Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy: Crystal Chronicles-hypeketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jona Asih
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Orestes
...Toivoisin kuitenki, että pelintekijät keskittyis enemmän kaikenlaisiin puzzleihin ja yleiseen uskottavuuteen kuin taisteluihin. Näitä juttuja lueskellessa tuntuu vähän, että roolipelit olis teille pelkkää taistelua. Hyvä tietokone/konsoliroolipeli koostuu mielestäni hyvästä juonesta, sopivan haastavista ja loogisista puzzleista (eternal darknessissa oli sellasia), sujuvasta taistelusta ja ennen kaikkea tarpeeksi uskottavasta pelimaailmasta...

Keskustelu lähti liikkeelle siitä, kun saimme tietää, että pelin taistelut tulevat olemaan reaaliaikaisia Final Fantasy-sarjan perinteistä poiketen.

Yleensä (etenkin maineikkaiden pelitalojen) virtuaalisissa ropeissa juoni on toteutettu hyvin, mutta taistelujen suhteen tahtoo jäädä jotain hampaankoloon. Lisäksi vaikka enemmistö pelaajista pitäisikin pelin juonesta ja sen käännähdyksistä yms yms, lähes jokainen meistä pitää erilaisista taisteluihin liittyvistä ratkaisuista. Olemmekin tässä pähkäilleet, miten toteuttaa taistelumetodi, joka miellyttäisi mahdollisimman monia.

On tottakai olemassa pelejä, joissa sekä juoni että taistelut ovat toteutettu päin honkia, mutta Square Enixin pelin ollessa kyseessä uskallan odottaa juonelta melko paljon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Keskustelu lähti liikkeelle siitä, kun saimme tietää, että pelin taistelut tulevat olemaan reaaliaikaisia Final Fantasy-sarjan perinteistä poiketen.

On tottakai olemassa pelejä, joissa sekä juoni että taistelut ovat toteutettu päin honkia, mutta Square Enixin pelin ollessa kyseessä uskallan odottaa juonelta melko paljon.

Reaaliaikainen taistelusysteemi = bad. Etenkin Japski-ropessa, jossa sielu ja henki on yleensä vuoropohjaisessa mätössä. Kai sille on pakko antaa edes mahdollisuus tehdä jonkilainen vaikutus.

Käsittääkseni FF: CC ei ole vielä Square Enixin peli, vaan ihan Squaren oma. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta näin muistelen, että Square Enix -projektit on vielä vasta suunnittelussa ja mollemmat työstää omia projektejaan.
 
mutta Square Enixin pelin ollessa kyseessä uskallan odottaa juonelta melko paljon. [/B]


kun square on kysessa niin eikohan se juoni oo taas etta 16-17 vuotias poju juoksee saman ikaisen muijjan perassa ja samalla tulee maailma myos pelastettua ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
kun square on kysessa niin eikohan se juoni oo taas etta 16-17 vuotias poju juoksee saman ikaisen muijjan perassa ja samalla tulee maailma myos pelastettua ;)

Yeah, kieltämättä noin on ainakin 8-10. Mutta ei tuo seikka kiellä sitä etteikö ne juonet olisi perhanan hyviä ;)
 
"Pelin Game Boy Advance -tuki on synnyttänyt huolestuneita ilmeitä niiden Cube-pelaajien keskuudessa, jotka eivät taskukonsolia omista. Ei kuitenkaan ole syytä huoleen, sillä GBA ei ole pakollinen hankinta peliä yksin pelatessa. Mikäli Crystal Chroniclesia aikoo pelata useamman hengen voimin, on asian laita täysin toinen. "
---

Jepjep, kyllähän tuo nyt jonkin aikaa ollan tiedetty, mutta eipä tuosta ole aiemmin uutisoitu CubeFINissä. Alla linkki koko uutiseen (josta löytyy muuten pari uutta kuvaakin) :)

http://cube.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=979
 
Nosto!

Noniin, nyt on Japaninmaalta tullut ensimmäist arvostelut, Dengekin toimesta: 33/40, tarkennettuna 7/9/9/8. Voin heittää babelfishin arviosta, jos jotain kiinnostaa. Yllätyin kuitenkin positiivisesti kommentista, jossa sanottiin peliin voivan tulla mukaan "guesteja" Gameboylla. Kaveri(e)n kanssa ei siis onneksi tarvitse koko peliä pelata jos haluaa haalia moninpeliekstrat.
 
Sisäinen grafiikkahuorani käskee teitä kaikki katsomaan IGN:n uusimmat videot. Erittäin tasokasta jälkeä, sekä taiteellisesti että teknisesti katsottuna.
 
:) AIka monta kirjoitus virhettä. No Varmaan ajatus kuitenkin meni perille. Onkohan pal ja ntsc versioissa eroja? entä tuleekohan linkki kaapeli gba:lle paketis mukaan niinku japanis?
 
Hankkisin kyllä, mutta kun telkkari ei tue NTSC:tä eikä 60Hz modea, eikä Euro-Cubesta saa kuvaa PC:n näyttöön.
 
Hankin kyllä ehdottomasti kyseisen pelin. Magiaa...söpöjä ja sykähdyttäviä hahmoja...upeaa musiikkia...( listaa voisi jatkaa loputtomiin... ). Juuri sellainen peli mistä minä pidän.
 
Itse kokeilin peliä hetken Kinopalatsissa ja ei kyllä oikein vakuuttanut. Tuli kovasti sellainen BG: Dark Alliance meininki mieleen. Harmi sinänsä, koska olen odottanut peliä todella pitkään odotukset entisien FF:ien tasolla.

Toivottavasti ensivaikutelma antoi väärän kuvan :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Calathia
Itse kokeilin peliä hetken Kinopalatsissa ja ei kyllä oikein vakuuttanut. Tuli kovasti sellainen BG: Dark Alliance meininki mieleen. Harmi sinänsä, koska olen odottanut peliä todella pitkään odotukset entisien FF:ien tasolla.

Toivottavasti ensivaikutelma antoi väärän kuvan :)

Joo, vuoropohjainen taistelusysteemi on CC:ssä saanut sapiskaa ja on kokeiltu jotain uutta, mitä missään FF:ssä ei koskaan ennen ole kokeiltu. Kovin tuli Phantasy Star Online mieleen. Pari iskua vihuun, jos vihu kerkeää ladata iskuaan, vähän peräännytään ja uutta komboa putkeen. Ei välttämättä paras taistelusysteemi FF:lle, mutta odotan kyllä ko. peliä vieläkin mielenkiinnnolla, vaikka Tales of Symphony taitaakin viedä voiton CC:stä kirkkaastikin.
 
Luin juuri IGN:n arvostelun kyseisestä pelistä. Vaikuttaa peli olevan niin epäonnistunut kun olla ja voi. Varmaan vuoden pettymys.

Peruin ennakkotilaukseni Konsolinetistä.
 
Luin juuri IGN:n arvostelun kyseisestä pelistä. Vaikuttaa peli olevan niin epäonnistunut kun olla ja voi. Varmaan vuoden pettymys.

Juu. Ei tuo arvostelu hyvää lupaa mutta peli pitää katsastaa. Onhan se sentään Final Fantasy!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Joo, vuoropohjainen taistelusysteemi on CC:ssä saanut sapiskaa ja on kokeiltu jotain uutta, mitä missään FF:ssä ei koskaan ennen ole kokeiltu. Kovin tuli Phantasy Star Online mieleen. Pari iskua vihuun, jos vihu kerkeää ladata iskuaan, vähän peräännytään ja uutta komboa putkeen. Ei välttämättä paras taistelusysteemi FF:lle, mutta odotan kyllä ko. peliä vieläkin mielenkiinnnolla, vaikka Tales of Symphony taitaakin viedä voiton CC:stä kirkkaastikin.

Tämän perusteella kuulostaa kerrassaan loistavalta. Itse kun en ole suuri vuoropohjaisten taistelujen ystävä. Ainoat vuoropohjaista taistelua käyttävät pelit mitkä olen jaksanut pelata läpi on Golden Sun, Pokemon Gold, Yellow ja Blue. Taistelut ovat mielestäni liian pitkäveteisiä ja usein hermot palavat kun yrität mennä paikasta a, paikkaan b ja taistelu käynnistyvät joka helv... askeleella. Toki olisi hieno asia jos näistä nauttisin. Sen verran hienoilla tarinoilla varustettuja pelejä tähän genreen kun sattuu kuuluvan.

PSO:n, Zeldan ja Baldurs Gaten tapaiset taistelut maistuvat paremmin, juuri koska eivät ole vuoropohjaisia. Toivataan, että FF CC ei tule pettämään vaikka arvosanat ovat hieman alakanttiin menneetkin.
 
Ylös Bottom