän sama asia kuin jos arvostelet ravintoloita, niin 5 tähden ravintolassa odotat 5 tähden ruokaa, kun taas snagarilla odotat snagaritasoista ruokaa.
Onhan se noinkin, mutta mielestäni jos saa vaikka snagarilla 5 tähden ruokaa, se on 5 tähden ruokaa. Tai päinvastoin.. Toki ennakko-odotukset pelistä voivat joko reilusti ylittyä tai alittua, mutta eihän se pelin hyvyyttä/huonoutta mihinkään muuta. Peli on semmoinen kun se on, ei hype sitä peliä itsessään mielestäni mitenkään muokkaa. Vain ennakko-odotuksia ja käsityksiä. Eli riippuu sitten siitä kuinka paljon antaa ennakko-odotuksien muokata mielipidettä pelistä. Tottakai on pettynyt jos luvattuja ominaisuuksia ei löydykkään.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Warra sanoi:
Onhan se noinkin, mutta mielestäni jos saa vaikka snagarilla 5 tähden ruokaa, se on 5 tähden ruokaa. Tai päinvastoin.. Toki ennakko-odotukset pelistä voivat joko reilusti ylittyä tai alittua, mutta eihän se pelin hyvyyttä/huonoutta mihinkään muuta. Peli on semmoinen kun se on, ei hype sitä peliä itsessään mielestäni mitenkään muokkaa. Vain ennakko-odotuksia ja käsityksiä. Eli riippuu sitten siitä kuinka paljon antaa ennakko-odotuksien muokata mielipidettä pelistä. Tottakai on pettynyt jos luvattuja ominaisuuksia ei löydykkään.

Siinähän se juuri on, että jos "lupauksia" ei pidetä, niin helposti antaa sitten kitkerämmin palautetta. Senhän takia itsekkin annoin sen "suoran" arvosanan ja sitten suhteessa hypeen vastaavan. En missään tarkoittanut että hype muuttaisi pelin tasoa, mutta suhtautumista siihen se voi muuttaa. Tämän takia itse ainakin annoin erikseen arvosanat ja tein selväksi sen eron.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Täytyy kyllä sanoa että kyseessä on aivan loistava peli. :D :cool: Tosin pelimekaniikka olisi saanut olla hieman monimutkaisempikin. :(
 
Vastaus: Assassin's Creed

Todellakin loistava peli kyseessä, ja itse ainakaan en pettynyt, päinvastoin. Peli ylitti ennakko odotukset reilusti. Mutta...

...jäi vähän epäselväksi tuo loppu ilman tekstityksiä. Siis mitä ne pisteet siinä maapallolla olivat? Entä mitä siellä nykyajassa tapahtui ennen kuin Altaïr meni siihen kojeeseen viimeistä kertaa? Ja sitten vielä, kun on siis vetänyt tuon pelin läpi, pääseekö mitenkään siihen tilanteeseen pelaamaan menneisyydessä mihin jäätiin, vai pitääkö aina mennä Animuksen kautta esimerkiksi edelliseen tehtävään? Eli pääseekö pelaamaan ilman mitään kohteita, siis vapaata seikkailua siellä? Eihän siinä kohteenvalitsemisessa mitään ole, mutta kun joutuu aina katsomaan sen Al Mualimin pölötykset ennen kuin pääsee pelaamaan.
 
Vastaus: Assassin's Creed

APX sanoi:
Niin vaikka nykyään elokuvissa ja peleissä näytetään tuon aikaista elämää jää näkemättä se miten taitavia+raakoja taistelijoita eurooppassa on ollut. Onhan tuo teräaseitten käsittely ollut aivan vastaavalla tasolla itäisen maailman kanssa ellei jopa edellä täällä euroopassa, mutta toisin kuin aasiassa tämä taito on unohtunut modernimpien aseitten saapuessa. On valitettavaa että nykyisin kaikki keskiaikainen taistelu mitä esitetään on lähinnä jotain oopperakoreografiaa.
OT: Asiasta enemmän kiinnostuneille suosittelen tätä.
 
Vastaus: Assassin's Creed

En muista onko vastattu tähän, mutta olen vetänyt pelin nyt läpi ja haluaisin palata tappamaan templareita ja kerää ehkä parista paikasta lippuja, niin mites se onnisttuu? Pitääkö alottaa alusta peli ja jos alottaa uuden pelin, nii onko jo kerätyt liput/tapetut templarit palanneet vai onko muistissa et ne on jo kerätty/tapettu aikasemmin.

Edit: onko tos niitä lopputekstejä, kun ei itelle ainakaan tullu mitään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assassin's Creed

Kuseekohan jollain muullakin pelissä tallennus? Pari kertaa on jo käynyt niin, että osa suorittamistani tehtävistä, lipun löydöistä ym. on kyllä tallentunut, mutta osa ei. Muutenkin tuntuu aina välillä peliä ladatessa seikkailun jatkuvan ihan päättömästä kohdasta.

Jo ties kuinka monta kertaa tässä alussa lääkäri on runoillut samat tekstit sieltä herätessä!
 
Vastaus: Assassin's Creed

[FIN]Scorpion sanoi:
En muista onko vastattu tähän, mutta olen vetänyt pelin nyt läpi ja haluaisin palata tappamaan templareita ja kerää ehkä parista paikasta lippuja, niin mites se onnisttuu? Pitääkö alottaa alusta peli ja jos alottaa uuden pelin, nii onko jo kerätyt liput/tapetut templarit palanneet vai onko muistissa et ne on jo kerätty/tapettu aikasemmin.

Edit: onko tos niitä lopputekstejä, kun ei itelle ainakaan tullu mitään?

Peli ei ole kohdaltasi ihan vielä lävitse. :) Spoiler-tageissa ratkaisu, jos et itse halua yrittää etsiä sitä.

Paina Y:tä (Eagle Vision) huoneessasi ja katsele ympärillesi.
 
Vastaus: Assassin's Creed

[FIN]Scorpion sanoi:
En muista onko vastattu tähän, mutta olen vetänyt pelin nyt läpi ja haluaisin palata tappamaan templareita ja kerää ehkä parista paikasta lippuja, niin mites se onnisttuu? Pitääkö alottaa alusta peli ja jos alottaa uuden pelin, nii onko jo kerätyt liput/tapetut templarit palanneet vai onko muistissa et ne on jo kerätty/tapettu aikasemmin.

Edit: onko tos niitä lopputekstejä, kun ei itelle ainakaan tullu mitään?

Mitenhän tämän voi edes pelata läpi? Tuossa lopussa on niin pahoja bugeja että ei pääse edes etenemään :mad:
 
Ylös Bottom