Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
DLC, pienimuotoinen spoileri (ei tarinasta, tai bosseista vaan puhtaasti mekaniikoista) Nyt tässä puolisentoista tuntia DLC:tä pelanneena voin sanoa, että ihan hyvä systeemi se on, että "valmis" hahmo ei ole ihan valmis, mitä tulee DLC:hen. Se tekee paikkojen tutkimisesta mieluisaa myös lisäosassa, kun hahmoa voi ja pitää vahvistaa vielä DLC:n sisälläkin. Muutenhan kaikki nurkat ym. voisi vain jättää huomiotta, kun tietää, ettei hahmoa enää merkittävästi voimakkaammaksi voi saada.

Vaikeustasosta voi sanoa sen verran, että omalla juosten kustulla DLC-hahmolla ei kyllä montaa iskua voi ottaa vastaan (ei ole edes lähellekään maksimoidut HP-flaskit mulla tässä kiirehdityssä hahmossa). Aikalailla yhellä iskulla tai kombolla hahmo kuolee mutta ei se mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Jestas, mitä vääntöä yhden DLC-bossin kanssa. Eilinen mukaan lukien taisi mennä kolminumeroinen määrä yrityksiä ja useampi tunti, ennen kuin keksin toimivan taktiikan sen kaatamiseen. Jo kaksi aiempaa "mahdotonta" tapausta on tullut lopulta kaadettua, mutta tämä oli omaa luokkaansa. Kovaa vastusta tulee joka rintamalla, tällaista menoa on todellakin odotettu. Suorastaan euforinen tunne, kun pomo lopulta kaatui ja helpotuksen tunne valtasi koko kropan.

Pomon nimi: Bayle the Dread
 
Jestas, mitä vääntöä yhden DLC-bossin kanssa. Eilinen mukaan lukien taisi mennä kolminumeroinen määrä yrityksiä ja useampi tunti, ennen kuin keksin toimivan taktiikan sen kaatamiseen. Jo kaksi aiempaa "mahdotonta" tapausta on tullut lopulta kaadettua, mutta tämä oli omaa luokkaansa. Kovaa vastusta tulee joka rintamalla, tällaista menoa on todellakin odotettu. Suorastaan euforinen tunne, kun pomo lopulta kaatui ja helpotuksen tunne valtasi koko kropan.
Kyllähän tämä DLC pakkohankinta on, hieman joutuu juhannuksen vuoksi vain odottelemaan pelaamisen aloittamista. Tällaiset viestit lisäävät kyllä odotusta. ✌️
 
Onko ER.ään PC.llä sellaisia modeja ettei tarvisi turhan paljon päätä hakata seinään? On itsellä Bloodbornesta Platina mutta ei enää maistu vastaava myllytys vaikka loistokokemus olikin
 
Muutaman tunnin kävin pyörimässä ja onpahan hieno fiilis taas tutkia mestoja. Ei tuossa maailmalla ratsastellessa vielä mitään erityisen vaikeita vihuja tullut vastaan, mutta toki tuo heti ensimmäinen "minibossi" mikälie vaati ihan reilusti yrityksiä. Sinänsä sen lyönnit oli helppo lukea, mutta teki vaan niin paljon lämää ja oli vähän hankala löytää turvallista hetkeä taikomiseen.

Perinteisesti olen uusia alueita saattanut ensin vähän cooppailla, silloin kun se on mahdollista, mutta muuten mennään kyllä ihan 100% blindinä ellei sit ihan totaalinen seinä tule vastaan jossain kohtaa.
 
noniin aikalailla oikeassa olin tuon pelin vaikeuden suhteen, hyvä että ihmiset osaa sen myöntää, steamissä se on jo aika myöntänyt, ja varsinkin new game+ tasoille peli on lähes mahdottoman vaikea.
 
Pari tuntia myös aamusta ehdin ennen muun perheen heräämistä. Yhdyn edellisiin, hienoa tutkia taas Elden Ringin maailmaa.

Juu vihut lyö kovaa, mutta kyllä ne kaatuu. Muutamat uudet päivityksetkin ehtinyt löytämään ja ottamaan hahmolle. Meno tasapainottuu taatusti sitä mukaa kun dlc poweri kasvaa, siitä ole epäilystäkään.

Turhauttaa lukea noita "tämä niin mahdottoman vaikea että vain minmaxi veteraanit selviää!"
 
Viimeksi muokattu:
joo sit ku palaan itsekkin takaisin paljuilemasta himokselta, niin en aloita dlc:tä ennenkö itselläkin on fully optimized build, estus flask +10 ja muuta mukavaa siihen voi mennä aikaa, mutta tein ison virheen kun en tehnyt sitä ennen DLC:tä, se nyt oikeastaan johtuu siitä että 2 vuotta sitten se legacy azur comet tappoi kaiken 10-20 sekunnissa. niin sillon sille optimoinille ei ollut oikein minkäänlaista tarvetta, nyt se sitten kostautuu dlc merkeistä. ois pitänyt viikko sitten jo itsekkin aloittaa se dlc valmistautuminen streamaajien tapaan. sen takia tosiaan en peilaa vaikeusastetta omiin kokemukseeni vaan muiden ihmisten kokemuksiin koska minun hahmoni ei todellakaan ole valmis vielä DLC:n, koska pelasin broken buildilla.
 
Viimeksi muokattu:
noniin aikalailla oikeassa olin tuon pelin vaikeuden suhteen, hyvä että ihmiset osaa sen myöntää, steamissä se on jo aika myöntänyt, ja varsinkin new game+ tasoille peli on lähes mahdottoman vaikea.
Tälläinen muistikuva on jäänyt muistakin From-pelien DLCstä. DS2 ekan DLC kun hankin sen ilmestyessä ng++ pelailun aikana, eihän siinä pärjännyt sitten mitenkään. Hiljattain kun hommasin sitten sen Scholars of the First Sinin, niin sai ekalla kierroksella kaikki DLCtkin hoidettua. Tämän perusteella ei kyllä ER:n DLC naposta ollenkaan tällä hetkellä, kun ei sitäkään viitsi ng++ peliin ottaa, eikä tuota kyllä alustakaan viitsi. Katsotaan sitten muutaman vuoden päästä uudestaan. Voi olla että jää kun ei enää oikein ylivaikeat jutut jaksa innostaa.
 
Tälläinen muistikuva on jäänyt muistakin From-pelien DLCstä. DS2 ekan DLC kun hankin sen ilmestyessä ng++ pelailun aikana, eihän siinä pärjännyt sitten mitenkään. Hiljattain kun hommasin sitten sen Scholars of the First Sinin, niin sai ekalla kierroksella kaikki DLCtkin hoidettua. Tämän perusteella ei kyllä ER:n DLC naposta ollenkaan tällä hetkellä, kun ei sitäkään viitsi ng++ peliin ottaa, eikä tuota kyllä alustakaan viitsi. Katsotaan sitten muutaman vuoden päästä uudestaan. Voi olla että jää kun ei enää oikein ylivaikeat jutut jaksa innostaa.
Ei tämä nyt ainakaan toistaiseksi ole mitenkään erityisen hyvältä tuntunut. Jotenkin tuntuu liikaa saman toistolta, eikä lähellekään pääkampanjan tunnelmallisuutta ole ainakaan vielä päästy. Toki en ole kuin pari tuntia pelaillut lähinnä maailmaa tutkien.

Varsinaisia bossitaisteluita ei muutoin ole tullut vastaan, kuin tuo heti alussa horisontissa kaukana siintävä pätsipää. Sitä menin kokeilemaan ja en saanut kuin millin pois sen healthista muutamalla iskulla ja loitsulla. Pätsipää löi kaksi kertaa ja kuolin. Todennäköisesti tuohon pitää jollakin tavalla kehittää hahmoa, että voisi pärjätä. Muuten ei ole vaikuttanut mitenkään sen vaikeammalta kuin perus Elden Ring. Aika veemäisiä minibosseja vaikuttaa kyllä olevan. Varsinkin nuo tikareilla kaksin käsin iskevät pyörivät pirulaiset. Mutta oli niitä veemäisiä minibosseja pääkampanjassakin, joten en nyt suurta eroa siinä ainakaan huomaa.

Pääkampanjan läpäisemisestä saatu Sacred Relic Sword vaikuttaisi varsin hyvältä aseelta, ainakin tässä alussa. Kyseisen aseen Golden Wave-loitsu tuntuu tehoavan aika hyvin lähes kaikkiin vastaan tulleisiin vihuihin. Ehkä tämä tästä vielä lähtee, kun enemmän pelaa. Nyt tuli kuitenkin parin tunnin pelaamisen jälkeen sellainen olo, ettei jaksa tällä erää enempää pelata. Tällaista en muista kyllä pääkampanjan aikana tapahtuneen kertaakaan,
 
Ei tämä nyt ainakaan toistaiseksi ole mitenkään erityisen hyvältä tuntunut. Jotenkin tuntuu liikaa saman toistolta, eikä lähellekään pääkampanjan tunnelmallisuutta ole ainakaan vielä päästy. Toki en ole kuin pari tuntia pelaillut lähinnä maailmaa tutkien.

Varsinaisia bossitaisteluita ei muutoin ole tullut vastaan, kuin tuo heti alussa horisontissa kaukana siintävä pätsipää. Sitä menin kokeilemaan ja en saanut kuin millin pois sen healthista muutamalla iskulla ja loitsulla. Pätsipää löi kaksi kertaa ja kuolin. Todennäköisesti tuohon pitää jollakin tavalla kehittää hahmoa, että voisi pärjätä. Muuten ei ole vaikuttanut mitenkään sen vaikeammalta kuin perus Elden Ring. Aika veemäisiä minibosseja vaikuttaa kyllä olevan. Varsinkin nuo tikareilla kaksin käsin iskevät pyörivät pirulaiset. Mutta oli niitä veemäisiä minibosseja pääkampanjassakin, joten en nyt suurta eroa siinä ainakaan huomaa.

Pääkampanjan läpäisemisestä saatu Sacred Relic Sword vaikuttaisi varsin hyvältä aseelta, ainakin tässä alussa. Kyseisen aseen Golden Wave-loitsu tuntuu tehoavan aika hyvin lähes kaikkiin vastaan tulleisiin vihuihin. Ehkä tämä tästä vielä lähtee, kun enemmän pelaa. Nyt tuli kuitenkin parin tunnin pelaamisen jälkeen sellainen olo, ettei jaksa tällä erää enempää pelata. Tällaista en muista kyllä pääkampanjan aikana tapahtuneen kertaakaan,
Kyllähän se varmasti ähky tulee, oli peli kuinka hyvä tahansa, kun sitä tarpeeksi pelaa. Jos tämä dlc on enimmäkseen sitä samaa mutta lisää ja paranneltuna niin ei varmasti aivan samanlaisia fiiliksiä enää herätä, kun Elden Ring ekaa kertaa.
 
joo sit ku palaan itsekkin takaisin paljuilemasta himokselta, niin en aloita dlc:tä ennenkö itselläkin on fully optimized build, estus flask +10 ja muuta mukavaa siihen voi mennä aikaa, mutta tein ison virheen kun en tehnyt sitä ennen DLC:tä, se nyt oikeastaan johtuu siitä että 2 vuotta sitten se legacy azur comet tappoi kaiken 10-20 sekunnissa. niin sillon sille optimoinille ei ollut oikein minkäänlaista tarvetta, nyt se sitten kostautuu dlc merkeistä. ois pitänyt viikko sitten jo itsekkin aloittaa se dlc valmistautuminen streamaajien tapaan. sen takia tosiaan en peilaa vaikeusastetta omiin kokemukseeni vaan muiden ihmisten kokemuksiin koska minun hahmoni ei todellakaan ole valmis vielä DLC:n, koska pelasin broken buildilla.
En ymmärrä tätä valmistautumista yhtää. Voitha sä vaikka vuoden valmistautua mutta oot silti yhtä heikko kuin kaikki muutkin alussa :D


Yks mitä haluisin nähdä paremmin on se, miten noi blessingit nyt sit boostaa hahmoa. Ei oinein käy mistään ilmi että olenko nyt vahvempi ja minkä verran?

Samaa mieltä Ippenaattorin kanssa, nyt ku hetken pelannu niin vahvasti samaa mitä pääpelissä. Juhannustaukoa nyt täl hetkel ja illal pääsis aikasemmi pelaa mut katon ehkä bondia kuitenki. Ei kauheet hinkua takas siis.
 
Vähän reilu 4 tuntia ehtinyt tänään vääntää, ja nyt pääsin ekaan kunnon pomoon
Dancing Lion
ja vaikutti aikas mielenkiintoiselta liikkeineen, pari kertaa ehti testaamaan. Jokunen mini bossi tullut vastaan myös ja yks sivu dungeoni. Onhan tässä ihan kivasti maailman tutkimista taas ja sikäli hyvin sitä samaa laadukasta Fromsoft menoa.

Itellä ng+ ja lv 200 hahmo, vaikeustaso on tuntunut varsin sopivalta ainakin tähän mennessä. Perkeleestihän noi kaikki tekee lämää, sitä ei voi kiistää. Huomena jatkuu.
 
Jestas, mitä vääntöä yhden DLC-bossin kanssa. Eilinen mukaan lukien taisi mennä kolminumeroinen määrä yrityksiä ja useampi tunti, ennen kuin keksin toimivan taktiikan sen kaatamiseen. Jo kaksi aiempaa "mahdotonta" tapausta on tullut lopulta kaadettua, mutta tämä oli omaa luokkaansa. Kovaa vastusta tulee joka rintamalla, tällaista menoa on todellakin odotettu. Suorastaan euforinen tunne, kun pomo lopulta kaatui ja helpotuksen tunne valtasi koko kropan.

Pomon nimi: Bayle the Dread

Toi kuulostaa kyl hieman kakspiippuselta miekalta, saa olla haastetta mut jos bossin hakkaamisen menee joku 40+ yritystä ja useampi tunti nii en tiie onko siinä enää kyse hauskasta. Vaikka itsekin kyllä nautin souls pelien haasteesta ja yritykset nyt kuuluu asiaan mut toi kuulostaa semmoselta haasteelta mitä ei edes pääpeli mulle tuottanut, toki yrityksiä oli mut ei nyt ehkä ihan kolminumeroisia. :D
 
Toi kuulostaa kyl hieman kakspiippuselta miekalta, saa olla haastetta mut jos bossin hakkaamisen menee joku 40+ yritystä ja useampi tunti nii en tiie onko siinä enää kyse hauskasta. Vaikka itsekin kyllä nautin souls pelien haasteesta ja yritykset nyt kuuluu asiaan mut toi kuulostaa semmoselta haasteelta mitä ei edes pääpeli mulle tuottanut, toki yrityksiä oli mut ei nyt ehkä ihan kolminumeroisia yrityksiä. :D
Olen kyllä aikalailla samaa mieltä. Toki joillakin on pelaamisessa varsin masokistisia taipumuksia, joten käsittääkseni tuollaisesta jotkut jopa nauttivat, että kymmenien tai jopa yli sadan yrityksen jälkeen vihu vasta kaatuu. Itse en tuollaisesta kuitenkaan nauti, vaikka sitten lopulta sen supervaikean vihun päihittäisinkin. Vituttaisi vaan lähinnä, että piti niin paljon menettää aikaa ja hermoja. Ja näin minulla kävikin ainakin Sekiron Owl Fatherissa. Meni varmaan joku 70 yritystä ennen kuin sitten lopulta rimaa hipoen voitin tuon. Ensimmäinen fiilis oli toki jonkinlainen helpotus, mutta pian alkoi vaan ärsyttää se, että yhteen vihuun piti käyttää niin törkeän paljon aikaa ja hermojaan. Sen jälkeen ei enää huvittanut jatkaa peliä ollenkaan eteenpäin, enkä ole edelleenkään peliä siitä jatkanut, vaikka enää olisi kai kaksi bossia jäljellä, joista vain toinen on enää pakollinen pelin läpäisyn kannalta. Joka tapauksessa ei ole huvittanut edes kertaakaan mennä kumpaakaan kokeilemaan, kun jäi niin huonot fiilikset tuosta Owl Fatherista, että vastaava rumba ei enää kiinnosta pätkääkään.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle tämä ei tunnu kovinkaan erilaiselta vaikeustasoltaan, kun pääpeli alkuun oli. Vai onko porukka jo unohtanut, että 5 sekuntia sen jälkeen, kun astut alkuluolasta ulos niin vastaan tulee Royal Sentinel joka tappaa sut kahdella iskulla. Tai kun menet ensimmäistä linnaa kohti, niin vastaan tulee kuitenkin suht haastava Margit (tai oli ainakin silloin haastava). Onhan tämä noin niinkuin objektiivisella tasolla haastavampi mutta niin se pitää varmaan ollakin, kun suurimmalla osalla pelaajista on ainakin sata tuntia emopeliä takana.

Uskon, että From on pyrkinyt tasapainottamaan DLC:n siten, että myös Elden Ring-veteraanit saavat sen tyylisen kokemuksen taas uudestaan kuin pääpeli alkuun oli (silloin kun ei vielä tiennyt mistään mitään). Hirveän haastava tehtävähän se on ja toimii joillekin paremmin ja joillekin huonommin. Kyllä tuossa eteenpäin on silti päässyt ja pystynyt tutkimaan mestoja vaikken itseäni erityisen hyvänä pelaajana pidä (ja hahmokin on alilevutettu).
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään tietoa, että miksi tämä uuden Dlc:n sisältävä uusi versio tulee fyysisenä Series X:llä 2 levyllä, kun taas PS5 versio on yhdellä levyllä? Eli onko Dlc levyllä Xboxilla vai mikä on syynä?
 
Mulle tämä ei tunnu kovinkaan erilaiselta vaikeustasoltaan, kun pääpeli alkuun oli. Vai onko porukka jo unohtanut, että 5 sekuntia sen jälkeen, kun astut alkuluolasta ulos niin vastaan tulee Royal Sentinel joka tappaa sut kahdella iskulla. Tai kun menet ensimmäistä linnaa kohti, niin vastaan tulee kuitenkin suht haastava Margit (tai oli ainakin silloin haastava). Onhan tämä noin niinkuin objektiivisella tasolla haastavampi mutta niin se pitää varmaan ollakin, kun suurimmalla osalla pelaajista on ainakin sata tuntia emopeliä takana.

Uskon, että From on pyrkinyt tasapainottamaan DLC:n siten, että myös Elden Ring-veteraanit saavat sen tyylisen kokemuksen taas uudestaan kuin pääpeli alkuun oli (silloin kun ei vielä tiennyt mistään mitään). Hirveän haastava tehtävähän se on ja toimii joillekin paremmin ja joillekin huonommin. Kyllä tuossa eteenpäin on silti päässyt ja pystynyt tutkimaan mestoja vaikken itseäni erityisen hyvänä pelaajana pidä (ja hahmokin on alilevutettu).

No mun kommentti oli ihan vaan "mutu tuntumalta" Tottakai pääpelissäki sai hakata päätään seinään varisnkin alkussa ku meni ekalle bossille, siinä sit kuitenkin oli se openworld ja meni sit levuttaa ja tekee muuta. Olettaisin että tässä dlceessä on sama että voit tehää muuta ennen ku meet hakkaa päätään seinään ja toki porukal nyt on kuten mullaki 200+ levusia hahmoja nii ei siinä nyt kuulu mennä parilla yrityksellä, toi kuulosti vaan niin älyttömältä määrältä aikaa ja yrityksiä että onko tässä se vaikeustaso sit nostettu tarkoituksella noin korkeaksi vai oliko kyseessä bossi mihin ei vielä ollut ns. asiaa tjsp.
 
No mun kommentti oli ihan vaan "mutu tuntumalta" Tottakai pääpelissäki sai hakata päätään seinään varisnkin alkussa ku meni ekalle bossille, siinä sit kuitenkin oli se openworld ja meni sit levuttaa ja tekee muuta. Olettaisin että tässä dlceessä on sama että voit tehää muuta ennen ku meet hakkaa päätään seinään ja toki porukal nyt on kuten mullaki 200+ levusia hahmoja nii ei siinä nyt kuulu mennä parilla yrityksellä, toi kuulosti vaan niin älyttömältä määrältä aikaa ja yrityksiä että onko tässä se vaikeustaso sit nostettu tarkoituksella noin korkeaksi vai oliko kyseessä bossi mihin ei vielä ollut ns. asiaa tjsp.
Juu onneksi tässäkin on tuo mahollisuus mennä kattelemaan muita mestoja ja pienempien haasteiden ääreen tollaisessa tapauksessa. Esimerkiksi ite huomasin yhen "pää"bossin kohdalla, että parempi mennä hetkeksi muualle. Varsinkin, kun oma hahmo on levelillä 125, mikä tuntuu kyllä melko alhaiselta.
 
Juu onneksi tässäkin on tuo mahollisuus mennä kattelemaan muita mestoja ja pienempien haasteiden ääreen tollaisessa tapauksessa. Esimerkiksi ite huomasin yhen "pää"bossin kohdalla, että parempi mennä hetkeksi muualle. Varsinkin, kun oma hahmo on levelillä 125, mikä tuntuu kyllä melko alhaiselta.
Joo toi on hyvä. Mä oon mun lv105 maagilla tuolla ja hetken miettisin meenkö farmaa muutamat levut viel mut eiköhä toi tosta. Tutkimaan vaan!
 
Ylös Bottom