Nyt on 7 kenttää takana ja kyllä maistuu edelleen. Näin hektistä tykitystä ei kyllä pysty putkeen pelaamaan pitkään, pakko pitää taukoja pelistä varsinkin kun kentät on niin pitkiä ja en tykkää jättää kesken.
Kun pelin parry, kilpisyöksy, melee combon oppii jotenkuten niin onhan tämä ollut todella nautinnollista. Sellainen tietynlainen rytmi tulee siihen pelaamiseen ja tuntuu kuin tanssilta. Super Shotgun on vihdoin saatu tehtyä oikein tässä trilogiassa, se on todella tehokas ase mutta se lataa hitaasti ja on vähän panoksia. Kunhan saa kykyjä millä saa panoksia lisää niin tämä ei ainakaan omilla asetuksilla ole niin iso ongelma vaan pystyt kyllä käyttämään samaa asetta paljon, peli ei pakota sinua mihinkään "käytä tätä asetta tähän viholliseen" tyylin.
Yksi asia on kyllä noussut esille joka on ongelmana pelissä. Tässä ei oikeastaan ole mitään kunnon löytämisen tunnetta salaisuuksissa, ne kun näkee kartalta niin senkus käy poimimassa, suurinosa on todella helppo löytää ja osa on niin helppoja että ihmetyttää miksi ne luokitellaan piilotetuiksi huoneiksi. En toki tiedä muuttuuko tämä asia pelin edetessä mutta ainakin ensimmäinen kolmannes on ollut enemmän sellaista AC tyylistä kartan putsausta kun kunnon hidden objektien etsimistä. 2016 ainakin piti kai se kartta löytää että ne näkyi siinä ?
Kartat on ollut välillä todella massiivisia avoimia alueita missä on objekteja ja vapaaehtoisia alueita mitä "tutkia". Ainut Mecha kenttä tähän mennessä oli ihan menevä, ei mitään erikoista mutta mukavaa vaihtelua. Lohikäärme kentästä taas pidin paljon kun siinäkin saa vapaasti lennellä avoimella alueella ja tehdä objekteja omassa järjestyksessä ja vapaaehtoisia juttuja myös. Niissä tehtävissä myös jalkaudutaan välillä.
Hahmonkehitys tapahtuu niin että kentissä on vihollisia joita tappamalla saa Hela/armor/panos päivityksen. Pidin enemmän 2016 Sauronin silmien etsimisestä, en muista millainen se Eternaalissa. Aseita taas päivitellään kentistä löytyvillä erilaisilla valuutoilla. Shieldin olen maksimoinut perus kykyjen osalta ja Super Shotgunia kans päivitelly ja niiden kanssa tekee aika tuhoissa jälkeä. Pelissä ei ole moottorisahaa millä saa panoksia tai liekinheitintä millä saa armoria vaan kaikki hoituu shieldin ja melee iskujen avulla. Periaatteessa siis samantyylinen käytä tätä kykyä jotta saat resursseja mutta mikään ei ole rajallista vaan ne täyttyy ajan mittaan tai tappamalla vihuja.
Toki jokaisen oma kokemus määräytyy sen mukaan miten laitat kunkin sliderin vaikeustaso valikossa, pelin kun aloittaa niin ensin valitaan vaikeustaso ja sen jälkeen tulee ruutu missä saa vapaasti muokata eri juttuja ja niitä saa muokata koska vaan omaan makuun sopivammaksi. Kannattaa siis testailla mikä toimii itselle eikä välttis mennä niillä default asetuksilla.