Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä
kyllä se auto pysyy just siinä mis sen pitää, ei sitä mitään korjailla tarvitse...kyl vähä nyt tuntuu et on ihan kuskin taidoista kiinni, pistäs ajoapuja päälle vaan sit, koska ei muilla kyl tommosta ongelmaa näyttänyt edes onlinessa olevan et auto jonnekkin luistelis
Toki vikaa voi olla myös ajotaidoissa, sitä en kiellä. En ole pelaillut Formuloita yli vuoteen, mutta kyllä tuo Shanghai on silti edelleen selkäytimessä. Jotenkin tuntuu, ettei Codemasters ole pystynyt kunnolla simuloimaan/koodaamaan tuota downforcen käyttäytymistä, kun tuntuu, ettei tuo auto imeydy rataan oikein missään kohtaa(Eau Rougessa ajaessakin tuntuu, että auto menee minnä sattuu, vaikka tällöin downforcen pitäisi järjen mukaan imeä auto rataan kiinni), kuten se näyttäisi tekevän tv-kuvien perusteella oikeassa elämässä(ja F1 CEssä). Tietenkin tätä on vaikea päätellä siinä mielessä, ettei meistä kukaan ole koskaan oikeaa formulaa ajanut, mutta mitä olen tv-kuvaa katsonut ja CEtä pelannut, niin tältä minusta tuntuu.
Ja älkää ymmärtäkö väärin, olin ehkä aluksi hieman liian kärkäs sanomaan tätä "sonnaksi", koska odotin tältä CEn takia enemmän. Odotin, että peli olisi kehittynyt CEstä, mutta tuntuu siltä, että tuo ajofysiikka ei vaan ole kunnossa, ei edes samalla tasolla kuin CEssä. Ajatellaanpa esim. Gran Turismo 5 Prologueta ja siinä eniten pitoa omaavia Racing-renkaita, niilläkin tuntui saavan autoon enemmän pitoa, kuin tässä saa näillä formularenkailla. Tietenkään kumpikaan näistä peleistä ei simuloi lähellekään reaalimaailmaa, mutta tuntuu jotenkin oudolta. Eli älkää siis ymmärtäkö väärin, F1 2010 ei ole mitään "täyttä sontaa", mutta jos se ei ole hyppäys taaksepäin CEstä, niin ei se kyllä mikään hyppy eteenpäinkään ole.