Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

40 tuntia pelattu ja tuttuun Souls tapaan en ilmeisesti ole vielä puolessa välissäkään peliä. Mä alotin sillä lannevaate hemmolla ja nyt hahmo on jo hyvin monipuolinen.
Hyvin samankaltaiselta tää tuntuu kuin Dark Souls ykkönen ja se on ainoastaan hyvä asia.
Se että vihuja ei voi tappaa sukupuuttoon kakkosen tapaan on vain hyvä asia, sillä nyt uskaltaa kehitellä enemmän erilaisia aseita, kun sieluja, Titanic Shardeja ja muita saa käytännössä rajoittamattomasti.
Mitä tulee tohon keskusteluun, että pelissä pitäisi olla helpompikin vaikeusaste, niin mielestäni ei pitäisi. Ensinnäkin hahmoa pystyy kehittämään. Jos örkit tuntuu liian vaikeilta, niin ei muuta kun tasoa ylemmäs. Vaikka monet vähättelevätkin tässä pelissä tason nousuja, niin kyllä se hahmo joka tason noususta tulee jonkin verran voimakkaammaksi.
Toinen asia on se, että helpommalla tasolla pelikokemus muuttuisi liian erilaiseksi, siinä painottuisi eri asiat mihin pelin tekijät ovat satsanneet. Hyvä esimerkki on viime vuoden paras peli; Witcher 3. Tälläkin palstalla oli valitusta miten sen tappelu on pelkkää napin rämpyttämistä ja aseissakaan ei ollut tarpeeksi vaihtelua, eikä ne noitaputelit ja muut taiatkaan ollut tarpeellisia. Tämä siis jos pelasi helpoimmilla vaikeusasteilla.
Joka tapauksessa Souls peleissä vaikeusaste on kohdillaan. En oo mikään kovin aktiivinen pelaaja, pikemminkin sunnuntai pleikkaristi, mutta silti olen pelannut offline tilassa Dark Soulsit ja Bloodbornen läpi. Toinen juttu on se, että niiden läpäisyyn on kulunut aina vähintään puoli vuotta ja esim. Dark Souls kakkosessa kuolin reilusti yli tuhat kertaa. Mutta en ymmärrä mikä kiire näitä on nopeasti läpäistä.
 
Vastaus: Dark Souls III

^hyvä perustelu vaikeusasteesta. Jokaisen kannattaa bloodbornessa vetää 1syvyyden luolastoja hahmolla, jolla on tekemättä vain viimeinen pomo pelistä. Tälläiselta aivottomolta juoksemiselta ja hack n slash paskalta peli tuntuis, jos siinä ois helpompia vaikeusasteita. Peli ei enää olisi lähelläkään sama kuin se on nyt. Itsellä matka ekalle pomolle oli pelin vaikein rasti.
 
Vastaus: Dark Souls III

Yksi juttu mikä kummastuttaa Dark Soulseissa on se, että jengi jopa striimeissä hakkaa päätänsä seinään jonkun kohdan kanssa 5-10x edistymättä mitenkään. Koko pelisarjan idea on opettaa kuolemalla se, ettei oikea tapa ole (vielä) löytynyt. Okei "git gud" eli on jotenkin pyhempää ja parempaa mennä yksin, mutta silti: olennaista on edetä ja käyttää kaikkia pelin sallimia keinoja.
Varmuuden vuoksi sanon, että jos joku haluaa tehdä kaiken yksin ja jumittaa yhdessä bossissa 20-50 yritystä niin ei ole minulta pois.:)
5-10 kertaa nyt ei vielä ole mitään ja siinä voi juurikin hyvin sisäistää pomon koko liikeskaalan. Lisäksi kun ymmärtäisi, että nimenomaan se oikea tapa voi olla löytynyt jo ensimmäisellä kerralla mutta asiat eivät vain osu kohdalleen heti, niin tajuaa, miksi joku ns. toistaa "virheitään".

Itselläni oli ainakin suuressa osaa pomoista heti alusta lähtien hommat hallussa mutta eivät ne silti välttämättä ensimmäisellä menneet läpi koska teki virheen/virheitä. Sinun mielestäsi ratkaisu on turvautua johonkin tyyppiin, joka on jo homman sisäistänyt sen sijaan, että itse kävisit pomoa vähän enemmän tarkastelemassa ja/tai harjoittelemassa.

Pomojahan voi myös harjoitella menemällä muiden peliin, vaikkakin on vähän turhauttavaa jos itse saa sellaisen kokeilijan avuksi. Itse tosin olen sokkona mennyt ensi kertaa katsomaan pomoa nimenomaan jonkun muun peliin JA silti ollaan tultu voitokkaina ulos sieltä. Sen verran helppoja nuo kuitenkin ovat kun muistaa perusjutut pelisarjasta ja ottaa varman päälle eikä mitään Bloodborne- (eikä varsinkaan hack n slash) tyylillä yritä hommaa selättää.

Mitä tuota sinun DS3-streamia katsoi niin aika paljon sinulla tuli ihan vain hakkailtua lyöntinappia sen sijaan, että ottaisit ns. varmat iskut ja väistöä tai muuta väliin. Tuota tuo pelisarja on kuitenkin ollut alusta lähtien: tiedät suunnilleen vihun liikkeet tai ainakin reagoit niihin sen sijaan että hakkaisit vain iskuja sisään toivoen ettei ölli ehdi lyödä väliin. Tuon lisäksi et mm. ottanut huomioon seiniä, johon miekkasi usein kolahtikin. Juu, peli ei lyö sinulle kissankokoisia tekstejä "IF YOU HIT THE WALLS, YOUR HIT MAY NOT GO THROUGH" mutta jos vähän omaa aivoja niin tuo pitäisi huomata parin toiston jälkeen.

Mitä striimaukseen muuten tulee: olet kyllä oikeassa, että striimi voi olla tylsä jos käydään se 5-10 kertaa toistamassa samaa mutta sitä tuo peli on, jos haluaa tehdä asiat (sanotaanko vaikka) perinteisesti. Tulee tuosta sinun striimin tylsyyden miettimisestä mieleen vain sellainen, että sinulle tärkeämpää on se katsojamäärä kuin se pelaaminen kuten itse haluaa. Ihan kuin se katsojamäärä muuten muka olisi jotenkin merkittävästi isompi random-pelaajalla. Toki sinä itse nimenomaan pelaatkin kuten haluat ja se on hyvä, mutta miksi väität(?), että olisi jotenkin automaattisesti huono (jopa väärä?) vaihtoehto striimata sitä pään seinään hakkaamista?

Se mikä striimissäsi myös vähän otti omiin korviini, oli kommentti tyyliin: "ai se olikin 'vain' npc-apuri, sittenhän olenkin helvetin kova pelaamaan!". Hyvä että saat onnistumisen tunteita mutta kyllä tuo pomo aika easy-modeksi meni tuon npc:n avulla (pomo ei ollut kimpussasi varmaan puoltakaan taistelun ajasta), joten en ehkä itse saisi samanlaista tunnetta vaan nimenomaan sellaisen pienen häpeän. Vähän kuin olisi huijauksia käyttänyt.

Tosin ymmärrän hyvin sen, että jos ei aika/kärsivällisyys/tms. riitä, niin haluaa kuitenkin edetäkin joskus. En tosin voi ymmärtää, miten olet pelin jo kerran läpäissyt ja silti on aika perusjuttuja hukassa. Esimerkiksi tuo seinän hakkaaminen ja yleensäkin hack n slash tyylinen iskujen jakeleminen.

Mitä muuten tulee tuohon sinun puristien (tms.) kritisoimiseen: itse taidat nyt syyllistyä tuohon myös tuolla "pelisarjan idea on opettaa kuolemalla ja 20-50 kertaa yrittäminen on väärin" tekstilläsi. Tuon kuvan tuosta helposti saa. Eli kun hakkaa päätä seinään, ei ole ymmärtänyt summonata kaveria, joka sinusta on oikea tapa. Mikä olet sanomaan, että olennaista on edetä käyttämällä "kaikkia keinoja"? Eikö yhtä lailla ole olennaista oppia itse pelin ja pomojen salat, meni siihen aikaa kuinka kauan tahansa?

Ei minulla ole mitään pelityyliäsi vastaan mutta yhtä lailla tuollaisten juttujen laukominen on samaa kuin souls-puristien "pakko pelata yksin aina"-jutut. Itse kyllä pelasin pelin yksin (ei siis mitään FelisLeo "oli 1 pelihahmo + 1 npc = 1 vs 1") mutta muiden auttaminen on yhtä lailla ollut mukana kun olen ensin hommat yksin hoitanut. Toisella ja kolmannella kierroksella taas summonoin surutta pomoihin kavereita jos niitä pomoa ennen oli tarjolla. Jos ei, niin yritin yksin kun en yksinkertaisesti jaksanut odotella muiden merkkejä maahan.

Se Peakin viimeinen pomo oli ainoa, jossa tuli sen verran seinä vastaan, että odottelin pitemmän aikaa apureita. Niitä ei kuitenkaan tullut, joten oli pakko yrittää se 15-20 kertaa yksin ja lopulta se sitten meni läpi. Onnistumisen tunne oli huimaava ja ainoa, mitä tästä pelistä sain. Minulle tämä oli siis erittäin helppo Souls-peli. Bloodborne oli muuten minulle taas ihan helvetin vaikea peli. Lisäosa on ostamatta kun en halua laittaa rahaa peliin, jossa saa vain hakata päätänsä seinään ja erityisesti kun kyseisen pelin summonaus on ihan perseestä. En tajua miten jonkun mielestä nuo kellot muka toimivat paremmin kuin selvät merkit maassa.

Varmasti tuossa Bloodbornessakin tulisi taitoa lisää kun jaksaisi pelata lisää, mutta tuli pelattua vain kerran läpi (tai itse asiassa platinoitua peruspeli). Vaikka tuosta kaikki trophyt löytyy, niin silti tuo koko reissu oli ihan hirveää pään seinään hakkaamista. Ei edes ensimmäinen Souls-peli aiheuttanut samanlaisia ongelmia vaikka hahmokin tuli rakennettua ihan päin persettä ensimmäisessä Dark Soulsissa. Tosin tuohon Bloodborneen ei ole ollut samanlaista nuoruuden intoa olemassa kuin Bloodborneen. Soulsitkin lienevät itselleni "helppoja" vain sen vuoksi kun ne aiemmat on niin selkäytimessä asti. Helppoja lainausmerkeissä siksi, että eivät ne helppoja ole mutta suurimman osan vaikeuksista voi välttää kun tietää perusjutut. Heti kun lähestyy peliä väärällä tavalla niin on kuolema lähellä jo perusvihujen kanssa.
 
Vastaus: Dark Souls III

--- Mitä tuota sinun DS3-streamia katsoi niin ---

Dark Souls III -streamin tarkoitus oli lähinnä testata suoratoiston toimivuutta ja näyttää, että kyllä se on läpi pelattu. Aloin saada jo yksityisviestiäkin joissa epäiltiin olenko peliä edes pelannut.

Kolmosen jälkimaku on huono enkä varmaankaan pelin pariin enää palaa ennen kuin joskus 10 vuoden kuluttua retroilemaan. Bloodborne oli siisti muuten, mutta en usko siihenkään palaavani. Saa nähdä josko DS2 innostaisi uudellekin kierrokselle joskus.
 
Vastaus: Dark Souls III

Toisaalta miksi tuhlata aikaa DS:iin jos ei iske. Kuitenkin muita huikeita pelejä mualima täys.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Vastaus: Dark Souls III

Mielestäni Dark Soulsit ovat keskivertopelejä vaikeampia. Ne ovat myös työläitä. Uudelle pelaajalle tehdään pelaamisesta mielestäni liian vaikeata kun kaikkia perusasioita (tai edes suurinta osaa) ei opeteta. Olisi vaikka vanhan aikainen paksu ohjekirja mukana. Jos kuitenkin pääsee vauhtiin ja oppii pelisarja tavoille, kyllähän tuosta (ainakin itselleni) kuoriutui yksi parhaimmista pelisarjoista ikinä.

Muistan aidosti epäreiluja kohtia vain kourallisen koko sarjasta (pelannut 1,2,3 ja BBn). Näihin kuuluvat mm. ykkösen puu ja kakkosen DLCn lumimestan tiikerit.Olen kuitenkin satoja kertoja olen yhteensä näissä peleissä kuollut ja turhautumisen määrä on ajoittain ollut valtava. Kuitenkin muistelen lämmöllä kaikkia niitä hetkiä koska suurinosa kuolemista on johtunut lähinnä itsestäni.

Alkuun kuoleminen tuntui pahalta ja sitä jopa vähän "pelkäsi". Opin kuitenkin tärkeimmän asian: kuoleminen on väistämätöntä ja joka kerta niistä pitäisi oppia jotain. Ehkä se on joku Bossin combo tai ansa mitä en huomannut. Tässä kolmosessa kuolinsyy vain pari kymmentä kertaa, mutta en usko että se johtuisi kolmosen helppoudesta vaan siitä että olen kuluttanut satoja tunteja tähän sarjaan. Asioita oppii ennakoimaan ja peleillä on paljon yhteistä keskenään.

Se tunne, kun muistelen matkaa ykkösen alusta kolmosen loppuun, on uskomaton. Mikään peli ei ole tuonut samoja oivaltamisen tunteita, turhautumista, löytämisen iloa ja ennen kaikkea onnistumisen tunnetta.

Se tunne on lämpö ja syy miksi Soulsit nousee yhdeksi parhaista ikinä.

Tuli sekavaa tekstiä. Aika mindless vuodatusta näin keskellä yötä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Viikonloppuna meni ensimmäinen kierros läpi ja kyllähän tuo maistui. :) Eilen aloittelin sitten NG+ kierrosta ja se näemmä eteneekin aika vauhdikkaasti kun tietää mitä tekee. Sanoisin että DS3 on kyllä näistä kaikista helpoin. Mielestäni tässä kun ei ollut yhtään vaikeaa bossia, suuri osa kuoli heti ensimmäisellä yrityksellä, ja muut useimmiten toisella tai kolmannella. Kaiken lisäksi en tajunnut käyttää edes niitä undead bone shardeja kuin vasta ihan lopussa. :D Ei ollut yhtään sellaista tuskastuttavaa bossia, kuten vaikkapa kakkosen Darklurker, jota kukistui jossain 30 yrityksen tienoilla. Tai ykkösen Ornstein ja Smough, joka NG+ kohdalla oli myöskin kovin tuskaisa.

Ensimmäisen läpipeluun kohdalla kokeilin noita covenant itemejä metsästää, mutta ne nyt ei oikein toimi. Invasion onnistuu ihan hyvin, ja mound-makerseille onnistuinkin 30 itemiä jo hommaamaan. Mutta nuo covenantit joissa pitäisi automaattisesti summoontua auttamaan muita, ei kyllä pelitä lainkaan. Pelasin suurimman osaa pelistä blue sentinels lätkä päällä, mutta ainoastaan noin 5 kertaa siirryin auttamaan. Ja silloinkin joka kerta invader tapettiin ennen kuin ehdin edes löytää pelaajaa, enkä saanut mitään palkkiota... Vielä puuttuisi iso kasa itemeitä Blades of the Darkmoonilta, Blue Sentinelseiltä ja Watchdogs of Farroneilta. Katsotaan että josko NG+ auttaisi asiaan, ehkä olin liian isoa leveliä ekalla kierroksella (120 level lopussa).

EDIT: Onko siten mahdollista keräillä mitään itemeitä, että jos jättää summon signin maahan? Esim. eilen pelailtiin Road of Sacrifies sitä alun vesialuetta jossa invaasiot ovat todella yleisiä. Otin avukseni kaksi randomtyyppiä ja se yli kyllä aivan ylivoimaista, hyökkääjillä ei ollut mitään jakoa ja niitä kaatua varmaan parisenkymmentä. Mutta ainakaan itse en saanut näistä mitään itemeitä. Tietääkö joku tuleeko noille apureille jotain?

Onko muuten kukaan törmännyt sellaiseen hommaan, joka minusta vaikutti bugilta? Tein noita invasion hommia Mound-Makersille ja huomasin että yhden invasionin jälkeen minulla olikin yhtäkkiä yli puoli miljoonaa soulsia! Ne tulivat jostain kertaheitolla, koska sitä ennen minulla oli ehkä jotain 20 000 soulsia ainoastaan. En ole aivan varma tuliko ne jonkun tappamisesta, vai siinä vaiheessa kun kuoltuani keräsin omat soulsit maasta, koska sellaisessa tilanteessa sen vasta huomasin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Mutta nuo covenantit joissa pitäisi automaattisesti summoontua auttamaan muita, ei kyllä pelitä lainkaan. Pelasin suurimman osaa pelistä blue sentinels lätkä päällä, mutta ainoastaan noin 5 kertaa siirryin auttamaan. Ja silloinkin joka kerta invader tapettiin ennen kuin ehdin edes löytää pelaajaa, enkä saanut mitään palkkiota... Vielä puuttuisi iso kasa itemeitä Blades of the Darkmoonilta, Blue Sentinelseiltä ja Watchdogs of Farroneilta. Katsotaan että josko NG+ auttaisi asiaan, ehkä olin liian isoa leveliä ekalla kierroksella (120 level lopussa).

Ainakin tuo Aldrich Faithful coventant pelitti "liiankin hyvin". Paikkana Irithyll of the Boreal Valley ja Pontiff Sulyvahnin bonfire. Kun tuo covenant on päällä, saa jatkuvasti siirron toisen peliin suojelemaan sitä aluetta, jossa isolla pihalla on muutama jätti. Kovin kauaa ei mennyt kun oli 30 tehtävää tehty ja palkkio kuitattu.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ainakin tuo Aldrich Faithful coventant pelitti "liiankin hyvin". Paikkana Irithyll of the Boreal Valley ja Pontiff Sulyvahnin bonfire. Kun tuo covenant on päällä, saa jatkuvasti siirron toisen peliin suojelemaan sitä aluetta, jossa isolla pihalla on muutama jätti. Kovin kauaa ei mennyt kun oli 30 tehtävää tehty ja palkkio kuitattu.

Itselläni meni tuon covenantin kanssa samanlaisesti. Sieltä montussa, mihin niitä itemeitä sitten sille archdeaconille annetaan, johtaa ne pitkät portaat ylös asti. Yritin kiivetä niitä tikkaita ylös, mutta en päässyt kertaakaan ylös asti ennen kuin siirryin automaattisesti suojelemaan. Näin tapahtui 10 kertaa peräkkäin, jolloin sain sen ekan rewardin. Siksi vähän ihmettelenkin että miksi ne toiset toimii niin huonosti.
 
Vastaus: Dark Souls III

Itselläni meni tuon covenantin kanssa samanlaisesti. Sieltä montussa, mihin niitä itemeitä sitten sille archdeaconille annetaan, johtaa ne pitkät portaat ylös asti. Yritin kiivetä niitä tikkaita ylös, mutta en päässyt kertaakaan ylös asti ennen kuin siirryin automaattisesti suojelemaan. Näin tapahtui 10 kertaa peräkkäin, jolloin sain sen ekan rewardin. Siksi vähän ihmettelenkin että miksi ne toiset toimii niin huonosti.
Metsän vartijoiden liittouma toimii samalla lailla, mutta koska suojeltava alue on niin alussa peliä, kannattaa ahmia kaikki verilehdet heti. Blue sentinel ja Darkmoon blade -covenantit toimivat harvoin, koska kovinkaan moni ei pidä covenanttinaan way of blueta.
 
Kysymys: Miten tota omaa hahmoa pitäisi päivittää?? Ja onko tämä peli kovin sokkeloinen et eksymistä pukkaa?? Kun moni sanonut et jos päivität hahmoa väärin niin et tule pääsemään pitkälle
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Metsän vartijoiden liittouma toimii samalla lailla, mutta koska suojeltava alue on niin alussa peliä, kannattaa ahmia kaikki verilehdet heti. Blue sentinel ja Darkmoon blade -covenantit toimivat harvoin, koska kovinkaan moni ei pidä covenanttinaan way of blueta.

Mikä tämä metsän vartijoiden liittouma on ja verilehdet? Pelin pelannut pari kertaa läpi mut ei kyllä nyt aukea
 
Vastaus: Dark Souls III

Kysymys: Miten tota omaa hahmoa pitäisi päivittää?? Ja onko tämä peli kovin sokkeloinen et eksymistä pukkaa?? Kun moni sanonut et jos päivität hahmoa väärin niin et tule pääsemään pitkälle

Jos lukea jaksat niin tsekkaa täältä KonsoliFINistä arvioni ja toisesta paikasta kaksiosainen aloittelijan oppaani.
http://www.konsolifin.net/arvostelu/ei-vaikea-mutta-hyvin-tyolas-peli
http://www.gamereactor.fi/artikkeli...n+opas+From+Softwaren+Souls-sarjaan,+osa+1/2/
http://www.gamereactor.fi/artikkeli...n+opas+From+Softwaren+Souls-sarjaan,+osa+2/2/
 

Hyvät ohjeet. Nyt pitää miettiä kumman ostais[emoji1] Bloodbornen vai Dark souls 3 ?
Onko ehdotuksia?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Huomenna ostan jomman kumman[emoji1] Kumpi ois niin sanotusti "helpompi" ?? Vaikka kumpikin on varmasti vaikeita [emoji1][emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dark Souls 3 on reilusti helpompi, itsellä molemmat tällä hetkellä peluussa. Mutta jos pelimekaniikka ei ole ollenkaan tuttu niin DS3 voi tuntua aluksi hankalalta :)
 
Vastaus: Dark Souls III

Dark Souls III korkattu ja ollut melko aggressiivinen verrattuna Dark Souls 2:een :D 2 pomo takana ja ei kyllä voi mistään muusta kuin 30fps.. tähän kyllä tottuu kun on peliäa pelannu sen 10 minuuttia mutta eiköhän tämäkin katoa ajan myötä :)
 
Vastaus: Dark Souls III

Dark Souls 3 Easy Mode. Olisko tää sit parempi kuin nykyinen "elitistinen" pelimoodi?
 
Ylös Bottom