Mitä ovat nämä uskon loikkaan verrattavat muutokset joita tähän osaan nyt tuotiin? Itsellä ei tule oikeastaan mieleen muuta kuin se että voi tukea aseen suojaa vasten...
Jos sulla ei oo kokemusta aikaisemmista COD-sarjan peleistä, niin voit ihan itse tutustua ja verrata vaikkapa kahdeksaan edelliseen sarjan peliin (tai vaikka ihan niihin kaikkiin), niin luultavasti huomaat itse ne muutokset, mitä tämä peli toi tullessaan.
Ne kieltämättä ovat hyvin keskeisessä osassa. Toisekseen tuntuu että sinulla on joku tarve saada tästä pelisä seuraava ARMA kaiken realistisuuden kanssa ? Se että jokin asia muutetaan realistisemmaksi arcade shootterissa, ei tee siitä lähtökohtaisesti mitenkään nerokasta.
Tää on kanssa hyvin yleinen vasta-argumentti minkä kuulee usein, kun jossain arcade-räiskinnässä ehdottaa jonkin asian muuttamista realistisempaan suuntaan. Pienikin muutos ja heti pelistä ollaan tekemässä ARMAA ja super-realistista taistelusimua. Mut oot ihan oikeassa. Tästä kun poistetaan dropshot ja nerffataan hypyn landingia vähän, niin tää pelihän on silloin yhtä kuin seuraava ARMA.
No dropshottaamisen koko tarkoitus on varmaan ampua samaan aikaan, eli ei sillä kyllä tässä asiayhteydessä mitään muuta tee.
Dropshottaamisen juu, mutta mä puhuin pronesta. Pronen poistaminen poistaa dropshotin, mut dropshotin poistaminen ei poista pronea. Pronella on runsaasti hyviä käyttötarkoituksia pelissä ja se pitäisi löytyä mielestäni jokaisesta fps-teoksesta. Näitä pronen hyviä puolia tarvitaan myös tosielämässä taistelukentällä, joten varmaan tiedostat, ettei pronen poistaminen ole loikka realistisempaan suuntaan.
Kritisoida saa. Se ei ole tyhmää. Mutta sinä et kyllä alunperin antanut minkäänlaista kritiikkiä, vaan maalailit uhkakuvia pihakalusteiden rikkomisesta.
Mä en ehkä antanut selvää kritiikkiä (tai ainakaan rakentavaa sellaista), mutta mm. Ketunloikka antoi ja johan täällä oltiin moneen ääneen määkimässä, että näistä asioista puhuminen on kyllä niin typerää, kun ovat olleet pelissä ties kuinka kauan ja pelin ydin jnejne.
Tähän koko "hypyn ja pronen muuttaminen pilaa ytimen" -keskusteluun sopii hyvänä offtopic-esimerkkinä mainiosti vertaus Assassin's Creed -pelisarjaan ja sen taistelumekaniikan muuttaminen pois hit-block -spämmistä, joka tapahtui siis Assassin's Creed Originssiin.
Joku tulloin Ubisoftilla ehdotti: "Mitäs jos jätkät mullistettaisiin koko AC-pelisarja ja muutettaisiin koko taistelumekaniikka AIVAN täysin uudenlaiseksi? Mitä diggaatte? Pois vanhasta hit-block -taistelusta virtaviivaisempaan ja enemmän skill-based taisteluun? Mun mielestä nykyinen taistelu on vähän lame"
Vastaukset olivat kuulemma seuraavia:
- Taistelu on näissä peleissä koko ydin ja sen muuttaminen pilaa ytimen. Ei ole hyvä idea minun mielestäni.
- AC-pelit ovat kelvanneet aina ja kelpaavat edelleen, joten mitäs sitä nyt hyvää muuttamaan?
- AC-pelejä on tullut jo 10 vuoden ajan ja kaikissa 10-15 pelissä taistelu ollut samanlaista. Ei minusta hyvä idea, koska nämä elementit luovat ytimen.
- Taistelu on lame? On mielestäni typerää edes huomautella näistä samoita asioista jotka ovat olleet pelissä mukana aina.
- Miksi näitä pitää aina edes jauhaa, kun peli on mikä on ja sillä siisti!
No, onneksi uskalsivat muuttaa silti, koska lopputulos oli parempi kuin koskaan.