Vastaus: Dark Souls III
40 tuntia pelattu ja tuttuun Souls tapaan en ilmeisesti ole vielä puolessa välissäkään peliä. Mä alotin sillä lannevaate hemmolla ja nyt hahmo on jo hyvin monipuolinen.
Hyvin samankaltaiselta tää tuntuu kuin Dark Souls ykkönen ja se on ainoastaan hyvä asia.
Se että vihuja ei voi tappaa sukupuuttoon kakkosen tapaan on vain hyvä asia, sillä nyt uskaltaa kehitellä enemmän erilaisia aseita, kun sieluja, Titanic Shardeja ja muita saa käytännössä rajoittamattomasti.
Mitä tulee tohon keskusteluun, että pelissä pitäisi olla helpompikin vaikeusaste, niin mielestäni ei pitäisi. Ensinnäkin hahmoa pystyy kehittämään. Jos örkit tuntuu liian vaikeilta, niin ei muuta kun tasoa ylemmäs. Vaikka monet vähättelevätkin tässä pelissä tason nousuja, niin kyllä se hahmo joka tason noususta tulee jonkin verran voimakkaammaksi.
Toinen asia on se, että helpommalla tasolla pelikokemus muuttuisi liian erilaiseksi, siinä painottuisi eri asiat mihin pelin tekijät ovat satsanneet. Hyvä esimerkki on viime vuoden paras peli; Witcher 3. Tälläkin palstalla oli valitusta miten sen tappelu on pelkkää napin rämpyttämistä ja aseissakaan ei ollut tarpeeksi vaihtelua, eikä ne noitaputelit ja muut taiatkaan ollut tarpeellisia. Tämä siis jos pelasi helpoimmilla vaikeusasteilla.
Joka tapauksessa Souls peleissä vaikeusaste on kohdillaan. En oo mikään kovin aktiivinen pelaaja, pikemminkin sunnuntai pleikkaristi, mutta silti olen pelannut offline tilassa Dark Soulsit ja Bloodbornen läpi. Toinen juttu on se, että niiden läpäisyyn on kulunut aina vähintään puoli vuotta ja esim. Dark Souls kakkosessa kuolin reilusti yli tuhat kertaa. Mutta en ymmärrä mikä kiire näitä on nopeasti läpäistä.
40 tuntia pelattu ja tuttuun Souls tapaan en ilmeisesti ole vielä puolessa välissäkään peliä. Mä alotin sillä lannevaate hemmolla ja nyt hahmo on jo hyvin monipuolinen.
Hyvin samankaltaiselta tää tuntuu kuin Dark Souls ykkönen ja se on ainoastaan hyvä asia.
Se että vihuja ei voi tappaa sukupuuttoon kakkosen tapaan on vain hyvä asia, sillä nyt uskaltaa kehitellä enemmän erilaisia aseita, kun sieluja, Titanic Shardeja ja muita saa käytännössä rajoittamattomasti.
Mitä tulee tohon keskusteluun, että pelissä pitäisi olla helpompikin vaikeusaste, niin mielestäni ei pitäisi. Ensinnäkin hahmoa pystyy kehittämään. Jos örkit tuntuu liian vaikeilta, niin ei muuta kun tasoa ylemmäs. Vaikka monet vähättelevätkin tässä pelissä tason nousuja, niin kyllä se hahmo joka tason noususta tulee jonkin verran voimakkaammaksi.
Toinen asia on se, että helpommalla tasolla pelikokemus muuttuisi liian erilaiseksi, siinä painottuisi eri asiat mihin pelin tekijät ovat satsanneet. Hyvä esimerkki on viime vuoden paras peli; Witcher 3. Tälläkin palstalla oli valitusta miten sen tappelu on pelkkää napin rämpyttämistä ja aseissakaan ei ollut tarpeeksi vaihtelua, eikä ne noitaputelit ja muut taiatkaan ollut tarpeellisia. Tämä siis jos pelasi helpoimmilla vaikeusasteilla.
Joka tapauksessa Souls peleissä vaikeusaste on kohdillaan. En oo mikään kovin aktiivinen pelaaja, pikemminkin sunnuntai pleikkaristi, mutta silti olen pelannut offline tilassa Dark Soulsit ja Bloodbornen läpi. Toinen juttu on se, että niiden läpäisyyn on kulunut aina vähintään puoli vuotta ja esim. Dark Souls kakkosessa kuolin reilusti yli tuhat kertaa. Mutta en ymmärrä mikä kiire näitä on nopeasti läpäistä.