Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Mites tämä liittyy enään tähän ketjuun millään tavalla? ;)
Oli vaan vastaus hehkutukseen pelistä, joka ei tosiaan tähän ketjuun liity mitenkään. Ja toki myönnän, että itseäni henkilökohtaisesti ärsyttää varsin paljon, että tähän ketjuun tuodaan BotW:ia jatkuvasti vertailuun, kyseessä on itselleni varsin huono peli, ja vastaavasti ketjun peli, eli Elden Ring vaikuttaa parhaalta peliltä, jota olen koskaan pelannut. Ja se on edelleen selkeä Soulsborne-peli, eikä onneksi muistuta BotW:ia juuri missään. Lopullisesti hajoavia aseita ei ole, ei kierrätetä jatkuvasti niitä kolmea samaa vihollistyyppiä eri värisinä, eikä maailma oikeasti vaikuttaisi olevan täynnä tyhjyyttä ja työläitä ja turhauttavia pelimekaniikkoja… Mutta tosiaan, jos BotW pidetään poissa tästä ketjusta, kun ei mitenkään Elden Ringiin liity edes, niin en toki itsekään kyseistä peliä tuo enää keskusteluun.
 
Oli vaan vastaus hehkutukseen pelistä, joka ei tosiaan tähän ketjuun liity mitenkään. Ja toki myönnän, että itseäni henkilökohtaisesti ärsyttää varsin paljon, että tähän ketjuun tuodaan BotW:ia jatkuvasti vertailuun, kyseessä on itselleni varsin huono peli, ja vastaavasti ketjun peli, eli Elden Ring vaikuttaa parhaalta peliltä, jota olen koskaan pelannut. Ja se on edelleen selkeä Soulsborne-peli, eikä onneksi muistuta BotW:ia juuri missään. Lopullisesti hajoavia aseita ei ole, ei kierrätetä jatkuvasti niitä kolmea samaa vihollistyyppiä eri värisinä, eikä maailma oikeasti vaikuttaisi olevan täynnä tyhjyyttä ja työläitä ja turhauttavia pelimekaniikkoja… Mutta tosiaan, jos BotW pidetään poissa tästä ketjusta, kun ei mitenkään Elden Ringiin liity edes, niin en toki itsekään kyseistä peliä tuo enää keskusteluun.
Itse toin kyllä esiin miten BOTW liittyy tähän peliin ja tuohon mitä tästä pelistä kuvasin. Pidä sinä vain omat kiukkusi ja antipatiasi BOTW kohtaan omana tietonasi, turhaan erikseen haukut peliä tässäkin ketjussa jos ei kommenttisi edes yritä yhdistää sitä tähän peliin. En myöskään ole todellakaan ainoa joka tätä peliä on tuon world designin osalta verrannut BOTW, ei tarvitse montaa arviota lukea niin löytää samat vertaukset. Kiukkusit samasta asiasta jo sen yhden previkan aikaan. Luuletko, että on sattumaa, että tätä verrataan tuohon niin paljon? Kannattaisiko vain myöntää, että ehkä niissä vertauksissa tosiaan on jotain perääkin, kunhan vihaltaan malttaa vähä tarkemmin katsella ja miettiä. Siinä olen täysin samaa mieltä, että noin muuten nämä pelit ovat kuitenkin hyvin erilaisia mutta tuon world designin osalta näkee kyllä jokanen joka osaa vähänkin katsoa puusta pidemmälle, että Frommin pojat on kyllä tutkinut tarkkaan BOTW suunnittelufilosofiaa maailman osalta. Käsittämätöntä miten jollakin voi nousta niskakarvat noin pystyyn, kun vertaa pelejä keskenään ja vielä positiivisessä mielessä.
 
Itse toin kyllä esiin miten BOTW liittyy tähän peliin ja tuohon mitä tästä pelistä kuvasin. Pidä sinä vain omat kiukkusi ja antipatiasi BOTW kohtaan omana tietonasi, turhaan erikseen haukut peliä tässäkin ketjussa jos ei kommenttisi edes yritä yhdistää sitä tähän peliin. En myöskään ole todellakaan ainoa joka tätä peliä on tuon world designin osalta verrannut BOTW, ei tarvitse montaa arviota lukea niin löytää samat vertaukset. Kiukkusit samasta asiasta jo sen yhden previkan aikaan. Luuletko, että on sattumaa, että tätä verrataan tuohon niin paljon? Kannattaisiko vain myöntää, että ehkä niissä vertauksissa tosiaan on jotain perääkin, kunhan vihaltaan malttaa vähä tarkemmin katsella ja miettiä. Siinä olen täysin samaa mieltä, että noin muuten nämä pelit ovat kuitenkin hyvin erilaisia mutta tuon world designin osalta näkee kyllä jokanen joka osaa vähänkin katsoa puusta pidemmälle, että Frommin pojat on kyllä tutkinut tarkkaan BOTW suunnittelufilosofiaa maailman osalta. Käsittämätöntä miten jollakin voi nousta niskakarvat noin pystyyn, kun vertaa pelejä keskenään ja vielä positiivisessä mielessä.
Toin juuri tuossa esiin selkeän listan asioita, miksi mielestäni ei pitäisi kyseisiä pelejä verrata keskenään lainkaan. BotW:issa on peliä suorastaan rikkovia elementtejä. Elden Ringissä ei noita samoja elementtejä taas ole. Pidetään siis tosiaan nämä pelit ihan eri ketjuissa, niin ei tarvitse kenenkään harmistua. Ei sinun eikä minun, eikä kenenkään muunkaan.
 
Voi niitä ääliömäisiä arvostelijoita, jotka tuovat arvosteluissaan esiin Breath of the Wildin yhteydet tähän peliin, voisivat ensin kysyä Ippenatorilta että saako niin tehdä ;) Sieltähän nämä kommentit tähänkin ketjuun tulevat. Videopeliarvostelut ovat muutenkin yhtä "muistuttaa peliä x"-jargonia yleensä, luulisi jo tottuneen moiseen.
Get over it, aikuinen mies, en oikein käsitä miten joku jaksaa tehdä punaisen vaatteen yhdestä vertauksesta itselleen tällä tavalla.

edit: Se toki on hyvä tuoda esiin (kuten toitkin), että peleissä on tietenkin myös paljon eroavaisuuksia, jotka tekevät esim. tästä sinulle paljon miellyttävän pelattavan. Mutta on älyllisesti ihan epärehellistä huutaa koko muulle maailmalle, ETTÄ EI NÄITÄ SAA VERRATA KUN MINÄ TYKKÄÄN VAIN TOISESTA :D

edit2: Ei spämmätä sen enempää, mutta jos ei hahmoteta eroa "peleillä on tiettyjä yhteneväisyyksiä" ja "jotain peliä ei saisi kritisoida" välillä, niin sitten minä en voi mitään :)
Maailman suurin pelisivusto (?) IGN aloittaa ja päättää Elden Ring -arvostelunsa BotW-viittauksiin. Ja samalla arvostelu avaa aivan selkeästi sen, miksi Elden Ring on tietenkin lopulta aivan oma pelinsä, jossa on vain näitä tiettyjä kytköksiä. Ehkä IGN:n Elden Ring -arvostelu on offtopikkia Elden Ringistä puhuttaessa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Voi niitä ääliömäisiä arvostelijoita, jotka tuovat arvosteluissaan esiin Breath of the Wildin yhteydet tähän peliin, voisivat ensin kysyä Ippenatorilta että saako niin tehdä ;) Sieltähän nämä kommentit tähänkin ketjuun tulevat. Videopeliarvostelut ovat muutenkin yhtä "muistuttaa peliä x"-jargonia yleensä, luulisi jo tottuneen moiseen.
Get over it, aikuinen mies, en oikein käsitä miten joku jaksaa tehdä punaisen vaatteen yhdestä vertauksesta itselleen tällä tavalla.

edit: Se toki on hyvä tuoda esiin (kuten toitkin), että peleissä on tietenkin myös paljon eroavaisuuksia, jotka tekevät esim. tästä sinulle paljon miellyttävän pelattavan. Mutta on älyllisesti ihan epärehellistä huutaa koko muulle maailmalle, ETTÄ EI NÄITÄ SAA VERRATA KUN MINÄ TYKKÄÄN VAIN TOISESTA :D
Nimenomaan näin. Aivan älytöntä vaahtoamista jos muut näkee näissä selkeitä yhtymäkohta. Varsinkin kun ei tässä kukaan sano pelien olevan identtisiä vaan, että yhdellä osa-alueella ovat hyvin samankaltaisia. :D
 
Voi niitä ääliömäisiä arvostelijoita, jotka tuovat arvosteluissaan esiin Breath of the Wildin yhteydet tähän peliin, voisivat ensin kysyä Ippenatorilta että saako niin tehdä ;) Sieltähän nämä kommentit tähänkin ketjuun tulevat. Videopeliarvostelut ovat muutenkin yhtä "muistuttaa peliä x"-jargonia yleensä, luulisi jo tottuneen moiseen.
Get over it, aikuinen mies, en oikein käsitä miten joku jaksaa tehdä punaisen vaatteen yhdestä vertauksesta itselleen tällä tavalla.
Mutta jos BotW:ia väkisin pitää tähän ketjuun aikuisten miesten tuoda, niin sitten varmaan hyvin voivat aikuisten miesten tavoin kestää myös sen BotW:iin liittyvän kritiikin, jonka ainakin minä tuon herkästi esiin, jos kyseisestä pelistä jatkuvasti hoetaan ketjussa, johon se ei sinänsä kuulu. Vai pitääkö tästä ketjusta saada joku BotW- fanien keskinäisen kehumisen ketju, jossa saa ainoastaan kehua kyseistä peliä, ja siihen ei saa esittää vastaan kritiikkiä, jos ei ole siitä pelistä pitänyt? Te toki tiedätte, että en pitänyt kyseisestä pelistä lainkaan. Mutta niin minä ja kaikki muutkin tällä foorumilla enemmän pyörivät tiedämme myöskin, että te taas fanitatte BotW:ia yli kaiken. Selkeintä siis varmaan olisi pitää ne BotW-jutut omassa ketjussaan. Ja Elden Ring-jutut tässä ketjussa. Toki varmaan sitä väittelyä voi tässäkin jatkaa sitten, mutta eihän se oikein järkevältä sinänsä minustakaan tunnu.
 
Mutta jos BotW:ia väkisin pitää tähän ketjuun aikuisten miesten tuoda, niin sitten varmaan hyvin voivat aikuisten miesten tavoin kestää myls sen BotW:iin liittyvän kritiikin, jonka ainakin minä tuon herkästi esiin, jos kyseisestä pelistä jatkuvasti hoetaan ketjusta, johon se ei sinänsä kuulu. Vai pitääkö tästä ketjusta saada joku BotW- fanien keskinäiseen kehumisen ketju, josa saa ainoastaan kehua kyseistä peliä, ja siihen ei saa esittää vastaan kritiikkiä, jos ei ole siitä pelistä pitänyt. Te toki tiedätte, että en pitänyt kyseisestä pelistä lainkaan. Mutta niin minä ja kaikki muutkin tällä foorumilla enemmän pyörivät tiedämme myöskin, että te taas fanitatte BotW:ia yli kaiken. Selkeintä siis varmaan olisi pitää ne BotW-jutut omassa ketjussaan. Toki varmaan sitä väittelyä voi tässäkin jatkaa sitten, mutta eihän se oikein järkevältä sinänsä minustakaan tunnu.
Rauhotu nyt hyvä mies. :D Eikös tässä ole kehuttu vain Elden Ringiä ja käytetty BOTW tukena niille kehuille. Itsehän tuon BOTWin arvostelun toit tähän ketjuun ilman, että se liittyi tähän peliin mitenkään. Edelleenkin minä käytin sitä tukena kertomaan miksi tykkään tämän Eldenin maailmasta niin valtavasti mutta sinä vedit siitä herneen nenään ja aloit haukkumaan BOTWia. :D
Jos te tämän viestin myötä ymmärtäisitte lopettaa tuon BOTW-offtopicin. Ja jos jollain tuottaa vaikeuksia, voidaan lähettää lepolomalle.
Eli ei saa kertoa miksi pitää Eldenin maailmasta tuomalla esimerkkejä rinnalle? Asia kunnossa. :)
 
Elden Ring on peli joka tuo maailmaan lopulta rauhan:

Soulsborneista ja Breath of the Wildistä pitäville se on herkullinen yhdistelmä heidän rakastamiaan asioita
Soulsborneista pitäville, BOTW:ia pelaamattomille se on herkullinen avoimen maailman Soulsborne jossa on uudenlaista pelifilosofiaa
Ja Ippenatorille se on avoimen maailman Soulsborne-peli, jolla ei ole onneksi mitään tekemistä erään hänen vihaamansa pelin kanssa
Kaikki voittavat

Rauha maahan ja makoisia loppuviikon pelisessioita kaikille Elden Ringin parissa :cool:
 
Onhan tää koukuttava heti alusta alkaen ainakin minulle. Hyvin tuo grafiikka kyllä töksähtelee mutta niillä rajoilla mennään ettei haittaa.
 
Mitenkäs oletteko saaneet co-opin toimimaan hyvin? Minulla on nähtävästi jotain häikkää, kun kukaan ei ole peliini tullut, vaikka olen tuon summon signin kokeillut moneen paikkaan laittaa.
 
Ensipuraisu otettu nyt täälläkin,ja kyllähän vain maistuu. PS5-versio täällä ja ei isompia ongelmia ole ilmaantunut. Eniten ehkä tuskaa tuottaa kamera, joka on mielestäni rahtusen liian lähellä hahmoa. Muuten mallikkaasti pyörii.

Alussa lähinnä samoillut maisemia ja pari luolaa käyny vetäisemässä. Vaikeustaso tuntuu ainakin alun perusteella olevan hyvin balanssissa. Hahmona faith-taioilla varusteltu joka paikan höylä. Pitäisi vielä päättää lähdenkö enemmän STR vai DEX suuntaan kehittämään. Varmaan riippuu mitä aseita tulee vastaan.

Onlinea en ole vielä kokeillut, joskin viestejä löytyy kyllä kiitettävästi joka paikasta. Niistä 90 % ollut tosin trolleja. Mut hei, eihän se oo Souls-peli eikä mikään jos ei jokaista seinää käy miekalla lyömässä salaisen oven toivossa.
 
Mitenkäs oletteko saaneet co-opin toimimaan hyvin? Minulla on nähtävästi jotain häikkää, kun kukaan ei ole peliini tullut, vaikka olen tuon summon signin kokeillut moneen paikkaan laittaa.
Hieman tämän viestini jälkeen pääsinkin mukavasti co-oppaamaan parin random-pelaajan kanssa. Mukavasti tuli siinä farmattua yhdessä jättiläismustekaloja sun muita n. 10000 runen edestä. Sitten tulikin aika kova musta ratsastaja vastaan, ja siinä kuolin ja palasin omaan maailmaani. Mukava oli kuitenkin hetki vaan leppoisasti farmailla tyyppien kanssa ja samoilla pitkin varsin laajan oloista maailmaa. On kyllä juuri niin mahtavan oloinen peli kuin toivoinkin.

Mutta nyt hieman taukoa ja muuta tekemistä välillä. Itselleni ei sovi juuri koskaan todella monituntiset yhtäjaksoiset sessiot. Mutta kyllä tässä aika pian illalla tulee varmaan kova kutina palata taas Elden Ringin maailmaan. Maaginen viehätys kyllä tuossa pelimaailmassa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa toimi nopeasti ja peli olisi jo noudettavissa ja käynkin illalla sen hakemassa lähikaupasta. Päädyn kuitenkin ottamaan Prisonerin aloitushahmoksi ihan vain sen takia, että astrologi on liian nössön oloinen hahmona ja jos sillä pitää 100 tuntia pelata, hahmon kiinnostavuus on ehkä tärkeämpää kuin sen aloituskyvyt ja varusteet. Prisonerilla on kyllä ihan hyvät lähtökohdat menestyä ja ämpäripäänä on aina hauskempi heilua kaikkea liikkuvaa tappaen kuin ennustajaeukkona. Minmaxaus näkökulmastakin Prisoner on ihan ok.
 
Nyt on peli asentumassa. Koskakohan tulee sellainen ominaisuus, että voit ladata pelin etukäteen vaikka et ole sitä ostanut mutta käyttöoikeuden saat vasta kun laitat levyn sisään. Nimimerkillä tunti pitää odotella sormia pyöritellen. Noh, ehkä tuo sotisi vastaan pyrkimyksiä siirtyä digiin.
 
Nyt pääsin ottamaan ekat tyypit.

Hahmoluokaksi valitsin confessorin, koska str/fth build kiinnosti, mutta tuossa oli nyt dex samalla tasolla kuin str. Näköjään tällä on 100% physical damage reduction shield, en valittaessa huomannutkaan.

Kyllähän tässä vaikeutta on mini bosseissa, mutta muuten viholliset tuntuvat kellistyvän helposti. Hieman hölmistyin kun ryhmän tappamisen jälkeen ilmoitettiin että flaskit uudelleentäyttyivät ryhmän tappamisesta. Mukavasti hahmossa on raskautta, mikä tuntuu liikkuessa

Alkuvaikutelma positiivinen, mutta eihän tällainen pintaraapaisu mitään vielä kerro. Framet tosiaan nytkähtelivät, mutta ei se nyt ainakaan alussa häirinnyt.
 
Minusta tuollainen esilataus ominaisuus oli jo muutama vuosi sitten käytössä Xboxilla, mutta se ei muistaakseni koskaan toiminut oikein hyvin. Jos latasi jotain etukäteen, seurauksena oli, että joutui lataamaan aina kaiken kuitenkin uudestaan jostain syystä.
 
Tuli itsekin haettua peli kaupasta vaikka tähän mennessä ei ole oikein kiinnostusta ollut, mutta nyt on tullut niin positiivista palautetta että pakko laittaa kokeiluun. Päädyin PS4-versioon vaikka PS5 löytyy, jälleenmyyntiarvon takia ja on sitten se mahdollisuus pelata PS4-versiona jos fps on niin kauhea mitä on peloteltu, mitä vähän kyllä epäilen.

Aiemmista Soulsborneista vain BB on tuttu, joten tämän pitäisi olla ihan passeli kokemus.
 
joo nyt on 7-8 tuntia nyt takana ja onpahan huikea peli, kaikki arvosanat on täysin ansaittuja :), nyt tässä samoilessa löysin ihan älyttömän vaikean optional/side bossin se vaatikin aika paljon asioita sen sai ilmestymään tuonne joten arvelinkin että nyt on kyseessä joku super bossi, (7-8 bossia nyt tappanut ja yksi niistä ollut main game), mut nyt ei ole kyllä mitään mahdollisuuksia 23 levelisenä :), pelaan itse siis prisoneria ja se, että joudun käyttämään taikoja 4 mana pullon edestä, niin saan bossilta ehkä 30% hp:sta pos jos siis kaikki projectilet osuu siihen, ja sekin kertoo jotain, että bossin vaikeudesta kun respawn nyt ihan siinä boss roomin vieressä :D, sanoisin että tuolla kaverilla on semmonen 80-100k hp :D jos esim ekalla main questin Castle kaverilla ois semmonen 10-20k :) niin ja se muuten one shottaa nuo spiritit niin ei ei ole niistäkään oikein apua :D
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin oon eksynyt ties minne, pääjuonta tehny siis ollenkaan vaan käyny vaa ottamassa pataan milloin missäkin :D tähän asti suht kaikki luolat ja bossit kellistetty mutta nyt tuli eteen sellainen mesta että piti ottaa askelta takavasemmalle.

Valitettavasti tosi vähän on löytynyt kivoja aseita, kun ei niitä tunnu löytyvän ku luolien perältä. Lisäksi uusia miracleja kaipaisin tai jotain hyökkäystaikaa edes. Toi hätäheal on melko surkea.
 
Ylös Bottom