Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: The Veilguard

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ihan ymmärtänyt mikä siinä ulkoasussa ja taisteluissa mättää, voisitko omin sanoin kertoa?
Aikamoisen dominoiva väri taitaa olla violetti tässä ja muutenkin vähän turhan karkkimaisen näköinen omaan silmään. Taistelu näyttää vähän turhan sekavalta räiskimiseltä, mutta toki sen osalta videoiden varassa oleminen on vähän eri juttu kuin ulkoasun osalta. Tiivistettynä jotkut pelit vain näyttävät videoilla mielenkiintoisemmalta kuin toiset. Tämän totesin jo aikoja sitten ennen kuin esimerkiksi hahmon luonnista oli mitään tietoa.

On kyllä aika ahdasmielistä tämmönen, mutta kukin tyylillään. Taitaa olla turha sanoa, että pelissä voi pelata heteromiehellä, jos niin haluaa. Se että muunsukupuolisella voi joku pelata, niin se on yhtäkkiä ongelma? En ymmärrä. Tästä vedän oman johtopäätöksen, että haluat mahdollisimman suppean hahmonluomisen, vaikka roolipelissä mahdollisimman monimuotoinen sellanen olis hyvästä, mutta ei vaan kelpaa. Ehkä roolipelit eivät ole sua varten?
Ahdasmielistä tai ei, luettelemiasi asioita en toki ole kritisoinut millään tavalla. Johan näissä aiemmissa Biowaren peleissä pystyi olemaan esimerkiksi homoseksuaali, eikä se ole vaikuttanut pelaamiseeni millään tavalla. Mass Effect-trilogia itse asiassa kuuluu ehdottomasti omaan top10-listaan, kun puhutaan koko peliharrastukseen käytetystä ajasta. Aiemmassa viestissäni avaan kyllä asiaa, että mitä ongelmallista tämän pelin hahmoeditorissa (mm.) on:

"Esimerkiksi terveen kehon leikkaaminen tai 3940 eri pronominin käyttö eivät ole mitään yksiselitteisiä asioita, vaan niihinkin löytyy muitakin näkökulmia kuin turbo-woke ja äärilaitaoikeisto. Minä en pidä kumpaakaan mainituista erityisen kannatettavana toimintana enkä sitä myöten kaipaa sellaisen normalisointia edes videopelin muodossa."

Aika paljon pitää vetää mutkia suoraksi, että tuosta saa johdettua jonkin ajatuksen jossa haluan peliin vain valkoisia heteromiehiä. Toisaalta alkaa olla ihan sama, koska niinhän sitä joka tapauksessa tehdään. Jos et niele jotain ajatusmaailmaa kaikkine sen kyseenalaisine piirteineenkin, niin olet ahdasmielinen. Edes näiden oletettujen kohderyhmien edustajat eivät allekirjoita näitä asioita läheskään yksimielisesti, niin miksi minulla olisi jokin erityinen velvollisuus siihen? Tämän enempää en jaksa tätä äärioikeistolaisen viharyhmän puhetta aukiselittää, koska tämä ketju on pelistä keskusteluun eikä minun oikeamielisyyteni arvioimiseen.

Viimeiseen kysymykseesi vielä vastaus: Olen tykännyt roolipeleistä aina, mutta juuri tämä kyseinen teos ei näillä näkymin ole minua varten. Minulla on yhtä lailla mahdollisuus muuttaa mielipiteeni myöhemmin, jos näen sen aiheelliseksi. Ei tämä ole sen vaikeampaa.
 
joku vois tehdä tälle "Wokelle" ihan oman ketjunsa. vituttaa ku nykyään jokainen peli ketju täyttyy Woketuksella. toivon mukaan sit ku peli julkaistaan niin kaikki woke vöyhöttäminen jää vähemmälle.
 
Ylös Bottom