Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XVI

Cliven kohtaloon porukka on netissä päätellyt kaikenlaisia teorioita. Yksi kirjaan liittyvä olisi se kuinka Clive sai Tomesilta viimeisissä sivutehtävissä kynän, ja kehotti Clivea laittamaan miekan sivuun ja kirjoittamaan kirjan. Ja pelihän alkaa ja päättyy Cliven sanoilla tämän toimien kertojana. Se miksi kirja on sitten Joshuan nimellä, niin Clive olisi käyttänyt veljensä nimeä tämän muistoksi, niinkuin Clive käytti myös Cidin nimeä. Jopa lopputekstien biisin sanoista (japanin kielinen) olisi päätelty että Clive palasi Jillin luo, mutta on jotkut noista teorioista vähän venytettyjä.

Leviathanin kanssa joko kehitysaika loppui kesken niin karsittiin pois mitä voitiin, tai sitten mahdolliseen DLC:n jätetty. Sanbrequen rannikolta ainakin näki että pohjoisen alueen rannikolla oli jokin jäätyneen näköinen muodostuma, itse oletin että kyseessä olisi ollut pohjoisen (eli Shivan) mothercrystallin jäänne, mutta kristallinhan olisi pitänyt kai kadota kokonaan sen tuhouduttua...

Mutta selvästihän ovat halunneet jättää auki asioita lopussa, ehkä juuri siksi että porukka janoaa lisää niin voidaan DLCtä tehdä. Mutta kyllähän tässä paljonkin lorea on millä lisäsisältöä voidaan tehdä.

Tuota ng+ FF modea on pikkuisen tullut kokeiltua ja valitettavasti sekään ei tunnu nostavan vaikeutta kun kaikki parhaimmat skillit on käytössä ja ehkä osaa pelata paremmin kuin ekalla läpipeluulla. Kuolemia kyllä voi tulla jos takki auki menee, mutta ei tuo mitään selkeää vaikeusastepiikkiä anna.
Tulkitsin itse tuon lopun myös juuri noin.
 
Peli lävitse ja muutamia mietteitä

Moitteita:
- Loputon neliön rumppaus, koko combat muistutti enemmän Bayonettaa kuin FF. Mitä pitemmälle peli eteni niin sitä vähemmän tuli magic bursteja, air comboja ynm muita kikkoja käytettyä, koska vihollisjoukkoja oli kymmenittäin, eikun vaan hyökkäysprosentit kaakkoon ja Eikon skillsiä putkeen.
- ylhäältä kuvattu kartta, jossa 'kentät' näkyi oli kanssa tuulahdus menneisyydestä (myös bayonetta 3 fibat)
- todella vanhanaikainen kenttäsuunnittelu, kentät tyhjiä putkiloita, paikat mihin ei pääsyä rajattu kylmästi pois, turhanpäiväisiä arkkuja avoimilla alueilla ja sitten taas linnoissa sijoitettu siten että et voi missata uutta miekkaa ennen vastusta
- Chocobo osas räpyttää siipiä mutta käytännössä taitoa ei voi käyttää mihinkään, koska ei voi hypätä pienimmänkään lohkareen yli kun näkymätön seinä ottaa vastaan, täysin ps3 aikainen ratkaisu
- Täysin tyhjänpäiväiset gearit, jotka nopeuttaa cooldownia hurjat 2s
- Päämajassa jatkuva äärilaidasta äärilaitaan ramppaus. Olisi todella tarvinnut quick access pisteet molempiin päätyihin
- Tiimiläisille ei voi määrittää taistelustatusta, eli defence, heal, attack, kunhan samoilivat mukana
- oudot viholliset jotka näyttää karanneen LOTR ja harry potterista ennemminkin kuin FF sarjasta
- AP sai naurettavan vähän kaikesta muusta paitsi päätehtävistä
- aseita tulee ja menee, älä suotta kiinny mihinkään, koska joka bossin jälkeen tarjotaan entistä parempaa
- Kaikki pelisarjalle ominaiset pienet puzzlet ja dunkku pulmat ynm loisti täysin poissaolollaan
- 80% sivutehtävistä täysin hyödyttömiä, eestaas juoksuja viemässä vihanneksia
- suorituskyky ei kyykännyt kertaakaan taisteluissa mutta muuten heitteli kyllä jatkuvasti
- Vastukset turhan venytettyjä, itsellä jopa taisteluiden eeppisyys kärsi liian pituuden vuoksi
-Loppuvastus oli ainakin puoli tuntia liian pitkä, huhhuh kun alko jo kyllästyttää

Oli tässä paljon hyvääkin
+ mies ja koira, Final fantasyjen I am Legend
+ musiikit, paitsi muutamat teknobiitit vastuksissa, jotka oli todella outoja valintoja
+ sormuksilla saatavat helpotukset kasuaalipelaajalle
+ sulavat taistelut ja Eikonien liikkeet todella näyttäviä, ei minkäänlaista nykimistä missään
+ Eikonit erittäin onnistuneesti tuotu vuoteen 2023 ja Eikon fightit oli erittäin eeppisiä kokemuksia
+ Hahmot, erittäin onnistuneita ja toisistaan erottuvia keskenään
+ ääninäyttely, etenkin OG Cid, Clive ja Ultima
+ Ultima on yks ruma perkele
+ Tarina lähtökohdiltaan ehkä mielenkiintoisin kautta aikain tässä pelisarjassa, vaikka ei ehkä jaksanut kantaa ihan loppuun asti, mutta Eikoneiden siirtäminen tarinan keskiöön oli varmasti monen fanin pitkäaikainen haave, minun mukaan lukien

Olisin toivonut jokaisen Eikonin oman takanapin taakse jolloin taitoja olisi voinut käyttää liukuvasti tarpeen mukaan, esim blokkia tai pikasiirtymistä, nyt jos sulla oli väärä eikon niin vaati salamannopeaa kolmion rämppäystä ennen kun sait halutun taidon käyttöön.

Mihin jäi armorit, eri puvut, aseiden materiat? Mielestäni millään aseella ei ollut mitään status vaikutusta, esim. Poison ynm. Ne oli vaan staattisia miekkoja toisensa perään

Omasta mielestä tää oli askel taaksepäin pelisarjassa, en ole FF XIII pelannut, mutta tästä tuli fiilis että tämä voisi olla sen remaster versio.

mun tulkinta lopusta oli, että lopussa Clive käyttää Phoenixin parannusvoimansa Joshuaan, jonka rinnan reikä näyttää parantuvan. Tämän jälkeen Clive uhraa itsensä. Ja kirja viittaa siihen että Joshua kirjoitti kirjan veljensä uhrauksen kunniaksi, koska Clive ei sitä koskaan kerennyt itse kirjoittaa

Loppuarvosanaksi antaisin 8.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta mielestä tää oli askel taaksepäin pelisarjassa, en ole FF XIII pelannut, mutta tästä tuli fiilis että tämä voisi olla sen remaster versio.

Loppuarvosanaksi antaisin 8.
Itse en ole XVI:tä pelannut, mutta mitä siitä nyt kuullut, niin XIII oli ymmärtääkseni kuitenkin perinteisempi rpg useammalla tavalla. Siinä oli aseiden päivitys craftaamalla ja hahmoille useita valideja asevaihtoehtoja end gameenkin. Kuusi hahmoa, kuuden jobin systeemi ja partyn job-kokoonpanoa pystyi vaihtamaan matsin aikana ennakkoon määritettyihin kokoonpanoihin. Lisäksi jokaista hamoa pystyi käskyttämään tarvittaessa. Hahmonkehitys kuuden jobin kykypuineen antoi myös valinnanvaraa mukavasti.

XiII oli myös todella putki ja sen ansiosta eka FF joka itsellä meni läpi asti. Ei silti kuulu suosikkeihini, mutta ihan mukiinmenevä lopulta. Juoni oli aluksi aika sekava, mutta alun jälkeen vei mennessään. Sivutehtävää siinä oli melko vähänlaisesti, taitaa siinä ja putkimaisuudessaan muistuttaa XVI:tä.
 
Itse en ole XVI:tä pelannut, mutta mitä siitä nyt kuullut, niin XIII oli ymmärtääkseni kuitenkin perinteisempi rpg useammalla tavalla. Siinä oli aseiden päivitys craftaamalla ja hahmoille useita valideja asevaihtoehtoja end gameenkin. Kuusi hahmoa, kuuden jobin systeemi ja partyn job-kokoonpanoa pystyi vaihtamaan matsin aikana ennakkoon määritettyihin kokoonpanoihin. Lisäksi jokaista hamoa pystyi käskyttämään tarvittaessa. Hahmonkehitys kuuden jobin kykypuineen antoi myös valinnanvaraa mukavasti.

XiII oli myös todella putki ja sen ansiosta eka FF joka itsellä meni läpi asti. Ei silti kuulu suosikkeihini, mutta ihan mukiinmenevä lopulta. Juoni oli aluksi aika sekava, mutta alun jälkeen vei mennessään. Sivutehtävää siinä oli melko vähänlaisesti, taitaa siinä ja putkimaisuudessaan muistuttaa XVI:tä.
kannaataa pelata ensin ja sitten vasta kommentoida nyt se näytää olevan että olen kuullut siitä joltakin kyllä se on jotekin avoin maailma ei ihan periteinen avoimen maailma peli ole vaan siihen suunntaa
 
En myöskään ymmärrä että miten ne "virikkeet" siellä peleissä saa lapsentekotalkoisiin. En minä pelannut pelejä kun olen jälkikasvua hankkinut. Siinä oli ihan eri hommat millä se tapahtui. Enkä minä niihin hommiin eksynyt sen kautta että näin peleissä "virikkeitä". Paremminkin niitä lapsia voisi olla enemmänkin jos olisi pelannut vähemmän.
Äijän huumori on hauskaa! Pointsit sulle mutta tiiän ite ilmanki miten lapsia tehdään. Fakta on että lapsia syntyy kokoajan vähemmän ja meillä on maassa pula kohta ihmisistä jotka hoitaa vanhuksia ja pyörittää taloutta. Lapset oppii esimerkistä ja itse kyllä tuli tiettyjen lehtien kautta otettua ensiaskeleet lastentekoon niin miksei nykyään pelien kautta.

Eiköhän sullekkin vielä pelattavaa japanin suunnalta löydy jos tärkein aspekti on se et on tissit tiskissä ja perse heiluu ruudulla. Jos toi nyt kuitenkin on sun suurin ongelmas pelin kanssa, niin aika pieneltä ongelmalta kuitenkin kuulostaa.

En tiiä, mut itteä ei ainakaan kenenkään pukeutuminen haitannu tässä. Vastapään esimerkki löytyy sit esim Xenoblade Chronicles 2:sta jossa tosiaankin oli ne päätä isommat tissit tiskissä ihan vaan koska voitiin, ei ne nyt maailmaa kaatanu mut heräs vaan kysymys et tuoko ne nyt mitään lisäarvoakaan.

Toki tässä nyt tuli vastattua paskapostaukseen tosissaan, mut mennään nyt näillä.
Voi löytyä tai olla löytymättä mut jos isoin peli tai yksi isoimmista siitä maasta näyttää esimerkkiä että laitetaan avut piiloon niin kuinka kauan luulet että kestää että muut seuraa perässä? Tissit tuo aina lisäarvoa ja kuten sä sanot ei se maailma kaadu vaikka niistä ei tykkääkään.

Nykyään ajatellaan että isot tissit tekee naisesta heikon ja huonon vaikka se on toisinpäin. Miksi naisellisuutta nykyään melkee hävetään ja piiltoetaan? Tissit esiin siitä tykkää sekä isäntä että emäntä.
 
kannaataa pelata ensin ja sitten vasta kommentoida nyt se näytää olevan että olen kuullut siitä joltakin kyllä se on jotekin avoin maailma ei ihan periteinen avoimen maailma peli ole vaan siihen suunntaa
Ei nyt tartte hernettä nokkaan vetää :D onneksi saa kommentoida, vaikka ei olisi peliä pelannutkaan. Lisäksi videoita katselemalla voi saada ihan hyvän käsityksen useimmista peleistä, ei välttämättä tarvitse olla itse pelannut niitä. Äkkiseltään ainoat asiat, mitä videoiden perusteella on hankalampia pelistä arvioida on kontrollien toimivuus, kuinka hyvältä tai jähmeältä ohjattavuus tuntuu sekä tunnelma ehkä jossain määrin, mutta kyllä siitäkin pitäisi jo aika paljon saada irti.

Ilmeisesti tartuit siihen, kun sanoin, että putkimaisuudessaan XIII ja XVI muistuttavat toisiaan. No, oli niin tai näin, se oli melko pieni osa kommenttiani ja voin toki olla aivan väärässä. XVI on varmasti vähemmän putki kuin XIII, sillä XIII:tä putkimaisempaa on vaikea enää löytää. Myös X oli todella putki, XIII:n kanssa samaa tasoa, vaikka myöhemmin siinä pääsikin matkustamaan (taaksepäin) vapaammin. Muokattavuudessa ja taisteluiden monimutkaisuudessa uskon niiden kuitenkin olevan aivan eri sarjaa kuin XVI.

Ja varmasti tulen XVI:n jossain kohtaa pelaamaan, siinä saattaa tosin mennä hetki. Nyt onkin FF:ää työn alla. Tovi sitten meni VII Remake hardilla läpi ja INTERMISSION siihen perään, nyt on FF7 Xbox-porttaus menossa ja sitten on Crisis Core Reunionin vuoro. Postista tuli eilen XII Zodiac Age sekä VII Remake Deluxe Edition ja tänään Type-0 HD. Ne tosin jäänevät odottelemaan pitemmäksi aikaa ja no, VII Remakea ei välttämättä tule pleikalla enää pelattua, ehkä pc:llä sitten vielä kerran tai kaksi joskus ennen viimeisen osan ilmestymistä kertauksen vuoksi.
 
Postista tuli eilen XII Zodiac Age sekä VII Remake Deluxe Edition ja tänään Type-0 HD. Ne tosin jäänevät odottelemaan pitemmäksi aikaa ja no, VII Remakea ei välttämättä tule pleikalla enää pelattua, ehkä pc:llä sitten vielä kerran tai kaksi joskus ennen viimeisen osan ilmestymistä kertauksen vuoksi.
Uuh, FFXII ZA, aivan parhautta.

Mitä tulee tähän uusimpaan, niin demo tuli pelattua, odottelen sitten jotain sopivaa alennusta tai psn+tarjontaa. Ei oikein vakuuttanut.
 
Äijän huumori on hauskaa! Pointsit sulle mutta tiiän ite ilmanki miten lapsia tehdään. Fakta on että lapsia syntyy kokoajan vähemmän ja meillä on maassa pula kohta ihmisistä jotka hoitaa vanhuksia ja pyörittää taloutta. Lapset oppii esimerkistä ja itse kyllä tuli tiettyjen lehtien kautta otettua ensiaskeleet lastentekoon niin miksei nykyään pelien kautta.
Lapset oppii esimerkistä? Eli pitää pelata tissipelejä että lapset näkee tissejä ja niistä opitaan miten lapsia tehdään? Vai miten tuo logiikka menee?

En vieläkään ymmärrä että miten se pelaaminen saa tekemään lapsia. Ne on ihan eri asioita. Veikkaanpa ja väitän että pornoakin katsomalla harva lapsia tekee.

Lisäksi sitten se fakta että kyllä niitä tissejä ja enemmänkin näkee jos haluaa. Ihmeellistä argumentointia että nyt pitäisi peleistä oppia lastentekemistä kun oikeasti haluaa vain itse niitä FF-tissejä tiirailla.

Voi löytyä tai olla löytymättä mut jos isoin peli tai yksi isoimmista siitä maasta näyttää esimerkkiä että laitetaan avut piiloon niin kuinka kauan luulet että kestää että muut seuraa perässä?
Kyllä voi olla vakavat pelot ihmisellä. Voin sanoa että seksi eli myös tissit myy ikuisesti, ainakin niin kauan kuin ihminen on seksuaalinen olento eikä ole pakotettu jotain "halujenpoistosiruja" ihmisiin. Tämän kautta tulee aina olemaan myös sinulle niitä tissipelejä pelattavaksi, ihan kuten on muutakin tissiviihdettä.

Jos taas megamelonit tulee vähenemään tuon pelin takia vakavammista peleistä niin se on vain hyvä. Se tissiviihde voi olla ihan erikseen.

Onko se ongelma nyt se että et kehtaa pelata niitä kunnollisia tissipelejä ja siksi pitää vähän niin kuin siinä ohessa olla tissejä ihan "oikeassa" pelissä? Voit sanoa että pelaat tarinan takia vaikka oikeasti on muut asiat mielessä. Edelleen niitä tissejä kyllä näkee sekä peleissä että muualla jos haluaa, joten ei yksi FF tässä voi oikeasti olla se ongelma.

Tissit tuo aina lisäarvoa ja kuten sä sanot ei se maailma kaadu vaikka niistä ei tykkääkään.
Lisäarvoa :D No joo, tottahan tuo tietysti on että ne myy mutta sinun huolenaiheesi ja argumentit on kyllä melko hataralla pohjalla jos oikeasti kuvittelet että kun yksi peli jättää sen puolen vähemmälle niin ne vähenee yleisesti kaikkialta.

Hankala myös nähdä että mikä osa-alue FF:ssä on nyt huonompi? Tissit ilmeisesti mutta muuten? Onko tissien lisäarvo siis vain niiden itseisarvo eli tissit? Sitä paitsi kuvittelisin että jos pelissä on naisia niin heillä myös naiselliset "avunsa" on.

Nykyään ajatellaan että isot tissit tekee naisesta heikon ja huonon vaikka se on toisinpäin. Miksi naisellisuutta nykyään melkee hävetään ja piiltoetaan? Tissit esiin siitä tykkää sekä isäntä että emäntä.
Se lienee joillekin, varsinkin miehenä, vaikea kuvitella sitä objektina olemista, niitä odotuksia tisseille, laudaksi haukkumista jos niitä ei ole, vislauksista kadulla ja kaikkea muuta. En väitä itsekään tuota täysin tietenkään miehenä ymmärtäväni mutta sen verran luulisi jokaisen tajuavan että objektina oleminen ei varmaan kenestäkään ole kiva asia. Tai ylipäänsä arvostelun tai tiettyjen odotusten kohteena oleminen, mistä varmasti myös miehillä luulisi olevan kokemusta.

Erikseen tietysti ihmiset, jotka pohjaa koko uransa ja elämänsä vain ulkoisen olemuksen varaan mutta ne on asia taas erikseen.
 
Onko se ongelma nyt se että et kehtaa pelata niitä kunnollisia tissipelejä ja siksi pitää vähän niin kuin siinä ohessa olla tissejä ihan "oikeassa" pelissä? Voit sanoa että pelaat tarinan takia vaikka oikeasti on muut asiat mielessä. Edelleen niitä tissejä kyllä näkee sekä peleissä että muualla jos haluaa, joten ei yksi FF tässä voi oikeasti olla se ongelma.
Nämä mitä varmaan meinaat tissipeleillä on roskaa. En ole missään tässä nyt sanonut että peleissä pitäisi olla pelkät tissit tai että se olisi mitä haluan. Haluan juurikin niitä hyviä pelejä joissa on myös aidot oikean elämän tissit eikä FFXIVssä kuin peitellyt ja tarkkaan pienennetyt etteivät lännessä suutu.

Mikä osa-alue on huonompi? Tissit on vain yksi osa sitä länsimaistamista josta kirjoitin että Square Enix on tehnyt. Kaikki on kuohittu koska pelätään että cancelia tulee. Japanilaiset on tehny monia hyviä pelejä jo Dreamcastin ajoista alkaen ja se on iso menetys pelaamiselle jos he vie uniikin "charmin" pois ja kaikki on homogeenisiä länsipelejä. Moninaisuus on rikkaus.
 
Nämä mitä varmaan meinaat tissipeleillä on roskaa. En ole missään tässä nyt sanonut että peleissä pitäisi olla pelkät tissit tai että se olisi mitä haluan. Haluan juurikin niitä hyviä pelejä joissa on myös aidot oikean elämän tissit eikä FFXIVssä kuin peitellyt ja tarkkaan pienennetyt etteivät lännessä suutu.

Mikä osa-alue on huonompi? Tissit on vain yksi osa sitä länsimaistamista josta kirjoitin että Square Enix on tehnyt. Kaikki on kuohittu koska pelätään että cancelia tulee. Japanilaiset on tehny monia hyviä pelejä jo Dreamcastin ajoista alkaen ja se on iso menetys pelaamiselle jos he vie uniikin "charmin" pois ja kaikki on homogeenisiä länsipelejä. Moninaisuus on rikkaus.
Jos moninaisuus on rikkaus, niin miksi sitten valittaa siitä, että yhdessä Final Fantasyssä on vähemmän ihoa tarjolla?
 
Onko Final Fantasyissa ollut edes tissejä esillä FF7:n Tifan jälkeen? Ehkä vähän 8:n Lulun kanssa joo...

En niitä ainakaan 8/9/10 muista, mutta en ole tämän jälkeen VII Remaken lisäksi muita pelannut kun tuo X sai jo minut niin pahalle mielelle.

Ei FF ole koskaan mielestäni liiemmin ollut mikään japanilaisen pervohuumorin sarja, vaikka seiskan Don Corneo-osio onkin legendaarinen. Parempi niin, niitä tissejä tungetaan nykyisin joka ovesta ja ikkunasta. Kunhan hahmolta löytyy vain karismaa ja se sopii pelin maailmaan, niin se riittää.
 
Tällä viikolla saattaa luikahtaa läpi, aistin että viimosia viedään, 60h+ mittarissa kaikki sidequestit tehty tähän asti ja pientä ability grindausta. Hyvä tekele tämä ollut.
 
Miten vaikea tässä pelissä on loppubossi? Meinaa vähän ruveta pelin hakkaaminen kyllästyttämään enkä jaksa ehkä loppuun jos bossi on joku Souls-tason mörkö..Action modella pelaan.
 
Täytyy sanoa että mitä enemmän tästä pelistä lukee, ja vajaan tunnin demon pelaamisen jälkeen voipi olla et jää koko peli pelaamatta. Ellei sitten plussasta joskus ilmaseks saa. Plussassa riittää hyviä roolipelejä riittämiin asti, ja pixel remasterit on ostoslistalla kunhan tulee vähän hinta alas.
 
Täytyy sanoa että mitä enemmän tästä pelistä lukee, ja vajaan tunnin demon pelaamisen jälkeen voipi olla et jää koko peli pelaamatta. Ellei sitten plussasta joskus ilmaseks saa. Plussassa riittää hyviä roolipelejä riittämiin asti, ja pixel remasterit on ostoslistalla kunhan tulee vähän hinta alas.
kannataa ehdottomasti peleta toi peli paljon parempi peli kuin arvostelia tai muut sanovat
 
Mielestäni arvostelut ovat aika nappiin tästä osuneet, keskiarvo taitaa siellä 86-89 paikkeilla olla open- ja metacriticissa. Todella hyvä peli, jos muutama osa-alue olisi hoidettu paremmin, peli kuuluisi sinne mestariteoksien pariin.
Henkilökohtaisesti yksi parhaimpia pelejä viime vuosilta, vaikka tiedostankin ongelmat, joista itselleni isoimpina miinuksina haasteen puute sekä loppupuolen rytmitys.
 
kannataa ehdottomasti peleta toi peli paljon parempi peli kuin arvostelia tai muut sanovat
No, jos nimenomaan perinteisemmistä roolipeleistä pitää, niin silloin tämä ei kyllä ole oikein mistään kotoisin. Jos taas pitää aktiivisesta nappien hakkaamisesta taistelussa, sekä erittäin yksinkertaisesta taistelusta sekä kevyestä hahmon kehittämisestä noin muutoin, niin sitten tämä toimii varmaankin. Itselleni tämä on ollut pettymys, jota en loppupuolella enää ole meinannut jaksaa pelata. Jää kesken koko ajan, kun on paljon kiinnostavampaakin pelattavaa.

Vuoden suurimpia pettymyksiä heti Redfallin ja Forspokenin jälkeen. Niitä parempi toki sentään, mutta eihän tämä ainakaan itselleni ole lähellekään hyvien arvostelujensa tasoinen peli. Itselleni sellainen seiskan peli. Ja siitäkin arvosanasta tulee paljon näyttävyydestä, joka sekin kyllä tökkii pahasti suorituskykyongelmien takia. Pettymys mikä pettymys.
 
Viimeksi muokattu:
kannataa ehdottomasti peleta toi peli paljon parempi peli kuin arvostelia tai muut sanovat
Tuo on tietysti täysin mielipidekysymys, ja juuri Ragnarokin selättäneenä ei vaan jaksa toista samankaltaista peliä.
Mähän käytännössä pelasin sitä peliä jo. Vaikkakin vaan siihen asti kun siellä karsinassa hutkittiin niillä puumiekoilla. Mutta sain kuitenkin käsityksen että kyseessä on toimintaseikkailu, löyhillä rpg-elementeillä ja FF-viittauksilla.
Aeonien mylly oli kyl siisti.
 
Ylös Bottom