Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 18

Whitecaps- ja Hammarby-visiittien jälkeen Carer Modessa palaatu alkulähteille eli alasarjaseuran valmentajaksi. Nyt käynnissä oleva kausi on alkanut kohtullisesti, sillä viimeiseltä sijalta joukkueeni on noussut, ehkä nyt sitten pääsee valmentamaan hyvää joukkuetta. Alkujaan en valinnut Manua ja Real Madridia, sillä halusin haastetta.
 
Viimeksi muokattu:
Itse aloitin joulukuussa Palermon peräsimessä ja nostin Serie A:han.
Nyt käsittämättömästi tammikuussa menossa sarjakärjestä. Juve ja Torino pystynyt voittamaan mut. Sampdoriaa vastaan tasuri, muista voitto.
Yhtä käsittämättömästi Inter, Roma, Milan on siellä keskikastin alapuolella. Juve sentään kolmas, Sampdoria toisena.

Oon saanu nuorista jätkistä oman akatemian kautta aivan huikeat laiturit ja keskikenttänpelaajan. Lisäksi ostin pari 17v jannua, jotka otti heti ykkösjoukkueen paikan.

Vanhin pelaaja kentällä lienee 23-24v. Nopeita ja taitavia heppuja ekaa kertaa mun Fifa historian aikana nuorista pelaajista löytynyt.

Ajattelin mestaruuden taistella ja sit koittaa päästä Manun peräsimeen. Tän vuoden PS4 versiossa en vielä Manua oo valmentanut, niin nyt vois sinne mennä. Switchillä vedän Evertonissa jo vissiin neljättä kautta kaiken voittaneena.
 
Pelistä on saatu vihdoin pahin munaravi pois. Joutuu enemmän rakentelemaan. Lisäksi ei enää onnistu spurtti pohjassa karvaus, vaan puolustaminen on vaikeampaa.

Paras Fifa päivitys varmaan viiteen vuoteen.
Sinä kun pelaat Omppu yksin suureksi osaksi niin näkyykö se puolustamisen vaikeus "oikein"? Että kuinka usein tulee niitä että pallo menee mukamas oman puolustajan jalasta läpi. Vaikka sen olisi voinut purkaa. :rolleyes:

Maalinteko oli ainakin demossa sitä että kun pääsi ylipäänsä ampumaan niin tuntu että kaikki menee sisään. Tai kolikon toinen puoli oli sitte se että veskari ottaa ihan kaiken kiinni....

Onko pelissä edelleen niitä pomminvarmoja maaleja. Tietyn tyyppinen veto tietyltä alueelta päättyy aina maaliin.
 
Ei mulla kyllä ”läpi” mene. Omien mokien kautta kaikki maalit tulleet.

Hyökkäyspäässä manuaaleilla pelatessa ei mun taidoilla ole ”varmoja maaleja”. Tietyntyyppisellä joukkueella, kuten mun nykyisellä Palermolla pääsee valitettavan helposti pitkälle pallolla laidasta läpi, keskitys yksinäiselle miehelle maalille ja 1-3 kertaa pelissä pallo häkkiin.
Toisaalta esim Bayernilla ja PSG:llä en tahtonut saada maalin maalia millään pelityylillä, eli joukkueen rakenne vaikuttaa aikalailla.

Varmasti siellä niitä ongelmia on edelleen, mutta paljon parempi kuin ennen ja parempi kuin demo.
 
On toki mukana, ja myös videonpätkiä nykyisin. Lisäksi pelaajakaupat tehdään toimistossa ihan cut scenessä. Pelaaja/manageri saapuu sun toimistolle, jossa sitten ”tekstiseikkailu” tyyppisesti hierotaan kauppaa.
Tarkoitit kaiketi pelaaja ja tämän perunanenä agentti. :)
 
Tarkoitit kaiketi pelaaja ja tämän perunanenä agentti. :)
Jos pilkkua viilataan, niin eikö siellä ensin joukkueen managerin kanssa sovita kauppa, jonka jälkeen eri tapaamisessa pelaajan ja pelaaja_agentin_ kanssa hierota palkka jne. kuntoon. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mahtaakohan EA julkaista perinteiseen tapaan FIFA World Cup -pelin? Vuonna 2014 oli sinällänsä mielenkiintoinen, kun EA julkaisi FIFA World Cup pelin vanhemmalle konsolisukupolvelle ja FIFA 14 uudella sukupolvella sai päivityksenä yhden areenan sekä televisiolähetyksen grafiikat.
 
Mahtaakohan EA julkaista perinteiseen tapaan FIFA World Cup -pelin? Vuonna 2014 oli sinällänsä mielenkiintoinen, kun EA julkaisi FIFA World Cup pelin vanhemmalle konsolisukupolvelle ja FIFA 14 uudella sukupolvella sai päivityksenä yhden areenan sekä televisiolähetyksen grafiikat.

Ottaen huomioon nykykonsolien tehot, olisi järkevämpää julkaista ladattavana päivityksenä, kuten Konami teki Euro 2016-pelin kanssa. Mutta kun kyseessä on €A, niin luultavasti taitaa tulla fyysinen versio.
 
Latasin tuossa uusiks tuon demon en mistään löydä sitä että missä lukee puolustuksessa "Pressure" millä sais tekoälyn paineistamaan pallollista pelaajaa? Aika hyvin saan kutospaikan pelaajilla ohjattua hyökkäyksen lähemmäks kulma lippua kun keskustaa.

Se on sitten alue joka veskarin pitää hoitaa. ;) Taito se on pelinohjaaminenkin. Vaikka se ei missään tilastossa näy.

Ainoa mikä demossa edelleen häiritsee on tuo järkyttävä nopeus millä asiat tapahtuu. Neljännes tuosta olisi aika lähellä realismia.

Viimeiset neljä vuotta pelannut itse puolustajana nin tietää ne tietyt lainalaisuudet. :)
 
Viimeksi muokattu:
Latasin tuossa uusiks tuon demon en mistään löydä sitä että missä lukee puolustuksessa "Pressure" millä sais tekoälyn paineistamaan pallollista pelaajaa? Aika hyvin saan kutospaikan pelaajilla ohjattua hyökkäyksen lähemmäks kulma lippua kun keskustaa.

Se on sitten alue joka veskarin pitää hoitaa. ;) Taito se on pelinohjaaminenkin. Vaikka se ei missään tilastossa näy.

Ainoa mikä demossa edelleen häiritsee on tuo järkyttävä nopeus millä asiat tapahtuu. Neljännes tuosta olisi aika lähellä realismia.

Viimeiset neljä vuotta pelannut itse puolustajana nin tietää ne tietyt lainalaisuudet. :)

Pelaatko oletus näppäimillä, vai Alternativella (PES näppäimet)?

Näin ulkoa muistaen, niin ainakin alternative näppäimillä X:ää pitäen ukko juoksee vastustajan syöttölinjalla. Samalla sit jos pidät L2:sta pohjassa, niin ukko menee siihen ”kyyryasentoon”, jolloin on helpompi blokata syöttöjä. Pelkkää L2:sta pitämällä menee samaan asentoon missä vain puolustaessa, x vain lisää lukituksen siihen pallolliseen.

L1:llä sitten pohjassa pitämällä saat toisen oman pelaajan pallollisen perän prässäämään.

Jos juokset ukon perässä, niin pystytaklausnappia (neliö, oletuksena kai ympyrä) pohjassa pitämällä ukko yrittää taistella pallon itselleen, tai perässä liikaa ollessa repii paitaa.

Ja nopeahko tuo edelleen on, joskin slow asetuksella peli on hitaampi, kuin demon slow. Jos PESin demo on lähellä koko versiota, niin se on ottanut nopeutta tosi paljon lisää, eikä enää ole niin isoa eroa kuin ennen.

Itse pelaan lyhyt syöttelyä ja peli on erittäinkin hidasta, koska pelaan hitaasti. Aikaisemmin tuo ei onnistunut, vaikka pelasi syöttöpeliä, niin peli oli ihan liian nopea, eli parempaan menty.
 
Managerina olen vienyt surkean Accringtonin Fa Cupin välieriin, mutta liigassa sijoitus tulee olemaan häntäpäässä. Luultavimmin seuraavalle kaudelle etsin uutta osoitetta. Uramoodin vaihteluksi aion koht pelata yksittäisiä turnauksia.
 
Itse pelaan lyhyt syöttelyä ja peli on erittäinkin hidasta, koska pelaan hitaasti. Aikaisemmin tuo ei onnistunut, vaikka pelasi syöttöpeliä, niin peli oli ihan liian nopea, eli parempaan menty.
Eli jos tässä pelaa maltilla ja yrittää todella rakentaa peliä niin sekin onnistuu?

Aikasemmin se on tosiaan fifoissa ollu sitä et pallo vaan joukkueen (statsien mukaan) nopeimmalle pelaajalle ja pallo maaliin koska sitä ei puolustajat oo saanu kiinni vaikka kuinka yrittää sijoittumalla paikata nopeus eroa.

Mulle futis on aina ollu enemmän taktiikkaa kun pelkkää tyhmää juoksemista.

Ei se kuinka paljon juoksee vaan mihin juoksee? Jotta joukkuueen taktiikka toimii. Jos taas taktiikka toimii suhteessa vastustajaan niin joukkue on koko ajan askeleen edellä. Ja sen takia tulee maali tai 2 joka tapauksessa.
 
Joo kyllä se on vihdoin mahdollista. Tänäänkin useamman pelin Manulla pelasin ja lähes koko pelin rakentelin ja sain lopulta maalin.

Toisaalta Bayernia vastaan mulla kävi niin, että ne rakenteli ja pyöritteli peliä todella kauan, mutta 16:sta sisälle ei päässyt ja tein pari nopeaa hyökkäystä joista maali ja yksi vaparimaali myös. Bayern vei mut kioskille kerran ja peli päättyi 1-3.

En tosin tiedä miten paljon johtuu tuo pelin onnistuminen siitä, että olen kaikille pääsarjoille muokannut taktiikat näiden mukaan:
http://projec10.org/

Tuossa on iso homma, mutta toisaalta Option Fileisiin tottuneelle ei ole paha rasti. On todella isot erot eri joukkueilla ja joutuu pelaamaan itse eri taktiikoilla, riippuen kuka on vastassa.
Olen myös säätänyt slidereilla erikseen kiihtyvyyksiä, sprinttejä, syöttöjen onnistumisia, vastaanottojen helppouksia jne jonkun Googlen ”Real sliders” haun kautta.

Toki jos nyt välttämättä haluat, niin joku 16v jätkä joka on vain nopea, menee laidasta heittämällä karkuun pitkällä syötöllä. Mutta ei sitä ole pakko käyttää. :)

Ei se oletuksenakaan ole läheskään sitä mitä vielä Fifa 17 oli. Pahin munaravi on poissa ja rauhallisesti pelaaminen onnistuu jos haluaa. Mut kyl se vaatii jokaiselle joukkueelle taktiikan säädön, pelaajien paikkojen säätämisen ja sit yleiset sliderit oletuksesta pois. Se on muutaman tunnin operaatio mitä pelaajan ei kuuluis joutua tekemään, mutta sen myötä pelistä tulee ainakin mulle nautinnollisin offline urheilupeli mitä on.

Joudu pakosta pelaamaan eri vastustajalla nyt eri taktiikalla, mutta myös toisella joukkueella ei mun pelitapa toimi yhtään ja sitä joutuu hetken etsimään uusiksi. Ennen kaikki pelit oli identtisiä.

Tässä toinen noista osittaisista vastahyökkäyksistä Bayernia vastaan joka päätyi outoon pomppuun ja tuurimaaliin, mutta ekaa kertaa omalla Fifa uralla tuli maalikamera käyttöön. (Bugaakohan mun youtube, vai onko tuossa uploadissa tapahtunut jotain, kun äänet menee hidastuksella..)


Ja tässä vielä Pogban vaparimaali:
 
Toki jos nyt välttämättä haluat, niin joku 16v jätkä joka on vain nopea, menee laidasta heittämällä karkuun pitkällä syötöllä. Mutta ei sitä ole pakko käyttää. :)
Tätä nimenomaan haluan välttää. Mutta ne fifat 12-15 ei oo antanu muuta mahdollisuutta.

Tässä on toinenkin enemmän jalkapalloa muistuttava tapa pelata ilmeisesti.
 
Tätä nimenomaan haluan välttää. Mutta ne fifat 12-15 ei oo antanu muuta mahdollisuutta.

Tässä on toinenkin enemmän jalkapalloa muistuttava tapa pelata ilmeisesti.
Juu on ja nyt tän vuoden versiossa on alkanu tulemaan mulla tän ansiosta erilaisia maaleja kuin ennen. Ennen tein kauden aikana ehkä 5 eri tyyppistä maalia, nyt saattaa neljään matsiin näkyä enemmän variaatiota.

Onlinessa peli tuntuu edelleen olevan enempi sitä munaravia jopa kaverin kanssa pelatessa, mutta offlinessa taktiikoiden ja slidereiden myötä toi on jopa jo nautinnollista. :)
 
Juu tuli eilen tämä FIFA ostettua. Vielä kun laittaa ne säädöt siltä yhdeltä sivustolta joka joukkueelle niin joutuu vähemmän juoksemaan.
 
Ylös Bottom