Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: The Veilguard

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vähän kyllä kuumottelisi jo laittaa tämä peli ennakkotilaukseen, mutta vähän epäilyttää että kuinka buginen peli tulee julkaisussa olemaan... Ainakin Mass Effect Andromedan kanssa bugeja oli erittäin paljon julkaisussa niin ei kauheasti kiinnostaisi samaan rumbaan taas joutua.

Tavallaanhan sitä haluaisi sokeasti tukea Biowarea, jotta heidän pelejään saataisiin vielä lisää, mutta viimeaikaiset taidonnäytteet ovat olleet vähän niin ja näin. Kylläpä osaakin olla vaikeaa :D

Tulipa ensimmäistä kertaa katseltua vähän miltä tämäkin peli vaikuttaa, ja täytyy kyllä sanoa, että olen kaikkea muuta kuin vakuuttunut. Dragon Age ei ole itselle mikään valtavan rakas pelisarja. Origins tuli ostettua Steamista pari vuotta sitten halvalla, mutta pelaaminen jäi muutamaan sessioon, kun pelimekaniikat oli yksinkertaisesti omasta mielestä liian vanhahtavat. Pelin tunnelma, visuaalinen tyyli, miljöö ja hahmot kyllä olivat vähintäänkin asialliset, mutta ei kuitenkaan ollut silloin tarpeeksi motivaatiota peliä jatkaa. Jossain vaiheessa pitäisi kyllä antaa Originsille uusi mahdollisuus.

Nyt sitten vilkaisin Veilguardia, ja julkaisutrailerista nousi vahvasti fiilikset; Onko tämä nyt siis Dragon Age pelisarjaa, vaiko joku Saints Rowin fantasia spin-off? Pelin tyyli ja ilme tuo itselle mieleen juurikin Saints Rowin, ja se nyt ei ole missään nimessä hyvä asia, kun tuossa em. Originsissa oli viehättävintä nimenomaan tuollainen synkkäfantasia estetiikka. Myönnettäköön, että aivan hirveän näköisen julkistutrailerin jälkeen trailereiden ja videoiden taso hieman nousi, mutta edelleen, aika tusina fantasia-actionpeliltä tämä näyttää. Persoonattomuus, kaiken särmän puuttuminen ja kova tavoite yleismiellyttävyyteen oikein huokuu pelistä.

Veilguardin väripaletti, hahmomallit, ja yleinen viba on jotenkin todella geneerisen pehmoisen fortnitemainen verrattuna siihen, millaisena itse olen Dragon Age sarjan mieltänyt. Kuten pelin estetiikka, myös gameplay itsessään näyttää kovin unohdettavalta. Ennemmin houkuttelee antaa uusi mahdollisuus tuolle toissa vuosikymmenellä julkaistulle Originsille, kuin pelata Veilguardia.

Tämä tosiaan lienee Biowarelle nyt kohtalaisen tärkeä peli. Edellinen suurpanostus Anthem kun oli valtava floppi. Jos tämä ei menesty vähintäänkin kohtalaisesti, saattaa pitkäikäinen ja maineikas pelitalo olla historiaa.

Tulipa ensimmäistä kertaa katseltua vähän miltä tämäkin peli vaikuttaa, ja täytyy kyllä sanoa, että olen kaikkea muuta kuin vakuuttunut. Dragon Age ei ole itselle mikään valtavan rakas pelisarja. Origins tuli ostettua Steamista pari vuotta sitten halvalla, mutta pelaaminen jäi muutamaan sessioon, kun pelimekaniikat oli yksinkertaisesti omasta mielestä liian vanhahtavat. Pelin tunnelma, visuaalinen tyyli, miljöö ja hahmot kyllä olivat vähintäänkin asialliset, mutta ei kuitenkaan ollut silloin tarpeeksi motivaatiota peliä jatkaa. Jossain vaiheessa pitäisi kyllä antaa Originsille uusi mahdollisuus.

Nyt sitten vilkaisin Veilguardia, ja julkaisutrailerista nousi vahvasti fiilikset; Onko tämä nyt siis Dragon Age pelisarjaa, vaiko joku Saints Rowin fantasia spin-off? Pelin tyyli ja ilme tuo itselle mieleen juurikin Saints Rowin, ja se nyt ei ole missään nimessä hyvä asia, kun tuossa em. Originsissa oli viehättävintä nimenomaan tuollainen synkkäfantasia estetiikka. Myönnettäköön, että aivan hirveän näköisen julkistutrailerin jälkeen trailereiden ja videoiden taso hieman nousi, mutta edelleen, aika tusina fantasia-actionpeliltä tämä näyttää. Persoonattomuus, kaiken särmän puuttuminen ja kova tavoite yleismiellyttävyyteen oikein huokuu pelistä.

Veilguardin väripaletti, hahmomallit, ja yleinen viba on jotenkin todella geneerisen pehmoisen fortnitemainen verrattuna siihen, millaisena itse olen Dragon Age sarjan mieltänyt. Kuten pelin estetiikka, myös gameplay itsessään näyttää kovin unohdettavalta. Ennemmin houkuttelee antaa uusi mahdollisuus tuolle toissa vuosikymmenellä julkaistulle Originsille, kuin pelata Veilguardia.

Tämä tosiaan lienee Biowarelle nyt kohtalaisen tärkeä peli. Edellinen suurpanostus Anthem kun oli valtava floppi. Jos tämä ei menesty vähintäänkin kohtalaisesti, saattaa pitkäikäinen ja maineikas pelitalo olla historiaa.
For modern audience ;)

Pitänee katella loppuun asti että josko tulisi esim Giganttiin joku hyvä hintalappu tälle. Jos taasen ei, niin eiköhän tuo mee julkasua edeltävänä iltana diginä ennakkoon lataukseen. Aikasemmat jäi kesken mutta toivotaan että tämä ei. Näyttää ainakin hyvältä ja taitaapi itellä olla se loppuvuoden odotetuin peli.

Arvosteluita alkaa ilmestymään 28. päivä. Pääseekin ensi viikolla pähkäilemään ostaako tämän heti julkaisussa vai ei. Itselle kyllä riittäisi arvosteluista vahvistus että peli pyörii moitteetta, jotta voisi laittaa ostopöksyt jalkaan.

17.00 aikoihin tänään tosiaan saadaan rewikat, heitetääs oma arvio kehiin scoreista, tosiaan kun kaikissa previeweissä peliä kehuttiin kovasti niin uskon että pelin scoret tulevat asettumaan sinne 85-89 luokkaan. innolla kyllä odottelen torstaita. tosin tulee myös testailtua monster hunter Wildin betaa, ens viikonlopun aikana.

Viimeksi muokattu:
Itse veikkaan geneeristä 75. Joka on aika hyvä arvosana tietenkin. Eiköhän pelistä tule vähintään viihdyttävä.

Mä luulen että tämä tulee olemaan mielipiteet aika kahtia jakava peli. Lukenut paljon, että tämä olisi aika paljon ottanut vaikutteita God of Warista, ehkä se ei kaikkia faneja miellytä. Itse en ole vielä ostopäätöstä tehnyt, toisaalta ei ole sellaista hypeäkään vielä noussut. Inkvisitio oli julkaisunsa aikaan pitkän aikaa ennakkotilattuna mutta tämä ei oikein iske.

Kattellaan sitten kun pelaajat on päässyt pelin pariin, arvosteluihin en luota tämän kohdalla yhtään.

Arvosteluilla ei ole väliä jos pelin pelattavuus ja roolipeli elementit ei saa kehuja. Toki myös kohtalainen tarina on hyvä olla. Odotukset 0 joten ei voi kuin yllättyä positiivisesti.

Uskoisin osuvan sinne 85-90 haarukkaan sen perusteella mitä pelistä olen lukenut. Menee kyllä varmasti heti ostoon ja viikonloppuna sitten kovaa pelailua.

Odotukset peliä kohtaan on itselläni kuitenkin varsin maltilliset, mikä on varmaan hyväkin asia, että ei sitten pety ainakaan sen takia, että peli ei vastannut omia odotuksia.

Ensimmäinen arvio linjoilla. "Paras taistelusysteemi Biowaren pelissä koskaan".

Nyt vaikuttaa kiinnostavalta. Vaikkakin roolipelissä täytyy olla muutakin, niin silti itse pidän pelattavuutta tärkeimpänä.

Pitääpi odottaa muitakin arvosteluita ja katsoa sitten meneekö pukinkonttiin.

aikamoista kaikki jotka hieman kritisoivat Dragon Age Veilguardia previeweissä jäivät sitten ilmeisesti ilman Review koodia. mukaan lukien Fextralife. hyvänä puolena tosin se että netti ei ole täynnä Fextran guideja kun peli julkaistaan.

Viimeksi muokattu:
aikamoista kaikki jotka hieman kritisoivat Dragon Age Veilguardia previeweissä jäivät sitten ilmeisesti ilman Review koodia. mukaan lukien Fextralife. hyvänä puolena tosin se että netti ei ole täynnä Fextran guideja kun peli julkaistaan.

Juu erikoista. Ei sinänsä lupaa hyvää jos vaan suotuisat arvostelijat saavat kopion ennakkoon.

Eihän tuo hyvältä kuulosta, vaikuttaa damage controllilta jo ennalta jos valikoidaan ne content creatorit jotka vain ylistää peliä tarpeeksi.

Joka tapauksessa oma peli on ennakkotilattuna, ja oman mielipiteen pääsee sitten sen myötä perustamaan.

Hyvältä ainakin scoret näyttää. :)

Sinne 85 kieppeille meni niinkuin ounastelin. Peli nähtävästi jakaa mielipiteitä. SkillUp ei suosittele peliä ja antaa tarinalle/dialogille kovaa kritiikkiä, mutta mikä todella loksautti omat leuat oli Mortismalin arvostelu, sillä hän kehuu peliä sarjan parhaaksi ja hänelle GOTY.

Ne joille Mortismal ei ole tuttu, niin hän on tosi syvien, ”hardcore” roolipelien ja varsinkin vuoropohjaisten CRPG:n ystävä. Hän oli ennakkoon varsin skeptinen pelistä, juuri tuon taistelusysteemin vuoksi. Onkin siis todella yllättävää, että hän laittaa pelin Originsin edelle.

Jos tästä jotain voi päätellä, niin tarina ei ainakaan ole kaikkien mieleen, mutta pelattavuus jopa yllättävänkin hyvää? No, omat odotukset nousi kyllä valtavasti ja viikonloppu saisi tulla jo! :D

Ylös Bottom