Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015

Mä en vaan ymmärrä miten porukka pystyy pelaamaan kun on traction control offilla??? Ite kun kokeilin nii ei tarvinu ku ihan vähän rattia kääntää nii olin jo seinässä

R.I.P Jules

Kuten Omenanraatokin sanoi, kaasun käyttö on kaikkein tärkein. Lähdössä suurinosa kilpailijoista painaa n. 20-25 % kaasupoljinta ja kun valot sammuvat alkaa nopea asteittainen nousu. Sama juttu on mutkasta ulostullessa eli ei suoraa kaasua pohjaan vaan nopeasti, mutta tasaisesti.

Tästä videosta näkee oikeanlaisen kaasun käytön:
[video=youtube;OlNgLvvpkaI]https://www.youtube.com/watch?v=OlNgLvvpkaI[/video]

Tässä videossa näkyy hyvin tuo lähtö:
[video=youtube;-6pT2kBUoX8]https://www.youtube.com/watch?v=-6pT2kBUoX8[/video]


Gamereactor antoi pelille arvosanaksi 6:
 
Vastaus: F1 2015

Kuten Omenanraatokin sanoi, kaasun käyttö on kaikkein tärkein. Lähdössä suurinosa kilpailijoista painaa n. 20-25 % kaasupoljinta ja kun valot sammuvat alkaa nopea asteittainen nousu. Sama juttu on mutkasta ulostullessa eli ei suoraa kaasua pohjaan vaan nopeasti, mutta tasaisesti.

Tästä videosta näkee oikeanlaisen kaasun käytön:
[video=youtube;OlNgLvvpkaI]https://www.youtube.com/watch?v=OlNgLvvpkaI[/video]

Tässä videossa näkyy hyvin tuo lähtö:
[video=youtube;-6pT2kBUoX8]https://www.youtube.com/watch?v=-6pT2kBUoX8[/video]


Gamereactor antoi pelille arvosanaksi 6:

Kiitti! Heti alko onnistuu paremmin
 
Vastaus: F1 2015

Oonko ainut joka ei käytä flashbackiä?? Mun mielestä se on "huijausta". Eihän oikeetkaa F1 kuskit voi kelata aikaa taaksepäin:D
 
Vastaus: F1 2015

Pcarsissa esim ei edes kaipaa flashbackiä..tässä sitä on pakko käyttää ton AI takia, se on välillä vain niin käsittämätön.
 
Vastaus: F1 2015

En myöskään käytä
Käytän jos kierroksella ohitettava AI pökäle vetää ihme nykäisyn kautta kylkeen. On tullut nähtyä ja pelin ostin eilen vasta. Muuten ehdoton ei ei. Ja ilman luistonestoa ja abs:ää ym. helpotuksia pitää ajella. Tällä hetkellä toiseksi vaikein taso ja McLarenilla ainakin tuntuu kohtuu hyvin pärjäävän, pitänee nostaa vaikeimmalle jossain vaiheessa.
 
Vastaus: F1 2015

Miten on mahdollista että JOKA HEL*VETIN KISASSA MULTA PUHKEE RENGAS??????? Aina noin kierroksilla 5-7
 
Vastaus: F1 2015

Tänään tuli hieman treenattua kisoja. Täytyy näköjään ottaa se tunnin harjoittelu ja vetää kisasimulaatioita varsinkin radoilla, joissa on isoja korkeuseroja. Esimerkiksi Itävalta ja USA on hyviä esimerkikkejä. Olen Project CARSin ansiosta tottunut pelaamaan sisäkuvakulmasta, joten nuo radat eivät mene yhtä helposti kuin edellisessä versiossa, jossa pelasin TV-pod kuvakulmalla. Tuon TV-pod kuvakulman kanssa pelaaminen on helpompaa, koska kamera on korkeammalla ja näin ollen mutkan näkee reilusti ennakkoon, toisin kuin matalammalla olevalla cockpitcamilla. Kyllä tuo AI on hyvä. Suurin osa kolareista joita tuli, johtui puhtaasti omasta virheestä, kun en muistanut katsoa peileihin.

Aloituksia treenatessa Bahrain taisi olla vaikein. Paikan löytäminen joukosta ja vauhdin saaminen ensimmäisten mutkien jälkeen, kuitenkin siten, että auto ei ole seinässä tai et aiheuta tukosta oli haastavaa. Itävalta meni jo paremmin, mutta vielä treenattavaa mutkien löytämisessä. Millä kuvakulmalla muut pelaavat? Pelaako kukaan manuaalivaihteilla?
Jälkimmäistäkin ajattelin treenata ja siihen löytyi hyvä työkalu.

Mikäli ratoja haluaa oppia kisaamalla niin kannattaa ottaa Manor Marussia ja vaikka 5 kierroksen kisa tai enemmän. Tuossa sitten seurailee bottien ajolinjoja. Ainakin tuo tuntui onnistuvan ja oli ihan hauskaa, vaikka voitoista ei pystyisi taistelemaan. Tuosta kuitenkin oppii ne ajolinjat ja muutenkin tuon radan. Taidan joku kerta ottaa tuohon mukaan vielä tuon manuaalivaihteet niin eiköhän tuossa hyvin pääse kärryille.

Pelin äänikomennot toimivat, mutta ne eivät välttämättä aina toimi. Mielestäni olen ääntänyt ne oikein, jopa Sanakirja.orgin mukaan, mutta peli ei ole tunnistanut.
 
Vastaus: F1 2015

Oonko ainut joka ei käytä flashbackiä?? Mun mielestä se on "huijausta". Eihän oikeetkaa F1 kuskit voi kelata aikaa taaksepäin:D

Tarkoitus olisi vetää kausi läpi ilman flashbackia, tosin Espanjassa oli pakko käyttää kun turhauttu niin paljon toi varikolta uloslähtö bugi kun heitti kovasta vauhdista kakkoselle vaihteen ja spinnasin kaks kertaa peräkkäin. Toisaalta voisin villeimmissä mielikuvituksissani ajatella tuon olevan "tekninen vika" vaan sapetti niin että fLÄShbackit heilui.

Monaco taisi kans kuulua siihen kategoriaan että käytin ehkä kerran. Meni niin pieleen että lopulta quittasin menusta itseni ulos. Mutta esim. Kanadassa kolaroin alussa itseni ulos kisasta niin enpä käyttänyt, vaikka lempiratojani onkin.
 
Vastaus: F1 2015

Tuli taas löydettyä muutama hyvä video joista ehkä on apua kisatessa.

Anthony Davidson kertoo, kuinka F1-autolla säästetään polttoainetta:
[video=youtube;BL_rwKgtOQE]https://www.youtube.com/watch?v=BL_rwKgtOQE[/video]

Täältä löytyy paljon vinkkejä ajamiseen:
https://www.youtube.com/user/SAFEisFAST/videos
 
Vastaus: F1 2015

Eilen tuli Jontun kanssa kokeiltua onlinea ja kyllähän se buginen oli. Parhaimmillaan toinen näki toisen radalla, vaan toinen ei. Ja sijoitukset oli erit molempien peleissä. Jos itse olin P14 niin toisella näkyi että oon P16 jne. :D Ja ajoapuja tosiaan polki päälle automaattisesti, tosin kun lobbyyn vaihdoin että jarruavut ym kielletty niin sit niitä ei enää päälle ampunut. Kaikenlaisia haamuautojakin näkyi ja AI:t ajeli läpi välillä ym. Nykiviä autoja myös näkyi aika paljon. Yhteen aika-ajoon ei myös Jonttua päästänyt ajamaan ja silti sai sijoituksen :D Ja yksi kisa päättyi totaali pelin jäätymiseen just ennen maalia. Muuten oli kyllä ihan hyvää menoa. (oikeesti).

Eli ei tässä sarjoja kannata miettiä tai muuta vielä pitkään aikaan, toki satunnaista hupia voi tästä irrota ja riemukkaita hetkiä jos ei muuta.
 
Vastaus: F1 2015

Onko muilla ongelmia ettei monacon neulansilmissä auto meinaa kääntyä, ohjaimena dual shock 4? Tulee pari sekuntia takkiin yhdessä mutkassa ja kuluneilla renkailla ei voi välttää seinäkosketusta vaikka ajaisi 20km/h. Siitä tuli sitten nollapisteen kisa minulle, oli aivan mahdoton ajaa. Bugi vai ominaisuus, vai voiko auton kääntösädettä (ratin kääntyvyyttä) säätää jostain?
 
Vastaus: F1 2015

Onko muilla ongelmia ettei monacon neulansilmissä auto meinaa kääntyä, ohjaimena dual shock 4? Tulee pari sekuntia takkiin yhdessä mutkassa ja kuluneilla renkailla ei voi välttää seinäkosketusta vaikka ajaisi 20km/h. Siitä tuli sitten nollapisteen kisa minulle, oli aivan mahdoton ajaa. Bugi vai ominaisuus, vai voiko auton kääntösädettä (ratin kääntyvyyttä) säätää jostain?

Mulla kävi ihan sama ja ohjaimella tosiaan pelaan (PS4). Ensin luulin että oli auton säädöissä vika, vaan kokeilin myöhemmin niin ei se vaan meinaa kääntyä. Vaikka millä linjalla ja etana vauhdilla vetää niin silti ehkä 2/20 meni ilman seinähipaisuja.
 
Vastaus: F1 2015

Ratilla taas päinvastoin. Joka vuoden painoksessa ollut mulla teidän kuvailema ongelma. Nyt tässä uudessa auto kääntyy jopa liikaa ja joutui tosissaan totuttelee tuon mutkan uusiksi.
 
Vastaus: F1 2015

PlayStation 4 -versioon on julkaistu päivitys. Päivitystiedoston koko on 714,9 Mt.

Change log:

-Addition of the OSD Game Swipe feature which shows in-race information about pit strategy, fuel status, car damage and car mainteance
-Addition of on-screen information showing who is in the session and who we're still waiting for
-General bug fixes and improvements

Lähde: PlayStation 4 päivityshistoria

Tarkempi Change Log: http://forums.codemasters.com/discussion/11597/f1-2015-ps4-patch-22-07-15
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2015

PlayStation 4 -versioon on julkaistu päivitys. Päivitystiedoston koko on 714,9 Mt.

Change log:

-Addition of the OSD Game Swipe feature which shows in-race information about pit strategy, fuel status, car damage and car mainteance
Tömä inforuutu oli kyllä todella odotettu ominaisuus. Kyllä oli ikävä ilman sitä.

Tuli samalla YouTubesta tallennettua Räikköselle kaikki säädöt joka radalle. Nyt joutuu jo kyllä jatkossa nostamaan vaikeustason sinne maksimiin, tuli sen verran helppo voitto, kun auto meni kuin kiskoilla.
 
Vastaus: F1 2015

Oliko monacossa ennen patchiä noin kestävät renkaat? Pehmeät kestää 51 kierrosta ja kovat 60 kierrosta. Taisi olla montrealissa samat. Tottunut tekämään sen 2-3 stoppia niin ainakin noissa pääsee yhdellä stopilla.
 
Vastaus: F1 2015

Tuli samalla YouTubesta tallennettua Räikköselle kaikki säädöt joka radalle. Nyt joutuu jo kyllä jatkossa nostamaan vaikeustason sinne maksimiin, tuli sen verran helppo voitto, kun auto meni kuin kiskoilla.

Minkälaisia säätöjä käytit? Saisiko linkkiä? Itsellä vaikeinta ajamisessa on se, että vaikka kuinka säädän autoa, auto tuntuu liukuvan kaikkialle joka mutkassa oli alla kylmät tai optimilämpöiset renkaat. Todella vaikea eritysesti aika-ajoissa saada kierrosta osumaan nappiin eikä ajaminen ole mitenkään nautittavaa oikein missään vaiheessa.
 
Ylös Bottom