Omenanraato
Well-Known Member
Onneksi ei ole liverpool tekemässä, edellinen kun oli ratilla ajaessa ihan kiskoilla menemistä...
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Vähän offtopiciksi menee, mutta oliko F1 CE:ssä edes Span rataa? Miksi minä muistan ettei. Olenko väärässä vai onko Ilya() väärässä?
Hohhoijaa. Kaikkeen sitä ihminen saakin rahansa kulutettua(lue: tuhlattua). Tuli tämäkin peli työmatkalla hankittua, kun oli niin hyviä arvosteluja saanut ja kehuttu hyväksikin peliksi. Keväällä 2007 tuli PS3 hankittua ja samalla F1 CE, josta pidin silloin paljonkin, joten nyt ajattelin, että on aika uusia Formulapeli ja vielä niin hyviä arvostelujakin saanut...Mutta mitä vielä, tässä nyt muutaman tunnin ensitestailut takana ja olo on tyrmistynyt. Miten markkinoille onkin puskettu tuollaista sontaa?
Ensinnäkin ajomallinnus! Siis aivan kauheita ajettavia nuo autot verrattuna vaikkapa F1 CEhen. Tuntuu, ettei autoissa olisi pitoa ollenkaan, vaan luistelevat koko ajan johonkin suuntaan. Ei tunnu kivalta ajaa noilla, ei lähimainkaan yhtä kivalta kuin F1 CE muutamia vuosia sitten. Ajomallinnus yrittää ilmeisesti olla kevyt simulaatio, mutta epäonnistuu siinä pahasti. Toisaalta se yrittää olla vähän arcadeakin, mutta ei se onnistu siinäkään. Surkea suoritus ajofysiikan osalta.
Toisekseen grafiikka! Siis miten rumalta voikaan peli näyttää vuonna 2010! Siis F1 CEkin oli kuvaputkelta pelattuna komeampi ja miellytti enemmän silmää! Siis ei hemmetti tuota grafiikan rumuutta!
Olisi vaan pitänyt uskoa sitä omaa ensimmäistä fiilistä, mikä tuli, kun kuulin, että tämä on Codemastersin alaa. Vanhat Colin McRaet olivat hyviä, mutta viime vuosien Dirtit ja GRIDit ovat olleet aivaan kaameita, mitä olen niitä vähän testannut. Codemasters on selvästi menettänyt otteensa.
Kyllä kai tälle täytyy vielä viikonloppuna antaa mahdollisuus, jos tämä peli alkaisi edes vähän viihdyttää. Tällä hetkellä tekee paljon mieluummin mieli pelata NHLää kuin Formulaa, vaikka kuinka haluaisin tykätä tästä kilvanajosta. Ensitestien perusteella antaisin pelillä 6/10, korkeintaan 7. Kyllä ihmetyttää, mistä nuo 90 pisteen arvostelut on oikein repäisty.
No laitoinpa padilla ajoa vähän tuonne. Kyllä siinäkin ajelen kanttarien yli, mutta ei lähde lapasesta...
KonsoliFIN - Media - F1 2010 -
Minä olen huvikseni kokeillu padilla ohjata,mutta eihän se tunnu edes autopeliltä ajella
ei mitään fiilistä,hyi hitto mikä tuntuma padilla.
Kuka sanoi ettei olis TCS täysillä? Ainoa vaan ettei sillä tunnu olevan paskankaan väliä, se on se kolme spinniä joka kierros anyway.
Lisäsin tuon Eau Rougen esimerkin tuohon viestin kirjoittamisen jälkeen. Se on totta, ettei CEssä tainnut Spata olla, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että F1 2010:ssä Eau Rougen ajaminen tuntuu "oudolta". Auto vetelee mutkasarjassa kummallisesti, eikä tunnu imeytyvän rataan downforcen vaikutuksesta, kuten sen pitäisi.
Kannattaa sit opetella ajamaan, ei voi enään muuta sanoa
Itse pelaan padilla ja hyvin pelittää. Onhan se vaikeempaa kuin ratilla, mutta ihan hyvin tosiaan istuu auto radassa.
Itse pidän kaikki muut avut pois, mutta TC on mediumilla.
Olen kyllä ajanut verkkokisoja, missä on kaikki avut disabloitu, niin kyllä niissäkin pärjäs ihan hyvin.
Ratilla en oo peliä vielä testannu, eli padilla oon vasta ajellu. Ei oo vaan jaksanu pistää rattia vielä kiinni
Tuo padihan on siis aivan järjetöntä sontaa verrattuna rattiin. Ja tuplasti vaikeampaa.
Itse en padilla pysy tiellä sitten millään.
Tulipa taas koettua kauhun hetkiä kun aika-ajojen toisessa osiossa viimeisellä kierroksella eturengas puhkeaa ja auto luisuu seinään. Nokka pois ja sijoitus jäi 17:ta. Ihmettelin että miten se ny tolleen ja katsoin hidastuksen niin renkaan puhkaisi hiilikuidun pala. Eli siis joku oli vähän kolaroinut mutkassa ja palasia jäänyt tielle. En tiennyt että tuonkin ovat mallintaneet...