Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Jaahas on toi Malenia vaan aika haastava tapaus... trophyjen mukaan tän lisäks on kaksi bossia vielä tappamatta ja toinen on varmaankin viemäreissä. Se jäi kesken aikanaan kun oli turhan haastava paikka ja unohdinkin jo koko alueen.
 
ER:n pariin on taas palattu ja DLC:n odotusta fiilistellään. Olen jatkanut ekalla hahmolla ng+ ja DLCtä varten Mogh kaadettu ja ihan muuten vain pelaillut alueita random järjestyksessä, puuttuvia tavaroita hankkien ja leveleitä nostaen.

Respeccasin str/fai buildista ng+ alussa full blown sorcery/dex buildiksi. Maagi painotteisilla buildeilla on tullut yllättävän vähän pelattua Soulseja, joten sikäli vaihtelua, tosin paikoitellen jopa liian ylivoimainen tietyissä tilanteissa.
Vähän hotsittais respecata taas, pelissä kun on niin jumalaton määrä mielenkiintoisia aseita ja parhaimpia upgrade kiviäkin saa ihan kohtuullisesti. Saapa nähdä vaihdanko ennen DLC:n saapumista, vai vasta sen jälkeen. On varmasti tuo Varjojen Maa täynnä kans mielenkiintoisia aseita, joiden pohjalta buildi suunnitella.

Mukavasti on ollut online puolikin aktiivisena nyt viime aikoina. Moni tuntuu palaavan pelin pariin.
 
Siinä olis ennakkoa:

Vaikka peruspeli on Boksilla, niin silti menin Pleikkarille tilaamaan Shadow of The Erdtree Editionin vai mikä se nyt olikaan. :eek:
 
Previkat tosiaan lupaa hyvää ja nuo uudet aseet näyttää erittäinkin cooleilta, mutta helvetti ku pitäs jaksaa ite peruspeli pelata uusiksi läpi ja ei vaan millään jaksais. Se open world toteutus oli ensimmäisen läpipeluun ajan aivan mahtavuutta mutta uusintakierrokset tuntuvat aivan hirveiltä työmailta. Toki vois jonku guiden kanssa kattoa että mistä luolastoista ym sai omalle buildille sopivat kamat ja skipata loput, mutta jotenkin vierastan tämän tyylistä pelaamista. On se vaikeaa tämä elämä :D
 
Previkat tosiaan lupaa hyvää ja nuo uudet aseet näyttää erittäinkin cooleilta, mutta helvetti ku pitäs jaksaa ite peruspeli pelata uusiksi läpi ja ei vaan millään jaksais. Se open world toteutus oli ensimmäisen läpipeluun ajan aivan mahtavuutta mutta uusintakierrokset tuntuvat aivan hirveiltä työmailta. Toki vois jonku guiden kanssa kattoa että mistä luolastoista ym sai omalle buildille sopivat kamat ja skipata loput, mutta jotenkin vierastan tämän tyylistä pelaamista. On se vaikeaa tämä elämä :D
Mutta ei kai tuossa ole pakko kokonaan peliä uudestaan läpi pelata? Ymmärrän kyllä sinänsä tuon uudelleen pelaamisen tuskan. Itse pelasin pelin alunperin läpi PS5:llä, ja oli kyllä aivan huikea pelikokemus! Paras peli edelleen mitä olen koskaan pelannut! Siitä syystä ostin pelin sitten myöhemmin XSX:lle, kun se oli MS:n storessa hyvässä alessa, ja ajattelin, että eiköhän noin hyvän pelin jaksa uudelleenkin pelata.

No, pelasin jonkin matkaa alkua eteenpäin ensimmäisiin bosseihin, ja jouduin aika pian jo toteamaan, että eihän tuossa enää ole silloin sitä maagisuutta, kun kaiken tietää jo etukäteen. Peli alkoikin tuntua työläältä puurtamisella, ja jäi sitten aikalailla alkuvaiheeseen kesken.

Itse haluaisin jatkaa siitä pleikkarin läpäisytallennuksestani, jos vain mahdollista. Ainakin aiemmat Fromsoftin DLC:t ovat niin toimineet. Toki se paikka/paikat mistä DLC:hen mennään pitää löytää.
 
Mulla vähän tuo uusintakierros tökkii myös. Haluaisin nuo muutamat viimeiset trophyt saada ja mukava olisi olla myös toinen hahmo täysin eri buildilla, kun nyt eka kierros tuli mentyä int buildilla. Jonkun guiden kanssa se täytyy varmaan lopulta vetää, jos siihen riittävä inspiraatio tulee.

Trophyjen puolesta karsastan aika pahasti suunnittelua missä ei voi platinaa saada yhdellä peluukerralla ja/tai on lopullisesti missattavia trophyja. Tiedän, että esim eri endingit vois kikkailla savefilun kanssa, mutta ei se sitä mielestäni hölmöä suunnittelua silti poista.
 
Toi se on avoimen maailman pelien kirous, toinen läpipeluu on huomattavasti laimeampi kuin ensimmäinen. Aika harvaa sen lajityypin peliä jaksanut enää uudestaan.

Tosin, ER:ssä voi kyllä hyvin suunnittelemalla päästä nopeastikin lähemmäs end gamea, samaan tapaan kuin esim. Dark Soulseissa, progressio kun ei hirveästi siitä lopulta eroa. Suunnittelee buildin jollain tavalla valmiiksi ja tsekkaa wikistä mistä löytää siihen tarvittavat aseet, talismaanit yms. Kokemuspisteiden osalta käy vain nujertamassa helpot pomot sieltä täältä. Torrentin kun saa käyttöön niin kulkeminen on aika sutjakkaa. Ottaa sitten vaikka legacy dungeonit vähän hissukseen jos siltä tuntuu. Tällä tavalla pelattuna uusintakierrokset on tuntunut aika vaivattomilta ainakin itselläni. Ja koska maailma on jo kerran koettu, ei ole sellaista pakonomaista joka nurkan koluamisen tarvetta.
 
Mutta ei kai tuossa ole pakko kokonaan peliä uudestaan läpi pelata? Ymmärrän kyllä sinänsä tuon uudelleen pelaamisen tuskan. Itse pelasin pelin alunperin läpi PS5:llä, ja oli kyllä aivan huikea pelikokemus! Paras peli edelleen mitä olen koskaan pelannut! Siitä syystä ostin pelin sitten myöhemmin XSX:lle, kun se oli MS:n storessa hyvässä alessa, ja ajattelin, että eiköhän noin hyvän pelin jaksa uudelleenkin pelata.

No, pelasin jonkin matkaa alkua eteenpäin ensimmäisiin bosseihin, ja jouduin aika pian jo toteamaan, että eihän tuossa enää ole silloin sitä maagisuutta, kun kaiken tietää jo etukäteen. Peli alkoikin tuntua työläältä puurtamisella, ja jäi sitten aikalailla alkuvaiheeseen kesken.

Itse haluaisin jatkaa siitä pleikkarin läpäisytallennuksestani, jos vain mahdollista. Ainakin aiemmat Fromsoftin DLC:t ovat niin toimineet. Toki se paikka/paikat mistä DLC:hen mennään pitää löytää.
No kyllä se käsittääkseni melkein kokonaan täytyy läpäistä, aika loppuvaiheessa peliä tuo paikka mistä sinne pääsee. Käsittääkseni DLC:n pääsee käsiksi vasta kun on eliminoinut
Radahnin ja Moghin
Mutta joo, itselläkin jäänyt uusintakierrokset aina tuohon alkuun. Viimeistään Liurniassa (vai miten se nyt kirjoitettiinkaan) iskee täysi kyllästyminen.
Mulla vähän tuo uusintakierros tökkii myös. Haluaisin nuo muutamat viimeiset trophyt saada ja mukava olisi olla myös toinen hahmo täysin eri buildilla, kun nyt eka kierros tuli mentyä int buildilla. Jonkun guiden kanssa se täytyy varmaan lopulta vetää, jos siihen riittävä inspiraatio tulee.

Trophyjen puolesta karsastan aika pahasti suunnittelua missä ei voi platinaa saada yhdellä peluukerralla ja/tai on lopullisesti missattavia trophyja. Tiedän, että esim eri endingit vois kikkailla savefilun kanssa, mutta ei se sitä mielestäni hölmöä suunnittelua silti poista.
Mua ei useammat läpipeluut haittaa semmoisissa tiiviimmissä ja suht lyhyissä kokonaisuuksissa, mutta tämmöisissä mammuttipeleissä aika turhauttavaa. Jos ei siis juurikin harrasta jotain yhtä tympeitä savefilukikkailuja.
 
Vaikka peli onkin aivan loistava, en ite kyllä jaksais vetää uusintakierrosta että pääsis dlc.n pariin, kyseessä kun on aivan massiivinen peli nii ei vaan ole sitä samaa taikaa kun ekalla kerralla. Onneksi peli on kuitenkin läpi ja kaikki bossit piesty joten voi suoraan mennä mestaan josta pääsee dlc.n pariin.
 
Niin tässä ei ole sitä tyhmää tapaa (niinkuin esim. Bloodbornessa) että ng+ alkaa automaattisesti kun pelin läpäisee? Itsellä tosiaan eka läpipeluukin vielä kesken.
 
Xboxilla oon ainakin 3 kertaa pelin läpäissyt, mutta kylhän sitä viel kerran pelin läpäisee ennen kuin dlc:hen menee. Syy miks pleikkarille menin tilaamaan liittyy peliohjaimeen. Dualsenseä on paljon helpompi käyttää kuin boksin ohjainta. Sonyllä ei vielä ollut pelin julkaisun aikoihin Access-ohjainta, niin siksi "jouduin" kahteen kertaan pelin hommaamaan. SotE Edition maksaa vähän yli pari kymppiä enemmän kuin pelkkä lisäri, niin eipä siinä paljon häviä.
 
No kyllä se käsittääkseni melkein kokonaan täytyy läpäistä, aika loppuvaiheessa peliä tuo paikka mistä sinne pääsee. Käsittääkseni DLC:n pääsee käsiksi vasta kun on eliminoinut
Radahnin ja Moghin
Mutta joo, itselläkin jäänyt uusintakierrokset aina tuohon alkuun. Viimeistään Liurniassa (vai miten se nyt kirjoitettiinkaan) iskee täysi kyllästyminen.

Mua ei useammat läpipeluut haittaa semmoisissa tiiviimmissä ja suht lyhyissä kokonaisuuksissa, mutta tämmöisissä mammuttipeleissä aika turhauttavaa. Jos ei siis juurikin harrasta jotain yhtä tympeitä savefilukikkailuja.
Niin joo, jos olet mennyt NG+:aan pelin läpäisyn jälkeen, niin sitten kai pitää peli uudelleen läpäistä, jotta pääsee DLC:hen käsiksi. Itse en noihin NG+:iin koske pitkällä tikullakaan, joten tallessa on tallennus, josta voin sitten suoraan alkaa pelaamaan DLC:tä, kunhan löydän sen paikan mistä sinne mennään. Kirottuja nuo NG+:at tällaisestakin syystä. Toki en jaksaisi niitä muutenkaan pelata, mutta tässäkin yksi syy lisää siihen, miksi en noihin NG+-kuvioihin koske ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Voiko aseen affinityä vaihtaa ilman että vaihtaa ash of warin? Mulla on miekassa toi square off ja haluisin vaihtaa affinityä keeniin(dex) mutta haluisin pitää tuon ash of warin?
 
Voiko aseen affinityä vaihtaa ilman että vaihtaa ash of warin? Mulla on miekassa toi square off ja haluisin vaihtaa affinityä keeniin(dex) mutta haluisin pitää tuon ash of warin?
Eikös toi onnistu niin että vaihtaa vaan aseeseen sen saman Ash of Warin niin saa valita tuon affinityn uudelleen? Olettaen tietty että löytyy oikea whetblade unlockattuna affinityn vaihtoon.
 
Huomenna tulee rewikat Lisäristä/DLC:stä, heitetään nyt oma arvio veikkaus vaikka sinne haarukkaan 92-94, huhujen mukaan dlc tarjoaa contenttia 30-40 tuntia joka on ihan mukava määrä lisärille, itselläni jää tosin dlc pelaaminen myöhemmäksi, koska dlc julkaistaan juhannuksena.

 
Myös minulla jää pelaaminen myöhemmäksi erinäisistä syistä, mistä tulee ihan helvettiä yrittää väistellä spoilereita (kuin väistelisi pomojen iskuja From Softwaren peleissä).

Kehittäjästudion maineen perusteella voisin veikata, että DLC on jälleen paras osa peliä, niin kuin se oli kaikissa Dark Soulseissa ja Bloodbornessa.
 
Onx täst mitää tietoa miten pitkä/laaja tämä dlc on? 40e on meinaan sen verran suolanen hinta jolla ostais jo melkein uuden pelin niin aattelin et saaks täst kuitenkin rahoille vastinetta ettei oo mikää tyylii 5h rykäsy?
 
No ei helevetti. Nytkö se tämäkin jo ilmestyy? Ihan kuin ei olisi pinkka pelejä kuukauden sisällä jo ostettu ja pari ennakkovarattu. Sitten olisi kesä ja lomakin alkamassa, mikä voisi tarkoittaa tietty hyvää saumaa just tälle, mutta ajattelin sitä pelipinoa katsoessa että jos ei vähään aikaan ostaisi lisää.
 
Ylös Bottom