Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ehdotuksia ja kysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jiikax
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Olikos täällä jossain vaiheessa joku chattikin? muistelisin niin, mutta nyt en ainakaan löydä millään semmosta.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Onko kukaan muu huomannut ongelmia boardin sivujen latautumisessa? Olen itse Chromen käyttäjä ja sivun saa ladata useaan otteeseen että se latautuu kokonaan. Onko Konsolifinin puolesta tapahtunut joitain muutoksia josta tämä voisi johtua? Konsolifinin boardi on ainoa sivusto joissa minulla on ongelmia. On ollut jo pari päivää. Onko tämä vain Chromea koskeva ongelma, vai onko muillakin selaimilla ollut havaitavissa samaa?
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Onko Konsolifinin puolesta tapahtunut joitain muutoksia josta tämä voisi johtua? Konsolifinin boardi on ainoa sivusto joissa minulla on ongelmia. On ollut jo pari päivää.

Itseasiassa lisäsimme jotakin servulle Lauantaina, mutta sen ei toistaiseksi pitäisi kuormittaa paljoakaan serveriä. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos serverimme alkaa mitoitukselta olemaan ylärajoilla ja pienikin kuorma haittaa. Servun päivittäminen on kyllä tässä tapetilla/suunnitteilla.

Jos muilla on alkanut esiintymään samoja ongelmia parin viime päivän aikana, niin kertokaa näistä. Itselläni toiminut ihan ok.

Huomioitavaa myös nuo MW2, jotka hidastavat omalta osaltaan todennäköisesti. Ne vain ovat olleet esillä enemmän, kuin pari päivää.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Jos muilla on alkanut esiintymään samoja ongelmia parin viime päivän aikana, niin kertokaa näistä. Itselläni toiminut ihan ok.

Itsellä ollut suhteellisen paljon hitautta latauksissa sun muissa. Itse olen yhdistänyt sen näihin sivuston google analytics sun vastaaviin fiitsöreihin. Tuntuu että tietoa kerätään ja lähetetään joka kerta ilmeisesti suhteellisen reippaan puoleisesti?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Itsellä ollut suhteellisen paljon hitautta latauksissa sun muissa.

Viimeisen parin päivän aikana, vai yleisesti ottaen pidemmällä aikavälillä?

Itse olen yhdistänyt sen näihin sivuston google analytics sun vastaaviin fiitsöreihin. Tuntuu että tietoa kerätään ja lähetetään joka kerta ilmeisesti suhteellisen reippaan puoleisesti?

Meillä 3 eri järjestelmää kerää tietoa kävijöistä. Yksi on tuo Analytics, toinen on tuo TNS Metrix -kävijämittaus. Tämä on lähinnä bannerimyynnin takia ja on ns virallinen systeemi. Kolmanneksi vielä Snoobi - kävijäseuranta kerää tietoja. En itse sitten tiedä miten nuo rasittaa/kuormittaa.

Ja tietty Foorumi kerää omalta osaltaan jotakin infoa.

Edit: hartzu kertoikin asiasta alempana.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Tuntuu että tietoa kerätään ja lähetetään joka kerta ilmeisesti suhteellisen reippaan puoleisesti?

Ei tietoa määrällisesti paljoa ole (kaiken näkee sivun html koodista), mutta joskus nuo eri analytiikka- ja mainospalvelut tuntuvat vastaavat melko hitaasti, mikä haittaa sivulatausta.

Suorituskyvyn parantamiseksi foorumissa otettiin pois päältä selainten omaa välimuistinkäyttöä ohjaava "no cache" asetus, jolloin selaimet hakevat omasta välimuistista osia foorumin sisällöstä. Lisäksi palvelinpäässä puolestaan otettiin käyttöön välimuistiratkaisu, mutta se ei ole ihan toivotulla tavalla alentanut palvelimen kuormaa, joten jossain välissä lienee pakko tehdä päivityksiä laitteistoonkin.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Semmoinen sivuhuomiokymysys, että pitääkö kirjautuneella näkyä tuossa ylhäällä iso musta laatikko? Eli tyypillisen mainoksen kohdalla.
Ja explorerilla (8) selailen.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Semmoinen sivuhuomiokymysys, että pitääkö kirjautuneella näkyä tuossa ylhäällä iso musta laatikko? Eli tyypillisen mainoksen kohdalla.
Ja explorerilla (8) selailen.

Kyllä tai siinä pitäisi pyöriä MW2 banneri -> minulla taitaa jokin tuossa tökkiä, jos kerta mustaa vain näkyyy. Itselläni tuo kanssa mustana.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Tosiaan mustana laatikkona näkyy tuo ylälaidan banneri. Ihan sama millä selailmella tai kokoonpanolla (käytössä osx, win xp ja selaimet a:sta ö:hön) sitä olen katellut niin samanlaisena on pysynyt. Eli jokin pissii..

E: Täällä myöskin esiintynyt tuota simman ilmoittamaa foorumin venähtämistä. Vähän ja hyvin harvoin, mutta kuitenkin..
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Kyllä tai siinä pitäisi pyöriä MW2 banneri -> minulla taitaa jokin tuossa tökkiä, jos kerta mustaa vain näkyyy. Itselläni tuo kanssa mustana.

Mustana minulla myös tuo MW2 mainos pelkästään. Mikähän sen osoite on? Voisin sen laittaa estoihin.

Täältähän sen näkee miten minulla aina välistä heittää foorumin näkymän: http://www.konsolifin.net/bbs/konso...n-ongelmat-ja-kayttokatkot-5.html#post1067536

E: Löysinkin sen osoitteen, joten ei häiritse enää.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Meikulla Firefoxissa AdBlock päällä, joten ei näkynyt mitään mustaa lootaa. Kun AdBlockin otti pois päältä, musta laatikko ilmestyi. Eli mainosbanneri on todellakin ihan rikki.

XShava voinee sitten antaa omat suosituksensa AdBlockin käytöstä/käyttämättömyydestä. Mainostuloilla tässä kuitenkin toimintaa pyöritetään...
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Meikulla Firefoxissa AdBlock päällä, joten ei näkynyt mitään mustaa lootaa. Kun AdBlockin otti pois päältä, musta laatikko ilmestyi. Eli mainosbanneri on todellakin ihan rikki.

Yritän etsiä vikaa, mitä olen tehnyt väärin kun kumminkin media osiossa nuo olen saanut näkymään. Tosin testi foorumissa samaa ongelmaa, tosin välillä näkyy, välillä ei.

Edit: Musta tuntuu, että vika taitaa olla itse bannerissa, kun etusivullakin kestää kunnes lähtee pyörimään. Sekä ainakin äskön samainen banneri oli minulla mustana myös etusivulla.

XShava voinee sitten antaa omat suosituksensa AdBlockin käytöstä/käyttämättömyydestä. Mainostuloilla tässä kuitenkin toimintaa pyöritetään...

Mainostuloilla eletään, eli KonsoliFIN AdBlockin ohituslistalle on suositus :) Varsinkin kun Googlen bannerit (Yläosien) häviävät, kun rekisteröityy. Eli tämä on se, millä voitte KonsoliFINin toimintaa tukea, ilman mainoksia me emme pystyisi enään tässä mittakaavassa toimimaan. Nytkin pitää alkaa serveriä päivittämään, joka tietää laskun suurenemista jatkossa.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Edelleen odottelen jotain vaihtoehtoista KFinin tukemismuotoa.
Adblock on ja pysyy päällä.

Käynyt mielessä, että esim kisojen mainoksia bannereihin ja kyseisille sivuille ei muuten pääsisi kun kyseisen bannerin kautta ;)
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Mutta eikö tänne voisi laittaa ihan oikeasti jonkun Donate-napin?

Niitä on jo useampia. Eri kokoisia ja näköisiä, jotkut sanoo nitä bannereiksi ;)

AdBlockissa voi asettaa tiettyjä sivustoja whitelistille, joista mainokset saa tulla läpi samalla kuin kaikista muista ne blokataan.

KonsoliFIN Ry:n kevätkokouksessa nämä lahjoitusasiat taidettiin kuitata vain "ei vielä ainakaan" -yhteenvedolla.

Itse asiassa taidettiin vain todeta, että mitään premium-jäsenyyttä ei tulla toteuttamaan, mutta eikai sinänsä mikään estä halukkaita siirtämästä lahjoituksia RY:n tilille.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

AdBlockissa voi asettaa tiettyjä sivustoja whitelistille, joista mainokset saa tulla läpi samalla kuin kaikista muista ne blokataan.

Itse lisään Hosts-tiedostoon blokattavat osoitteet. Toimii kaikilla selaimilla, eikä tarvita Adblock softia. Whitelistaaminen ei siis minun tapauksessani toimi.

Itse asiassa taidettiin vain todeta, että mitään premium-jäsenyyttä ei tulla toteuttamaan, mutta eikai sinänsä mikään estä halukkaita siirtämästä lahjoituksia RY:n tilille.

Donate-nappi olisi se toinen vaihtoehto, jolla sivustoa voisi tukea. Itse ainakin kannatan kyseistä asiaa.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Donate-nappi olisi se toinen vaihtoehto, jolla sivustoa voisi tukea. Itse ainakin kannatan kyseistä asiaa.

Itse asiassa rahankeräyslaki säätelee rahalahjoitusten keräämistä, eikä vastikkeettomasti saa rahaa kerätä ilman erillistä keräyslupaa. Tässä tulkinnat vähän vaihtelevat, eikä mitään yksiselitteistä ohjetta tällaiseen tapaukseen ole tarjolla.

Joidenkin tulkintojen mukaan Ry:n tilinumeron ilmoittaminen vaikkapa yhteystiedoissa ohi mennen ei ole lain tarkoittamaa varainkeräystä yleisöön vetoamalla, mutta joidenkin mielestä taas on. Spontaanisti saa tehdä lahjoituksia, mutta lahjoituksen saaja ei saa itse moista spontaania hyvän tahdon elettä pyytää. Donate-nappi tai joku muu suora kerjuuilmoitus sen sijaan on lain tarkoittamaa yleisöön vetoamista, johon tarvitaan lääninhallitukselta lupa.

Helpoimmalla päästään kun pidetään KonsoliFIN mainos-blokkereiden ulkopuolella.
 
Ylös Bottom