Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

22h takana ja chapter 4 taputeltu. Kyllä oli erinomaisesti tehty koko Junon alue ja kaikki vanhat että uudet minipelit. Silkkaa videopelaamisen juhlaa. En malta odottaa mitä tulee seuraavaksi kun matka käy kohti upeaa aurinkorantaa ja vähäpukeisia neitoja.
 
22h takana ja chapter 4 taputeltu. Kyllä oli erinomaisesti tehty koko Junon alue ja kaikki vanhat että uudet minipelit. Silkkaa videopelaamisen juhlaa. En malta odottaa mitä tulee seuraavaksi kun matka käy kohti upeaa aurinkorantaa ja vähäpukeisia neitoja.
Ou yeah :D Chapter 4 oli hyvä, tosi hyvä, Chapter 5 ylitti senkin, aivan huikee. Ja tietty aurinkoranta ton jälkeen on ansaittua lomaa vähäpukeisine neitoineen.
 
Ou yeah :D Chapter 4 oli hyvä, tosi hyvä, Chapter 5 ylitti senkin, aivan huikee. Ja tietty aurinkoranta ton jälkeen on ansaittua lomaa vähäpukeisine neitoineen.
Huvittavaa näin jälkeen päin, että miten paljon sitä jaksoi hengailla alkuperäisessä Costa del Solissa ihan pelkästään sen letkeän musiikin takia:D
 
Nyt on chapter 5 ja 6 koettu. Kyllä oli taas tavaraa lisätty noihin pieniin ikimuistoisiin hetkiin alkuperäisestä pelistä. 3h niissä meni vaikka hetkellisiä varmaan alta puolentunnin juttuja og versiossa.

Tuo pianon soitto on kyllä hyvä uusi tapa tuoda rytmipeli mukaan, ainut vaan että omaa pelaamistä vähän vaikeuttaa tuo rinkula oikeassa tatissa millä saa tarkkuutta tähtäykseen mutta tässä tapauksessa se on vaan haitta. No ei ole pelin vika tietenkään ja kyllähän siitä sen A tason saa silti helposti, mutta se ykkös palkinto voi olla hankala ellei käytä toista ohjainta.
 
aijai nyt lähdetään sinne mestaan jonka themeä olen odottanut koko pelin aikana ehkä eniten, nimittäin erääseen Canyoniin, ehkä oma suosikki kaikkien paikkojen themeistä FF7:ssa joten odotukset on todella korkealle sen suhteen, Redillä training missioneissa siitä on saanut jo pienen alkupalan eli lähinnä intro loopin, mutta kuulee sitten kokonaisen biisin.

mitä tulee tuohon edelliseen chapteriin ennen sitä oli aivan helvetin huikea, ei helkkari jos toi ennakoi jollai tasolla tulevia tapahtumia, niin meikä ei tykkää yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Miten se ennakkotilaus bonus Midgar Banglen saa lunastettua? Ennakkotilasin Powerista (toki pelin sain vasta julkaisua seuraavana päivänä), sähköpostiin ei ole tullut mitään koodia eikä pelin mukanakaan tullut.
 
ai että, mikä Easter Egg eräässä mestassa soi eräs biisi Advent Childrenistä joka onkin koko Advent childrenin parhaita biisejä.

ja jos joku miettii että mikä biisi niin kyseessä on tämä biisi, meni muuten aikamoiset kylmät väreet ympäri kroppaa.

 
Viimeksi muokattu:
Miten se ennakkotilaus bonus Midgar Banglen saa lunastettua? Ennakkotilasin Powerista (toki pelin sain vasta julkaisua seuraavana päivänä), sähköpostiin ei ole tullut mitään koodia eikä pelin mukanakaan tullut.
En osaa sanoa varmaksi, mutta Powerilla itsellä lukenut kuitissa joskus se lunastuskoodi.

Omani ostin VPD ja sieltä lähettiin spostilla koodi
 
Viimeksi muokattu:
35 tuntia kellossa ja chapter 7 menossa. On kyllä kaikinpuolin lunastanut odotukset tähän mennessä. Ainoat kritiikin kohteet on performance mode ja se, että sivukontentti ei juuri ole edellisestä parantunut.

Pakko erikseen mainita Yuffie, joka on kyllä aivan fantastinen hahmo ja ääninäyttely aivan timanttista. Aina kun hän saa ruutuaikaa, niin hymy tulee väkisinkin huulille. Vanhoihin ryhmäläisiin on myös tuotu paljon lisää syvyyttä ja jengi hitsautuu kyllä yhä tiiviimmin yhteen.
 
tuo dynamic on kyllä mielenkiintoinen vaikeusaste, itse pelannut sillä koko playtrought:n sehän siis scaalaa kokoajan vaikeusastetta ylös mitä enemmän on leveleitä, itsellä alkaa olemaan siinä 40 luokassa niin mainquest on vaikeentunut aikalailla, koska olen muutenkin jonkun verran overlevel tuohon mainquestiin verrattuna, koska olen tehnyt aika paljon tehnyt kaikenlaista, alussahan tuo dynamic ei näkynyt juuri missään mutta pelin puolivälin jälkeen, on selvästi alkanut sen huomaamaan, joidenkin bossien kanssa on saanut ihan tosissaan sykkiä.

se onkin jännä nähdä että, onko max level Dynamic tuolla Scailingillä jopa lopulta vaikeampi kun Hard, no hardilla on se että et ei voi käyttää itemejä ollenkaan ja toinen on, että Resting pointsit ei anna MP:tä ollenkaan, eli periaatteessa on pärjättävä Inn:n mp:lle. No se on hyvä, että tuo Dynamic on alkanut tarjoamaan tuota haastetta nyt niin ei oo mikään kiire mennä sinne hardille, eli voi aikalailla pelata tosiaan 100%:sti ja sitten vasta hardille.
 
Olen tykännyt kovasti, enemmän kuin odotin. Paljon parempi kuin ykkösosa. Tykkään värikkäistä peleistä, ja tässä vehreyttä riittää paljon enemmän kuin synkässä Remakessa. Maisemat ovat upeita ja erityisesti musiikki. Huomaa myös, miten tekijät ovat ottaneet vaikutteita avoimen maailman Zelda-peleistä - tämä on kuin pleikkarin Zelda mutta juonellisempana! Melkein. Ja lauta- ja korttipelien suurystävänä olen nauttinut Queen's Bloodista! Olen pelannut 15,5 h ja menen neljännen luvun alussa (100 % japaniksi).

Jännä lokalisaatio tuo "dynamic"-vaikeusaste, kun japaniksi ovat pitäneet vaikeustason nimenä englannin sanan "advanced".
 
31h takana ja saavuin juuri maailman iloisimpaan paikkaan joten ensikerralla sitten nähdään mitä se sisältää. Mielenkiintoistahan tässä on että vertaus ei käy originaaliin peliin itsellä vaan FF XIV GS joka on ollut vuosien saatossa upea paikka vierailla.

Pakko pitää vähän taukoa kun tuo sitä edeltävä tarina osuus oli niin masentava ettei ole kovin iloinen olo.

Täytyy kyllä olla eri mieltä noista sivutehtävistä jotka ovat tarinaltaan huomattavasti parempia kuin Remakessa ja jotkut jopa tekemiseltäänkin erilaisia. En sanoisi että ne on mitään huippuja, mutta edistysaskel 15,16 ja Remaken jälkeen.

Pleikkarin prosentit näyttää että olen puolessa välissä (tarinaa?) joten paljon on vielä nähtävää ja koettavaa.

Yksi mielenkiintoinen seikka jota en odottanut tässä pelissä vielä olevan, eli Weaponit. Mielenkiinnolla odotan onko joku taistelukin niitä vastaan.
 
Tuota dynaamista vaikeusastetta olen itsekin pohtinut. Tähän asti se on tuntunut aika sopivalta, välillä ehkä kaipaisi enemmänkin haastetta, mutta eipähän ainakaan jää jumiin mihinkään taisteluun.

Lähinnä mietityttää, että viekö se kaiken pohjan levelaukselta ja hahmojen kehittämisellä, kun viholliset joka tapauksessa skaalautuu omalle tasolle. RPG:ssä itselleni kuitenkin se suola on siinä, että hahmosi kehittyy ja viholliset jotka aluksi tuntuvat vaikeilta, eivät kehityttyäsi enää tuotakaan ongelmia. No, ehkä tästä osaa sanoa paremmin sitten kun peli on läpi.

Saa nähdä kuinka pitkä läpipeluu tästä tosiaan tulee, kun nyt jo se 35 tuntia kellossa, enkä taida olla edes vielä puolessa välissä. Eipä se kyllä oikeastaan haittaa yhtään. Tarkoituksena on tehdä kaikki ja edetä ihan rauhassa matkasta nauttien.
 
Onko siin ruudulla joku mittari niille synergy-skilleille? En oo viel kertaakaan myllyttäessä saanu tehtyä niitä.
Osaa voi käyttää, kun painat R1 pohjaan ja osa taas aukeaa kuin painat X ja sieltä Synergy Abilities. Nämä jälkimmäiset on voimakkaampia ja vaatii ATB iskujen käyttöä. Vaadittava määrä ilmaistaan niillä pienillä sinisillä viivoilla, jotka näkyy hahmojen ATB mittarien alapuolella.
 
Ahaa ok. Pitääpä tänään kattoo tarkemmin ku pääsee pelin pariin. Olin olevinaan niin hököllä noitten alkututoriaalien aikana, mut sit kuitenkin aivan kujalla. No, josko se siitä.
 
Mä oon nyt vähän confusedo_O puhutaaks täs nyt FF Remakesta vai Rebirthistä vai mistä vai onko se rebirth joku remaken remastered vai ihan eri peli vai joku isompi lisäosa? :D
 
Mä oon nyt vähän confusedo_O puhutaaks täs nyt FF Remakesta vai Rebirthistä vai mistä vai onko se rebirth joku remaken remastered vai ihan eri peli vai joku isompi lisäosa? :D
Rebirth on jatkoa Remakelle, koska Remake kattoi alkuperäisen FFVII:n tarinasta vain osan. Ja Rebirthin jälkeen tulee vielä kolmas peli joskus vuosien päästä, ja sen jälkeen koko FFVII:n tarina on käyty läpi.
 
Rebirth on siis on toinen osa tästä FFVII:n remake-trilogiasta. Jotkut mieltää tämän Remaken, Rebirthin ja tulevan päätösosan yhdeksi isoksi peliksi, mutta monet (minä mukaan lukien) pitää näitä ihan eri peleinä. Onhan esim. pelimediatkin käsitellyt nämä erillisinä teoksina mm. arvosteluiden osalta.

EDIT: Lisätään vielä, että olisin mielelläni pilkkonut nämä osat erillisiin peliketjuihin, mutta ilmeisesti enemmistö haluaa käydä koko trilogian keskustelun yhdessä ketjussa, joten näillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom