Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autot

Tällä hetkellä löytyypi eukon käytöstä Toyota yaris ´01. Itellä ompi Toyota Avensis ´01 farkku. Sitte tallis ompi Nissan Sunny coupe´ 90 ja Toyota Corona Mark II vm:70.
 
Vastaus: Autot

Audi A4 B6 1.8 Turbo Quattro

_smaller.jpg


Tuli minulle täysi vakiona ja nytten on vehkeeseen tehty aika paljon kaikkea suurta ja pientä yksityiskohtaa koriin sekä tekniikkaan, mutta silmille eniten pomppaavat:
Vanteet: BBS CH Black 19"
Kori: Caractere-korisarja


Lisää kuvia:
http://slayvi.1g.fi/kuvat/A4%201.8tq%20Caractere/
 
Vastaus: Autot

Täältä löytyy

Itsellä
2002
Volvo S60 2,4D aut. 190tkm ajettu, näistä itse vetänyt 70tkm viimeisen 2 vuoden aikana. Ei suuria vikoja, jonkin verran alusta natisee mutta se Volvojen tyyppivika. Hyvä matka auto.

Vaimolla
2001
Peogeot 307. 110tkm. Hyvä kauppakassi, ei muuta sanottavaa.


Seuraava auto on BMW 530d
 
Vastaus: Autot

Komia on. Mites tehot? Onko vakio vai oletko ehtinyt päivittää tehot vastaamaan ulkokuoren menevää "stealth" tyyliä?

Eikös tuossa 1.8 turbossa ole joku 160-180 hevosta?

Vakiona ainakin veljen autossa oli 150hv, mutta se olikin vajaavetoinen, että en tiedä onko nelikoissa enemmän vakiona
 
Vastaus: Autot

Vakiona ainakin veljen autossa oli 150hv, mutta se olikin vajaavetoinen, että en tiedä onko nelikoissa enemmän vakiona

Juu voi olla tuo 150hv ihan oikein. Heitin vain ulkomuistista, kun tuli aikoinaan tuolla 1.8t koneella olevia Audeja katseltua, vanhempaa korimallia tosin. Ja tehoistahan se jäi loppujen lopuksi kiinni. ;)
 
Vastaus: Autot

Komia on. Mites tehot? Onko vakio vai oletko ehtinyt päivittää tehot vastaamaan ulkokuoren menevää "stealth" tyyliä?

Eikös tuossa 1.8 turbossa ole joku 160-180 hevosta?

150 heppaa vakiona. Nyt löytyy jonnin verran yli 200 pollea. Luotettavat tehot kun käyttöautona toimii. Seuraavaksi joutuisi tekemään niin isoja muutoksia että en näe järkeä. Ostaa sitten suoraan vaikka S4sen jos pitää lähemmäs 300hp mennä.
 
Vastaus: Autot

150 heppaa vakiona. Nyt löytyy jonnin verran yli 200 pollea.

Seuraavaksi joutuisi tekemään niin isoja muutoksia että en näe järkeä. Ostaa sitten suoraan vaikka S4sen jos pitää lähemmäs 300hp mennä.

No kyllä tuo 200+ heppaa kuulostaa jo ihan hyvältä.

Itselle kävi juurikin niin että piti ostaa suoraa se S-sarjalainen, kun ajattelin että helpompaa niin kuin että virittelisi esim. juuri tuota 1.8t konetta. Ainoa "ongelma" oli se että vähän joutui joustamaan vuosimallista, kun muuten olisi hinta pompsahtanut aikas korkeaksi. Itselle siis vuoden 2000 malli(B5) Toisaalta S4:lle ei sitten tarvinnutkaan tehdä mitään. Edellinen omistaja oli jo lastuttanut.
 
Vastaus: Autot

Tullu nyt noita V50 volvoja 06 ja uudempia malleja ja aika kovia hintojahan noissa on viel ku kilometrejä katselee. Sit oon miettiny jos ihan uuden ostais ja vastaan tuli seat ibiza st 1.2 TSi koneella. Lisävarusteiden kans sellanen 20k€. Jos jaksas menis viikonloppuna liikkeeseen kattoon millanen toi oikeesti on.
 
Vastaus: Autot

Aiemmin esitelty Manta on kyllä komea peli. Itsekin jokusen takavetoisen Opelin omistaneena nuo miellyttävät kovastikin silmää.

Samoin nuo vanhat Escortit on kauniita pelejä, nykyään alkavat olla jo melkoisissa hinnoissa.

Itselle tuli hankittua harrasteautoksi (vaimolle tosin väitin kivenkovaan, että siitä on ihan jokapäiväiseen käyttöön) Alfa Romea 75. Moottorina kaksilitrainen tuplanokkainen kone Dellorton tuplakaasareilla ja orkkis "peltisarjalla" (valua se on, mutta muoto on siis oikea).

~130hv kuljettaa noin kevyttä koppia mukavan liukkaasti, ja loistava painojakauma (vaihdelaatikko ja kytkin sijaitsevat perän yhteydessä) pitää huolen kaarreominaisuuksista.

Yksi turbo leon joutui jo nöyrtymään vaikka kaasarit on säädetty päin prinkkalaa. :D
 
Vastaus: Autot

Itselle tuli hankittua harrasteautoksi (vaimolle tosin väitin kivenkovaan, että siitä on ihan jokapäiväiseen käyttöön) Alfa Romea 75.

Onnittelut on kohdallaan. On nimittäin erittäin hieno auto ajo-ominaisuuksiltaan juurikin noiden syiden vuoksi, jotka mainitsit. Kunhan lumi sataa maahan, niin... :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Ihan vaan huomasin tän päivän hesarissa ilmotuksen, että gt5 ja mb sls AMG on testattavana veho/mersu liikkeissä lauantaina ja varmaa sunnuntainaki. Ite en oo täys ikäne mutta mennää ehkä faijan kaa huomenna kattomaa vähä "mersui":) Onhan se auton vaihtoki käyny meillä mielessä mutta katotaa nyt. Kun ei oo ns "virallinen tapahtuma" niiku messut nii ehkä voipi rauhassa hiukan tutustuu:) innolla odottelen.
 
Ihan vaan huomasin tän päivän hesarissa ilmotuksen, että gt5 ja mb sls AMG on testattavana veho/mersu liikkeissä lauantaina ja varmaa sunnuntainaki. Ite en oo täys ikäne mutta mennää ehkä faijan kaa huomenna kattomaa vähä "mersui":) Onhan se auton vaihtoki käyny meillä mielessä mutta katotaa nyt. Kun ei oo ns "virallinen tapahtuma" niiku messut nii ehkä voipi rauhassa hiukan tutustuu:) innolla odottelen.

Onko vaa Helsingissä vai myös Turussa?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Pääkaupunki seudulla vaan....
"Ajopisteet lauantaina klo 10-15 seuraavissa Veho-liikkeissä:
Olari, Koivuhaka ja Herttoniemi."
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

No jos siinä on joku 1400hp kaasuturbiini vs formulan noin 600hp. Samoin vääntöä oli varmaan 3 kertaa enempi kuin formulassa joten eiköhän se liikahda.

Nyky formuloissa on noin 750hp ja vääntöä noin 250-300Nm.

Olis kyllä jännä sellanen kilpa-autoilusarja missä ei olis mitään rajotuksia. Vaan autot ois just tollasia Red Bull X1 tyyppisiä. Se ois kyllä vaarallista ja kallista ja harva ihminen tollasia autoja pystyis ajaa. G voimat mutkissa ois varmaan samaa tasoo ku hävittäjällä lentämisessä. Ei F1 autollakaan tavallinen ihminen jaksais varmaan edes yhtä kierrosta ajaa kovalla vauhdilla ku ois jo paikat kipeenä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Kyllähän se liikkuu suoraan mutta ei Suzukassa pelkällä teholla pärjää. Pitää olla myös aika hemmetin kovasti mutkissa nopeutta. Ja mitenkähän ne 1400 hp siirtyy tiehen. Tietysti kyseessähän on vain peli (vaikkei mikä tahansa peli olekaan). Olisi aika mielenkiintoista nähdä miten tuommoinen toimisi oikeasti.

80-luvulla Renaultin F1 turbomoottoreista otettiin aika ajoissa noin 1500 hevosvoimaa irti, että kyllä ne tiehen saa siirtymään kun on nilkan asento vaan oikea. Tossa autossa varmaan mekaanista pitoakin himpun verran enemmän. Siisti olisi kyllä nähdä tuo oikeasti liikkeessä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

eli siis tuplatehot ja väännöt formulaan verrattuna. Sillä voi siis ottaa jonkin verran enempi downforcea kun formulalla ja silti mennä suorilla ihan yhtä kovaa.

Eiköhän tuo perustu ihan päteviin laskelmiin tuo redbull mutta periaatteessa peliin syötetään vain erilaisia arvoja jonka perusteella se ajettavuus tulee joten autosta saa nopeamman kun kasvattaa kitkakerrointa koodissa tms. Ennen muinoin tuli GP2 peliin sellainen editori jolla pystyi muokkaamaan autojen tehoja ja pitoa. Silloin tuli tehtyä tuollaisia 1500hp F1:siä joilla mentiin 20 sekkaa pelin autoja nopeampaan. Samoin voidaan GT5:ssäkin varmasti koodata joten onko auto realistinen vai on on täysin hypoteettistä eikä sillä ole väliäkään.

Ehkä tuollaisilla voisi ajaa tulevaisuudessa joillain "speedracer" elokuvan mukaisilla matchbox radoilla joissa olisi silmukoita, kallistettuja kurveja jne.

Sitten kun GT5 ilmestyy, ei muuta kun kisaamaan tuolla autolla verkossa... varmaan hauskaa pisaa kun kaikki painaa miljoonaa menemään.

edit: käykääs katsomassa jaylenosgarage.com ja sieltä sen GM:n kanssa rakentama kaasuturbiini auto. Kuinka hankalaa on saada se auto toimimaan kunnolla. Pito ei kait ole suuri ongelma kun teho tulee suht lineaarisesti eikä mitenkään äkillisenä piikkinä kuten entisajan turboformuloissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Kyllä se varmaan on sunnuntainakin sielä, ainakin käydää kattomassa. Muuten onko täälä ihmisii jotka on testaillu peliä jossai? Ois kiva tietää kokemus.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Nyky formuloissa on noin 750hp ja vääntöä noin 250-300Nm.

Olis kyllä jännä sellanen kilpa-autoilusarja missä ei olis mitään rajotuksia. Vaan autot ois just tollasia Red Bull X1 tyyppisiä. Se ois kyllä vaarallista ja kallista ja harva ihminen tollasia autoja pystyis ajaa. G voimat mutkissa ois varmaan samaa tasoo ku hävittäjällä lentämisessä. Ei F1 autollakaan tavallinen ihminen jaksais varmaan edes yhtä kierrosta ajaa kovalla vauhdilla ku ois jo paikat kipeenä.


Richard Hammond ajeli topgearissä muistaakseni renaultin F1stä. Eka oli harjottelut jollain alemman luokan Formuloilla, en muista enää millä, ja lopulta pääsi ajamaan oikeaa formulaa. Eihän se meinannu ees päästä varikolta kun sammutti auton aina. Lopulta kun pääsi ajamaan, niin hänen "reflexit" eivät olleet riittävät mutkiin, valitti et mutkat tulee niin nopeasti vastaan, ettei ehdi kunnolla reagoimaan, G-voimat olivat niin suuret että valitteli "pään lähtevän irti". Tosin kyseessä oli show ohjelma, jossa tietysti karrikoidaan kaikkea. Suomessakin taisi jossain olla paikka, jossa pääsee ajamaan jotain vähän vanhempaa F1 autoa "pientä" korvausta vastaan. Muistan jossain suomalaisessa auto ohjelmassa nähneeni pätkän.
 
Ylös Bottom