Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bossiseinistä puheen ollen nyt on kolme iltaa hakattuna DLC:n vikaa bossia vastaan ja melko toivoton meno juuri nyt. Toisaalta, on näin aiemminkin käynyt juuri Bloodbornen DLC:n viimeisen bossin ja Malenian kohdalla, että kyllä se väkisin jossain kohtaa kaatuu.
Menihän se läpi, neljäntenä iltana kuuden tunnin pelisession jälkeen, jossa en tehnyt mitään muuta kuin yrittänyt kyseistä bossia. Onneksi huomenna (tai siis oikeastaan tänään) on vapaata. Vieläkin vähän epäuskoinen olo, että sain bossin alas, tais kaikki mahdolliset tähdet osua kohdalle tuossa yrityksessä. Arviolta semmoinen 10-12 tuntia peliaikaa tuo otti ainakin tällä mun buildilla, mikä saattaa olla ihan paska joihinkin oikeasti hyviin verrattuna.
 
Nyt on joku ihan hullu bossi kyllä vastassa. En usko että on silti tuo kuuluisa loppubossi vielä, kun on yksi alue täysin tutkimattakin, mutta tiukkaa tekee joka tapauksessa saada edes spiritejä summottua ennen kuolemaa :D
 
Minkä niminen? :D

No sitä en kyllä enää muista :D siinä sitä ennen invadettiin niitä npc:tä siellä legacy dungeonis mihin pääsi sen puun polttamalla. Oli sen verran vaikea et lähdin vielä tutkiin pari kesken jäänyt luolaa ja sieltähän itse asiassa löytyi reitti täysin uudelle alueelle. Kai sieltä muutamat blessingit löytyy niin uus yritys sen jälkeen. Ja ehkä jotain hyödyllistä kamaakin, en ole edelleenkään löytänyt mitään käyttökelpoista int buildille :rolleyes: No levuja tulee sitä tahtia et alkaa tässä pikku hiljaa faith nouseen myös ihan ok tasolle
 
Ensipuraisut otettu ja muutama pomo kaadettu. Ei ainakaan vielä ole tuntunut juuri sen vaikeammalta, kuin pääpelikään.

From Soft on kyllä taas tehnyt taikojaan maailman suhteen. Todella kauniita alueita ja paljon tutkittavaa.

Aseeksi on nyt valikoitunut uuteen light greatsword kategoriaan kuuluvaa Milady ja olen tykännyt kovasti. Iskut ovat visuaalisesti näyttäviä ja voit hyvin vaihdella eri iskujen välillä kesken combon. Löysin myös yhdestä arkusta uuden Ash of Warin nimeltä ”Wing Stance”. Kun painat L2 pohjaan, niin ukko nostaa miekan vaakasuoraan sivulleen (näyttäen todella badassilta) ja sitten voit tehdä erilaisia iskuja riippuen painatko R1 vai R2.

Nyt joutuu valitettavasti jättämään viikonlopuksi pelin tauolle, vaikka ei millään malttaisi. Hyvän pelin merkki :D.
 
Tuo oikean alanurkan alue onkin varsin mielenkiintoinen :D en nyt ihan menisi sanomaan tykkäänkö siitä, mutta pointsit ainakin erilaisuudesta. Ahdistava tunnelma on koko ajan läsnä.
 
Vinkkejä kaivataan melee buildille vikaan bossiin. On nimittäin aivan järjetöntä paskaa koko bossi. Tähän mennessä mikään bossi ei ole ollut mitenkään ylitsepääsemättömän mutta tuo vika on sellainen, että luulen etten tule tuota ikinä pääsemään läpi. Noi blessingit ja ashit on 20 ja 8. Bleedi melee buildillä pelannut ja sillä on tähän asti pärjännyt ihan hyvin. Vaikea ymmärtää miten tollaisesta vaikeudesta voi kukaan oikeasti nauttia.
 
Vinkkejä kaivataan melee buildille vikaan bossiin. On nimittäin aivan järjetöntä paskaa koko bossi. Tähän mennessä mikään bossi ei ole ollut mitenkään ylitsepääsemättömän mutta tuo vika on sellainen, että luulen etten tule tuota ikinä pääsemään läpi. Noi blessingit ja ashit on 20 ja 8. Bleedi melee buildillä pelannut ja sillä on tähän asti pärjännyt ihan hyvin. Vaikea ymmärtää miten tollaisesta vaikeudesta voi kukaan oikeasti nauttia.
Olisinkohan jostain lukenut, että pelin paras kilpi on monelle tarpeen tuossa? Olikos sinulla sellainen käytössä? Taisi olla Fingerprint Stone Shield. En siis itse tuossa vielä ole, enkä ole edes varma oliko tuo ohje juuri tuohon bossiin. Joku muistikuva kuitenkin jäi, että ainakin joillekin olisi tuo kilpi ollut hyväksi avuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Vinkkejä kaivataan melee buildille vikaan bossiin. On nimittäin aivan järjetöntä paskaa koko bossi. Tähän mennessä mikään bossi ei ole ollut mitenkään ylitsepääsemättömän mutta tuo vika on sellainen, että luulen etten tule tuota ikinä pääsemään läpi. Noi blessingit ja ashit on 20 ja 8. Bleedi melee buildillä pelannut ja sillä on tähän asti pärjännyt ihan hyvin. Vaikea ymmärtää miten tollaisesta vaikeudesta voi kukaan oikeasti nauttia.
Ippenatorin mainitsema kilpi on se paras, mutta se painaa aivan turkasesti (ulkomuistista 31 yksikköä) ja vaatii todennäköisesti Great Arsenal-Jar-talismanin kaverikseen ja/tai Erdtree Favor +2:n, että saat reilusti equip loadia lisää (välttääksesi heavy loadin). Kilven kaveriksi
deflecting hard tear, joka toimii 5 minuuttia käyttöhetkestä, eli pitäisi riittää lähes koko taistelun ajaksi. Kun blokkaat kilvellä ja mainittu tear on aktiivisena, menetät paljon vähemmän helaa ja staminaa blokatessa ja 2. vaiheessa Radahnin käyttämä holy damage tekee vain hyvin pientä vahinkoa. Kyseisen tearin saa heti DLC:n alussa olevalta Fire golemilta (se jättimäinen kävelevä tulipatsas) Toiseksi pullon teariksi suositan jotakin hyökkäystehoa lisäävää. Suojakupla on yhtä tyhjän kanssa, joten sitä ei kannata harkita.[/ISPOILER]

Oman maun mukaan talismaneiksi mainittu. Erdtree Favor +2, joka nostaa staminan, helan ja equip loadin maksimia. Edellisestä ei käsittääkseni ole +3-versiota. Suositus myös Pearldrake Taliman +3:lle (utmost), joka vähentää kaikkea muuta paitsi fyysistä vahinkoa (etenkin 2. vaihetta silmällä pitäen). Toki, jos olet hyvä väistelemään hyökkäyksiä, niin vaihtoehtoisesti voi panostaa hyökkäysvoittoisiin talismaneihin, vaikka se jättääkin vähemmän pelivaraa virheille.

En ole välttämättä paras vastaamaan kysymykseesi, koska kyseinen bossi kaatui casterin ja mimic tear +10:n avulla, mutta vahva puolustus oli se, mikä kantoi voittoon tehokkaan hyökkäysvoiman sijaan. Mukana oli myös paljon hyvää RNG:tä ja paljon apua summonilta oikeaan aikaan, kun mimic veti huomion pois.

Varmuuden vuoksi vielä yksi spoileri kamppailun loppupuolelle, mikäli et ole vielä päässyt sinne: Kun Radahnilla on vain noin neljännes jäljellä, hän ponnistaa taivaalle ja syöksyy sieltä tulipallona siihen kohtaan, mistä lähti. Räjähdys tulee olemaan valtava, käytännössä jalkapallokentän kokoinen, joten ota äkkiä suojakupla pullosta tai lähde heti juoksemaan ennen kuin syöksy osuu maahan ja tekee valtavasti vahinkoa. Tuohon voi jopa kuolla täydellä helamittarilla, sillä pari kertaa räjähdys osui kahdesti laskeutuessaan. Tuokin on kait RNG-juttu ja pohjautuu sijoittumiseesi räjähdyksen aikana.


Edit. parempi laittaa suurin osa piiloon.
 
Viimeksi muokattu:
Vinkkejä kaivataan melee buildille vikaan bossiin. On nimittäin aivan järjetöntä paskaa koko bossi. Tähän mennessä mikään bossi ei ole ollut mitenkään ylitsepääsemättömän mutta tuo vika on sellainen, että luulen etten tule tuota ikinä pääsemään läpi. Noi blessingit ja ashit on 20 ja 8. Bleedi melee buildillä pelannut ja sillä on tähän asti pärjännyt ihan hyvin. Vaikea ymmärtää miten tollaisesta vaikeudesta voi kukaan oikeasti nauttia.

Masokistit, masokistit nauttii. :D :p
 
Kiitti @Ippenator ja @Eliminaattori vinkeistä. Tuo kilpi oli ainakin tosi iso apu ja nyt lopulta meni. Piti muuttaa isosti omaa buildia myös, että oli mitään jakoja tuohon.

Mutta pakko sanoa, että ehkä yksi paskimmista bosseista mitä on tullut koskaan koettua enkä kyllä halua enää ikinä yrittää tuota uudelleen. Todella kummallinen piikki vielä vaikeuteen tuohon bossiin, kun vertaa koko muuhun dlc:hen. Ja ei, en saanut minkäänlaista onnistumisen tunnetta tuosta. Pelkästään helpotusta, että pääsi tuosta eroon vihdoin.
 
Hieman välillä tuntuu että lisärin skaalaus näkyy läpi: painelin alueelle, jolla en saa yhteenkään minibossiin isoa vahinkoa, ja toisella puolella karttaa hoitelin jo isompiakin suht. kyvyesti mimicin kanssa. Selvästi näkee että ensinmainittu alue ei ole vielä tarkoitettu näille scadutree fragmenteille.

Hyvä tämä lisäri on, mutta more of the same, ei vielä vakuuta jotenkin erikoisempana. Toisaalta, kun emopelikin on uskomattoman laaja ja hyvä, ei tässä valittamista ole.

Nappasin morgotin cursed swordin neljänneksi aseeksi, ihan hauska sekin. Nyt siis double uchigatana, river of blood, great katana ja tuo morgotin cursed sword.

Ainakin oma arcane /dexterity build on osoittautunut sopivan monipuoliseksi, eri aseita löytyy paljon, eikä tylsyys iske. Noita rakennuosiakin on saanut vinon pinon joten uuden aseen, jota haluan kokeilla, saan lähes välittömästi maksimiin.
 
Nyt näyttäis vihdosta viimein olevan koko kartta avattuna, mut tutkimattomia alueita on toki vielä vaikka miten paljon.
 
Reilut 40 tuntia meni DLC:ssä. Muutama pomo oli kyllä sellainen, että tuntui FromSoftwaren hukanneen metsän puilta. Turhaa RNG:tä ja heikkoa kenttäsuunnittelua kun piti ahtaissa tiloissa heilua. Mutta onneksi olivat harvassa, kun hakkaamista löytyi kymmenittäin muualta.

Oma bleed-build tuntui toimivan hienosti jopa Erdtreen maailmassa. Ainoastaan arcanea piti parantaa, että sai hitusen muutakin vahinkoa mukaan. Mutta harva vihollinen tuntui kestävän paria kunnon bleed-hyökkäystä ilman pökräystä. Uudet katanat olivat myös ilahduttava lisä.

Tämä oli myös eka kerta kun niin Elden Ring ja DLC tuli pelattua PS5:llä läpi, ja kokonaisuus toimii kyllä paremmin kuin PC:llä. Siltä löytyy myös molemmat ja varsinkin Erdtree kärsii yhä nykimisestä ja ruudunpäivitysongelmista. Konsolilla kokemus oli paljon mukavampi.

Kyllä tätä kannatti odottaa ja nyt vaan odotukset seuraavan pelin suhteen ovat entistä kovemmat.
 
Sattui Baylen taisteluun tällainen klassikko ”LetMeSoloBayle” mutta ehdin jo kutsua toisenkin. Seurasin itse vain sivusta, mutta tää toinen ei malttanut olla osallistumatta. Silti meinasi henki lähteä, kun muutaman kerran Bayle kävi suoraan päälle.

Bayle tähän astisista vaikein, se edeltävä lohhari meni
myrkyllä
kierosti ilman apujakin. Ei kauneinta mutta Fromin peleissä kaikki on sallittua.

Menin kohtaan josta ei ole enää Questeihin paluuta, hieman harmittaa, mutta enpä noista Questeista paljoa ole älynnytkään. Tosi paljon karttaa vielä koluamatta.
 
Elden Ring: Shadow Of The Erdtree läpi. Kaikkinensa n. 55 tuntia meni, joista valitettavasti varmaan lähemmäs kymmenen tuntia kului loppupomoa yrittäessä. Silti aivan mahtava DLC yhteen kaikkien aikojen parhaista peleistä. Harmillista toki se, että lopun hirveän vaikeuspiikin vuoksi kokonaisuudesta jäi hieman hapan sivumaku.

PS. En edes turvautunut mihinkään juustotaktiikoihin, vaan toistojen kautta RNG-Jeesus lopulta hymyili riittävästi, ja loppupomo teki tarpeeksi sellaisia liikesarjoja, jotka osasin väistää tai joiden päätteeksi sain lyötyä kaveria Heavy Great Katana +25:llä lättyyn. Mimic oli toki apuna myös, mutta AI-summonia en tuossa lopussa enää käyttänyt. Siitä kun ei paljoa iloa tuntunut olevan, ja toisaalta sen käyttö kai vaan lisää pomon HP:ta entisestään.
 
Eilen yöllä tuli kokeiltua tuota Gaiusta huolellisen pohdinnan ja buildin muutosten jälkeen. Kerran olin jo tuota yrittänyt aiemmin, ja silloin tuli aika huolella pataan. Nyt meni neljännellä yrityksellä, eli yhteensä viisi yritystä tuohon sitten tarvittiin. Fingerprint Stone Shield ja Mimic Tear häikäilemättä käytössä. Hieman kevensin hahmoani, jotta pystyin tuon kilven kanssa pysymään medium loadissa.

Pari yritystä meni ensin niillä Greatshield sotilailla Mimic Tearin sijasta, mutta nuo eivät kyllä kauaa sätkineet Gaiusta vastaan, vaikka olivat tappiinsa viritettyjä. Mimic kesti sitten ihan eri tavalla ja se olikin avain Gaiuksen päihittämiseen yhdessä tuon Fingerprint Stone Shieldin kanssa. Aika hyvän palkinnon sitä tosiaankin sai possuratsastajan päihittämisestä.

Jokohan sitä nyt uskaltautuisi kokeilemaan Messmeriä vastaan ensimmäistä kertaa omassa pelissäni? Kerranhan kokeilin jonkun toisen pelissä, mutta hosti ei siinä kauaa pysynyt hengissä, joten totesin, että en varmaan itsekään tuolle vielä silloin olisi pärjännyt, joten lähdin suosiolla tutkimaan muualle. Kumpi itse asiassa on mielestänne pahempi vihu, Gaius vai Messmer? Nyt kun tuo Gaius meni sentään aika kivasti, niin aloin elätellä toiveita Messmerillekin pärjäämisestä. Scadutree Blessingejä minulla on nyt 14 ja niitä toisia blessingejä 7.
Eilen yöllä tuli kokeiltua tuota Gaiusta huolellisen pohdinnan ja buildin muutosten jälkeen. Kerran olin jo tuota yrittänyt aiemmin, ja silloin tuli aika huolella pataan. Nyt meni neljännellä yrityksellä, eli yhteensä viisi yritystä tuohon sitten tarvittiin. Fingerprint Stone Shield ja Mimic Tear häikäilemättä käytössä. Hieman kevensin hahmoani, jotta pystyin tuon kilven kanssa pysymään medium loadissa. Pari yritystä meni ensin niillä Greatshield sotilailla Mimic Tearin sijasta, mutta nuo eivät kyllä kauaa sätkineet Gaiusta vastaan, vaikka olivat tappiinsa viritettyjä. Mimic kesti sitten ihan eri tavalla ja se olikin avain Gaiuksen päihittämiseen yhdessä tuon Fingerprint Stone Shieldin kanssa. Aika hyvän palkinnon sitä tosiaankin sai possuratsastajan päihittämisestä.

Jokohan sitä nyt uskaltautuisi kokeilemaan Messmeriä vastaan ensimmäistä kertaa omassa pelissäni? Kerranhan kokeilin jonkun toisen pelissä, mutta hosti ei siinä kauaa pysynyt hengissä, joten totesin, että en varmaan itsekään tuolle vielä silloin olisi pärjännyt, joten lähdin suosiolla tutkimaan muualle. Kumpi itse asiassa on mielestänne pahempi vihu, Gaius vai Messmer? Nyt kun tuo Gaius meni sentään aika kivasti, niin aloin elätellä toiveita Messmerillekin pärjäämisestä. Scadutree Blessingejä minulla on nyt 14 ja niitä toisia blessingejä 7.
Vastaanpa sitten itselleni, kun tämä ketju on vähän hiljainen tällä hetkellä. Ensin tuntui aivan toivottomalta Messmeriä vastaan, mutta menihän se lopulta kuudennella yrityksellä. Tuo Fingerprint Stone Shield - Mimic - kombinaatio oli jälleen varsin hyvä, mutta ei silti meinannut päästä tokaa vaihetta läpi, ennen kuin summonasin sen kesken taistelun summonoitavan NPC-hahmon.

Siinä vaiheessa homma helpottui, kun Mimic ja NPC pitivät Messmeriä varsin työllistettynä, niin pääsin spämmimään Comet-loitsua. Intelligence on hahmollani 72, joten tuo Comet tekee varsin kivaa damaa, ja on todella nopea spämmätä. Settiin kun lisää suojakuplan, jossa Cerulean Hidden Tear, eli katkaisee hetkeksi kaiken FP:n kulutuksen, joten pääsee sitten oikealla hetkellä spämmimään suosikkiloitsuaan oikein urakalla ilman, että joutuu hetkeen manapulloa ottamaan, niin avot!

Näillä komboilla Messmer oli sitten lopulta varsin köykäinen. Aluksi ongelmani Messmerin kanssa oli se, että Messmer oli niin turkasen aggressiivinen, joten tuntui melkein mahdottomalta ehtiä tekemään mitään. Tuntuu olevan tämän lisärin bosseille tämä tyypillistä, että tulevat herkeämättä koko ajan kimppuun ja aivan iholle, joten kaiken manageroiminen käy varsin tuskalliseksi. Tämän takia tarvitsen itse Mimiciä ja NPC:täkin välillä apuun.
 
Viimeksi muokattu:
Saitin mittava arvio Erdtreestä ulkona:

Vaihteeksi asiallinenkin arvio, kun ei päästetty toimituksen omaa trollia arvioimaan, kuten peruspelin osalta. Kunnioitettavat pelimäärätkin, Steam näyttää minulle vasta 300h ja olen jo DLC:n loppupuolella (kai).

Täytyy silti sanoa että paria asiaa kaipaan kovasti: vaikka questit saavat puolestani olla kryptisiä, soisi niistä olevan edes lyhyt yhteenveto jossain quests sarakkeessa menussa.

Toinen asia, from on kyllä tehnyt taistelumekaniikan täydelliseksi, mutta skyrimistä kaipaan eläviä ja hengittäviä kaupunkeja ja vihollisia. Kyllähän tässäkin välillä npc:t taistelee keskenään ym. mutta tuntuu että lähes kaikilla on vain hinkuna kytätä pelaajaa nurkan takana väijyssä 24/7.

Ehkä täydellistä rpg:tä ei olekkaan. Mutta action sellaisena fromin pelisarja hipoo kyllä täydellisyyttä.
 
Ylös Bottom