Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Mä en oo viel vinkkejä kattonut paitsi asioista mitä en ymmärrä, tyyliin saa jonkun kilkkeen jossa lukee "gives söshöshöshö a boost bäshäbäshä" nii sit on et nii mitä tää tarkottaa. Muuten peli hienovarasesti ohjaa eteenpäin vaikka ei oo välil mitää hajuu minne menos mut sit sitä huomaakin olevansa jo ties missä maanalaisis kaupungeis ja bossei kaadettu nii sitä ajattelee et kai täs nyt sit on edetty.
 
Ite päädyin nyt kolmannen pääbossin jälkeen olevaan mestaan. Laitan spoilereihin niin ei paljastu muille etsiville. Tai siis enhän minä tiiä mikä on virallisesti kolmas bossi. :D

Nimittäin kultaiseen kaupunkiin, Leyndall Royal Capitaliin. Ja ei jessus että on iso paikka. Valehtelematta voin sanoa etten tiedä minne täällä pitää mennä kun reittejä on auki vaikka miten paljon ja yksi bossikin jo löytyi. Tosin ei tainnut olla kuin optional bossi.

Ja joku jäätävän kokoinen viemäristö, joka taitaa sekin olla vapaaehtoinen mesta.

Tää kartta on vaa älyttömän iso, ja vielä on suuri alue ilmeisesti käymättä kokonaan.
 
Ite päädyin nyt kolmannen pääbossin jälkeen olevaan mestaan. Laitan spoilereihin niin ei paljastu muille etsiville. Tai siis enhän minä tiiä mikä on virallisesti kolmas bossi. :D

Nimittäin kultaiseen kaupunkiin, Leyndall Royal Capitaliin. Ja ei jessus että on iso paikka. Valehtelematta voin sanoa etten tiedä minne täällä pitää mennä kun reittejä on auki vaikka miten paljon ja yksi bossikin jo löytyi. Tosin ei tainnut olla kuin optional bossi.

Ja joku jäätävän kokoinen viemäristö, joka taitaa sekin olla vapaaehtoinen mesta.

Tää kartta on vaa älyttömän iso, ja vielä on suuri alue ilmeisesti käymättä kokonaan.
Ite kolusin koko paikan tässä muutaman päivän aikana ja joo ihan mukavan iso ja sokkeloinen paikka. Menin tänne jo aikaisemmin, mutta päätin tutkia muita paikkoja ensin. Oli muuten ärsyttävä bossi ennen kun ihan sisälle asti pääsi. En muista millä levelillä silloin olin mutta meinas tehdä kipeetä.

Hirveesti oli jäänyt paikkoja tutkimatta kun aloin käymään vanhoja paikkoja läpi. Ihan sellasta flask upgrade juttuja ja muita. Tälläkin hetkellä jatkamassa yhden edellisen paikan pikku kylän tutkimista kun unohdin että se oli ihan täysin unohtunut.
 
Taisin löytää ihan jees grindi paikan maan alta, kilkutin ja jos vetää viel kanankoipee nii 12k 2min, 20k jos jaksaa tehää pitemmän lenkin mut lyhyelläkin ihan ok. Eikä oo niin tylsää ku se metallikuula grindi, täs sentää voi "pelata" eikä vaa juosta päättömänä ympyrää.
 
Kyllähä ne gracet näyttää suunnan kun saapuu uudelle alueelle, ei voi olla löytämät seuraavaa päätarinaetappia. Kartallakin näkee suunnan näitte gracien kohdalla, niistä muodostuu kartalla polku.
Nii no mulla niitä gracesta lähteviä nuolia on varmaan 10 joka puolella karttaa :D Kaikki tiet vie roomaan
 
Taisin löytää ihan jees grindi paikan maan alta, kilkutin ja jos vetää viel kanankoipee nii 12k 2min, 20k jos jaksaa tehää pitemmän lenkin mut lyhyelläkin ihan ok. Eikä oo niin tylsää ku se metallikuula grindi, täs sentää voi "pelata" eikä vaa juosta päättömänä ympyrää.
Oon nyt pyöriny ite maan alla yhes mestas mist saa paris minuutis helpot 40k-50k. Noin 2-3k per vihu ja niit on samas läjäs joku 20
 
Nii no mulla niitä gracesta lähteviä nuolia on varmaan 10 joka puolella karttaa :D Kaikki tiet vie roomaan

Niitä great rune bosseja on sen yhden npc:n perusteella aika monta niin kai niiden nuolien päästä aina joku löytyy :D
 
Nii no mulla niitä gracesta lähteviä nuolia on varmaan 10 joka puolella karttaa :D Kaikki tiet vie roomaan
Ne johdattaa aina alueen legacy dungeoniin josta lopulta irtoo se päätarinabossin tappo. Esim Liurnia of Lakes alueella Raya Lucarian kieppeil ne johdattaa akatemiaan great runen luokse
 
Oon nyt pyöriny ite maan alla yhes mestas mist saa paris minuutis helpot 40k-50k. Noin 2-3k per vihu ja niit on samas läjäs joku 20
Saman huomasin itse. Jos siis sama paikka. Ylhäällä bonfire. Tulin sieltä alhaalta lahtasin kaikki ja ihmettelin miten helvetissä on noin paljon runeja.
 
Vaikka niist tulee suht pienii bonareit, mut suosittelen jos on grindaus menos käyttää just sitä kilkutinta plus kanankoipee yhteensä taitaa olla jotain 60% enemmän runee, kilkutin on pysyvä mut se kanankoipi antaa vaa tietyn aikaa bonarii. Helppo farmata materiaaleja siihen tarvii vaa sen kanankoipi reseptin. Jos vaikka tunninki grindaa on niistä bonareista huomattavasti apua.
 
Olin jo ehtinyt vähän testata eri aseita, kunnes tuli vastaan magna wyrm’s scalesword.
istuu STR/FTH hahmolle loistavasti, ja skill liike on yllättävän tehokas. Mainio ase!

Ei tepsine fire immuuneihin bosseihin, mutta niihin voi säästellä golden halberdiä.
 
Itehän alotin alussa dex/blood buildillä. Ajatellen että katsellaan mitä löytyy. Sitten aloin laittamaan dexiin ja arcaneen samoja lukuja. Lopulta päätin ettei ole mitään järkee vetää dex/arc ja splitata noita jos vois laittaa about kaikki arcaneen ja käyttää vain hyvin skaalaavaa arcane asetta jossa bleed. Ja samalla menee Dragon Communion Sealilla S skaalaus Dragon Communion incantations. Joten saa kaksi hyvää samalla. Varsinkin kun välillä teki aika pahaa vetää pelkällä katanalla koittaen bleedata porukkaa. Ja bosseja jotka kestää bleediä.

Mutta samalla huomaan miten paljon tekis mieli pelata taas kerran Strength buildillä kun alkaa tippumaan sellasia aseita ja armoreita.
 
Tapoin sen äijän keneltä sen reseptin olis vissii saanu :D

Kuolleet NPC't voi herättää henkiin church of vows muistaakseni, tarttee jotain pyhälitkuu ja puhdistatua sit siel synneistä ja näin ne murhatut npceet palaa henkiin. Itekin jonkun nirhasin mitä ois vaatinut siihen blaidd tehtävään mut onneks täs on tämmönen vaihtoehto jos sattuu mokaa.
 
Kuolleet NPC't voi herättää henkiin church of vows muistaakseni, tarttee jotain pyhälitkuu ja puhdistatua sit siel synneistä ja näin ne murhatut npceet palaa henkiin. Itekin jonkun nirhasin mitä ois vaatinut siihen blaidd tehtävään mut onneks täs on tämmönen vaihtoehto jos sattuu mokaa.

Hmm aiemmissa "sarjan" peleissä on synnit saanut kyllä anteeksi, jos suututtaa NPC:n mutta ei niitä ole henkiin saanut herätettyä. Tässä voi siis toki olla toisin.
 
Vähän kyllä loppua kohden tullut pieni örsytys peliin, tietyssä pisteessä vaikeusaste nousee huomattavasti ja ihan väärällä tavalla. Vihut alkaa kestämään ihan helvetisti enemmän ja samalla one shottaavat sut helposti tai stun lockaavat :/

Nyttenki oon yhes valinnaises paikas,
Haligtree, kaukana pohjoisessa
ja on kyllä niin haistapaska-menoa vihujen ja kenttäsuunnittelun suhteen.
 
Kuolleet NPC't voi herättää henkiin church of vows muistaakseni, tarttee jotain pyhälitkuu ja puhdistatua sit siel synneistä ja näin ne murhatut npceet palaa henkiin. Itekin jonkun nirhasin mitä ois vaatinut siihen blaidd tehtävään mut onneks täs on tämmönen vaihtoehto jos sattuu mokaa.
Kävin tuolla mut ei kuulemma ole mitään syntejä :D Kävin uudestaan siellä missä se npc oli, kaks tyhjää arkkua vaan. Ehkä tätä ei saa takasin.
 
Vähän kyllä loppua kohden tullut pieni örsytys peliin, tietyssä pisteessä vaikeusaste nousee huomattavasti ja ihan väärällä tavalla. Vihut alkaa kestämään ihan helvetisti enemmän ja samalla one shottaavat sut helposti tai stun lockaavat :/

Nyttenki oon yhes valinnaises paikas,
Haligtree, kaukana pohjoisessa
ja on kyllä niin haistapaska-menoa vihujen ja kenttäsuunnittelun suhteen.
Ainakin itse huomasin että tietyt taiat toimii ihan hyvin, tai incantations. En tuola ole, mutta pohjosessa kuitenkin.
 
Aloitin pelin astrologilla, tällä hetkellä lvl 51 (Dex/Int-build, moonveil+5 ja kilvessä ei skilliä ollenkaan, että voi käyttää tuon katanan överihyvää erikoisiskua kilven kanssa). Peli on maistunut erinomaisesti, mutta harmittaa kun tuntuu, että hyvää str/faith- kamaa ja loitsuja löytyy vaikka kuinka, mutta dex/int ei juuri mitään. Moonveil oli ainut "helmi" mikä on löytynyt. Loitsujen osalta mennään edelleen pitkälti niillä, mitä jo alussa oli saatavana.

Hetken jo miettinyt hahmon skill-pointsien resetointia kun ukolla olisi vaikka minkälaista rojua, mitä ei pääse käyttämään. Toki voi olla vaan huonoa tuuria ja on tullut "vääriä" paikkoja vaan koluttua. Ehkä sieltä sitä parempaa kamaa alkaa jossain vaiheessa löytymään.

Loistava peli kaikkinensa! Xbox series X:llä pelaan vrr:n kanssa performance-tilassa ja meno on suurimmaksi osaksi todella smoothia.
 
Magna Wyrm’s Scaleswordin jälkeen alkoi itsellekin peli taas maistua. Liurnia oli kyllä kehno alue, uusi alue mikä löytyy pohjoiseen Liurniasta on paljon mielenkiintoisempi.

Kirottu Radahn vieläkin kaatamatta, mutta keskityn toistaiseksi uusiin alueisiin. Kyllä tässä pelissä vaan aseella on iso merkitys peliviihtyvyyteen. Hevosen päältä taistelukin alkaa pikku hiljaa sujua kun opin R2/RT pohjassa pitämisen ”niksin” ennen iskua. Levelöinti on hieman hidastunut, mutta eipä tuo niin haittaa kun tiedän tarkalleen mitä haluan levelöidä.

Alkaa olla Soulsbornemaista tunnelmaa, kun kuolin vaikeaan paikkaan useasti n. 40k runen kanssa. Outoa kyllä, se gear jonka pitäisi kadota ja runejen säilyä kuollessa, ei kyllä toiminut. Ehti jos iskeä huoli, mutta lopulta pääsin useamman yrityksen jälkeen runejen kanssa gracelle.

Liekkö tuo gear pitää jotenkin aktivoida vai onko siinä bugi, mutta kuolin ilman runeja vaikka mulla oli se gear päällä jonka piti kuollesssa tuhoutua ja runejen säilyä.
 
Ylös Bottom