Tulipa ensimmäistä kertaa katseltua vähän miltä tämäkin peli vaikuttaa, ja täytyy kyllä sanoa, että olen kaikkea muuta kuin vakuuttunut. Dragon Age ei ole itselle mikään valtavan rakas pelisarja. Origins tuli ostettua Steamista pari vuotta sitten halvalla, mutta pelaaminen jäi muutamaan sessioon, kun pelimekaniikat oli yksinkertaisesti omasta mielestä liian vanhahtavat. Pelin tunnelma, visuaalinen tyyli, miljöö ja hahmot kyllä olivat vähintäänkin asialliset, mutta ei kuitenkaan ollut silloin tarpeeksi motivaatiota peliä jatkaa. Jossain vaiheessa pitäisi kyllä antaa Originsille uusi mahdollisuus.
Nyt sitten vilkaisin Veilguardia, ja julkaisutrailerista nousi vahvasti fiilikset; Onko tämä nyt siis Dragon Age pelisarjaa, vaiko joku Saints Rowin fantasia spin-off? Pelin tyyli ja ilme tuo itselle mieleen juurikin Saints Rowin, ja se nyt ei ole missään nimessä hyvä asia, kun tuossa em. Originsissa oli viehättävintä nimenomaan tuollainen synkkäfantasia estetiikka. Myönnettäköön, että aivan hirveän näköisen julkistutrailerin jälkeen trailereiden ja videoiden taso hieman nousi, mutta edelleen, aika tusina fantasia-actionpeliltä tämä näyttää. Persoonattomuus, kaiken särmän puuttuminen ja kova tavoite yleismiellyttävyyteen oikein huokuu pelistä.
Veilguardin väripaletti, hahmomallit, ja yleinen viba on jotenkin todella geneerisen pehmoisen fortnitemainen verrattuna siihen, millaisena itse olen Dragon Age sarjan mieltänyt. Kuten pelin estetiikka, myös gameplay itsessään näyttää kovin unohdettavalta. Ennemmin houkuttelee antaa uusi mahdollisuus tuolle toissa vuosikymmenellä julkaistulle Originsille, kuin pelata Veilguardia.
Tämä tosiaan lienee Biowarelle nyt kohtalaisen tärkeä peli. Edellinen suurpanostus Anthem kun oli valtava floppi. Jos tämä ei menesty vähintäänkin kohtalaisesti, saattaa pitkäikäinen ja maineikas pelitalo olla historiaa.