Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Bloodbornen ensimmäisiä uhreja odottaa n. 3 gigan Day 1 -päivitys, joka mm. parantaa suorituskykyä (eli ehkä vaikuttaa noihin latausaikoihinkin).
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Saakutin varaslähtijät ;) häiritseekö ne latausajat pahasti?

Ei nyt niin pahasti - aika menee pohtiessa, että mikä meni vikaan :D
Kyllä ne harmittaa siinä vaiheessa, kun käyt ns. world hubissa ja menet takaisin sompailemaan. Siinä on jo pari lataustaukoa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kattelin twitchistä streamia aikani kuluksi, vaikuttaa takuuvarmalta Dark Soulsilta kyllä. Cleric Demon oli mukavan painajaismainen.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Bloodbornen ensimmäisiä uhreja odottaa n. 3 gigan Day 1 -päivitys, joka mm. parantaa suorituskykyä (eli ehkä vaikuttaa noihin latausaikoihinkin).

Voipi olla että se auttaa myös, mutta sen verran on selvinnyt että latausajat ovat noin pitkiä koska peli yrittää saada yhteyden servereihin joka kuoleman jälkeen, tietenkään tämä ei onnistu kun vasta Ma/Ti riippuen millojn ne aukeaa, joten saa nähdä paljonko ne tuosta paranevat kun day 1 patch + serverit auki.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mites toi co-op ? Onko siis mahdollista koko peli pelata kaverin kanssa yhdessä ?
Kokopeliä ei, mutta on mahdollista summonata kaveri omaan peliin aina tilapäisesti.
Aikaisemmat Soulsit voi läpäistä melkein kokonaan kaverin kanssa. Tosin se ei ole ihan niin yksiselitteistä miltä se kuulostaa. Anti-Co-Op kuvastaa sarjan moninpeliä parhaiten.

Pelikartta on jaettu "alueisiin", joka päättyy pomoon. Kaverin voi summonoida aaveeksi omaan peliin. Tämä tapahtuu alueen sisällä, jonka pomo on läpäisemättä (tai alueella, joka on läpäisty). Pomon jälkeen aave palaa takaisin omaan peliin ja edistys tallentuu vain ja ainoastaan summonoijalle. Eli käyttännössä jatkuva kuuppailu vaatii pelin läpäisyn kahteen otteseen, jotta pelikaverit pysyvät edes jotakuinkin samojen alueiden sisällä.

Plus pari muuttujaa... Kavereiden pitää olla about samoissa tasoissa ja samalla serverillä, joita peli selasi satunniasesti. Summon signit piti piilottaa paikkoihin, joista muut eivät niitä löytäneet. Ja olisikohan joihinkin kiltoihin liittynyt pakotteita, jotka estivät muiden kiltojen peleihin liittymisen... Demons ja ensimmäinen Dark eivät myöskään tukeneet minkäänlaisia äänichättejä tai partyjä. Boksin puolella From oli unohtanut privachätin olemassaolon, jonka ansioista Dark Soulsia pystyi pelamaan "virallisten" ääniominaisuuksien välityksellä. Näitä "ominaisuuksia" kyllä riitti. Good times!

Kuulostaa aika radikaalilta ja sellaista sen pitääkin olla. Nämä pelit on parhaita yksin nautittuna. Mutta on se aina välillä mukava olla auttamassa kavereita tai ottaa apua vastaan. Sen takia Soulsit ovat aina olleet vaikeita, jotta pelaajat tukisivat enemmän toisiaan. Onhan asioita helpotettu huomattavasti DSII:n myötä. Juttujen perusteella Blood jatkaa samalla linjalla. Mutta täysin saumatonta kuuppailua tuskin kenenkään kannattaa odottaa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Ja nyt pelistä löytyy vissiin ominaisuus, että kaverin kun summonaat avuksi niin peliin tulee samalla myös invaderi joka yrittää teidät tappaa. Näin ainakin yhdessä youtube videossa kerrottiin
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kyllähän se pilaisi koko souls-pelin luonteen, jos vapaasti voisi kaverin kanssa cooppailla. Bloodbornessahan käsittääkseni on nyt jonkinlainen salasana homma, et voi helpommin nimenomaan kaverin summonoida.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Bloodbornesta tosiaan löytyy "watchword" systeemi, jonka avulla molemmat pelaajat voi asettaa salasanan jolloin co-op kaverin löytyminen pelimaailmasta helpottuu. Mielenkiintoista tulee myös nähdä pystyykö esim noita chalice dungeoneja pelaamaan co-oppina kavereiden kanssa kahdestaan tai kolmisteen.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Ja nyt pelistä löytyy vissiin ominaisuus, että kaverin kun summonaat avuksi niin peliin tulee samalla myös invaderi joka yrittää teidät tappaa.
Tietääkseni se menee näin: kaverin mukana sun peliin ilmestyy erityinen vihollinen, joka alkaa haahuilla ympäri pelimaailmaa. Teidät löytäessään tyyppi soittaa kelloa, joka kutsuu peliin hyökkääjiä.

Kuulostaa mukavan ahdistavalta! Tulee vähän mieleen Left 4 Dead 2:n partioivat Witchit. Suuremmilla seurauksilla.

Kyllähän se pilaisi koko souls-pelin luonteen, jos vapaasti voisi kaverin kanssa cooppailla.
Kyllä, ehdottomasti.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

En haluaisi spoilaantua pelistä paljoakaan, mutta onko tässä samantyyppisiä covenantteja niin kuin Dark souls kakkosessa?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Eurogameriltä hyvä artikkeli Dark Soulsista hypeä hellittämään.

Muutamia lainauksia:

It didn't help at all that my initial playthrough concluded before the DLC was even announced. If I'd known that I'd have the run through half my game again in order to even access any of the extra stuff, I might have been mindful to hold off 'finishing' it.
Muistan hyvin omat kokemukset Artorias of the Abyss-lisäristä (yksi parhaista koskaan tehdyistä sellaisista). Souls-tyyliin siihen käsiksi pääseminen oli tietenkin ihan oma operaationsa.

Lisäriin pääsi käsiksi vain tietyssä vaiheessa vanillaa. Jos olit mennyt tämän kohdan ohitse, piti peli aloittaa alusta. Ostaessani lisärin olin läpäissyt pelin kertalleen ja uusi sisältö mahdollisti paluun Lordraniin. Nopeimmat pelaajat saivat sisällön käyttöönsä varmaan jossain 5-10h paikkeilla. Tai nopeammin. Itse pääsin siihen käsiksi noin +30h paikkeilla. Eikä sekään ollut ihan yksinkertaista. Piti olla tietty esine ja viedä se tietylle ihmiselle (jonka olemassaoloa en edes tiennyt). Tietenkin tiettyyn aikaan ja paikkaan. Ilman internetistä kaivettuja ohjeita en olisi ikinä päässyt pelamaan lisäriä.

Kenellä pelinkehittäjällä on oikeasti pokkaa tälläisiin ratkaisuihin ja pulittaa siitä vielä rahaa? No ei ainakaan Ubisoftilla... Tälläiset radikaalit ratkaisut tekevät näistä peleistä juuri niin maagisia ja unohtumattomia. Ainakin minun silmissä. Peli pelin ehdoilla eikä kaikesta itkevien pelaajien. Jokainen uusi pelikerta paljastaa pelistä takuuvarmasti jotain uutta ja salaista.

Enkä usko lohkaisevani liian isosti väittäessän, että Dark Soulsissa on vieläkin asioita, joita pelaajat eivät ole hoksanneet.

The other thing I learned was how much difference it makes to summon other players to help you out. Before (and even back in the Demon's Souls days), I had an insane desire to lone wolf it hollow. My broken logic was that it felt weirdly dishonourable to rely on others to do all the heavy lifting, but one thing you eventually accept when you fight the likes of Ornstein and Smough (on New Game Plus) is that you need all the help you can get.
Fiilikset menee yksi yhteen sen kanssa mitä ajattelin Demoa pelatessani. Muiden pelaajien kutsuminen tuntui pomojen hujaamiselta. Oikeastaan Darkissa tajusin vasta sen, että nämä pelit on rakennettu muiden pelaajien armottoman hyväksikäytön ympärille. Tarjoaako pomo patukkaa pusujen sijasta? Summoni mukaan. Haluatko ottaa pomoon tuntumaa ennen turpajaisia? Summoniksi toisen peliin. Eniten hyötyä summoneista oli juuri silloin kun niiden huomasi tekevän jotain sellaista, mitä itse ei olisi ikimaailmassa hoksannut.

Ja tietenkin tämä:

Dark-Souls-B.jpg


Dark Soulsseissa oli muiden auttamiseen erikoistunut kilta. Praise the Sun! Kolikon kääntöpuolella oli tietenkin pelaajien kiusaamiseen erikoistuneet invadertrollien lukuisat ryhmittymät...

The first time around, no guides even existed, as I was lucky/unlucky enough to be playing it in the days leading up to the release, haplessly blundering into danger, getting cursed by frogs, yanking out the power cord and corrupting my save after 40 hours of play. I certainly couldn't hop onto YouTube and watch how someone else did it, or scour the amazing wikis for alternative strategies, and vital tips on the best weapons, shields and armour.
Tämän on artikkelin tärkein lainaus. Tästä etuudesta kannattaa nyt erityisesti ensikertalaisten nauttia.

Pelasin Demoa importtina vuosi ennen Euroopan julkkaria ja kumpaakin Darkkia julkaisupäivänä. Souls-pelit ovat parhaimpia kun ne nautitaan ensimmäistä kertaa. Internet pähkäilee pelin salaisuuksia samaa aikaa kanssasi. Nämä ovat pelejä, joista tulee mieleen ne ajat kun vinkkejä luettiin kerran kuukaudessa fyysisistä pelilehdistä. Informaation valtakaudella tunne tuntemattomasta on aika kallisarvoinen. Syleilkää sitä Bloodbornen nimissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Informaation valtakaudella tunne tuntemattomasta on aika kallisarvoinen. Syleilkää sitä Bloodbornen nimissä.

Juu, tämä on aivan totta. On ollut nyt pari viimeistä päivää ihan tuntemattomaan hyppäämistä. Hyvällä tavalla. Tässäkään ei valmiita ratkaisuja pelaajalle tarjota, aivan kuin Souls-peleissä.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Jenkeissä on alkanut pre-loadi, voisiko olla mahdollista että euroopassa alkaisi huomenna?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Pre-load alkanee tiistaina noin kello 14. Näin on tapahtunut aikalailla kaikkien keskiviikkona julkaistavien digipelien kanssa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Eikös tämän muuten voi ostaa NA-Storesta ja päästä pelaamaan jo tiistaiaamuna?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Eikös tämän muuten voi ostaa NA-Storesta ja päästä pelaamaan jo tiistaiaamuna?

Katselin myös että tilaamani us-versio näyttää eu-tilillä kelloksi normaalia eu-julkkaria., pelaamaan silti pääsee normaalisti tiistai-aamusta. Foemanille vielä ylimääräinen peukka, hyviä ajatuksia - yritän kirjoittaa jonkinmoisen vastineen vielä näin ennen julkaisua.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Katselin myös että tilaamani us-versio näyttää eu-tilillä kelloksi normaalia eu-julkkaria., pelaamaan silti pääsee normaalisti tiistai-aamusta. Foemanille vielä ylimääräinen peukka, hyviä ajatuksia - yritän kirjoittaa jonkinmoisen vastineen vielä näin ennen julkaisua.

Mistä ostit rahaa sinne Jenkki-Storeen? Pcgamesupplyä itse aiemmin käyttänyt, mutta ovat nostaneet hintoja.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mistä ostit rahaa sinne Jenkki-Storeen? Pcgamesupplyä itse aiemmin käyttänyt, mutta ovat nostaneet hintoja.

OffGamersista ostin lopulta ja toimi vähintään yhtä hyvin kuin PC gamesupply, jonka honnat tosiaan on nykyään järkyttävät. Niihin viime vuoden hintoihin ei ikävä kyllä enää päästä mutta sillä 2x20 -tarjouksella menee about 60€ ~ 60$ jos oikein muistan.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

OffGamersista ostin lopulta ja toimi vähintään yhtä hyvin kuin PC gamesupply, jonka honnat tosiaan on nykyään järkyttävät. Niihin viime vuoden hintoihin ei ikävä kyllä enää päästä mutta sillä 2x20 -tarjouksella menee about 60€ ~ 60$ jos oikein muistan.

Okei, vielä sellainen kysymys, että toimivathan ne nettiominaisuudet ihan kuten euroversiossakin? Olen aiemmin ostanut lähinnä offline-pelejä.
 
Ylös Bottom