Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 5

Liekinheitin pelin vaarallisin ase? Sillä kulotat lähitienoot ja cooppikaverin käden käänteessä. Pinkki liekkari kävi tänään kuumana.

Mentiin maastossa randomina ja tehtiin matkan varrella tehtäviä. Sieltä ropisee hyvä tahtia pisteitä laitettavaksi kykypuuhun. On otettu kiipeilyköyttä, laskuvarjoa, asekoteloa, pidempää health baria, kalastukseen onnea, raskaampaan asekalustoon nopeampaa latinkia (liekkarit, lmg:t) jne. Metsästä kerätty kukkasia ja kaadettu riistaa myytäväksi kauppiaalle. Tulipahan ensimmäiset kalatkin väsytettyä, kaverit sanoivat olevan suoraa kopiota Final Fantasysta.

Alkuillasta oli Ubisoftilla jotain serveriongelmia ja muutaman kerran heitti meidät ulos (pc). Muuten pyörii upeasti. Vapaassa maailmassa sattuu ja tapahtuu, eikä bugeilta voi välttyä. Saa ainakin hyvät naurut niistäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Wildlandsissa oot lomalla tähän verrattuna.

Jos wildlandsissa vihun autoja oli 2/50 ni tässä siviilejä on 1/100.
Sen lisäksi maastossa vihollisia on aivan jatkuvalla syötöllä.

Toi meinaan ei oo kauhee hyvä juttu, wildlandssa alkoi menee hermo niihin erikoisjoukkoihin vai mitä olikaa jotka vähä välii huusi peraa ja tolua vaikka oli pusikoissa jemmas, kyl ymmärrän et pitää olla räjähteitä ja toimintaa mut ite tykkään et välillä on joku Rauha&Järki siinä maailmassa ilman jatkuvaa lue.(turhaa) riehumista. Varmasti pieni juttu sinänsä, mut voin kuvitella pidemmän päälle alkamaan väsyttää jos ei saa ees hetken rauhas poimia mustikoita.
 
Kai ne tässä vähenee ku saa outpostit vallattua itelle, mut alussa ei oo 5sek kauempaa rauhaa.

Mua on vähän ihmetyttänyt myös se, että päätehtävätkin kestää muutaman minuutin. Kaikki on äärimmäisen lyhyttä toimintaa.
 
Kai ne tässä vähenee ku saa outpostit vallattua itelle, mut alussa ei oo 5sek kauempaa rauhaa.

Toivottavasti tämä aiemmista Far Cry peleistä tuttu ”kaava” jatkuisi tosiaan tässäkin osassa. On meinaa toisinaan aika ärsyttävääkin tuo vihollisten spawnaus. Siinä kuluu kuteja ihan turhaan kun ensin ”putsaat” tieristeyksen vihollisista ja lähdet siitä yhteen suuntaan kunnes 100m päässä käännytkin ympäri ja oot aikeessa jatkaa sinne mistä äsken tulit ja huomaat risteyksen olevan taas vihureita täynnä.

Muuten oon kyllä tykännyt pelistä. Hyvää vaihtelua aiempiin osiin kun tästä on poissa craftaaminen ja outpostien valloittamisen lisäksi on tuotu mukaan vihollisen rakennelmien tuhoamista ja vastarinnan värväämistä.

Ainoa miinus toistaiseksi on arcade moninpelin kartat. En kyseistä pelimuotoa jaksaisi kauaa pelata nykyisillä ”yhteisön” tuottamilla kartoilla (ja trophyjen takia varmaan tulee muutenkin pelattua vain pakollinen määrä).
 
Peli on kyllä maisunut. Vaikka tehtävissä voi olla toistoa, se että saa itse päättää lähestymistavan, mahdollistaa niiden monipuolisuuden. Tässä parasta antia, kuten muissakin Far Cryissa, on pääpahisten loistavan inhoittava olemus. Sen nämä osaa erittäin kunnioitettavasti.
 
pääpahisten loistavan inhoittava olemus. Sen nämä osaa erittäin kunnioitettavasti.
Kunnes joku meni jossain sanomaan, että pääpahis näyttää Mr. Elämänpeliltä. En oo sen jälkeen pystyny vakavasti ottamaan, kun en pääse yli tuosta mielikuvasta. :p:D:cool:
 
Hei onko tässä miten kattava valikoima haulikkoja? Itse diggailen haulikkoa siinä määrin, että FC4 tuli käytännössä läpi pelattua rinnakkaispiippiusella, ja sillä "härkä"llä.

E. Ennakkotilausversio odottaa avaamattomana tuossa, mutta tällä hetkellä menee saman puljun stanan kova Wildlands, kunhan pääsen loppuun tässä Ghost Reconissa, niin sitten pääsee vihdoin käsiksi tåhän Ubin tuoreimpaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku vielä miettii minkä konsoliversion aikoo hommata, tässä olis tulokset.



Myönnän olen erittäin kateellinen Xonex version natiivi 4k resoluutiolle, vaikka pro versiokaan heikko ole on tämä iso boosti resoluution puolesta Xllä. Osoittaa kyllä miten loistava Dunia pelimoottori on kun sillä saadaan vuosienkin jälkeen vielä tällaisia tuloksia aikaan.
 
Jos joku vielä miettii minkä konsoliversion aikoo hommata, tässä olis tulokset.



Myönnän olen erittäin kateellinen Xonex version natiivi 4k resoluutiolle, vaikka pro versiokaan heikko ole on tämä iso boosti resoluution puolesta Xllä. Osoittaa kyllä miten loistava Dunia pelimoottori on kun sillä saadaan vuosienkin jälkeen vielä tällaisia tuloksia aikaan.

Onneksi tuli ostettua tämä Xboxille, kun toi 4k töllö ja Xbox one x löytyy..=)
 
Ei helvetti että nyrppii tuo miten älyttömästi niitä vihollisia on joka paikka täynnä! Käännät selän ja on samat tyypit spawnannut takaisin ja samaan aikaan tulee tiellä mönkijää, autoa ja pakua ristiin ja rastiin sekä taivaalla lentelee pari helikopteria. Yritin yhtä helvetin sivutehtävää käydä tekemässä nopeasti että pääsisi tekemään muita iltajuttuja niin ei päässyt mihinkään sieltä tukikohdasta jossa sillä hetkellä olin.

Varmaan vajaa kymmenen kertaa kuolin kun tuli sen verran porukkaa päälle. Koko ajan olin liekeissä tai muuten paskana tai kulkuneuvo räjähtää alta eikä karkuun pääse kun aina on jossain uusi auto jos vanhat onnistuukin eksyttämään (mikä on sekin harvinaista).

Tällä hetkellä tämä tuntuu Primalia ja FC4:stakin paskemmalta. Tuntuu että on pukattu peli ulos ennen kuin on kunnolla testattu tai testaajilla on ollut mielessä vain se, että on VARMASTI tarpeesti koko ajan toimintaa. Ei tuossa saa olla hetkeäkään rauhassa.

En tosiaan maksanut tuosta kuin 40 euroa mutta alkaa tuntumaan että sekin oli liikaa. Alkutunnelmat oli siis selvästi positiivisemmat kuin nyt kun on yrittänyt vähän liikkuakin pitempiä matkoja.

No, pitää katsoa josko tekemällä vain tehtäviä läheltä ja pysymällä jalan metsikössä pystyisi olemaan hetken rauhassakin. En minä muista että ainakaan Primal (tai edes FC4) olisi ollut näin tuskallista etenemistä. Toivoisin että siellä on jäänyt jokin spawnausmääre väärään asentoon ja tulisi pieni update, joka korjaisi tuon järjettömän vihamielisen liikenteen teillä ja metsiköissä.

Viimeksi samantapainen pelaamani peli oli AC: Origins ja voi että se oli juuri oikein tehty tuon suhteen: hyvinkin rauhassa sai kulkea jos ei tehnyt mitään epäilyttävää ja vain vihollisten leirien sun muiden lähettyvillä piti olla varovaisempi. Niitä myös pystyi sen takia lähestymään rauhassa ja taktisemmin. Nyt tuntuu olevan tuuriakin kovasti mukana: jos matkalla leiriin on vihuja, voi tulla taistoa ja koko leiri herää jo siihen.

Harmittaa kovasti, sillä pelissä ei tuon lisäksi ole kauheasti vikaa. Toki se ei edelleenkään mitenkään erikoinen ole mutta kun nyt menee jo ärsyttävän puolelle ja jättää paskan maun suuhun.
 
Peli kyllä näyttää kiinnostavalta ja viimeisin pelaamani Far Cry on kolmonen. Avomen maailman pelit vaan tahtovat puuduttaa kun ne tumpataan täyteen kerättävää ja todella simppeleitä sivutehtäviä. Tää taitaa olla edelleen samanlaista esineiden keräilyä ja minimapin tuijottamista mitä kolmonenkin?
 
Ei ole minimappia.

Yhteistyönä herkkua, en yksin ole pelannut juuri Dutch saarta pidemmälle.

Pelin juonta kuljettavat videot ovat olleet upeita. Olin jo valmis liittymään seurakuntaan osaksi veljiä. :D

 
Viimeksi muokattu:
Jos tuntuu siltä, että vihollisia tursuaa joka kolkasta, siihen on helppo ratkaisu: Lopettakaa valittaminen foorumeilla ja pelatkaa peliä eteenpäin.

Minulla ainakin väheni 90% pahisten määrä alueella, jossa tein paljon pää- ja sivutehtäviä, minkä jälkeen vapautin sen.
 
Joo tuo alueen vapautus, voi että mikä fiilis kun ne viholliset katos lähes kokonaan ja voi vaan maastossa mennä Boomerin kanssa ja metsästää. Onnistuivat kyllä loistavasti tuon kanssa et on todella sellanen fiilis kun kultti olis vallannut tuon alueen ja sinä olet sodassa heitä vastaan, sitten se vapaus kun ne on poissa. :)
 
Jos tuntuu siltä, että vihollisia tursuaa joka kolkasta, siihen on helppo ratkaisu: Lopettakaa valittaminen foorumeilla ja pelatkaa peliä eteenpäin.

Minulla ainakin väheni 90% pahisten määrä alueella, jossa tein paljon pää- ja sivutehtäviä, minkä jälkeen vapautin sen.
Itse tuli ensin nimenomaan puolusteltua peliä ja vasta pidemmälle päästyäni alkoi tulla kritisoinnin aihetta. Eikä tässä nyt niin paljoa viestimiseen mene etteikö peliä muka ehtisi pelata foorumien takia.

Muutenkin vertailukohteina on sarjan aiemmat pelit ja en tosiaan muista niissä samaisen seikan näin ärsyttäneen. Tiedän myös miten pelin kaava ja idea toimii, eli alueilta vähenee viholliset ajan myötä, mutta eipä se auta kun meno on niin tuskaista sitä ennen. Ei ole ainakaan mieleen jäänyt että esim. Primalissa olisi ollut samaa ongelmaa. Ei edes eläimien osalta vaikka kivikautinen meno olisi siihen paremmin oikeuttanut.

Sitä paitsi sitten kun se alue on vapautettu niin en minä siellä enää sitten palloile vaan olen jo seuraavalla alueelle, jossa varmasti on sama ongelma. Oikeastiko ihmiset jää palloilemaan niille alueille, joista on jo tehtävät pääosin tehty ja alueet vapautettu? Miksi? Eikös siinä ole sitten päinvastainen ongelma, eli että ei ole enää mitään erikoista tekemistä?

Kyllä tuo minusta ihan oikea ongelma on että ei pysty tekemään tehtäviä rauhassa tai siirtymään edes niiden luokse. Joku järki pitäisi olla. Kyllä tuohon varmasti ratkaisuja löytyisi. Ensimmäisenä tulee mieleen että miten jokaikinen rivivihollinen on muka niin asioiden tasalla ja silmät tarkkana että näkee aina että pelihahmo on nimenomaan se, jota pitää ensin ampua ja sitten kysellä?

Olisihan tuohon voinut jotain naamioasua tai perkkiä olla olemassa, jonka kautta eivät esim. autosta niin helposti huomaisi. Eihän nyt tosielämässäkään ehdi jokaista vastaantulevaa tuttuakaan tunnistaa jos vauhdissa tulee vastaan.

Tässä olisi muitakin pelejä jonossa ja vähän harmittaa että tässä tuli tällainen vähän luotaantyöntävä ominaisuus mukana. Muuten maistuisi kyllä mutta liian paljon random-elementtejä (siis lähinnä erilaisten vihujen spawnia/saapumista joka paikkaan) ja jatkuvaa "actionia" minun makuuni.

Vähän kyllä huvitti kun yhdessäkin kohtaa tyypit ampuivat jollain järeillä konetuliaseilla ilmaan(?) ja kun kävin ne hoitelemassa ja jossain 100 metrin päässä, niin taas kuului samojen tyyppien ammunta samasta paikkaan. En tiedä edes että mitä ihmettä ne sinne taivaalle tulittivat. Eikä ollut edes ainoa kerta kun tuollaisiin törmäsin. Joku häkki niillä oli ja eläimiä lähettyvillä mutta en ole kyllä koskaan kuullut että villieläimiä houkuteltaisiin häkkiin ampumalla ilmaan sen saman häkin vierellä.
 
Ei ole mitään tekemistä ? Puolet tehtävistä tekemättä ja outposteja valtaamatta, voi metsästää,kalastaa, liitopisteitä ja tutkia muuten vaan paikkoja rauhassa. Tekemistä on kyllä jos ei vaan juokse peliä läpi välittämättä siitä mikä siitä oikesti tekee niin hyvän.
 
Ei ole mitään tekemistä ? Puolet tehtävistä tekemättä ja outposteja valtaamatta, voi metsästää,kalastaa, liitopisteitä ja tutkia muuten vaan paikkoja rauhassa. Tekemistä on kyllä jos ei vaan juokse peliä läpi välittämättä siitä mikä siitä oikesti tekee niin hyvän.
Ja se tekeminen on sitä samaa läpi pelin. Ekan alueen jälkeen on motivaatio siirtyä seuraavalle? Ei ainakaan tällä hetkellä näytä siltä, mitä olen eri alueilla käynyt pikaisesti tutustumassa. Toistaa niin pahasti itseään.
 
Ei ole mitään tekemistä ? Puolet tehtävistä tekemättä ja outposteja valtaamatta, voi metsästää,kalastaa, liitopisteitä ja tutkia muuten vaan paikkoja rauhassa. Tekemistä on kyllä jos ei vaan juokse peliä läpi välittämättä siitä mikä siitä oikesti tekee niin hyvän.

Itse taas pelaan niin, että valtaan kaikki outpostit, teen kaikki pikku sälät matkalla kohti pääpomoa. Eli omalla pelityylillä alue on tyhjä silloin kun siellä ei ole enää pelattavaa.

Ärsyttää muuten nuo NPC kanssa jutteleminen. Vähän kun jotain tapahtuu, niin jutteleminen keskeytyy, sitten seisot siinä vieressä kun NPC kyykkii paskat pöksyssä auton kulmalla, sitten taas "talk" ja sama stoori alusta asti. Tällä kertaa vain toivotaan, että ukko kerkeää kertomaan asiansa loppuun.

Outopostien valloittamisessa ärsyttää se, että kun tapat viimisen ukon, saat tilan haltuusi, kaverit ajaa jeepeillä pihaan ja kun peli jatkuu niin kaikki tai lähes kaikki tapetuista vihuista on kadonnut.

Kysymys, mutta varmuuden vuoksi spoilereihin:

Kun aiheutat tarpeeksi tuhoa ja Seedin perhe kyllästyy, ne tulee hakemaan sua niillä ihme höpöheinä panoksilla. Eli kun yksikin osuu, niin silmissä pyörii ja cutscene alkaa. Noi on ilmeisesti pakollisia juttuja ja niitä ei voi välttää? Ymmärrän tietty, että juonen kannalta ne on välttämättömiä. Typerää silti, että tapan kolme aaltoa vihuja sniperilla ja neljännessä aallosta ammutaan singolla helvetisti ohi, mutta huume pöllähtää sen verran, että osuu muhun. Kannattaa siis vain oottaa, että ne tulee ja hakee?
 
Ja se tekeminen on sitä samaa läpi pelin. Ekan alueen jälkeen on motivaatio siirtyä seuraavalle? Ei ainakaan tällä hetkellä näytä siltä, mitä olen eri alueilla käynyt pikaisesti tutustumassa. Toistaa niin pahasti itseään.

Ensimmäisen alueen pelannut läpi ja itellä ei ainakaan ole sellainen fiilis, että tehtävät toistavat itseään ja melkeen kaiken olen tehnyt. Toki jos ne tehtävät haluaa karsia niiden ytimeen ja poistaa kaiken mausteen niin sitten ne on sitä "Mene sinne. Tapa porukkaa. Toista." mutta omaan makuun niissä on kyllä kivasti vaihtelua, kun niissä on aina omanlaisensa tarina, alue ja setup.

Mutta tuosta vihollisten määrästä olen kyllä samaa mieltä, vähän vähemmälläkin pärjäisi, kun tuolla teillä liikkuu. Eikä vaatisi isoa muutosta jos niiden roadblockien ja vastaantulevien määrää vain vähän vähentäisi. Ei ole silti peliä pilannut vaan todella paljon olen kyllä pitänyt tuosta ja saattaapi nousta jopa parhaaksi FC:ksi omasta mielestä. :)
 
Ylös Bottom