Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Modern Warfare 2019

Ei siinä minusta ole mitään hävettävää, että huomauttelee pelin olevan parempi, jos siinä ei pysty loikkimaan. Sitähän se olisi.

En tiedä onko häpeä tähän nyt se paras sana, mutta itsellä eniten särähti se tyyli millä täällä ilmoiteltiin. Annettiin ymmärtää että on jotenkin lapsellista(?) pelata peliä hyvin ?


Toki särähti myös korvaan nuo niin kutsutut väärät mielipiteet ;) Sitähän se nimittäin ei olisi.
 
En tiedä onko häpeä tähän nyt se paras sana, mutta itsellä eniten särähti se tyyli millä täällä ilmoiteltiin. Annettiin ymmärtää että on jotenkin lapsellista(?) pelata peliä hyvin ?

Hauskaa sinällään, kun en missään vaiheessa edes puhunut siitä, että minkä ikäiset peliä pelaavat ja näitä juttuja harrastavat. En sanallakaan. Ainoastaan sanoin, ettei mitään edellä mainittavia asioita edes uskalleta harkita muutettavaksi, koska juurikin se pieni mutta äänekäs ihmisryhmä (eli ne henkisesti ja fyysisesti 12-vuotiaat) ei millään tavalla pysty suhtautumaan asiaan ymmärtäväisesti, vaan heti oltaisiin juurikin dislikettämässä kaikki Activisionin aikaisemmat pelit aina ensimmäisestä Codista asti, ihan vaan niinku protestiksi ja kun se on kuluttajan oikeus. Steam vaan täyteen dislikejä kaikille peleille koska we got the voice ja onhan tämä nyt kannan_otto. Tämän takia tämäkään pelisarja tuskin uskaltaa uudistua enempää, vaikka halukkuutta ehkä olisikin.

Kuten veeksi sanoikin, niin iso hatunnosto myös täältä erityisesti IW:lle, kun sentään uskalsivat viedä peliä edes tämän verran realistisempaan suuntaan ja erityisesti uskalsivat muuttaa noita karttamalleja. Kyllähän se oma kiukkuperseiden armeija tätäkin uudistusta vastusti, kun kaikki kivat 3-lane mapit lähtee. "Taistelut kuuluu käydä ahtaissa putkissa ja sillä selvä. Käynpä protestiksi antamassa MW2:lle Steamissa nyt negatiivisen arvosanan"
 
Viimeksi muokattu:
En tietääkseni missään kohtaa näin sanonut?

No 12-vuotiaiden suuttumisesta puhuit jos edellämainitut ominaisuudet poistettaisiin. So...


Ei tietenkään? En myöskään sanonut näin. Mutta jos näitä asioita ehdotettaisiin muutettavaksi edes HIUKAN, niin aikuiset ihmiset saattaisi suhtautua asiaan ymmärtäväisesti, eikä dislikettäisi kaikkia Activisionin luomuksia jokaisessa kanavassa. Tällaista tilannetta ei kyseisten "aikuismaisten reaktioiden" takia voi edes harkita. Olkoot sitten henkisesti tai fyysisesti 12-vuotiaita.

Onko näitä asioita siis yritetty muuttaa edes hiukan, siten että sen seurauksena että on tullut tälläinen kuvailemasi reaktio ? Ei tietääkseni. Toisekseen ydinyleisölle tämä tuntuu vuodesta toiseen kelpaavan, eli varmaan jonkinlainen negatiivinen vastaanotto olisi ihan ymmärettävää jos pelin ydintä lähdetään muuttamaan ?

Totta. Muutos on aina tyhmää. Itse kummastelen, että miksei tässä voi juosta seiniä pitkin, kun niin monessa aikaisemmassa COD-pelissä pystyi. Kylläpäs onkin typerää. Miksi tämäkin piti muuttaa?

No kyllä sellaisen hyväksi todetun ja hyvin myyvän kaavan muuttaminen on mielestäni jokseenkin tyhmää. Ja tää ei vissiin sijotu tulevaisuuteen, eikä ole rakettireppuja eikä exo-pukuja, eli sen takia varmaan seinäjuoksu otettiin pois...?


Lukisit nyt hyvä ihminen edes kommenttini ajatuksella. Missä vaiheessa sanoin, että pelistä pitäisi poistaa hyppy saati prone? Siegessä pronea nerffattiin tasan niin, ettei aim down sightissa pystynyt enää 0,5 sekunnissa heittämään maaten aim täysin vakaana, vaan aim down sight lähti vaan ja ainoastaan proneen laskeutumisen ajaksi pois ja maate meneminen muistaakseni hieman hidastui (olikohan 0,5 sec?). Tällä saatiin jo huomattava vaikutus pelin metaan, koska pronea ei voinut enää täysin spämmiä ilman penaltya kaikissa tilanteissa. Joo, tämä ja Siege ovat täysin erilaiset pelit, mutta tuon kaltainen nerffaus proneen voisi toimia aivan hyvin myös codissa. Samanlaista voisi harkita myös hyppyyn eli hypyn jälkeen voisi landatessa tulla joku about 0,5 sekunnin penalty (aim heilahtaisi ylös tjsp), jotta porukka edes hiukan saattaisi harkita sitä loikkimista tietyissä tilanteissa. Mutta joo. Ei muuteta mitään ja näistä asioista keskustelukin on tyhmää.

Joo, et varsinaisesti sanonut että ne pitäisi poistaa. Mutta luettuani sen alkuperäisen viestisi nyt ajatuksella läpi muutamaan otteeseen, niin et sinä siellä kyllä mitään keskustellutkaan asiasta. Kirjoitit aika provosoivaan sävyyn viestin, mikä on mielestäni edelleen tulkittavissa siten että ne ovat 12-vuotiaat ketkä hyppii ja pomppii kartalla.

Mitä tulee ehdotukseesi uusista drop- ja jumpshot mekaniikoista, niin en nää kovin hyvänä ajatuksena. Se että et voit ampua kyseisten manööverien aikana vie koko pointin edes sellaista suorittaa. Jos hyppäät ja maahan päästessäkin pitää vielä odottaa puoli sekuntia, nii olet kuollut jo moneen otteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Hauskaa sinällään, kun en missään vaiheessa edes puhunut siitä, että minkä ikäiset peliä pelaavat ja näitä juttuja harrastavat. En sanallakaan.

Tämän pelin pelaajakunnasta niin moni harrastaa tuota pomppimista, head glitchaamista ja dropshottaamista, että niitä yksinkertaisesti ei vaan voi poistaa. Sen jos ne tekis, niin helvatin vihainen 12-vuotiaiden armeija lähtis kumiveneillä meren yli kohti Activisionin konttoria ja pistäisi siellä pihakalusteet remonttiin.

Hauskaa sinällään että se kuulostaa ihan siltä.

Esimerkki: Tämän kaupan kävijäkunnasta niin moni ei syö sianlihaa, että sitä yksinkertaisesti ei vaan voi ottaa myyntiin. Sen jos tekisi, niin helvatan vihainen muslimien armeija lähtis kohti kauppiaan kotia ja pistäisi siellä pihakalusteet remonttiin.

Sanallakaan en puhunut siitä minkälaiset kaverit sitä sianlihaa sorsivat. En sanallakaan.
 
Onko näitä asioita siis yritetty muuttaa edes hiukan, siten että sen seurauksena että on tullut tälläinen kuvailemasi reaktio ? Ei tietääkseni.

Ei varmaan ja sen takia reaktiotakaan ei ole tullut. Olihan tämä peli nyt itsessään melkoinen leap of faith, kun Activision antoi IW:lle luvan muuttaa peliä näinkin paljon. Mutta mitä ihmettä tapahtui? Muutoksia - ne maistuivat hyvin? Ohhoh sentään. Mutta oliko tämä nyt juuri se sopiva määrä muuttaa pelisarjaa realistisemmaksi ja nyt on sitten hyvä? Eli sun mielestä on parempi jos enempää ei ronkita, ettei hauras ydin mene pilalle.

Toisekseen ydinyleisölle tämä tuntuu vuodesta toiseen kelpaavan, eli varmaan jonkinlainen negatiivinen vastaanotto olisi ihan ymmärettävää jos pelin ydintä lähdetään muuttamaan ?

Kyllä. Koska hyppy- ja prone-mekaniikoiden viilaaminen aavistuksen realistisempaan suuntaan (lue vielä uudestaan: EI poistaminen) on koko COD-pelisarjan ydin.

Joo, et varsinaisesti sanonut että ne pitäisi poistaa. Mutta luettuani sen elkuperäisen viestisi nyt ajatuksella läpi muutamaan otteeseen, niin et sinä siellä kyllä mitään keskustellutkaan asiasta. Kirjoitit aika provosoivaan sävyyn viestin, mikä on mielestäni edelleen tulkittavissa siten että ne ovat 12-vuotiaat ketkä hyppii ja pomppii kartalla.

No sinähän tulkitset just niin kuin itse haluat. Näin en kirjoittanut, enkä sitä myöskään tarkoittanut. Mulle on aivan sama jos haluat edelleen tahallasi ymmärtää väärin.

Mitä tulee ehdotukseesi uusista drop- ja jumpshot mekaniikoista, niin en nää kovin hyvänä ajatuksena. Se että et voit ampua kyseisten manööverien aikana vie koko pointin edes sellaista suorittaa. Jos hyppäät ja maahan päästessäkin pitää vielä odottaa puoli sekuntia, nii olet kuollut jo moneen otteeseen.

No se taas on sun mielipiteesi. FPS-räiskintäpeleissä siis se pronen laskeutumisliikkeen aikana ampuminen tarkasti aim-downista on ilmeisesti ainoa syy suorittaa koko prone. Eihän sillä muuta tee. Selvä juttu.

Mutta juu. Merkitään muistiin asiat, joiden kritisointi nykymallinsa mukaisena on tyhmää:
- Prone
- Hyppääminen
- (Tuleeko muuta mieleen?)
 
Karttoja on vain kourallinen tällähetkellä, 2vs2=7 mappia, 6vs6=6 mappia, 10vs10=4 mappia, 32vs32=2 mappia.

Pelimuodot:

  • Team Deathmatch 6v6 (Core and Hardcore)
  • Team Deathmatch 10v10 (Core and Hardcore)
  • Cyber Attack (Core and Hardcore)
  • Search & Destroy (Core and Hardcore)
  • Domination 6v6 (Core and Hardcore)
  • Domination 10v10 (Core and Hardcore)
  • Headquarters (Core and Hardcore)
  • Ground War
  • Gunfight
  • Free-For-All
  • Realism
Siitä montako mappia ja modea on tulossa lisää ei tiedetä mitään.
Kiitos, tiesin ettei mitään 60:ntä ole tulossa, mutta oli tää vähän yllätys miten vähän esim 10vs10 ja 32vs32 mappeja onkaan.
Jännä ettei mitään roadmappia ole esitelty.
Kiitos kuitenkin hyvästä listauksesta. Täytynee jäädä odottelemaan tietoa tulevasta ennen ostohousujen laittamista.
 
Ei varmaan ja sen takia reaktiotakaan ei ole tullut. Olihan tämä peli nyt itsessään melkoinen leap of faith, kun Activision antoi IW:lle luvan muuttaa peliä näinkin paljon. Mutta mitä ihmettä tapahtui? Muutoksia - ne maistuivat hyvin? Ohhoh sentään. Mutta oliko tämä nyt juuri se sopiva määrä muuttaa pelisarjaa realistisemmaksi ja nyt on sitten hyvä? Eli sun mielestä on parempi jos enempää ei ronkita, ettei hauras ydin mene pilalle.

Tässä on kieltämättä aika sweet spotti, koska se on siinä missä se on ollut aikaisemminkin. Mitä ovat nämä uskon loikkaan verrattavat muutokset joita tähän osaan nyt tuotiin? Itsellä ei tule oikeastaan mieleen muuta kuin se että voi tukea aseen suojaa vasten...

Kyllä. Koska hyppy- ja prone-mekaniikoiden viilaaminen aavistuksen realistisempaan suuntaan (lue vielä uudestaan: EI poistaminen) on koko COD-pelisarjan ydin.

Ne kieltämättä ovat hyvin keskeisessä osassa. Toisekseen tuntuu että sinulla on joku tarve saada tästä pelisä seuraava ARMA kaiken realistisuuden kanssa ? Se että jokin asia muutetaan realistisemmaksi arcade shootterissa, ei tee siitä lähtökohtaisesti mitenkään nerokasta.

No se taas on sun mielipiteesi. FPS-räiskintäpeleissä siis se pronen laskeutumisliikkeen aikana ampuminen tarkasti aim-downista on ilmeisesti ainoa syy suorittaa koko prone. Eihän sillä muuta tee. Selvä juttu.

No dropshottaamisen koko tarkoitus on varmaan ampua samaan aikaan, eli ei sillä kyllä tässä asiayhteydessä mitään muuta tee.


Mutta juu. Merkitään muistiin asiat, joiden kritisointi nykymallinsa mukaisena on tyhmää:
- Prone
- Hyppääminen
- (Tuleeko muuta mieleen?)

Kritisoida saa. Se ei ole tyhmää. Mutta sinä et kyllä alunperin antanut minkäänlaista kritiikkiä, vaan maalailit uhkakuvia pihakalusteiden rikkomisesta.
 
Mitä ovat nämä uskon loikkaan verrattavat muutokset joita tähän osaan nyt tuotiin? Itsellä ei tule oikeastaan mieleen muuta kuin se että voi tukea aseen suojaa vasten...

Jos sulla ei oo kokemusta aikaisemmista COD-sarjan peleistä, niin voit ihan itse tutustua ja verrata vaikkapa kahdeksaan edelliseen sarjan peliin (tai vaikka ihan niihin kaikkiin), niin luultavasti huomaat itse ne muutokset, mitä tämä peli toi tullessaan.

Ne kieltämättä ovat hyvin keskeisessä osassa. Toisekseen tuntuu että sinulla on joku tarve saada tästä pelisä seuraava ARMA kaiken realistisuuden kanssa ? Se että jokin asia muutetaan realistisemmaksi arcade shootterissa, ei tee siitä lähtökohtaisesti mitenkään nerokasta.

Tää on kanssa hyvin yleinen vasta-argumentti minkä kuulee usein, kun jossain arcade-räiskinnässä ehdottaa jonkin asian muuttamista realistisempaan suuntaan. Pienikin muutos ja heti pelistä ollaan tekemässä ARMAA ja super-realistista taistelusimua. Mut oot ihan oikeassa. Tästä kun poistetaan dropshot ja nerffataan hypyn landingia vähän, niin tää pelihän on silloin yhtä kuin seuraava ARMA.

No dropshottaamisen koko tarkoitus on varmaan ampua samaan aikaan, eli ei sillä kyllä tässä asiayhteydessä mitään muuta tee.

Dropshottaamisen juu, mutta mä puhuin pronesta. Pronen poistaminen poistaa dropshotin, mut dropshotin poistaminen ei poista pronea. Pronella on runsaasti hyviä käyttötarkoituksia pelissä ja se pitäisi löytyä mielestäni jokaisesta fps-teoksesta. Näitä pronen hyviä puolia tarvitaan myös tosielämässä taistelukentällä, joten varmaan tiedostat, ettei pronen poistaminen ole loikka realistisempaan suuntaan.

Kritisoida saa. Se ei ole tyhmää. Mutta sinä et kyllä alunperin antanut minkäänlaista kritiikkiä, vaan maalailit uhkakuvia pihakalusteiden rikkomisesta.

Mä en ehkä antanut selvää kritiikkiä (tai ainakaan rakentavaa sellaista), mutta mm. Ketunloikka antoi ja johan täällä oltiin moneen ääneen määkimässä, että näistä asioista puhuminen on kyllä niin typerää, kun ovat olleet pelissä ties kuinka kauan ja pelin ydin jnejne.


Tähän koko "hypyn ja pronen muuttaminen pilaa ytimen" -keskusteluun sopii hyvänä offtopic-esimerkkinä mainiosti vertaus Assassin's Creed -pelisarjaan ja sen taistelumekaniikan muuttaminen pois hit-block -spämmistä, joka tapahtui siis Assassin's Creed Originssiin.

Joku tulloin Ubisoftilla ehdotti: "Mitäs jos jätkät mullistettaisiin koko AC-pelisarja ja muutettaisiin koko taistelumekaniikka AIVAN täysin uudenlaiseksi? Mitä diggaatte? Pois vanhasta hit-block -taistelusta virtaviivaisempaan ja enemmän skill-based taisteluun? Mun mielestä nykyinen taistelu on vähän lame"

Vastaukset olivat kuulemma seuraavia:
- Taistelu on näissä peleissä koko ydin ja sen muuttaminen pilaa ytimen. Ei ole hyvä idea minun mielestäni.
- AC-pelit ovat kelvanneet aina ja kelpaavat edelleen, joten mitäs sitä nyt hyvää muuttamaan?
- AC-pelejä on tullut jo 10 vuoden ajan ja kaikissa 10-15 pelissä taistelu ollut samanlaista. Ei minusta hyvä idea, koska nämä elementit luovat ytimen.
- Taistelu on lame? On mielestäni typerää edes huomautella näistä samoita asioista jotka ovat olleet pelissä mukana aina.
- Miksi näitä pitää aina edes jauhaa, kun peli on mikä on ja sillä siisti!

No, onneksi uskalsivat muuttaa silti, koska lopputulos oli parempi kuin koskaan.
 
Jos sulla ei oo kokemusta aikaisemmista COD-sarjan peleistä, niin voit ihan itse tutustua ja verrata vaikkapa kahdeksaan edelliseen sarjan peliin (tai vaikka ihan niihin kaikkiin), niin luultavasti huomaat itse ne muutokset, mitä tämä peli toi tullessaan.

Kokemusta ainakin jonkin verran kaikista codeista cod4 asti. Mutta silti et nää mitään uskon loikkaan verrattavia muutoksia. Mitä ne ovat ?

Tää on kanssa hyvin yleinen vasta-argumentti minkä kuulee usein, kun jossain arcade-räiskinnässä ehdottaa jonkin asian muuttamista realistisempaan suuntaan. Pienikin muutos ja heti pelistä ollaan tekemässä ARMAA ja super-realistista taistelusimua. Mut oot ihan oikeassa. Tästä kun poistetaan dropshot ja nerffataan hypyn landingia vähän, niin tää pelihän on silloin yhtä kuin seuraava ARMA.

Jepjep. Pointti oli siinä että viljelet jatkuvasti sanaa "realistinen", niinkuin se olisi itsessään joku synonyymi sille että asiasta tulee sen takia parempi.

Dropshottaamisen juu, mutta mä puhuin pronesta. Pronen poistaminen poistaa dropshotin, mut dropshotin poistaminen ei poista pronea. Pronella on runsaasti hyviä käyttötarkoituksia pelissä ja se pitäisi löytyä mielestäni jokaisesta fps-teoksesta. Näitä pronen hyviä puolia tarvitaan myös tosielämässä taistelukentällä, joten varmaan tiedostat, ettei pronen poistaminen ole loikka realistisempaan suuntaan.

Joo, ei poisteta pronea. Siitä ollaan samaa mieltä.

Mä en ehkä antanut selvää kritiikkiä (tai ainakaan rakentavaa sellaista), mutta mm. Ketunloikka antoi ja johan täällä oltiin moneen ääneen määkimässä, että näistä asioista puhuminen on kyllä niin typerää, kun ovat olleet pelissä ties kuinka kauan ja pelin ydin jnejne.

En kyllä nähnyt keneltäkään rakentavaa kritiikkiä. Oli jotain puhetta kenguruista ?

Tähän koko "hypyn ja pronen muuttaminen pilaa ytimen" -keskusteluun sopii hyvänä offtopic-esimerkkinä mainiosti vertaus Assassin's Creed -pelisarjaan ja sen taistelumekaniikan muuttaminen pois hit-block -spämmistä, joka tapahtui siis Assassin's Creed Originssiin.

AC2 itsellä ainoa sarjan peli mitä olen pelannut, mutta sen pelin huonointa antia oli umpitylsä taistelu. Ja mielestäni yleinen ilmapiiri sarjan ympärillä (näin sivusta katsojan perspektiivistä) oli vuosia se että taistelusta ei pidetty. Codissa taas mielestäni se on se sama pieni marginaaliryhmä vuodesta toiseen joka toivoo muutosta näihin tiettyihin asioihin, kun taas iso ostava yleisö pitää niistä osana peliään. Kärjistettynä voisi siis ilmaista että AC:n muutos hyvä, koska kukaan ei pitänyt vanhasta taistelusta. Ja Codissa huono, koska jengi pitää siitä sellaisena kun se on. Tietysti jotain täytyy aina muuttaa ettei liikaa poljeta paikallaan. Mutta esimerkiksi ehdottomasi muutos pelkästään ei mielestäni toimisi, koska se tekisi taisteluista kauhean puolustuspainotteisia, kun puskeminen vaikeutuu. Tietysti jos kehitellään uusia mekaniikkoja joiden avulla puskeminen ei ole sitä että on pakko juosta/kävellä/ryömiä luoteihin, niin asia on tietysti eri.

Pakko kysyä: Käytätkö itse dropshottia tai jumpshottia ? Ja jos et, niin miksi ?
 
Jepjep. Pointti oli siinä että viljelet jatkuvasti sanaa "realistinen", niinkuin se olisi itsessään joku synonyymi sille että asiasta tulee sen takia parempi.

Hauska havainto! Mainitsin asiasta ainoastaan tuossa yhteydessä, kun kerroin IW:n muokanneen peliä realistisempaan suuntaan, jos sitä verrataan aikaisempiin COD-peleihin. Sana "realistinen" on mainittu tasan tuossa yhteydessä. Jos se nyt on sinun mielestäsi jatkuvaa viljelyä, niin ei siinä mitään. Mä en kirjoittanut, että haluan tästä pelistä umpi-realistisen taistelusimun, mutta tää sun tahallinen väärinymmärtäminen ei oo tänään ensimmäistä kertaa tapetilla.

Pakko kysyä: Käytätkö itse dropshottia tai jumpshottia ? Ja jos et, niin miksi ?

Jumpshottia tietysti, kuten kaikissa codeissa niin kauan kuin muistan. Dropshottia yritän välttää, koska mun mielestä pärjään ihan hyvin ilmankin. HC:ta pelatessa riittää, kun vaan osuu ekana, eikä se kuka kairaa puoli lipasta smgllä tarkimmin mahalaskun aikana. Onneksi on HC, koska muuten en tätä tai muitakaan codeja edes pelaisi.

Pointti onkin siinä, että heti kun jotain asiaa kritisoi - varsinkin tässä pelissä - tai sen läsnäoloa pitää (huom. omasta mielestään) kyseenalaisena, niin heti ensimmäinen olettamus on "öhö öhö opettele pelaamaan peliä gid gud se on osa pelin metaa ja aina ollu". Mun mielestä huipputarkat jumpsotit tai jatkuva hyppiminen ei yksinkertaisesti vaan sovi _tähän_ peliin. Se on mun mielipide ja siinä se. Ne sopii hyvin noihin scifi-codeihin siinä missä wall-runit ja tuplahypytkin, mutta tässä ne vaikuttavat lähinnä huvittavilta, eivätkä mielestäni yhtä tarpeellisilta. Pelikohtaisia asioita. Esimerkiksi Apex Legends ja Titanfall 2 ovat ihan mahtavia pelejä kaikkine liukuineen, hyppyineen, grappleineen ja huimien juoksuvauhteineen. Ne on siinä pelissä mun mielestä aika ytimessä ja tekevät siitä pelistä sen mitä se on.

On mun mielestä edelleenkin aavistuksen halventavaa, että kritiikkiin vastataan aina ensimmäisenä "opettele pelaamaan" tyylisesti. Kukaanhan ei näin suoraan kai kirjoittanut, mutta tänään kun tämä väärin ymmärtäminen on teema, niin mennään nyt sitten virran mukana. Sitten tällaiset "miksi näistä asioista naristaan joka vuosi?" ja "nää on ollut aina mukana niin miksi länkytetään, kun tiedetään että ne pelissä on?" yms. jutut antaa niiden kirjoittajista aivan yhtä epä-älykkään kuvan, kuin niistä valittajistakin.

Eipä siinä. Molempien kanta tähän mielipideasiaan taisi tulla popkorni-kansaa myöden selväksi kaikille, eikä se tällä länkytyksellä muutu suuntaan eikä toiseen, joten annetaan olla ja nautitaan maanantaista.
 
Aseiden levelit näyttää kaikki nollaa ja osaan aseista ei saa enää tavaraa ja uutta levua?

Ja kun valitset missionit niin se pysyy yhen matsin ajan aktiivisena ja sit loppuu, eli ei edes voi saada tehtyä loppuun. Alkaa väsyttää nää bugit näis missioneis ja muutenki koko pelis.
 
HC:ta pelatessa riittää, kun vaan osuu ekana, eikä se kuka kairaa puoli lipasta smgllä tarkimmin mahalaskun aikana. Onneksi on HC, koska muuten en tätä tai muitakaan codeja edes pelaisi.
HC:ta pelatessa riittää, kun vaan kerkeää huitasemaan sinne päin ekana, eikä se voita kuka osuu tarkasti monta luotia viholliseen tähtäämällä. Siksi ammattipelitkin käydään Corena, ei HC:na.

Mitä tuohon muuhun väittelyyn tulee, ei pidä alkaa puhumaan mistään wall-jumpeista tässä yhteydessä. Jo ensimmäisen MW:n eli COD 4:sen aikana oli dropshot ja jumpshot, ja nämä oli vain pelaajien tekemiä väistöliikkeitä jotta ei tulisi itse ammutuksi. Tällä taas ei ole mitään tekemistä pelillisten uudistusten kuten rakettireppujen kanssa. COD on aina eronnut bäfästä ja rainbow six-sarjan peleistä siinä, että CODit ovat nopeatempoisia hektisiä arcade-shootereita. En näe mitään järkevää perustetta sille, minkä takia peli pitäisi yrittää viedä edes etäisesti sinne päin mitä nuo muut ovat. Tai "realistisemmaksi" ylipäätään. Sitä varten on olemassa nämä muut vaihtoehdot.

Ehkä "opettele pelaamaan nönnönnöö" huutelu tulee näissä keskusteluissa esiin ensimmäisenä siksi, että yleensä jumpshotista ja dropshotista eroon haluajat ovat juuri niitä, jotka eivät pärjää kohdatessa näille pelityyleille.
 
Ne dailyt ja missionit mielestäni kyllä rekisteröityy, peli ei vaan näytä sitä edistymistä. Ainakin kerran kun yritin jotain tehtävää se ei enään tietyn ajan jälkeen edennyt mihinkään mutta sammutin pelin ja palasin takaisin oli se ja toinenkin mitä en edes seurannut tehtynä. En kylläkään huomannut sainko niistä expaa missään vaiheessa mutta oli ne hävinnyt listalta.
 
Ne dailyt ja missionit mielestäni kyllä rekisteröityy, peli ei vaan näytä sitä edistymistä. Ainakin kerran kun yritin jotain tehtävää se ei enään tietyn ajan jälkeen edennyt mihinkään mutta sammutin pelin ja palasin takaisin oli se ja toinenkin mitä en edes seurannut tehtynä. En kylläkään huomannut sainko niistä expaa missään vaiheessa mutta oli ne hävinnyt listalta.
Joo kyllä välis on itelläki tehny tota, että tulee vähän jäljessä mutta nyt se tehtävä ei pysy aktiivisena vaan pitää aktivoida joka pelin jälkeen uudestaan.
 
Ylös Bottom