Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Codemastersin foorumeilla joku kirjoitti, että autoa säädettäessä etu-ja takasiiven säädöillä ei ole mitään vaikutusta pitoon tai käyttäytymiseen mutkissa, vaan ainoastaan huippunopeuteen. Eli jokaisella radalla nopeimmat säädöt olisivat sellaiset, joissa on mahdollisimman vähän siipeä. Kuulostaa kyllä aika järkyttävältä, mahtaakohan pitää paikkansa? Pitää testailla illalla kun pelin äärelle pääsee.

Välillä kyllä tuntuu, että tässä pelissä ei ole mallinnettu tuota downforcea ollenkaan. Laitettu vaan, että x matkan päässä edellä ajavasta, sinulla on hieman vähemmän pitoa. Tuntuma on melkein samanlainen 1 vaihteella ajaessa loivaa mutkaa, kuin 7 vaihteen loivassa mutkassa. F1 CE:ssä sen jotenkin tunsi miten auto alkoi käyttäytymään kevyemmin.

Straniukselle: Onko fuel simulation pois päältä? Kun se on säädetty pois päältä, ainakin omasta mielestäni AI on paljon helpompi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Straniukselle: Onko fuel simulation pois päältä? Kun se on säädetty pois päältä, ainakin omasta mielestäni AI on paljon helpompi.


Tuo oli varmaan kuitenkin minulle? Ja ei ole pois päältä, luin kyllä jostain että helpottaa, joten en ole edes uskaltanut koittaa :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kestäisin vielä jotenkin nuo tekoälyttömyydet, mutta nuo täysin randomit rengasrikot tekevät kyllä täysmittaisten kisojen ajamisen koko lailla mahdottomaksi.

Täällä monet puhuu noista rengasrikoista ja kuinka paljon niitä esiintyy. No, ite sain pelin perjantaina ja onhan tässä nyt tultu pelailtua aika paljon:D Kuitenkaan itellä ei oo kertaakaan puhjennu rengas, vaikka uraakin on tullu pelailtua jo monta kisaa. Voiskohan tähän vaikuttaa se, että mulla on boxi-versio? Sitten näistä bugeista. Mielestäni en ole huomannut yhtäkään bugia vaikka nyt oon alkanutkin niitä tarkemmin etsimään. Tietysti tän hieman oudon ajanoton olen huomannut, mutta varikkobugiakaan ei mulla ole vielä kertaakaan esiintynyt, saati sitten tähä feikki Ai:ta. Välillä tätä threadia lukiessani tulee outo tunne ja alkaa miettimään, että pelaanko aivan varmasti samaa peliä kun kaikki muut, joilla bugeja esiintyy ja jotka väittävät ajotuntumaa helpoksi varsinkin sateella :D. Pelaan 7-vuoden uraa HRT:llä ja vaikeimmilla asetuksilla. Loppujen lopuksi peli on aivan uskomattoman hyvä ja toivottavasti sellaisena pysyykin, eikä bugeja esiinny.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eli jokaisella radalla nopeimmat säädöt olisivat sellaiset, joissa on mahdollisimman vähän siipeä. Kuulostaa kyllä aika järkyttävältä, mahtaakohan pitää paikkansa? Pitää testailla illalla kun pelin äärelle pääsee.
Kyllä huomaa, että Davidsonin puheet menny aika ohi muilta. Eikä porukka tajua, miten nuo quick tunetkin toimii. Most dry quick-tune on eniten kuiva ja sillä selvä. Se on nopein vaikka onkin vähiten siipeä, mutta ei se tarkoita, että siipeä niin vähän, että ei käänny edes lentokentällä. Siipi 1 on kunkin radan optimi siipi kuivalle. Näin se on pelintekijöiltä tarkoitettukin. Muut siivet on lähinnä sadekelille varautumista varten. Pelissä EI SÄÄDETÄ alusta asti autoa, vaan jokaisella radalla on jotkut perussäädöt valmiina, joita vain hiukan tweakataan.

Kaiketi tämä järjestelmä on sitä varten, että Davidsonilla menny hermot pc-simuihin, kun pitää säätää itse autoa ja muut vetää säätöjen avulla monta sekuntia kovempaa. F1 2010:llä most dry:llä pärjää paremmin kuin hyvin. Hiukan helpompi uusien kuskien tulla mukaan peliin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitenkäs saako tuota AI vaikeustasoa Expertistä enää ylöspäin? Vähän syö autenttisuuden tunnetta kun Lotuksella taistelee voitoista vaikeimmalla tasolla, ainakin ilman noita random rengasrikkoja.

Mul on nyt tullu sellane juttu et ku ajelen Lotuksella Expertillä ja lähtöruutu on yleensä siinä 15 molemmin puolin nii kisassa muut on paljon nopeampia. Vedän 20% kisoja ja mun täytyy vetää ihan koko kisa ihan äärirajoilla, mut silti mun taakse kertyy letka ja edessä oleva katoaa jonneki horisonttiin. Sit ku tuun varikolle ja takas radalle nii huomaan et oon 24:s ja ajan sillä sijalla maaliin asti, vaikka koko kisassa ei tapahtuis yhtäkään virhettä. Tiiätkö mistä vois johtuu?

Ei oo muuten kertaakaan urassa tapahtunu rengasrikkoja, onlines vaan yhen kerran (tänää, vikalla kiekalla, kärkipaikalta :) )
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

jos bensan kulumiset on päällä, ja 7v ura, niin en kyl voi käsittää miten ihmeessä voi voittaa kisoja, vaikka ite ajais ihan täydellisiä kierroksia koko kisan, niin ei kyl mitään toivoakaan olla missään 10 joukossa, saati voitossa kiinni...

10 joukkoon parilla radalla kyl itekki ois voinu päästä, mut voittoon? Ehei, ei kyl likimainkaan mahdollista ainakaan itsellä. Kuitenkin tossa muutaman kisan suomiporukalla onlinessakin voittanut...ei vaan tajua, joku ei täsmää
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eilen napahti Spassa voitto mulle Lotuksella hardilla, sillä Spa on lempiratani. Suunnilleen jokainen kierros aina uusi nopein kierros ennen varikoille menoa. Loppukisa sitten rennommin ilman virheitä maaliin. 20 % kisa ilman ajoapuja (paitsi medium luistonesto, sillä pädillä se kaasu on hieman on/off) ja bensankulutuksella sun muuta.

Onlinessakin sattui ensimmäinen voitto juuri Span radalla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mistä sen bensan kulumisen saa pois päältä?
Kun olet paddockilla ja menet asuntovaunuun sisälle, paina sitä vaikeusastetta ja sinulle tulee lisää asetuksia. Laita "fuel simulation = off", niin sitten on helpompaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse ajan kautta AI:n taso hard. Itse ajan Lotuksella Heikki the Hardin paikalla :) 7 kauden setti meneillään. Joka kisassa melkein viimeinen. Juuri takana Monte Carlon osakilpailu. Lähdössä pääsin kuittaamaan pari viimeiseltä paikalta mutta sen jälkeen ei ollut mitään jakoja saada ketään kiinni vaikka ajoin ehkä elämäni parhaan kisan. Noh. Itse olen todella tyytyväinen esitykseeni mutta se ei riittänyt. Saa nähdä alkaako tässä jossain vaiheessa tulokset parantua. Itselläni kuitenkin tavoitteena ensimmäinen kausi tutustua ratoihin ja opetella ulkoa. Seuraavalla kaudella onkin jo sitten enemmän pelissä kun varmasti saa taas sekunteja poimittua pois kokemuksen karttuessa. Toisesta huooneesta kuuluu" Steave over here"! Pakkokaise on perhana mennä antamaan haastattelu. :) Pitää muistaa olla haukkumatta tallia vaikken olekkaan sen panokseen tyytyväinen...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuo oli varmaan kuitenkin minulle? Ja ei ole pois päältä, luin kyllä jostain että helpottaa, joten en ole edes uskaltanut koittaa :D

Melkein suosittelen laittamaan pitempiin kisoihin pois päältä kun ilmeisesti AI bugaa ton bensakuorman kans ja ne ajelee kuin olis tankki tyhjä koko ajan kun taas ihte saapi tuskailla raskaan auton hitaudesta. Ainaki ite huomasin että nyt on jopa kisan alkupuoliskolla mahiksia saavuttaa edellä ajavia kun aiemmin ei onnistunu millään :P

Mää varmaan lukeudun kans näihi "fanboy" ihmisiin kun ei nuo bugit sen suuremmin vie intoa pelaamisesta. Ehkä vähä paksuin lasin kahtelen ja kohautan olkapäitä noille bugeille, tai sit oon vaan säästyny pahimmilta. Varikkobugia en oo vielä nähny että tikkarimies pitäs mua liian kauan kun stoppaan aina eri kierroksella ku muut. Renkaita kyl pamahtaa vähä väliä mut otin flashbackit käyttöön jolla saapi neutralisoitua jos koko ajan poksuu.

Mut patchia silti oottelen ja jos se nuo suurimmat bugit korjaa nii kiva. Tuosta feikki AI:sta en vielä oikein osaa kantaa ottaa. Aika-ajot ja ne on jo selviä mut kisassa en sit tiiä onko feikkiä vai ei. Mut joku kumilenksu systeemi tässä tuntuu silti olevan :(
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kun olet paddockilla ja menet asuntovaunuun sisälle, paina sitä vaikeusastetta ja sinulle tulee lisää asetuksia. Laita "fuel simulation = off", niin sitten on helpompaa.

Kiitti hei tosi paljon! Nyt rupes ura pelittämään oikeen kunnolla :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä huomaa, että Davidsonin puheet menny aika ohi muilta. Eikä porukka tajua, miten nuo quick tunetkin toimii. Most dry quick-tune on eniten kuiva ja sillä selvä. Se on nopein vaikka onkin vähiten siipeä, mutta ei se tarkoita, että siipeä niin vähän, että ei käänny edes lentokentällä. Siipi 1 on kunkin radan optimi siipi kuivalle. Näin se on pelintekijöiltä tarkoitettukin. Muut siivet on lähinnä sadekelille varautumista varten. Pelissä EI SÄÄDETÄ alusta asti autoa, vaan jokaisella radalla on jotkut perussäädöt valmiina, joita vain hiukan tweakataan.

Eihän tuo nyt ole mikään selitys sille, että siipien säätäminen ei muuttaisi käyttäytymistä mutkissa. Vaikka kuinka siipi 1 olisi "optimisiipi", niin siipeä lisäämällä pitäisi pystyä mutkissa ajamaan kovempaa suuremman downforcen määrän takia.

Tuo, että jokaiselle radalle on perussäädöt, joita tweakataan voi tietysti olla vaan Codemastersin hieno selitys sille, että auton säätäminenkin on sössitty, eikä säädöillä voi saada aikaan niin suurta vaikutusta kuin pitäisi.

Kaiketi tämä järjestelmä on sitä varten, että Davidsonilla menny hermot pc-simuihin, kun pitää säätää itse autoa ja muut vetää säätöjen avulla monta sekuntia kovempaa. F1 2010:llä most dry:llä pärjää paremmin kuin hyvin. Hiukan helpompi uusien kuskien tulla mukaan peliin.

Davidsonin hermoilla nyt ei suuren suurta merkitystä varmaan ole tuon pelin kehityksessä ollut. Ehkä saattanut jotain pientä konsultoida peliin liittyen, mutta eiköhän kaverin pääasiallinen homma ole vaan ollut markkinoida peliä esiintymällä developer diaryissä ja muissa videoissa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mää varmaan lukeudun kans näihi "fanboy" ihmisiin kun ei nuo bugit sen suuremmin vie intoa pelaamisesta. Ehkä vähä paksuin lasin kahtelen ja kohautan olkapäitä noille bugeille, tai sit oon vaan säästyny pahimmilta. Varikkobugia en oo vielä nähny että tikkarimies pitäs mua liian kauan kun stoppaan aina eri kierroksella ku muut. Renkaita kyl pamahtaa vähä väliä mut otin flashbackit käyttöön jolla saapi neutralisoitua jos koko ajan poksuu.

Mut patchia silti oottelen ja jos se nuo suurimmat bugit korjaa nii kiva. Tuosta feikki AI:sta en vielä oikein osaa kantaa ottaa. Aika-ajot ja ne on jo selviä mut kisassa en sit tiiä onko feikkiä vai ei. Mut joku kumilenksu systeemi tässä tuntuu silti olevan :(

Jotenkin tuntuis et bugisuus 3v uralla olisi ihan minimaalista verrattuna 7v uraan. Kyllä äskenkin voitto meni AI:n spawnauksen takia sivu suun, mutta muutoin ei ole kisat olleet niin v-mäisiä. Tietysti osasyynä voi olla se et nyt ajaa top 5:ssa kokoajan, jolloin edellä ei niin paljoa ole niitä huijaavia autoja kuin silloin jos on sijoilla 20-24
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ajan siis Hardilla uraa ja nyt 7 vuoden kaudessa tuli turkin osakilpailussa 16. sija aika ajossa. Mahtava fiilis! Suurin syy todennäkköisesti hienoon sijoitukseen oli hyvissä säädöissä ja helpohkossa Turkin radassa. Ensimmäistä kertaa aika ajoissa oli suuria painetiloja. Ja hermo kesti! Itsensä voittaminen palkitsee mielen. Kisa->
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eihän tuo nyt ole mikään selitys sille, että siipien säätäminen ei muuttaisi käyttäytymistä mutkissa. Vaikka kuinka siipi 1 olisi "optimisiipi", niin siipeä lisäämällä pitäisi pystyä mutkissa ajamaan kovempaa suuremman downforcen määrän takia.

Tuo, että jokaiselle radalle on perussäädöt, joita tweakataan voi tietysti olla vaan Codemastersin hieno selitys sille, että auton säätäminenkin on sössitty, eikä säädöillä voi saada aikaan niin suurta vaikutusta kuin pitäisi.



Davidsonin hermoilla nyt ei suuren suurta merkitystä varmaan ole tuon pelin kehityksessä ollut. Ehkä saattanut jotain pientä konsultoida peliin liittyen, mutta eiköhän kaverin pääasiallinen homma ole vaan ollut markkinoida peliä esiintymällä developer diaryissä ja muissa videoissa.
Juu no en sanonukaan, että se olisi realistinen. Mutta mitä voi odottaa säätöjen vaikutuksista, jos pelissä ei ole edes simuloitu mitenkään eturenkaiden pidonrajaa. Autostahan ei saa mitenkään tehtyä yliohjaavaa mutkiin mennessä, ainoastaan kiihdytyksistä saa tehtyä liukkaampia siivillä. Mutta on tosiaan melko oudosti valittu noi "perussäädöt" joillekin radoille. Sao Paulossa saa kulkeen 350, mutta esim. Sakhirissa, hyvä jos 300 menee.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Autostahan ei saa mitenkään tehtyä yliohjaavaa mutkiin mennessä, ainoastaan kiihdytyksistä saa tehtyä liukkaampia siivillä.

Ei mitenkään? Auton painopiste eteen, jarrutasapaino taakse, takamaavara ylös, etusiipi täysille ja takasiipi minimiin. Jokohan yliohjaisi mutkiin? En ole kokeillut mutta vahva veikkaus löytyy.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitkäs on teidän lempiratoja tai mitkä radat sopii hyvin teidän ajotyyliin?

Mulle sopii tollaset nopeat radat, kuten Hungaroring, Spa tai Suzuka ja muutenkin nuo 3 ovat lempiratojani. Poikkeuksena on sitten Monza, jota inhoan yli kaiken. Tylsä ja liikaa suoraa ja shikaaneita. Muita suosikkei on Turkin rata, Sakhir jne. :D
 
Ylös Bottom