Call of Duty: Modern Warfare 2019

janneus

Active Member
En tarkoittanut että ei olisi pelaajia ollenkaan vaan se että niissä matsin haku määrityksissä on niin monta tekijää (pelimoodi, skilli, viive, asuinpaikka) ettei juuri sillä sekunilla ole välttämättä juuri niitä ohjainpelaajia saatavilla. Prioriteetti on kuitenkin saman ohjaustavan pelaajissa.
Kuulostaa omaan korvaan silti aika erikoiselle, että noinkin "löyhin perustein" laitettaisiin pelaamaan hiiriä vastaan vasten tahtoaan. Niille ketkä eivät halua pelata hiirellä pelaavia vastaan, ei varmaan ole ongelmaa odotella että ne sopivat pelaajat löytyvät. Mitätöi mielestäni sen koko systeemin tarkoituksen, jos sitten kuitenkaan ei saa filtteröityä crossplayta pois. Betassa sanoivat että tulee koko peliin ja ei näy eikä mielestäni ole ollut mitään puhettakaan enään koko hommasta.
 
Viimeksi muokattu:

KanJoni

Member
Aivan... typerät 12-vuotiaat kun menette laatikon taakse piiloon, ettei koko kehonne näy ja näin ollen en voi ampua teitä niin helposti. Typerät 12-vuotiaat kun ette ole paikallaan 1v1 tilanteessa liikkumatta enkä pysty ampua teitä niin helposti. Pitäis Activisionin uskaltaa rajoittaa moista touhua, tässähän vanhalta jää tapot saamatta.
Heh osaatpa saivarrella. Sitte ihmetellään miksi tämän pelisarjan yhteisö on mitä on ":)"
 

aeNVee

Member
Heh osaatpa saivarrella. Sitte ihmetellään miksi tämän pelisarjan yhteisö on mitä on ":)"
Ai, mä en tiennytkään, että pelisarjan yhteisöllä on joku paha maine ja tila? Viitsitkö kertoa enemmänkin, että mitä se tämän pelisarjan yhteisö nyt on, ja miten mun saivartelu liittyy siihen?

ps. hyvää työtä, tuota kontribuutiota tää keskustelu kaipas
 

janneus

Active Member


Korjausta väittämään mitä olen itsekkin täällä totuutena huudellut. Dead Silence todellakin lisää movement speediä. Toki vain 5% lisää, mutta lisää se on sekin.
 
Viimeksi muokattu:

Timppa

Active Member
Anteeksi kun tässä kysyn, mutta kännykällä en löydä tämän pelin peliseuraketjua, joten jos joku kiltti voisi tähän sen laittaa, niin voisin lisäillä pelaajia, kun kukaan kaverilistalla tätä ei pelaa ja olis kiva päästä pelaamaan suomalaisten kanssa.
 

Eliminaattori

Kielinatsimode
Ylläpitäjä
Anteeksi kun tässä kysyn, mutta kännykällä en löydä tämän pelin peliseuraketjua, joten jos joku kiltti voisi tähän sen laittaa, niin voisin lisäillä pelaajia, kun kukaan kaverilistalla tätä ei pelaa ja olis kiva päästä pelaamaan suomalaisten kanssa.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Hyviä uutisia! Tulossa myös "multiplayer map" eli varmaan 6v6?
Sieltä tosiaan tulee kaksi uutta karttaa tänään.

Ground War -kartta Krovnik Farmland ja Shoot House -kartta, joka on pelattavissa perinteisissä 6 vs. 6 pelimuodoissa.

Oletettua on, että tämän päiväinen päivitys myös korjaa pelin tasapainoa. Toivotaan että näin totta tosiaan käy. #askeläänetkuuluuaikakaukaa
 

kurwaslobo

Member
WHAT’S NEW
NEW FREE MAPS!
  • We’ve added Krovnik Farmland to Ground War and Shoot House to Multiplayer!
NEW PLAYLISTS AND A NEW MODE!
Going live on Friday...
  • Hardpoint is now in rotation!
  • Shoot House 24/7! This includes a mixture of Team Deathmatch, Domination, Kill Confirmed, and Headquarters
And yes, all of this new content is available for everyone, for free, across all platforms! We’re so excited to share this new content with all of you and this is just the beginning. Thank you all for playing and keep the feedback coming!
Check below for the full list of patch notes.
Post image
  • Backend fixes to prevent crashes and improve stability across all platforms, include dev errors, and various performance fixes.
  • Fix for a few bugs where some streaks and Field Upgrades were able to be flown out of bounds without penalty. General out of bound fixes were also added.
  • Fix for a bug where a player being killed by an enemy with a Variable Zoom Scope would not see the zoom function in the killcam
  • Fix for the Semtex warning audio being heard at the same volume whether in a building or outside
  • In Headquarters, players were able to place a Tac Insert and respawn when their team owned the point. This has been fixed.
  • Fix for various collision issues across maps
  • Added UI that shows when XP events are active in playlists menus
  • Sprint and Tactical Sprint speeds are now back to speeds in Beta
  • Fix for a bug where the progress of the bomb defusal can be seen by the team that planted the bomb
  • Fix for a bug that revealed players to UAVs when they fired their weapons, even if they had Ghost and a silencer equipped
  • Fixed an issue where if multiple Personal Radars were active on a team, and are both marking the same enemy, only one player would see the enemy on their minimap.
RIOT SHIELD:
Fixed an issue where the throwing knife and Thermite weren’t causing the shield to go on the player’s back when thrown. We’ve also fixed the issue where explosive splash damage wasn’t working consistently. We’ll continue to tune the Riot Shield in future updates.
CLAYMORES:
Detonating an enemy claymore with bullets is now non-lethal when at full health. We’ve also reduced the trigger and damage radius and also reduced the damage width to better match the trigger width.
BATTLE CHATTER:
Removed the ability for enemies to hear when they’ve been called out by the opposing team. We also adjusted the enemy callouts so they are never from your Operator. Enemy callouts now use a more restricted cone at the hip and even more restricted in ADS when calculating whether or not to trigger. We’ll continue to monitor this and make additional tweaks to Battle Chatter in future updates.
MOUNTING:
Slight increase to recoil while mounting.
PERKS:
E.O.D. now clamps damage to a non-lethal amount, assuming the player is at full health
LIGHTING:
Continued updates to player visibility in dark windows and dark areas.
FOOTSTEPS:
We’ve increased the occlusion percentage to filter footstep sounds behind geometry and adjusted the footstep volume at a distance. We have another large footstep change coming in the next update which will make crouch and ADS movement significantly quieter. Stay tuned!
CHALLENGES/PROGRESSION/RANK
Daily Challenges and Active Missions are getting a full sweep of testing and fixes. We’ll have more updates to these systems in future updates.

  • Fix for a bug where the Infiltrator challenge was not tracking properly
  • Fix for launchers not giving XP when shooting down killstreaks
  • Fix for a bug where planting or defusing 5 bombs in Cyber Attack or SnD was not tracking properly
  • Camo challenge for “Kills After a Reload” didn’t give the player enough time to acquire a kill, so time has been increased
  • Fix for a bug where your XP require to reach the next rank was higher than the value needed
Post image
  • 725 Shotgun: Increase to ADS and Hip Spread, reduced damage range
  • M4A1 Assault Rifle: Reduced damage range, small recoil increase
  • Assault Rifles: Increased hip spread to reduce effectiveness up close, less damage at long range for full auto 5.56 rifles
  • SMGs: Increased move speed, increased ADS move speed, small reduction in sprint out time
  • UZI SMG: Increased damage range
  • MG34 LMG: Increased hip spread, damage range reduction, small ADS slow down
  • M91 LMG: Increased hip spread, small damage range reduction
  • PKM: Increased hip spread, medium damage range reduction
  • Pistols: Increased move speed, reduced sprint out time, increased damage range
  • Crouch and Prone no longer adjust recoil
CALL OF DUTY LEAGUE
Updated rulesets for CDL competitive modes in private match
CYBER ATTACK
Fix for a bug where a player could use lose their primary weapon and would be unable to see their viewmodel after being revived by a teammate
GROUND WAR
  • Fix for a bug where players would sometimes be unable to pick a spawn location
  • Fix for a bug where a Tac Insert could cause players to spawn on the enemy home base

Post image
  • Pick up Intel! – In the Operations, explore Verdansk to find additional backstory information of Verdansk and the Operators.
  • Fix for scoreboards displaying incorrect data
  • XP adjustments and general backend fixes
  • Various fixes for out of bounds and parachute exploits
  • Respawn timer no longer stays on screen after teammates are revived from bleedout
  • Fix for issue where the Munitions were not usable after respawning via Gunship
  • Fix for losing your weapons when picking up the core
  • Achievements can now be unlocked in CP
  • Fix for issue where players could spawn with their weapons in the downed state
  • Picked up Munitions no longer carry over from match to match. Only the Munitions you purchase with points will.
  • When respawning via the Gunship, you will no longer be given the Tank role
  • Selecting an Allegiance Operator or Allegiance as a favorite faction will now properly assign the voice of the correct operator
  • Operation Headhunter: Fix for a bug where players are not able to lock missiles onto the final boss helicopter
  • Operation Crosswind: Adjusted stealth for gameplay
  • Operation Paladin:
    • Fix for a bug where there was no UI or indicator of where to go or how to finish the objective after defending the 3rd arms crate
    • Fix for a bug where the default weapon was different than the weapon a player would hold if they were placed in Last Stand
Check out notes for our previous updates here.
 

Enemy

Well-Known Member
Jep kuulostaa hyvältä. Suurimmat valituksen aiheet on korjattu ainakin paperilla. Päivitys latautumassa ja viikonloppu menee taas CoDia grindatessa.

Reddit on ollut koomista luettavaa, pelkkää valitusta täynnä. Jospa nyt alettaisiin kuulemaan positiivistakin asiaa pelistä.
 

Ketunloikka

Active Member
Joo nyt oon ainakin vähä aikaa tyytyväinen =) Askeleet ja toi haulikko fixattu paremmaksi, ja jos noi missionit alkais toimimaan.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Jep kuulostaa hyvältä. Suurimmat valituksen aiheet on korjattu ainakin paperilla. Päivitys latautumassa ja viikonloppu menee taas CoDia grindatessa.

Reddit on ollut koomista luettavaa, pelkkää valitusta täynnä. Jospa nyt alettaisiin kuulemaan positiivistakin asiaa pelistä.
Pelissä on paljon korjattavaa, ja tämä päivitys on hyvä alku, mutta en silti näe pelin olevan umpisurkea. Joo, askeläänet kuuluu kilometrien päähän ja haulikko tappaa kauempaa kuin rynkky, mutta nämä tiedostamalla peliä on kuitenkin pystynyt pelaamaan. Tällaiset asiat nimenomaan pystyy korjaamaan päivityksellä, mutta heikompia karttoja onkin sitten hankalampi korjata. Toivotaan, että uudet kartat on vähän paremmin suunniteltuja.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Askeleet ei ole kokonaan korjattu joten siitä en hirveästi innostu mutta muuten ihan kiva fixi lista, saas nähdä paljon vaan riittää peliaikaa nyt kun DS on pihalla.
 

Ketunloikka

Active Member
Askeleet ei ole kokonaan korjattu joten siitä en hirveästi innostu mutta muuten ihan kiva fixi lista, saas nähdä paljon vaan riittää peliaikaa nyt kun DS on pihalla.
Samaa mietin. En vielä uskaltanut edes aloittaa DS, että ei jäis Mw kokonaan. Toisaalta platina saatu jo nii ei tarvi ainakaan yksinpeliä enää hakata.
 

Murdoc

Well-Known Member
Askeleet ei ole kokonaan korjattu joten siitä en hirveästi innostu mutta muuten ihan kiva fixi lista, saas nähdä paljon vaan riittää peliaikaa nyt kun DS on pihalla.
Miten nuo askeläänet sitten pitäisi toimia? Minusta ne on ollut jo aika hyvät ennen patchiä ja nyt niitä on järkevöitetty vain siitä. Mikään liikkuminen ei saisi olla aivan äänetöntä ainakaan.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Miten nuo askeläänet sitten pitäisi toimia? Minusta ne on ollut jo aika hyvät ennen patchiä ja nyt niitä on järkevöitetty vain siitä. Mikään liikkuminen ei saisi olla aivan äänetöntä ainakaan.
Oikeassa elämässä liikkuminen ei ole äänetöntä, mutta pelissä siihen on pelimekaaninen järki. Jos kuljet esim. kyykyssä, vauhtisi on huomattavasti verkkaisempi. Näin ollen olet altavastaaja liikkumisnopeudessa ja tätä taas pitäisi kompensoida jollain (lue askeläänillä).
 
Ylös Bottom