Dark3
Well-Known Member
Valovuodella mitataan pituutta eikä aikaa.Noita QTE kohtauksia en kyllä käsitä, kun niissä on valovuosi aikaa painaa sitä oikeaa nappia.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Valovuodella mitataan pituutta eikä aikaa.Noita QTE kohtauksia en kyllä käsitä, kun niissä on valovuosi aikaa painaa sitä oikeaa nappia.
Menee ohi aiheen, mutta itse olen yksi niistä selvään vähemmistöön kuuluvista joille Witcher 3 jäi kesken parinkymmenen tunnin jälkeen. Liian iso avoin maailma ja käsiin ruostuvat miekat, joita ei ollut varaa ylläpitää. Että sinänsä en ole innoissaniJos se tuntuu uudelta Witcheriltä niin ei luulisi haittaavan ?
Täähä se, itellä sama, ei ole tullu juurikaan tarvetta kokeilla tai vaihtaa skillsejä. Meen edelleen pheonix/garuda/ramuh kombolla koska se on toistaiseksi toiminu erinomaisesti iha mitä vihua ja bossia vastaan vaan. Ja oon iha just pääsemäs loppukahinoihin.Ainakaan tähän mennessä peli ei ole antanut hyvää syytä parantaa roimasti omia taitoja tai paneutua ja kokeilla eri skillsejä, jotta pääsisi bosseja läpi. Periaatteessa jo kolmen tai neljän Eikonin skillsit riittää ja muut jää vähän turhaksi. Peli myöskin antaa vain 6 aktiivista skillsiä käyttöön samanaikaisesti, joten skillsien kirjo tuntuu vähän epätasapainoselta käyttörajoitusta ajatellen.
Minibossit ja bossitaistelut ollut kyllä aina todella vauhdikkaita ja ovat pelin parasta antia. Bahamut oli taas ihan omaa luokkaansa. Huhuh.
Kerran tapahtui ensimmäisessä Eikon matsissa. Ilmoituksen tullessa luulin pelin kaatuvan, mutta ok:ta painamalla peli jatkui täysin normaalisti.Onko tätä täällä kenellekään tapahtunut?..
Final Fantasy XVI ylikuumentaa PS5-konsoleita, pelaajat kertovat - Pelaaja.fi
Final Fantasy XVI -pelaajat ovat kohdanneet ongelmia PS5-konsoliensa kanssa. Äskettäin julkaistu roolipeli on saanut positiivisen vastaanoton sekä pelaajilta että kriitikoilta, mutta nyt useat pelaajat ovat raportoineet yllättävistä ongelmista pelin kanssa. Final Fantasy XVI:n on nimittäin...pelaaja.fi
Hyvä teksti. Mietin onko tässä uudelleenpelattavuusarvoa kuitenkaan, vaikka nyt on ollut todella hauska matka pelin kera. Aikaisemmat Final Fantasyt on kuitenkin tullut pelattua vähintään 2 kertaa (lukuunottamatta 15aa).Läpi meni. Kestoa 58h. Action vaikeustasolla ja ainut itemi jota käytin oli automaatti koiru.
Kaikki sivutehtävät tuli tehtyä, 29/32 huntia tuli tehtyä. Rakensin pelin parhaan aseen. Lvl oli 47 kun peli meni läpi.
Aloitetaan siitä selvimmästä asiasta missä peli onnistuu. Tarina on aivan huikea spektaakkeli, kaikki hahmot, äänimaailma tarinankerronta on yksi parhaista Final Fantasy saagassa ikinä ellei jopa paras. Se on kuin vähän muunneltu FF XIV tarina isolla kasalla Game of Thronesia, joskus vähän liikaakin kun kohtaukset ja hahmot oli niin suoraan lainattu. Mutta kokonaisuutena tarina oli niin huikea ettei paljon pikku nipotukset haittaa.
Grafiikat on niin upeat että voi pojat, ikinä ei ole metalli näyttänyt näin metallilta. Aseet ja armorit on aivan jäätävän yksityskohtiasia. Sokenin musiikit vaikka ovatkin tosi tutunkuuloisia FF XIV pelaajille, luovat kyllä äärettömän epppistä toimintaa, haikeita hetkiä ja tekee tästä matkasta kokemisen arvoisen. Ääninäyttely myös varsinkin päähahmojen osalta oli niin upeaa ettei juuri parempaa ole kuultu.
Pelin täysin uusi toiminta taistelusysteemi on kerrassaan erinomainen. Mitä pidemmälle pelissä etenee sitä paremmaksi se muuttuu kun saa uusia kykyjä. Omat suosikit löytyy helposti ja vaikka ne mitä vähiten käytti oli mielestäni huonompia, ei se tarkoita että niillä ei voisi pelata, pelin voi kyllä helposti läpäistä millä vaan kombolla ainakin ekalla kerralla. Pelin taistelut on myös todella näyttävää sohimista ja paljon on lainattu Devil May Cry sarjasta mutta tuotu Final Fantasy siihen sekaan. Ei se tarkoita että haluaisin jatkossa kaikkien pelien olevan tätä, kyllä niitä vuoropohjaisiakin pitää saada lisää. FF 9 remake ehkä? Yksi asia joista taisteluissa pidin tosi paljon oli että itemit imeytyy sun hahmolle kun se loppuu, ei tarvi poimia niitä ympäriltä.
Pelin maailma myös muutaman ensitunnin jälkeen avautuu putkesta ja itse nautin siitä paljon enmmän kun ei vaan menty suoraan paikasta A paikkaan B. Tämä ei ole avoimen maailman peli vaan siinä on sellaisia avoimempia alueita joissa on myös putkimaisia kohtia, niissä saa seikkailla tehdä sivutehtäviä ja hunteja.
Muita juttuja mistä pidin oli peli. Latausajat, käynnistys PS5 valikosta siihen että hahmoa voi ohjata kesti n.12 sek. teleporttauksetkin oli max 5-6 sek. Huntit oli hauskoja koska ne piti itse etsiä ja varsinkin S huntit kun et saanut mitään muuta vihjettä kun alueen missä ovat. Myöskin viimeiset n.15 sivutehtävää oli äärimäisen hyviä tarinaltaan, ei niissä gameplay juuri muutu mutta tarinat oli loistavia. Osa niistä on ketju tehtäviä joten pitää tehdä aikaisempia alta pois.
Paljon sanoisin että mekaniikoissa oli lainattu FF XIV mutta muutettu ne yksinpeli muotoon, kuten dunkut noudatti ihan samaa kaavaa ja paljon muita juttuja.
No mikä pelissä ei sitten toiminut.
Suurinosa sivutehtävistä oli aikamoista perus MMO @Huttua, joissa tekstinpätkät skipattiin kun ensin luki nopeasti mitä niissä sanotaan ja käydään poimimassa itemeitä tai taistelemassa.
Sitten toinen ongelma joka liittyy myös sivutehviin mutta myös päätehtäviin. Alkoi meinaan vähän puuduttaa pelin vähäinen vihollismäärä, kun 100:nen kerran kohtaat saman bossin joka on vähän erivärinen. Tämän takia taistelut tuntuu joskus tosi tylsiltä, uniikit vihut ja bossit on aina hauskoja, mutta toisto alkaa ärsyttämään ja lähinnä vaan pyörittelee silmiä päässä kun sama monsu tulee eteen. Tämä näkyi myös hunteissa missä oli vain kourallinen uniikkeja bosseja.
Täällä jo monien suunnalta kirottu automaatti juoksu on kerrassaan ällistyttävän surkea mekaniikka ja siitä on hyötyä ehkä 2% peliajasta. Juoksunappi ei olisi ollut vaikea toteuttaa ja se toiminut tähänkin mennessä peleissä.
Pelistä on riisuttu isokasa RPG peleille ominaisia asioita ja mekaniikkoja, tämä vie sitä FF fiilistä pois aika isolla kädellä ja välillä tuli mieleen et pelasi isompaa ja laajempaa Devil May Cry peliä.
Minkä takia kaikki muu pelissä on ääninäyteltyä mutta ei nämä lisäkeskustelut NPC hahmojen kanssa päämajassa, vain pari sanaa silloin tällöin on todella häiritsevää kun odottaa että se puhuu sen loppuun asti, joku puhuis kaikki tai pitäis suunsa kokonaan kiinni.
Pelin maailma ei ole yhtenäinen iso paikka vaikka ne avoimet alueet aika isoja onkin, niin vaikka alueet kartassa on ihan vieressä niin niihin ei voi kävellä latausruudun kautta vaan on pakko teleportata kun ne ei ole yhteydessä toisiinsa.
Aseiden päivitys systeemi oli kanssa aika köyhän oloinen ja tuntui että peli kohtelee joka isompaa bossia kun FF XIV laajennusta. Saat aina purppuran aseen ennen sitä mutta sitten kun menet seuraavalle alueelle sen korvaa hetken päästä valkoinen ruma ase. Ei mielestäni toimi yksinpelissä ollenkaan vaan täytyy olla kokoajan etenevä asesysteemi eikä välillä ottaa takapakkia.
Sitten on luo lukemattomat accessoryt jotka parantaa jotain eikon kykyä, nämä olisi pitänyt olla aseissa ja armoreissa tai olisi voinut päivittää niitä aseisiin ja armoreihin. Nyt ne jää kyllä käyttämättä kun on niin pieniö ja turhia bonuksia suurimmaksi osaksi.
Pienempiä marinan aiheita oli se että peli ei merkkaa hahmoja kenelle olet puhunut, Diablo 4 tämä oneeinomainen systeemi ja ei tarvi käydä aina katsomassa onko tuolta nyt kyselly. Tämän takia jäi varmaan paljon sivulorea lukematta.
En oikeen ymmärrä miksi kaikki lore on sidottu sen yhden ukon taakse, onhan se kiva kun sieltä löytyy kyllä tieto ihan kaikesta, mutta pitää aina teleportata päämajaan lukemaan. Onneks latausajat on sentään nopeita niin ei iso paha. Minimap olisi myös ollut erittäin kätevä, ison osan ajasta kirosin kun pitää kokoajan availla karttaa.
Kokonaisuus kuuluu ehdottomasti sinne FF pelien kärkeen jos haluaa vain tarinan suhata läpi easy tasolla, mutta jos lähtee yhtään syvemmälle sukeltamaan pelin puutteet ja ongelmat tulee esille. Jos haluan FF pelin johon voin upottaa satoja/tuhansia tunteja on FF XIV selkeästi parempi peli, siinä on lukematon määrä tekemistä ihan yksinpelaavallekkin eikä se käy tylsäksi. Jos haluan FF pelin jossa on upea tarina, upeilla hahmoilla, musiikilla ja grafiikoilla höystettynä niin FF XVI on kyllä ikimuistoinen kokemus. Vain aika näyttää miten usein sitä jaksaa tulevaisuudessa tahkota, toisaalta nyt alkoi jostain syystä mieli pelata uusiksi FF X vaikka viimeisimmällä kerralla en siitä niin nauttinutkaan.
Vaikka tämä on pienoinen pettymys kaikkien näiden vuosien jälkeen ja todella ristiriitaiset tunteet. En koe että olisin hukannut aikaani tähän vaan oli ikimuistoinen matka ja olen iloinen että saatiin sarjaan taas uusi osa.
Joidenkin paikkojen osalta sijoitukset muuttuu fiiliksen ja vuosien myötä. Mutta top 5 on aika lyömätön
1. 14
2. 9
3. 7
4. 7 Remake (parempi kuin alkuperäinen niiltä osin mitä nähty, mutta tarina ei ole valmis joten laitan sen tähän)
5. 6
6. 4
7. 12
8. 16
9. 15
10. 8
Olen puhunut. Nyt hiljenen miettimään mitä teen elämälläni seuraavaksi.
ai että, miten erillainen pelin exploring ja post game olisikaan ollut jos siinä olisi ollut vaikka Stranger of paradisen tyylinen gearing ja loot systeemi
Pelihän on todellakin ”tyhmennetty” suurta yleisöä kosiskelen. Kyllä tätä näinkin pelaa, mutta vähän väliä on silti itselläni ollut se mielessä, että mitä peli olisi parhaimmillaan voinut olla. Nyt se on kaunis ulkokuori, ihan ok tarina (loppupuolelle mentäessä alkanut kuitenkin ote siinä lipsumaan), ja COD-väkeä kosiskeleva suoraviivainen, yksinkertainen mutta sinänsä toimiva ja näyttävä pelimekaniikka.Veikkaan tuon lootin/gearin yksinkertaistamisen olleen ihan tietoinen valinta ja johtuvan juuri tuosta, minkä Cohh mainitsi, eli peli ollaan haluttu helpommin lähestyttäväksi ja tuoda sitä kautta suuremmalle yleisölle.