Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Days Gone

Onkos kellekään tullut PC versiosta pahoinvointia? Mulla tosiaan PS4 versio aiheuttaa sellaisen motion sickness:in etten pysty pelaamaan koko peliä.
Mietin vaan että pitäiskö tää ostaa PC:lle.
 
Onkos kellekään tullut PC versiosta pahoinvointia? Mulla tosiaan PS4 versio aiheuttaa sellaisen motion sickness:in etten pysty pelaamaan koko peliä.
Mietin vaan että pitäiskö tää ostaa PC:lle.
Mahtaakon näytön koolla olla jotain merkitystä kyseiseen vaivaan. Saattaa olla pelatessa pieni monitori parempi vaihtoehto kuin 55' tuuman töllö jos kärsii tuosta. Silmät saa olla kokoajan ns. levossa.

Miksi ihmeessä prätkän ketju ei rullaa ? Luulisi että noinkin olennainen yksityiskohta olisi viimeistelty. Häiritsevää piittaamattomuutta.
 
Mahtaakon näytön koolla olla jotain merkitystä kyseiseen vaivaan. Saattaa olla pelatessa pieni monitori parempi vaihtoehto kuin 55' tuuman töllö jos kärsii tuosta. Silmät saa olla kokoajan ns. levossa.

Miksi ihmeessä prätkän ketju ei rullaa ? Luulisi että noinkin olennainen yksityiskohta olisi viimeistelty. Häiritsevää piittaamattomuutta.
Ei pitäis olla koosta kiinni kun mulla on mun kakkos näyttö pleikkarissa. Eikä se ole edes iso. Tuosta moottoripyörästä tuli mieleen että sillä ajelu aiheutti erityisen huonon olon. Mä muistelisin että koin kameran etäisyyden pelihahmoon jotenkin häiritseväksi. Ehkä jos sitä saisi muutettua niin saattaisi helpottaa. Saako PC versiossa sitä etäisyyttä säätää? Luulisi kai että jos ei muuten niin tiedostoja fiksaamalla asia onnistuu.
 
Saako PC versiossa sitä etäisyyttä säätää? Luulisi kai että jos ei muuten niin tiedostoja fiksaamalla asia onnistuu.
Pelissä ei ole kuin FOV säätö. Nopealla googlettamisella en löytänyt miten kameraa saisi lähemmäs/kauemmas.

E: FOV liikuttaa kameraa kohtalaisesti.
 

Liitetiedostot

  • fov50.jpg
    fov50.jpg
    232,7 KB · Lukukerrat: 18
  • fov100.jpg
    fov100.jpg
    227,1 KB · Lukukerrat: 17
Viimeksi muokattu:
Läpi meni. Tämä oli Mad Max prätkällä. Hordet toi mukavan lisämausteen. Deaconin ääninäyttely puolet ajasta aliarvoista roskaa. Ihan kelpo peli ja OK tarina. Tulipahan pelattua ja muutaman päivän sisällä unohdettua.
 
Läpi meni. Tämä oli Mad Max prätkällä. Hordet toi mukavan lisämausteen. Deaconin ääninäyttely puolet ajasta aliarvoista roskaa. Ihan kelpo peli ja OK tarina. Tulipahan pelattua ja muutaman päivän sisällä unohdettua.
Kai muuten suoritit sen Neron viimeisen tehtävän?
Joka suoritettaan siis päätarinan jälkeen ja siellä on muutenkin tehtäviä jotka aukeavat vasta päätehtävä linjan jälkeen.

Aukaistaksesi ne sinun täytyy ajaa prätkällä päivällä 16 elikkä pelissä ilmoitettu aika 4pm niin tulee uusi tehtävä valituksi saataville ja seuraavana päivänä sama juttu.

Itse tykkäsin tässä oli monia hienoja sivuhahmoja ja kohtauksia.
Sen oletettu kuolema ja sitten että se onkin elossa, hitto kuinka iloinen olin.

Luulin että tässä olisi tarina ollut huonoin osa alue mutta se olikin kohtalainen ehkä tässä eniten harmitti se että sinä kimpoilit eri tehtävistä toisiin ja etkä välttämättä muistanut mitä viimeksi tapahtui ja toinen osa kohta oli että tässä pelissähän ei ole mitään päätöksiä ja näinhän kuulemma pitänyt olla mutta tekijät olivat muuttaneet tarinaa ja eikä enää pelaajien tekemiä päätöksiä oltu saatu mahdettua tarinaa ja tässä oli yksi syy se että käsikirjoittajahan oli tehnyt Deaconista kusipään mutta pelintestaajat olivat olleet sitä mieltä että pelaajat eivät voisi samastua tähän.

ja tässä mielestäni ehkä toi Deaconin ailahtelevuus oli näkyvää ja tuo varmasti ollut syynä koska kesken kehityksen hahmoa pitänyt muokata radikaalisesti mutta jokatapauksessa Deacon oli sen verran symppis niin se oli hahmona mukava.

Koska peli jäi cliffhangeriin niin olisi kiva nähdä jatko-osa.

 
No nyt on Days Gone läpäisty ja platinoitu, ja täytyy sanoa että oli kyllä puisevinta puurtamista jota on vähään aikaan tullut pelissä vastaan. Alkujaan lähdin pelaamaan peliä hyvillä mielin, peli näytti ja tuntui aluksi hyvältä, mitä nyt aseilla ammuskelu oli aika tunnotonta hommaa ja ympäristöt melko tylsiä ja itseääntoistavia. Tunnelma oli kuitenkin kohdallaan ja uuteen isoon maailman oli hauska eksyä tutkimaan ja seikkailemaan. Perus open world-kaavan noudattaminen oli viihdyttävää aluksi. Pelin tehtävärakenne, eli yksinkertaiset fetchquestit, vihollisjoukkojen lahtaaminen ja aivan järkyttävän huonot stealth-osiot alkoivat kuitenkin nopeasti toistaa itseään.

Olin korkeintaan lähestymässä pelin puoliväliä, kun alkoi olla fiilis, että olisipa seuraava tehtävä jo viimeinen, mutta Days Gone yllättikin. Vielä sai tehdä hillittömän määrän turhalta tuntuvia tusinaquesteja, ja sitten vielä lisää jo ennestään valtavaa mappia aukesi. Ehdottomasti suurin ongelma pelissä on se miten käsittämättömän monta kertaa käytännössä samat tehtävät joutuu tekemään eri osassa karttaa. Jos tehtävissä olisi panostettu määrän sijasta laatuun, olisin voinut loppujen lopuksi pitää Days Gonea jopa positiivisena pelikokemuksena. Huomattavasti mieluummin pelaa hyvän pelin joka on liian lyhyt, kuin huonon pelin joka on liian pitkä.

Pelissä on paljon hyvääkin. Tarina ajaa asiansa, monet hahmoista, etenkin Deacon ja Boozer ovat pidettäviä ja hyvin yhteen toimivia, hordet on hauska ja jännittävä pelimekaniikka, moottoripyörällä ajaminen tuntuu hyvältä sekä uusien aseiden, skillejen ja upgradejen avaaminen on koukutavaa. Valitettavasti heikomman sisällön valtava määrä söi pelistä hauskuutta koko ajan. Jokaista hyvää, tarinaa edistävää tehtävää kohtaan on ainakin pari turhaa ja unohdettavaa tusinaquestia. Kaikista hirveimpiä olivat mielestäni NEROon liittyvät stealth-tehtävät, sekä joka kerta kun joutui harrastamaan taistelua moottoripyörän selässä. Lisäksi, se kuinka paljon ihmisvihollisia pelin aikana lahdataan, ei ole pelkästään tylsää, vaan se syö myös tunnelmaa ja maailman uskottavuutta. Ihmiset ovat olevinaan sukupuuton partaalla, mutta Deacon pistää juonen aikana kylmäksi varmaan reilut 9000 ihmisvihollista, joilla tuntuu olevan leirejä ja tukikohtia niin tiheään ettei tosikaan. Pelin antagonistit ja ovat myös naurettavan huonoja ja yksinkertaisia hahmoja ilman minkäänlaista inhimillisyyttä tai luonnetta. Bugeja kohtasin jokusen, ääneen liittyviä lähinnä, joskus aseesta katosi äänet, joskus välivideoissa puhe. Pari kertaa juutuin kiinni johonkin josta ei päässyt irti ilman itsemurhaa, joskus questmarkerit eivät päivittyneet/bugailivat, eli sellaista melko perusbugia mitä tällaisissa peleissä nyt usein tulee. Ei mitään suuresti peliä rikkovaa.

Itsellä juuri ja juuri 2/5 peli, ja heikoin Pleikkari-exclu jota olen itse tähän mennessä pelannut.
 
Vuoden tauon jälkeen sain pelin läpi. Aloitin aikoinaan PS4 Prolla ja lopetin nyt PS5:lla. Tuli jotenkin uupuminen tähän peliin jostain syystä, mutta onneksi sain pelin läpi. Jäi siis positiivinen fiilis.

Hieno tarina ja gameplay oli toimivaa. Vähän oli pieniä bugeja mutta ei mitään vakavaa. Olisi peli oli saanut vähän lyhyempi myös, kun alkoi vähän lopussa puuduttamaan. Mutta suosittelen siis, vaikkei tämä parhaiden pelien joukkoon yllä. 3.5/5
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä peli tämä on ja varsinkin laumat tuo mukavaa jännitystä.

Kuinkahan peliä on jäljellä, kun olen tehnyt kaikki sivutehtävät tähän mennessä ja juuri
matkustin Iron-Miken opastuksella etelään jättäen lost laken taakse
?
 
Hyvä peli tämä on ja varsinkin laumat tuo mukavaa jännitystä.

Kuinkahan peliä on jäljellä, kun olen tehnyt kaikki sivutehtävät tähän mennessä ja juuri
matkustin Iron-Miken opastuksella etelään jättäen lost laken taakse
?
About 1/3 jäljellä.
 
Noniin nyt tuli ongelmia:

pelistä tosiaan katosi kaikki tekstuurit osasta karttaa ja silloista tuli myös osasta käyttökelvottomia, nyt kun tein O brianille sitä luola tehtävää jossa lauma tulee sinne mutta ei laumaa ikinä tullut?? Monta kertaa koitin kuolla ja syntyä vaan ei.. Noh latasin pelin uudelleen niin se latautui todella pitkän matkan päästä ja alko jo vähän maku menemään että jos sitä laumaa ei tälläkään kertaa tuu..

Edelleen tämä on mitä mahtavin peli ja todella harmi jos tämä tähän tössää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nonni vihdoin läpi, meikän tahdilla nää vähän kestää :D oli kyllä kerrassaan mahtava peli. En täysin hautaa mahdollisuutta jatkosta mutta toivon sitä kyllä, ehdoton playstation 4 helmi ja tulee olemaan aina aliarvostettu klassikko.

9/10
 
Koskahan itse saisi aikaiseksi antaa pelille uuden mahdollisuuden, PC versio voisi olla kova veto. Ultrawide näkymä ja korkeat framet.
 
Ylös Bottom