Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja quassimo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

Kyl Frag Sixaxiksen voittaa mutta DS3selle + Triggerit ei pärjää

Paitsi hiiren osalta, toisaalta onhan siinä tattikin eli se on yhtäpaljon pädikin.

Hiiri nimenomaan on se asia joka antaa tuolle vempeleelle etuaseman verrattuna pädipelaajaan. On helpompi kohdistaa tähtäin nopeasti haluttuun kohtaan hiirellä kun pädillä peukaloa käyttäen. Ajattele esim kursoria tietsikan ruudulla, vois olla pikkusen kömpelöä pädillä käyttää. ;) Se vaan on niin, ihan sama miten sitä puolustelee. Ja sillon se ei ole enää reilua, kun pelataan toisia vastaan netissä.

Ehkä tämän sukupolven tsiittihiiret ei vielä ole täysin ylivertaisia mutta nekin kehittyy joka versiolta paremmaksi. Missä vaiheessa kukin sitten myöntää että etua sillä saa. Jotkut ei varmaan myönnä sitä koskaan.

Hiiri nimenomaan on se asia joka antaa tuolle vempeleelle etuaseman verrattuna pädipelaajaan. On helpompi kohdistaa tähtäin nopeasti haluttuun kohtaan hiirellä kun pädillä peukaloa käyttäen.

Tällä uudella 2. version ohjaimella en ole vielä pelannut, mutta toiminta tapa on aivan erinlainen tämän ohjaimen hiirellä, kuin tietokoneen hiirellä. Tätä tuskin saakaan samanlaiseksi, kuin tietokoneella ennen kuin tulee tosiaan suoraan peleihin tuki hiirelle ja mahdollisesti näppäimistölle. Sitten voin sanoa, että hiiri/näppäimistö miehet eri peleihin, kun pädi miehet.

Ajattele esim kursoria tietsikan ruudulla, vois olla pikkusen kömpelöä pädillä käyttää. ;)

Aivan. Tämän takia en netissäkään surffaile PS3:lla.

Ehkä tämän sukupolven tsiittihiiret ei vielä ole täysin ylivertaisia mutta nekin kehittyy joka versiolta paremmaksi. Missä vaiheessa kukin sitten myöntää että etua sillä saa. Jotkut ei varmaan myönnä sitä koskaan.

Kyllähän minä myönnän, että etua tällä tulee, mutta en ole tuota kojetta kieltämässä tai halveksimassa niiden käyttäjiä. Tämän takia käytän tätä myös itsekkin.
Kaukana tämä mööpeli on vielä siitä, että tämän voisi luokitella missään mielessä jonkin sortin kusettamiseksi tai xiittaamiseksi.

No ne pelaa tietenki sen takia hiirillä, koska tietokoneen päivittäminen köyhille on liian paljon ja sen takia joutu PS3:n ostaa ku ei joudu päivittää jatkuvasti :D

Tämä mitenkään Timpalle osoittamatta, niin kerron itse miksi olen siirtynyt konsolille PC puolelta.

Pc puolella on huolestuttavan helppo kajota itse pelin omaan koodiin ja sitä kautta saada etua muihin pelaajiin. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ole mahdollista konsoli puolella. Onneksi.
Se millä laitteilla pelaa on aivan pelaajien omissa käsissä ja täten saadun hyödyn pystyy kuka tahansa saada. Ei ne laitteet sitä epäreilua etua tuo vaan kaikki koodaamiseen liittyvät.
Pc puolella on todella lystikästä pelata aimbotteja ja wallhackeja vastaan. Kaikki jotka ovat pelanneet PC puolella tietänevät varmasti tämän ongelman.
Itse ainakin TV2:sen servereillä Battlefield adminina ollessani huomasin tämän olevan todella yleistä eikä tähän ollut juurikaan minkäänlaisia lääkkeitä.

Ja kuten aikaisemminkin kirjoitin tuosta pelien reiluudesta, niin tämä on mielestäni reilua, että koodiin ei kajota, mutta laitteet voi olla viimeisen päälle.

Kyllähän minä myönnän, että etua tällä tulee, mutta en ole tuota kojetta kieltämässä tai halveksimassa niiden käyttäjiä. Tämän takia käytän tätä myös itsekkin.
Kaukana tämä mööpeli on vielä siitä, että tämän voisi luokitella missään mielessä jonkin sortin kusettamiseksi tai xiittaamiseksi.

Tästä vielä sen verran, että etua tulee siitä, että en en ole tottunut palaamaan pädillä räiskintöja vaan hiirellä ja tästä tämä etu tulee, kun "hiirellä" pelataan.

Veit suorastaan sanat suustani ja jos oikein muistan niin lukemat oli 8-0 :D Täytyy varmaan itse jättää toi Fragi kakkone ostamatta kun kuulostaa sen verran hyvältä, että siitä olisi aivan selkeää etua.

Joo ja uskokoon ken tahtoo ja hei mä just muistinki et pelasin sen matsin pelkäl GH kitaralla. Heitänpä tähän väliin tämmösen: jos muka käytitte pelkkiä padeja sillon niin miks ylipäätään käytätte niitä hiiriä kun niillä padeil niin hyvii ootte? Ei kelpaa vastaukses "koska se on kivempaa hiirel/ se o iha paska!!!1111111"

Pc puolella on huolestuttavan helppo kajota itse pelin omaan koodiin ja sitä kautta saada etua muihin pelaajiin. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ole mahdollista konsoli puolella. Onneksi.
Se millä laitteilla pelaa on aivan pelaajien omissa käsissä ja täten saadun hyödyn pystyy kuka tahansa saada. Ei ne laitteet sitä epäreilua etua tuo vaan kaikki koodaamiseen liittyvät.
Pc puolella on todella lystikästä pelata aimbotteja ja wallhackeja vastaan. Kaikki jotka ovat pelanneet PC puolella tietänevät varmasti tämän ongelman.
Itse ainakin TV2:sen servereillä Battlefield adminina ollessani huomasin tämän olevan todella yleistä eikä tähän ollut juurikaan minkäänlaisia lääkkeitä.

Joo, koodiin on helppo kajota, mutta matsattaessa servun PAM-modi on lähes poikkeuksetta sama. Siitä seuraa, että PB alkaa heti herjaamaan maxpacketeista, picmipeistä, polygonoffsetbiasseista ym.(mikäli ne ovat päin persettä/tuovat etua grafiikoihin)
Punkbusterin avuksi ainakin CBssä on tullu xray, joka nappaa ihan satunnaisesti screenshotteja matsin aikana, mikä helpottaa xiittereiden saamista kiinni suuresti.
Sitten on ihan toinen asia oman koneen suorituskyky. Kaikki haluaisivat sen 333 fps:n tai edes kiinteän 125 fps:n, mutta ne, joilla ei ole varaa tuon tason koneeseen------>oma vika. (pro-pelaajat eivät kukaan pelaa kuitenkaan maksimigrafiikoilla esim. r_drawsun 0 --> ei häikäse,kevyempi pyörittää.)

Eli ei se koodaamisesta jää PC-puolella kiinni. Publa on tietysti erikseen, siellähän ei rajoituksia suuremmin ole, mutta nimenomaan matsattaessa vaikkapa kiinteällä 125 fps:llä se on kaikille sama.

Joo ja uskokoon ken tahtoo ja hei mä just muistinki et pelasin sen matsin pelkäl GH kitaralla. Heitänpä tähän väliin tämmösen: jos muka käytitte pelkkiä padeja sillon niin miks ylipäätään käytätte niitä hiiriä kun niillä padeil niin hyvii ootte? Ei kelpaa vastaukses "koska se on kivempaa hiirel/ se o iha paska!!!1111111"

Niin tarkoitushan oli todistaa esimerkiksi teille, että osaamme pelata pädillä ja ei ole siitä kiinni, että voitamme pelejä. Ja vielä todistaa että pädillä pärjää ihan yhtä hyvin tässä pelissä (niin huom tässä pelissä, muista en tiedä). Itse en mielestäni ole missään vaiheessa haukkunut vempelettä paskaksi, olen vain pyrkinyt tuomaan esille asioita joita itse kunkin tulisi huomata laitteesta ja sen hyödystä.

Voi olla että kakkos versio on sitten parannettu selkeästi tai ainakin hiukan, mutta itse tyydyn mieli hyvin tähänkin (kakkos version ongelmat kuulostavat samanlaisilta). Itse luultavasti hankin DS3, koska itsellä mennyt täysin hermo löysiin ja vinkuviin siksakkeihin. Yksi frägin parhaista puolista onkin varmasti se ettei tarvitse heti uutta ostaa. Myönnän jälleen kerran, että Frägistä on hyötyä tietyillä osa-alueilla, mutta kun katsoo kokonaisuutta, en pysty itse nostamaan mitenkään frägiä pädin edelle, asia voi olla toisin kakkos versiossa, mutta sitä en lähde spekuloimaan. Ja kuten olen sanonut, omalla kohdallani eikä varmasti muiden CTd jäsenien kohdalla ole kyse etteikö osaisi pädilläkin pelata, kyllä varmasti frägillä sujuu paremmin joillakin, mutta missään nimessä ei ole kyse mistään ylivertaisen edun hakemisesta muita kohtaan. Muistaakseni esimerkiksi Lateksi olet kysynyt minua klaaniinne ja silloin ei ole kyllä ollut hajuakaan kyseisestä laitteesta ;)

Asiat olisivat varmasti toisin jos Frägin omistavat pelaajat eivät pärjäisi tai olisivat huonoja, mutta useimmiten frägin omistavat ovat HC pelaajia pitkän uran omaavina, joten peli sujuu usein hyvin. Itse tiedän mm. pelaajia joilla on Frag FX v.2 ja ovat selkeästi huonompia, kuin pädillä pelatessaan (hyviä pelaajia). Varmaan jäi jotain sanomatta, mutta sanon myöhemmin jos tulee mieleen :)

Edit: Sanottakoon vielä, että ainakin minusta tuntuu siltä että jos laitetta kritisoidaan yhtään, alkaa heti kauhea hulabaloo sen mahdottomuudesta. Kuitenkin laite on ihan ostettavissa, kuten mikä tahansa muu ohjain joten kokeilkaa nyt herranjumala. Kyllä sitä on olemassa sitten tsiittauksia, mitä ei voida mitenkään todeta/vaikea todeta tai ei ole mitenkään saatavilla...

Nii ku joku puhu helposta kohdistamisesta niin ei se ole kovin helppoa aseen läpitähdättynä tai snipan scopen se muuttuu sen verran hitaammaks ettei sitä saa niin nopiaa. crosshair on sit eri asia:D

Muistaakseni esimerkiksi Lateksi olet kysynyt minua klaaniinne ja silloin ei ole kyllä ollut hajuakaan kyseisestä laitteesta ;)

Ei toi nyt tähän mitenkään liity, mutta se oli maikeri kuka sua klaaniin pyyysi ja sillon olin Lollermanin klaanissa väliaikasesti. Se siitä kuitenkin.

Et sä sitä suoraan paskaksi haukkunu olekaan vaan yrität puolustella sitä sanomalla ettei siitä mitään hyötyä ole ja niin kuin monta kertaa sanottu ei se auta mitään.:) Jokuhan tossa heitti hyvän esimerkin tosta pleikan selaimesta eli kokeileppa pleikalla surffata netissä niin sitten kyllä huomaat padin ja hiiren välisen eron. Sen jälkeen on vaikee varmaan sanoa että hiirestä ei mitään hyötyä ole:rolleyes:

Mä surffaan ihan yhtä hyvin padilla kun hiirellä.

TOTTUMISKYSYMYS

Sitten kuin saat mennä MLG:n tapahtumaan pelaamaan hiirellä niin sitten hyväksyn jotain muuta ohjaimeksi kuin vakio padi.

Miksiköhän ei näitä vempaimia saa siellä käyttää?

Huono pelaaja on huono pelaaja riippumatta siitä millä pelaa ja hyvä padipelaaja on luultavasti vielä parempi hiirellä kuin padilla.

Eli oli selitys mikä tahansa, jos et saa pelata fragilla/XFPS adapterilla Pro tapahtumissa niin miksi niitä saisi käyttää muissa matseissa jotka liittyy jotenki "competetivie gaming" termiin? Oli se sitten kfin liigamatsi tai gb klaanimatsi? Publilla saatte pelata millä vaan mutta publi ei myöskään ole "competetive gamingiä" vaan ajanvietettä.

"reilu meininki"

Samalla tasolla on pad pelaajat ja fragittajat ainakin tuntuu tällä hetkellä siltä. varsinkin jos sniputtaa niin ei meinaa tulla mitää kun sen scopen vetää esiin niin pitää hiirellä vetää melkeinpä koko maton leveydeltä.

Ei toi nyt tähän mitenkään liity, mutta se oli maikeri kuka sua klaaniin pyyysi ja sillon olin Lollermanin klaanissa väliaikasesti. Se siitä kuitenkin.

Et sä sitä suoraan paskaksi haukkunu olekaan vaan yrität puolustella sitä sanomalla ettei siitä mitään hyötyä ole ja niin kuin monta kertaa sanottu ei se auta mitään. Jokuhan tossa heitti hyvän esimerkin tosta pleikan selaimesta eli kokeileppa pleikalla surffata netissä niin sitten kyllä huomaat padin ja hiiren välisen eron. Sen jälkeen on vaikee varmaan sanoa että hiirestä ei mitään hyötyä ole:rolleyes:

Kyllä mulla ainakin viesti sulta on mut joo anti olla, ei taida edes liittyä muuta kun omaan pelaamiseen :D PC hiiri ei vieläkään liity Frägiin millään tavalla jos tota selain vertausta käytetään, ja jos puhutaan pleikan selaimesta niin siinä pädi on kyllä selvästi parempi ;)

Itse pysyn pädillä niiden vauhdissa jotka meidän klaanista käyttävät hiirtä. Tästä jo voisin melkein vetää johtopäätöksen, että frägillä olisin MAAILMAN PARAS PELAAJA.

Muutenkin tästä threadista voisi poistaa viimeiset 15 sivua ja silti oltaisiin kuultu kaikki samat mielipiteet ja argumentit mitä tässä on dejavumaisesti toisteltu jo useita kuukausia.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itse pysyn pädillä niiden vauhdissa jotka meidän klaanista käyttävät hiirtä. Tästä jo voisin melkein vetää johtopäätöksen, että frägillä olisin MAAILMAN PARAS PELAAJA.

Muutenkin tästä threadista voisi poistaa viimeiset 15 sivua ja silti oltaisiin kuultu kaikki samat mielipiteet ja argumentit mitä tässä on dejavumaisesti toisteltu jo useita kuukausia.

sähän olit samas servus mun ja savulohen ja limpun kans. mä vedin fragil mut olin saman tasoinen ku tekin, joten ei oo välii vetääks fräg vai pad PISTE.

sähän olit samas servus mun ja savulohen ja limpun kans. mä vedin fragil mut olin saman tasoinen ku tekin, joten ei oo välii vetääks fräg vai pad PISTE.

No en vetäisi kauheasti johtopäätöksiä yhdestä vartin kestäneestä neljän pelaajan Showdownin snipers only -free-for-allista.

No en vetäisi kauheasti johtopäätöksiä yhdestä vartin kestäneestä neljän pelaajan Showdownin snipers only -free-for-allista.

Aivan jos yhtään oot lukenu tätä threadin 2 sivua enempää tietäisit varmaan ettei sillä tulla hyväks pelaajaks 15 minuutissa piste.

Oon täysin samaa mieltä, siks en ole enää jaksanu ottaa kantaa. Pelintekijät ja laitevalmistajat tähän voi ainoastaan enää vaikuttaa. Frag Fx on tullut jäädäkseen ja vaikka se kuinka ottais pipoon, ei sille mitään voi. Mä pelaan niin kauan padilla kun tulee juoksumatto-tasapainolauta-liiketunnistusrynkky-sähköiskuja_antava_pelipuku. Silloin en anna tuumaakaan eteen kenellekään vaan olen teknologian aallonhuipulla!

Mä pelaan niin kauan padilla kun tulee juoksumatto-tasapainolauta-liiketunnistusrynkky-sähköiskuja_antava_pelipuku. Silloin en anna tuumaakaan eteen kenellekään vaan olen teknologian aallonhuipulla!

tota mä oon oottanu jo monta vuotta tulevan konsolipelaajille, toivottavasti jossain vaiheessa tulee, ni ei tarttis ohjaimia käytellä enää :rolleyes:

Ylös Bottom