Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 3

*OT*
Onko ollut ongelmia noita videoita uppiessa Juutuubiin?
Ei millään meinaa tuubi ottaa niitä vastaan.
*OT

Youtube ei tosiaan tue tuota Forzan pakkausmuotoa, joten se pitää muuttaa joksikin toiseksi. Tuon voi tehdä ihan Windows Movie Makerillä, tosin jos siitä on käytössä Windows XP:n mukana tullut versio, niin se ei tue teräväpiirtoresoja (tai sitten olen evottanut kunnolla). Tässä tapauksessa muunto pitää suorittaa jollain toisella ohjelmalla, kuten vaikkapa SUPERilla.

Jos jollakin on vinkkejä muihin ohjelmiin, niin saa kyllä vapaasti kirjoitella.

Laitetaan tähän nyt vielä videovertailut XP:n WMMn ja Superin välillä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Rakastuin peliin julmetusti, kun hokasin että kovaa pääsee aika halvalla. '90 Camaro 6000 krediittiä ja stock car (NASCAR)-moottori 18000 krediittiä ja risat, ja voi pyhät pyssyt mitä menoa :p

LÄHES yhtä pöljää on virittely tässä kuin aiemmissakin osissa, noin niin kuin realismin kannalta, mutta aika kipiän oloisia laitteita saa kyllä tehtyä, joten ei haittaa :D Hivenen huvittavaa on myös mahdollisuus säätää takapyörien kulmia jäykällä akselilla varustetuissa autoissa...

Ratin sijoittelussa eri automalleihin ei kyllä ole suuren suurta logiikkaa, mikä itseäni vaivaa kyllä. Vannevalikoimakin on aivan yhtä typerä kuin edellisessä osassa, ellei vielä typerämpikin. Kisavannemallistoa on karsittu, niin että tyylikästä kevyttä vannetta on vaikea löytää, mutta silti mukana on liuta bling bling -vanteita.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi mukaan on laitettu kiihdytyssuora, mutta ei kunnollista ajanottoa. Eihän tuo nykyisellään tarjoa mitään iloa. Ainakaan siis test driven perusteella ei kiihdytyspätkän ajanotto toimi "oikein".
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Julkaisupäivän DLC on muuten loistava tapa potkia piraatteja päähän.

Ps. Kyllä, teidät on bongattu.
 
helpot 1000G tiedossa

näinpä. ainoa mikä vähän hikoiluttaa, on tuo driftailu
e: krediittejäkin tullu huomaamatta melkein miljoona. kohta voisi ekan auton ostaa

Julkaisupäivän DLC on muuten loistava tapa potkia piraatteja päähän.

Ps. Kyllä, teidät on bongattu.

asiaan liittyen; tuleeko LCE:n lisäsisältö ladattavaksi liveen jossain vaiheessa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 3

Kyllä tulee tämäkin peli kalliiksi, piti hakea uusi 120 gigan boksi, että peli mahtuu kovalevylle, kunhan nyt eka vaan briteistä saapuu.

Aika hullua touhua että halvemmaksi tulee myydä vanha kone pois ja ja ostaa uusi tilalle kun että ostaisi vain uuden kovalevyn...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Pistä avainsanaksi POSTI ja klikkaat sitä tuotosta ja sitte oli joku nappi mistä pääset näkemään kaikki henkilön Paavi tuotokset.

Juu, elikäs eka Storefrontiin, josta Find a design ja hakusanaksi posti. Kyllä löytyy. Paavilla tällä hetkellä kaksi Itellaa ja yksi Posti tuolla.

On muuten TODELLA nasta paikka tuo Storefront! Ralli-ihmisenä kokee kyllä suunnatonta tyydytystä huomatessaan, että paikka on täynnä WRC-designeja! Eli käytännössä saa vaikkapa Mikko Hirvosen tai Sebastien Loebin auton itselleen kätevästi. Tekee vielä mahdollisimman WRC:n oloiset viritykset niin a'vot! :D
Ja noita ralliauto-designejä tosiaan riittää, ihan kuten muitakin(eri maiden poliisi ym ym ym...) todella reilusti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

S-luokan super lap days oli kyllä jäätävä..eli siis kierros fujimi kadoa, nyrreä, ja sitte se serpentiini joku rannikko kisa...viimenen otti kyllä koville ku sai ajaa ihan kilpaakin ja vikassa mutkassa oikeestaan ratkes voittaja :D kädet tärisi vielä 2 tunnin jälkeenkin kisasta.
en suosittele sitä rataa kenellekkään sydänvikaselle :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Juu, elikäs eka Storefrontiin, josta Find a design ja hakusanaksi posti. Kyllä löytyy. Paavilla tällä hetkellä kaksi Itellaa ja yksi Posti tuolla.

On muuten TODELLA nasta paikka tuo Storefront! Ralli-ihmisenä kokee kyllä suunnatonta tyydytystä huomatessaan, että paikka on täynnä WRC-designeja! Eli käytännössä saa vaikkapa Mikko Hirvosen tai Sebastien Loebin auton itselleen kätevästi. Tekee vielä mahdollisimman WRC:n oloiset viritykset niin a'vot! :D
Ja noita ralliauto-designejä tosiaan riittää, ihan kuten muitakin(eri maiden poliisi ym ym ym...) todella reilusti.

Juu oli mokana että hain logoa enkä designia.. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Pystyyko Storefrontia käyttämään Silver-tilillä?

On vissiin hyvin ajettavaa tässä kun peliä menty läpi 5% ja 44 kisaa ajettu. Ai että ei voinut kun hymyillä, kun viritteli Toyota Altezzan A-luokkaan ja iski siihen V8:n. :D:D Paukkuu mukavasti:cool:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Forzamotorsport.netistä muistelen lukeneeni, että rewind ei toimi kun ollaan "tarpeeksi" lähellä kisan loppua, mitä sitten tarkkaan ottaen tarkoittaneekaan. Eli edelleen pitää olla tarkkana sen Viimeisen Kierroksen Kirouksen kanssa.

Kyseessä lienee jonkin sortin suunnittelumoka. Alkujaan arviossa ounastelin, että se korjattaisiin vielä myyntiversioon, mutta näin ei ole käynyt. Pikku testailun perusteella rewind ei toimi enää sen jälkeen, kun ensimmäinen auto on ylittänyt maaliviivan - oli se sitten pelaaja tai tekoäly. Eli jos ei ole kärjessä, kannattaa olla tarkkana esim. juuri Sebringin vikassa kurvissa. Muutoin rewindille ei ole käyttörajoitusta, mutta aika suurpiirteisesti se on Codemastersilta apinoitu. Jotenkin Dirtissä ja Gridissä toteutus tuntui fiksummalta.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ite en ainakaan mitään kelailuja käytä. Menee lievästi sanottuna fiilis, jos kesken kiivaan kisan alkaa kelailemaan tai edes jos alitajunnassa on tieto että kurvin voi ottaa normaalia suuremmalla riskillä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Muutoin rewindille ei ole käyttörajoitusta, mutta aika suurpiirteisesti se on Codemastersilta apinoitu. Jotenkin Dirtissä ja Gridissä toteutus tuntui fiksummalta.
Niinkö? Ainakin Grid 2:ssa tuo kelaus on perseestä, kun välillä taaksepäin voi kelata vaan muutaman sekunnin. Voi olla että vaikka kelaat maksimit taaksepäin vauhdikkaan kämmin jälkeen niin et voi tehdä mitään. Koko kelaushommasta tulee reaktiopeliä siitä miten nopeasti ehdit irroittaa kädet ratilta ja sohaista back-nappia.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Niinkö? Ainakin Grid 2:ssa tuo kelaus on perseestä, kun välillä taaksepäin voi kelata vaan muutaman sekunnin. Voi olla että vaikka kelaat maksimit taaksepäin vauhdikkaan kämmin jälkeen niin et voi tehdä mitään. Koko kelaushommasta tulee reaktiopeliä siitä miten nopeasti ehdit irroittaa kädet ratilta ja sohaista back-nappia.

Grid 2? Ettet vaa tarkottais Dirt 2:sta :rolleyes:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tunnelmia viripajalta

Kolmas kauteni on juuri alkanut ja kauden ensimmäisenä kisanani on point-to-point vääntöä Fujimi Kaidon mutkaisilla vuoristoteillä. Rajoitukset: auton pitää mahtua B luokkaan. Valitsen tallistani Mazda Rx-7. Kisat ovat helppoja sillä Mazdan ajettavuus on huippuluokkaa ja vaikka kaikki ajoavut ovat poissa päältä ajaminen ei karkaa pelkäksi sivuluisuksi. Muutaman osakilpailun jälkeen hommasta katoaa hohto. Mazdalla voittaminen on liian helppoa. Suuntaan auto-ostoksille enkä tietenkään edes vilkaise jo valmiiksi B luokassa oleviin autoihin päin. Auton pitää olla pikemminkin aihio kuin valmis B luokan kilpuri. Volkswagenin osastolta löytyy vuoden 1984 Golf Rabbit GTI. Eikä hintakaan ole paha.

Uusi alustasarja, uudet renkaat, turha paino pois, kori jäykäksi turvakaarien avulla ja niin edelleen. Rabbit GTI alkaa vaikuttamaan kilpurilta. Ajettavuus on kunnossa, mutta tehot puuttuvat. B luokan rajat ovat vielä kaukana, joten päätän vaihtaa koko moottorin. Golf GTI mk6:n moottori vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Tehon nousu noin 170 hevosta. On aika lähteä testaamaan Rabbitin potentiaalia radalle.

Lähden luottavaisin mielin kisaan, mutta heti lähdössä huomaan että jotain on pielessä. Kierrokset ovat tapissa koko ajan mutta auto ei liiku juuri mihinkään. Vaihdan isompaa vaihdetta ja pääsen vaivalloisesti liikkeelle. Isoilla vaihteilla auto toimii joten kuten kunhan kaasua ei paina pohjaan asti. Ensin ajattelin että vaihteiden välitykset ovat ihan päin seiniä, mutta kun kisani eteni tajusin että Rabbitti sutii kokoajan! Mk6 moottorin tuoma tehon lisäys oli pienelle alle tuhat kiloiselle Rabbitille liikaa. Ei muuta kuin takaisin viripajalle. Onneksi sutimiseen löytyi simppeli ratkaisu; muutetaan etuveto Rabbit nelivedoksi. Sitten ei muuta kuin uuden osakilpailun kimppuun. Nyt ei sudi enää ja Rabbit syö Skyllejä ja Evoja aamupalaksi.

Tällaisia tapauksia on toivottavasti tulossa Forza 3 uramoodin aikana paljon lisää. On hauskaa huomata kuinka virittäminen oikeasti vaikuttaa auton käyttäytymiseen ja näköjään paljon vaikuttaakin :D
Peli hehkuu laatua kaikinpuolin ja kehittäjän suurta kiinnostusta autourheilua kohtaan. Kaikki toimii loistavasti.

Edit: Paavi oli näköjään kirjoittanut vähän samasta aiheesta. No nyt on sitten hehkutettu Rabbit GTItä muutamaan otteeseen...
 
Ylös Bottom