Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Nyt tarkoitus toisen läpipeluun aikana tehdä jonkinlainen Bleed-build mutta en ole ihan varma miten koko homma toimii nii tälläinen kysymys.

Onko se bleed efektin tuottama damage sidoksissa Arcanen leveliin aseilla joissa on Arcane skaalaus? Esim jos saan Uchigatanalla bleedin tuottaman damage niin se on aina sama koska siinä ei ole Arcanea, mutta jos taas teen saman esim Rivers Of Bloodilla niin onko se bleed damage silloin sitä korkeempi mitä isompi sun arcane on?
 
Nyt tarkoitus toisen läpipeluun aikana tehdä jonkinlainen Bleed-build mutta en ole ihan varma miten koko homma toimii nii tälläinen kysymys.

Onko se bleed efektin tuottama damage sidoksissa Arcanen leveliin aseilla joissa on Arcane skaalaus? Esim jos saan Uchigatanalla bleedin tuottaman damage niin se on aina sama koska siinä ei ole Arcanea, mutta jos taas teen saman esim Rivers Of Bloodilla niin onko se bleed damage silloin sitä korkeempi mitä isompi sun arcane on?
Juurikin noin. Jos laitat uchigatanaan bleed ash of warin, niin silloinkin scaalautuu arkanen mukaan. Kannataa laittaa arkane ja dexterity suunnilleen samalle tasolle, loppupuolella peliä arkanea ehkä enemmän. Kannattaa hommata Eleonora’s poleblade, paras bleed ase.
 
Tai kaksi Scavengers Curved Sword ja molempiin seppuko. Tietenkään pakko olla sama ase jos ei new game+ ole.
 
Mielestäni bleedin damagea ei voi nostaa, mutta Arcane auttaa siinä, että kuinka nopeasti se bleed kertyy.
 
144 tuntia myöhemmin on platina taskussa. Tai ei nyt taskussa mutta siellä PS-tilillä tai missä se onkaan, niin siellä se on.

Tein tässä lopussa kaikkea puuttuvaa googlen avulla: etsin luolat, gracet, pomot, aseet, taiat ja muut mitkä olin missannut. Luolia oli useampi, samoin kuin graceja, osa ihan ilmiselvissä paikoissa vielä mutta ohi olivat silti menneet. Taikoja ja amuletteja puuttui yksi molempia, aseet löysin siinä samalla kun kolusin puuttuvat luolat jne.

Viimeinen amuletti oli melko hämärässä paikkaa Leyndellissä. Piti mennä tiettyä kautta "backtrackaten". Puuttuva taika taas oli ostettava sieltä communionista enkä sitä hoksannut tehdä kun en juuri ostellut taikoja tai muutakaan niin nyt piti sitten yksi ostaa trophyja varten.

Mitä loppariin tulee: aioin tehdä puuttuvia juttuja mutta hoksasin että kaikki on tehty, joten päätin käydä kokeilemassa mihin asti pääsee. Summonoin ihmiskaverin ja sitten mentiin. Homma meni tasaisesti eteenpäin ilman mitään ihmeitä. Se oli kyllä huomattavissa että pahimpia liikkeitä pomoilla ei joko ollut tai apurini sai ne kontolleen.

Jossain kohtaa tajusin että tämähän voi mennä jopa läpi ja niinpä se sitten meni. En tiedä miksi se oli aiemmin niin vaikea. Yritin useamman kerran yksin mimicin kanssa ja lukuisia kertoja myös ihmisten avustuksella. Olin myös mukana yrittämässä auttaa muita mutta ei niissäkään natsannut.

Se ero omassa pelissäni oli että ikinä en summonoinut kahta apuria kun taas oikeastaan aina oltiin kolmestaan kun olin muiden pelissä.

Mutta nyt sitten pitäisi miettiä mitä elämällään jatkossa tekee... Oli kai se joku lisäri tähän tulossa?
 
Mutta nyt sitten pitäisi miettiä mitä elämällään jatkossa tekee... Oli kai se joku lisäri tähän tulossa?
Ei muuta kuin uutta kierrosta menemään..

Mulla oli muutama kuukausi välissä ja jäin tähän uudestaan koukkuun. Kokeillut nyt mm. dex buildeja, Hand of Malenia on kyllä aika pettymys. Paitsi osa pomoista kun käyttää stompia niin sen skill on täydellinen niissä. Ei tarvii muuta tehdä kuin painaa L2 kun polvi nousee ilmaan.
 
Ei muuta kuin uutta kierrosta menemään..

Mulla oli muutama kuukausi välissä ja jäin tähän uudestaan koukkuun. Kokeillut nyt mm. dex buildeja, Hand of Malenia on kyllä aika pettymys. Paitsi osa pomoista kun käyttää stompia niin sen skill on täydellinen niissä. Ei tarvii muuta tehdä kuin painaa L2 kun polvi nousee ilmaan.
Itse ajattelin odottaa DLC:tä ennen seuraavaa kierrosta, tosin sen verran en malttanut että pari ekaa bossia piti käydä nirhaamassa new game+:ssa jotta sai alun vaikeusahdistuksen pois mielestä. :D
 
Ei muuta kuin uutta kierrosta menemään..

Mulla oli muutama kuukausi välissä ja jäin tähän uudestaan koukkuun. Kokeillut nyt mm. dex buildeja, Hand of Malenia on kyllä aika pettymys. Paitsi osa pomoista kun käyttää stompia niin sen skill on täydellinen niissä. Ei tarvii muuta tehdä kuin painaa L2 kun polvi nousee ilmaan.
Vaikka peli on itselleni selkeä kaikkien aikojen peli, niin ei tulisi mieleenikään aloittaa uudelleen. Toki kun DLC jossain vaiheessa tulee, niin sen pariin hyppään sitten välittömästi. Mutta tuollainen saman pelin uudelleen aloittaminen läpäisyn jälkeen ei kyllä kiinnosta itseäni pätkääkään.
 
Vaikka peli on itselleni selkeä kaikkien aikojen peli, niin ei tulisi mieleenikään aloittaa uudelleen. Toki kun DLC jossain vaiheessa tulee, niin sen pariin hyppään sitten välittömästi. Mutta tuollainen saman pelin uudelleen aloittaminen läpäisyn jälkeen ei kyllä kiinnosta itseäni pätkääkään.
Mulla tuli toinen kierros (ng+) aikalailla pikajuostua läpi jotta sai sen puuttuneen lopun joka jäi ekalla kerralla saamatta. Ei ihan hirveän montaa tuntia mennyt siihen. Sen jälkeen onkin sit ng++:ssa lähinnä kerännyt leveleitä silloin tällöin...
 
Itsekkin ajattelin, että aloitan uuden kierroksen nopeasti ensimmäisen jälkeen mutta ei kyllä jotenkaan motivaatiota löytynyt moiseen. Varmaan sitten, kun DLC tulee niin myöskin vedän uuden läpipeluun.
 
Vaikka peli on itselleni selkeä kaikkien aikojen peli, niin ei tulisi mieleenikään aloittaa uudelleen. Toki kun DLC jossain vaiheessa tulee, niin sen pariin hyppään sitten välittömästi. Mutta tuollainen saman pelin uudelleen aloittaminen läpäisyn jälkeen ei kyllä kiinnosta itseäni pätkääkään.
Paljon olet kyllä menettänyt. Peliä on ihan erilainen pelata samurailla kuin vaikkapa astrologilla. Jotkut vastustajat tuntuvat ihan erilaisilta erilaisilla buildeilla. Varmasti löydät toisella läpipeluulla uusia alueita, mitä et ekalla kerralla huomannut. Ymmärrän kyllä jos jotain tarinavetoista peliä ei jaksa uudelleen pelata, mutta roolipelejä uudelleen pelaamalla voi kokea jotain ”uutta”.
 
Itse pelasin Herolla journeyt 1-3. Olen aina valinnut From softwaren peleissä hahmoluokaksi jonkun kirvestä heiluttelevan brutaalin barbaarin. Aloitin pari kuukautta sitten pelin alusta astrologilla ja pelailen sitä silloin tällöin fiiliksen mukaan tunnin pari kerrallaan. Hyvin jaksaa kun itselleni uusi hahmoluokka tuo hommaan uutta perspektiiviä.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon olet kyllä menettänyt. Peliä on ihan erilainen pelata samurailla kuin vaikkapa astrologilla. Jotkut vastustajat tuntuvat ihan erilaisilta erilaisilla buildeilla. Varmasti löydät toisella läpipeluulla uusia alueita, mitä et ekalla kerralla huomannut. Ymmärrän kyllä jos jotain tarinavetoista peliä ei jaksa uudelleen pelata, mutta roolipelejä uudelleen pelaamalla voi kokea jotain ”uutta”.
En ole menettänyt kyllä itselleni mitään. Minähän en missään seikkailuissa/roolipeleissä halua enää uudelleen pelata samoja alueita ja samaa tarinaa. Seikkailuissa (kuten myös roolipeleissä) minulle on ylivoimaisen tärkeää se, että maisema vaihtuu ja tarinassa tapahtuu uusia ja yllätyksellisiä asioita, ainakin aika ajoin. Kaikki nämä tärkeimmät elementit on menetetty, kun peli on kampanjansa osalta pelattu loppuun.

Olen toki yrittänyt esim. Dark Soulsin pelata uudelleen läpi new game plussalla, mutta en päässyt edes puoleenväliin, kun jäi kesken. Oli aivan tappavan tylsää pelaamista, vaikka peli on toki erinomainen ensimmäisellä läpipeluukerralla. En pelaa pelejä buildien tai pelimekaniikkojen takia, vaikka toki ne ovat pelissä tärkeitä täydentäviä elementtejä. Uutta läpipelaamista en kuitenkaan pysty itselleni perustelemaan tuollaisilla asioilla.

Niin ja minähän kolusin ja nuohosin aivan jokaisen mahdollisen nurkan Elden Ringissä, joten uutta löydettävä ei siis alueiden puolelta enää ole lainkaan. Peliaikaakin tuli pelin parissa pitkälle yli 300 tuntia. Aivan huikea peli kyllä! Paras koskaan pelaamani peli siis. Mutta en siitä silti saa itselleni minkäänlaista uudelleenpeluuarvoa. Toki sitten sitä on, kun mahdollinen DLC saadaan. Silloin olen aivan varmasti taas innolla mukana Elden Ringin maailmassa.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin ehdottomasti suosittelen pelaamaan näitä pelejä uudestaan eri buildeilla. Kuten sanottua pomotaistot ovat monesti erilaisia tansseja eri buildeilla ja tavallaan sitä on mukava huomata viimeistään sillä toisella pelikerralla kuinka nätisti joku alue todellakin on suunniteltu jos siihen ei ensimmäisellä kerralla vielä kiinnittänyt huomiota.

Mutta toisaalta se tästä pelistä on sanottava, että massiivisen avoimen maailman rakenteen myötä tätä peliä oli jotenkin "tylsempi" pelata uudestaan kuin aikaisempia studion pelejä joissa maailma oli suoraviivaisempi. Tässä oli jotenkin aika raskasta uusilla pelikerroilla matkustaa pitkiä matkoja hevosella uudestaan. Myös massiivisen maailman myötä sitä huomasi uusilla pelikerroilla skippaavan paljon pomoja ja contentia koska ei vain jaksanut vaivautua jos ei ollut pakko.

Eihän sitä tietenkään esimerkiksi jossain Bloodbornessa hirveästi nauttinut jonkun Hemwichin noidan tai Micolasheksen tappamisesta aina uudestaan myöskään, mutta nuo kun sentään oli tiiviin kenttäsuunnittelun takana niin jotenkin sitä myös jaksoi vaivautua paremmin nekin ns. heikot pomot hoitamaan pois alta toisin kuin tässä pelissä jossa vaan mieluummin sitten skippasi nämä pomot sen sijaan, että niitä lähtisi etsimään.

Jonkinlainen gauntlet mode Sekirosta olisi kyllä kiva tähän peliin. Pääsisi tappelemaan pomot uusiksi ilman sitä matkustusta.
 
Niin ja minähän kolusin ja nuohosin aivan jokaisen mahdollisen nurkan Elden Ringissä, joten uutta löydettävä ei siis alueiden puolelta enää ole lainkaan. Peliaikaakin tuli pelin parissa pitkälle yli 300 tuntia. Aivan huikea peli kyllä! Paras koskaan pelaamani peli siis. Mutta en siitä silti saa itselleni minkäänlaista uudelleenpeluuarvoa. Toki sitten sitä on, kun mahdollinen DLC saadaan. Silloin olen aivan varmasti taas innolla mukana Elden Ringin maailmassa.
Olet varmaan Googlea käyttänyt apuna? Oletko päässyt esim.
Volcano Manorin sisäpihalle?
 
Olet varmaan Googlea käyttänyt apuna? Oletko päässyt esim.
Volcano Manorin sisäpihalle?
Kyllä kaikki paikat on todellakin koluttu. Myös tuo. Pelaan soulsborne-pelejä jatkuvasti onlinessa tuttujen sekä randomeiden kanssa co-oppina, joten aika paljon on löytänyt ystävällisten pelaajien avulla uusia juttuja. Toki myös itsekseen tullut kaikenlaista löydettyä.
 
It was revealed that sales of home video game software increased significantly by 54.6% year on year to 40.5 billion yen. Software sales increased 13.7% year on year to 11,444,000 units. Although there were no major new titles released, repeat sales of worldwide titles such as "ELDEN RING" released in the previous term performed well. The title has sold a total of 16.6 million copies worldwide. Repeat sales for the company as a whole increased 34.1% year on year to 10.9 million units. Repeat sales of titles released in previous years have a higher profit margin than new titles because development costs are recorded before the previous term. Due to growth in repeat sales, the segment profit of the digital business, which develops games, increased significantly.

Mielettömiä numeroita kyllä pelillä. Ja vieläpä täysin ansaitusti.
 
Ylös Bottom