Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Muista liikkeistä en osaa tarkkaan sanoa, mutta meille Asematunnelilla tuli PS3:lle White Editionia 4 kpl ja Black Editionia 2 kpl, kun taas 360:lla vastaavat luvut olivat 6 kpl ja 2 kpl.]
Nämä naurettavan pienet luvut ovat mielestäni erittäin suuri ongelma, johon toivoisin GameStopin kiinnittävän huomiota. Eihän noita riitä kuin juuri myyjälle, myyjän kaverille ja ensimmäisen ~puolen tunnin aikana saapuville asiakkaille (jos niillekään, saattaa olla ovien auetessa jonossa jo noin monta).

Tiivistettynä:

GameStopista on AC2:n spessut jo loppu. Ikävä juttu GameStopin asiakkaille.

Mites muiden kauppojen asiakkaat?

Markantalo - X360 Assassins Creed 2 White Edition
Assassin's Creed 2: White Edition - Xbox 360 - CDON.COM
Assassin's Creed II White Edition (xb360) - Kaikki XBOX360-pelit XBOX360 Videopelit Boostep.fi - verkkokauppa
Xbox 360-peli - Assassin's Creed II White Edition Xbox 360 - Konsolipeli - Pelikauppa VPD
34848 - Assassin's Creed II - Verkkokauppa.com

Kaikilla ylläolevilla kaupoilla on White Editionia vielä varastossa jopa runsaat määrät ja julkaisusta on jo aikaa. Tietysti voisimme väitellä, että GS:llä on enemmän asiakkaita kuin ks. liikkeillä, mutta eikö sitten kahta kauheammalla syyllä pitäisi spessuja hankkia asiakasvirtaa vastaava määrä?

BOTTOM LINE:

Spessujen kanssa GS:n asiakkaat jäävät harmittavaisen usein nuolemaan näppejään ja joutuvat sitten kääntymään muiden liikkeiden puoleen. Miksi näin? Ei näin.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tässäkin ketjussa on yleisesti kehoitettu soittamaan liikkeeseen ja kysymään kysymykset sieltä, koska siellä se tieto on. Tänään sitten koitin soittaa jyväskylän liikkeeseen ja kysyä onko DA:n tai AC2:sen spesiaaliversioita enään jäljellä. Kun sain muutaman soittoyrityksen jälkeen yhteyden niin puhelimeen vastattiin vain "Gamestop pieni hetki" ja laskettiin luuri välittömästi pöydälle ja tämän jälkeen palveltiin liikkeen muita asiakkaita. Puhelimesta siis kuului läpi myyjien puheet. Tiskillä asiakkaita oli vain kaksi ja heidät palveltuaan juttelivat siinä keskenään että toinen lähtee kahville jne. Tämän jälkeen toinen myyjä jäi omassa hiljaisuudessaa näppäilemään tiskille eikä edelleenkään vastannut puheluun. Puhelun kesto oli reilu 5 minuuttia ja siinä vaiheessa katkaisin puhelun koska muistin että kerran kun asioin itse liikkeessä niin näin saman käytännön. Eli silloin olin itse tiskillä ja myyjä vastasi puheluun ja jätti puhelimen pöydälle eikä sitä siitä enään nostanut. Onko tämä yleinen käytäntö vain jyväskylän gamestopissa vai kohdellaanko asiakkaita samalla tavalla myös muualla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Muista liikkeistä en osaa tarkkaan sanoa, mutta meille Asematunnelilla tuli PS3:lle White Editionia 4 kpl ja Black Editionia 2 kpl, kun taas 360:lla vastaavat luvut olivat 6 kpl ja 2 kpl. Koodeja ja erikoisversioita järjestetään eri liikkeille useimmiten joko tasapuolisesti saman verran kaikille tai sitten suhteutettuna ennakkovarausten määrään, joten en kyllä usko, että yksikään liike Suomessa on saanut mainitsemaasi White Editionia 10-15 kappaletta.

-Aki / GameStop Asematunneli

Ok, kuten sanoin niin noista luvuista en todellakaan ollut varma. Kyllä Black editioneja oli enemmän kuin kaksi eli siinä viiden paikkeilla, whitea ainakin saman verran jos ei nyt enemmänkin. Varmaan PS3/xbox paketteja sekaisin, all in all, aika vähän kyllä ottaen huomioon kuinka moni tuollaisen olisi varmaan toivonut saavansa... Summa summarum, jos special editionit kiinnostaa, ehkä niiden saanti kannattaa varmistaa jostain muualta kuin Gamestopista, sen verran pieniltä nuo luvut ainakin kyseisen pelin kohdalla tuntuivat.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Onko Gs missään mainoksessa luvannut special editionia? Jolleivat niin ei se velvoita heitä niitä asiakkailleen antamaan, on noita muitakin kauppoja jos haluaa varmasti sen spessun, ylhäällä muutama linkki olikin. Itse pidän kiinni nopeet syövät hitaat periaatteesta joten usein se spessu on sieltä irronnut.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tässäkin ketjussa on yleisesti kehoitettu soittamaan liikkeeseen ja kysymään....

Jatkoa seuraa edelliseen tarinaan:

Sain lopulta yhteyden Jyväskylän GameStoppiin ~puolen tunnin kuluttua edellisestä puhelustani, kun linja ei ollut enään varattuna (olisin varmaan joutunut odottamaan aika kauan...). Kyselin myyjältä DA:n ja AC2:n spesiaali versioita ja sitä sanaa painottaen. Myyjä vastasi "Molempia löytyy, tule hakemaan jos kiinnostaa" (hieman agressiivisesti, mielenkiintoinen vastaus etten sanoisi..). No kun pääsin liikkeeseen niin sama myyjä sanoi heti tiskillä ettei kumpaakaan ole, mutta onneksi toinen myyjä korjasi ja sanoi että Dragon Agesta vielä 1kpl löytyy.

Myyjän palvelu liikkeessä oli kuitenkin hyvin ystävällistä ja sain matkaani Dragon Agen erikoisversion. Semmoinen tunne tuli että myyjä(/t) purkaa agressiotaan/vitutustaan puhelimella soittaviin asiakkaisiin ja jopa valehtelee asiakkaalle puhelimessa. Ei tämä ole asiakaspalvelua, ei.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Onko Gs missään mainoksessa luvannut special editionia? Jolleivat niin ei se velvoita heitä niitä asiakkailleen antamaan, on noita muitakin kauppoja jos haluaa varmasti sen spessun, ylhäällä muutama linkki olikin. Itse pidän kiinni nopeet syövät hitaat periaatteesta joten usein se spessu on sieltä irronnut.
Käsitääkseni ei ole mainittu, se menee automaattisesti "nopeat syövät hitaat" käytännöllä. Eli heti aamusta voi vaihtaa tavallisesta collectorin pakettiin lisäämällä puuttuva raha summa. (Kun usein puolen päivän jälkeen siellä ei ole mitään keräily pelipaketteja jäljellä)

Kuten Uncharded 2 ja ratchet special versiot oli tullut kaikille varaajille, kun eivät ole "harvinaisia". Otetaan vaikka esimerkiksi tekken 6/AC II paketit ei löydy loputtomasti maailmassa, että on hyvin ymmärrettävää, että jokaisessa GameStop kaupoissa on vain pieni määrä jokaista keräily versiota, koska onhan niitä ympäri Suomea? Eikä voi kauheasti verrata VPD tai muuhun kauppaan, jossa on vain yksi ainoa putiikki. (14 GameStop putiikkia n.6 per/kauppa = 84 kpl)

Täytyyhän nähdä vähän vaivaa asialle, kuten mennä aikasin kaupan eteen hankkimaan itselleen keräily version itselleen.
("Jos tahdot jotain tiettyä sinun täytyy maksaa myös saman hinnan takaisin.")
Ymmärrän toki sen ettei kaikilla onnistu sellanen, jotkut ovat töissä ja muut koulussa tms, ettei pysty mennä aamusta jonottamaan. Sehän on vaan itse ihmisen ongelma, eikä kaupan vika, ettei tavara riitä kaikille keräilijöille?

PS. Ei ole tarkoitus haastaa mitään riitaa, kerroin vain mielipiteeni.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Aika nihkeästi on keräilyversioista Gamestopissa tai missään muuallakaan näkynyt.

Gamestopin tapauksessa veikkaisin, että GS ei halua keräilyversioita ottaa takaisin. Jos kahdeksan kymmenestä AC2 varaajasta olisi varannut ja ostanut AC2 CE:n, niin niitä olisi varmasti tusinoittain tullut jonkun ajan päästä takaisin. Ja ilman pahvia ja ilman figuuria. Tiedä sitten.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Eikä voi kauheasti verrata VPD tai muuhun kauppaan, jossa on vain yksi ainoa putiikki. (14 GameStop putiikkia n.6 per/kauppa = 84 kpl)
Mielestäni yksittäistä GS-myymälää voi aivan hyvin verrata yhteen toiseen myymälään (esim. VPD). Sillä nyt ei ole mitään väliä paljonko ketju kokonaisuudessaan saa tavaraa, jos yksittäisen myymälän tavaramäärä on mitättömän pieni.

Täytyyhän nähdä vähän vaivaa asialle, kuten mennä aikasin kaupan eteen hankkimaan itselleen keräily version itselleen.
Näinhän se menee tällä hetkellä, mutta ei asian tarvitsisi mennä niin, vaan spessuja voitaisiin varata reilut määrät, jos kerran kysyntää on. On se ihme ettei pelikaupassa kysynnän ja tarjonnan laki toimi. Eikä tuo aikaisinkaan meno tai aikaisin varaus välttämättä auta, ja sekös tässä on ongelma. Spessujen saanti GS:stä on arpapeliä, kuten niin moni muukin asia kyseisen kaupan kanssa asioidessa.

En tiedä muista, mutta itse en tykkää satunnaistekijöistä ja arvaamattomuudesta kaupanteossa. GS:n tapauksessa tämä epämukavuus pätee niin kampanjoiden muuttuviin sääntöihin, kuin myös näihin spessuarpajaisiin, kuten tässä nyt on puhuttu.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

En tiedä muista, mutta itse en tykkää satunnaistekijöistä ja arvaamattomuudesta kaupanteossa. GS:n tapauksessa tämä epämukavuus pätee niin kampanjoiden muuttuviin sääntöihin, kuin myös näihin spessuarpajaisiin, kuten tässä nyt on puhuttu.


Samoin. Muutenkin käytäntö on outo verrattuna mihin tahansa muuhun jälleenmyyjään. En ole ainakaan samaan törmännyt muualla.

Mutta tosiaan itse ostan vain pelit muualta, ei siinä sen kummempaa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Mielestäni yksittäistä GS-myymälää voi aivan hyvin verrata yhteen toiseen myymälään (esim. VPD). Sillä nyt ei ole mitään väliä paljonko ketju kokonaisuudessaan saa tavaraa, jos yksittäisen myymälän tavaramäärä on mitättömän pieni.

En tiedä muista, mutta itse en tykkää satunnaistekijöistä ja arvaamattomuudesta kaupanteossa. GS:n tapauksessa tämä epämukavuus pätee niin kampanjoiden muuttuviin sääntöihin, kuin myös näihin spessuarpajaisiin, kuten tässä nyt on puhuttu.
Minulla ei ole mitään sanottavaa, jos "voidaan" verrata tuolla tavalla.

Itse en tiedä/ymmärrä miten yritystä pyöritellään, mutta aika harvoin GS on mennyt muuttaa kampanjoiden sääntöjä? Meinaan että ei aina, ehkä joskus välillä esim. DVD vaihtokampanja. (Saattaa, että minulla on mennyt jotain ohi, mitä en ole huomanut)

Sitten spesialit paketeista, itse olen saanut kaikki. (Killzone 2, Uncharted 2, Ratchet jne.) Mutta on kyllä harmillista, jos "listan perässä" olevat tilaajat eivät olleet saaneet oman paketinsa. (Minun käsitykseeni on, että niitä on tilattu sen määrän mitä tilaajia on.)

Kaupankäynti on sujunut GS kaupan kanssa ilman mitään ongelmia, lukuunottamatta MGS 4 pelin tilaajille tarkoitettu T-paita. Sitä en saanut, mutta sain myöhemmin jotain erikoista takaisin. (Tilaillut jo siitä lähtien, kun kyseinen kauppa avattiin tänne Suomeen. Monta peliä takana. Harva päivä olen joutunut pettymykseen)

Maailmassa on tiedenkin kaikenlaista ihmisiä (myyjiä). En tiedenkään yleistä asiaa, että kaikki GS myyjät olisivat saman kaltaisia mitä täällä Vantaalla on, kun en ole asioinut muissa kaupoissa.

Joten minulla ei ole mitään valitettavaa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Itse en tiedä/ymmärrä miten yritystä pyöritellään, mutta aika harvoin GS on mennyt muuttaa kampanjoiden sääntöjä?
Ihan parin kuukauden sisällä löytyy:

-Assassin's Creed 2 pois 1e kamppiksesta kesken kaiken
-PEGI-pakko kesken kaiken (ei esim. exclusion listin päivityksen yhteydessä, tosin vieläkään tuosta ei löydy mainintaa exclu-listalta)
-DVD-kamppis jäi viikon(?) lyhyeksi

Mutta mutta. Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut aloittaa uutta valitusvirttä yllämainituista (jo käsitellyistä) asioista, vaan esittää kritiikkiä (ja toivoa parannusta) GS:n spessuarpajaisia kohtaan.

EDIT. En usko, että myyjän hyvyydellä tai huonoudella on mitään tekemistä sen kanssa tuleeko spessuja tarpeeksi.

EDIT2.

Sitten spesialit paketeista, itse olen saanut kaikki. (Killzone 2, Uncharted 2, Ratchet jne.) Mutta on kyllä harmillista, jos "listan perässä" olevat tilaajat eivät olleet saaneet oman paketinsa. (Minun käsitykseeni on, että niitä on tilattu sen määrän mitä tilaajia on.)

Siis nimenomaanhan osa ongelmaa on se, ettei GS:stä voi tilata spessuversiota vaikka haluaisi. Tämä on mahdollista vain erikoisnimikkeissä, joissa "spessu" on käytänössä ennakkotilausbonus, eikä normeja varmaan edes löydy julkkarina kaupasta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

EDIT. En usko, että myyjän hyvyydellä tai huonoudella on mitään tekemistä sen kanssa tuleeko spessuja tarpeeksi.
Mainitsin vaan, kun ylhäällä on puhuttu huonosta asiakaspalvelusta. Ei sen kummempaa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tekstiviestien lähettely on käytäntönä tietääkseni ainoastaan meillä Asematunnelilla ja yllä kirjoittanut asuu profiilinsa mukaan Tampereella, eli on todennäköisesti saanut myös WE:nsa Tampereen jommasta kummasta liikkeestä. Eli eipäs nyt sekoitella taas Elovena-puuroja ja Muksu-vellejä kuitenkaan.

-Aki / GameStop Asematunneli


Juu, kuten Stopper mainitsi, sain White Editioni ihan tampereen kamaralta. Eli hesan liikkeisiin ei liity mitenkään :) Tampereen päädyssä melkeinpä jokainen myyjä ketjun kummassakin liikkeessä on ainakin itselle tarjonnut loistavaa asiakaspalvelua, siis sellaista että ei olla nuolemassa asiakkaan p*ersettä ja mielistelemässä, vaan jutellaan muuten mukavia samalla kun tehdään kauppaa jne. :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Olisi mukava saada varattua tuo GoW3 pandoralaatikko mutta en haluaisi varata ja maksaa normipelistä jos siihen tulee tuo 1€ vaihtokamppanja. Vaikka ei ne uudestaan veloita tuota täyttä hintaa jos GS tarjoaa minulle mahdollisuuden hankkia normin sijasta juuri tuo laatikkoversio. Tärkein asia kuitenkin on tuo hinnan tieto sillä en halua summanmutikassa sijoittaa rahojani johonkin ihan liian kalliiseen tuotteeseen kun halvemmankin kanssa pärjäisi.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Huoliiko gamestop amazon.co.uk:sta tilatut pelit noihin vaihtokampanjoihin? En pikaisella selauksella löytänyt vastausta tähän kysymykseen niin kiitoksia vastauksista etukäteen!
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Eli silloin olin itse tiskillä ja myyjä vastasi puheluun ja jätti puhelimen pöydälle eikä sitä siitä enään nostanut. Onko tämä yleinen käytäntö vain jyväskylän gamestopissa vai kohdellaanko asiakkaita samalla tavalla myös muualla?
Itse asiassa juurikin samalla tavalla toimittiin, kun soitin pari päivää sitten paikalliseen liikkeeseen. Erotuksena se, että sain juurikin tarvitsemani tiedot kuuntelemalla toisen asiakkaan vastaavaa kysymystä, joten homma saatiin siltä osin pakettiin + myyjälle kippasin kiitokset että samaa kyselin kuin edellinenkin asiakas. Kiitoshei. :)

Eiköhän tuo ole ihan yleinen käytäntö, jos tiskillä on tai siihen on tulossa asiakas, niin mahdollista puhelinpäräyttäjää pyydetään odottamaan. Muuten puhelin soisi koko ajan taustalla, mikä rassaisi pitkällä juoksulla kaikkia osapuolia. Ja jos ei vastattaisi ollenkaan, niin tuskinpa sekään soittajia miellyttäisi. Toki olisihan joku näppärä "pimpelipom"-odotusmusiikki fiksumpi ratkaisu kuin se että kaikki turinat henkilöllisyyksiä ja muita tietoja myöten kantautuvat soittajan korviin. Varsinkin kun ne tosiaan kuuluvat selkeästi luurin kautta odottajalle. Se ei tietenkään ole asiatoimintaa, jos odottava puhelinasiakas hukataan uusien tiskiasiakkaiden tai omien taukojen tullessa. Palveluvuorot pitää muistaa eikä asiakasta saa unohtaa. Inhimmillisiä vahinkoja voi tietty näissäkin sattua.

PS. Tuohon jälkimmäiseen Jyväskylän liikkeen asiakaspalveluasenne/tyyli-huomioon en voi kanssasi yhtyä. Paikallisessa putiikissa olen itse saanut joka kerta mukavaa palvelua niin puhelimessa kuin paikankin päällä, muutaman kanssa jäänyt jopa jutustelemaan niitä näitä peleistä sekä pelaamisesta. Tämä siis tiskiasioinnin yhteydessä sikäli kun ruuhkaa ei ole ollut. Toisaalta en myöskään käy GS:n liikkeessä erityisen usein (pikemminkin harvoin), joten tarkempaa poikkileikkausta on paha tehdä. Mielenkiintoisia silti nämä eriävät kannat liikkeiden palvelutasosta ja -tyylistä.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Eiköhän tuo ole ihan yleinen käytäntö, jos tiskillä on tai siihen on tulossa asiakas, niin mahdollista puhelinpäräyttäjää pyydetään odottamaan. Muuten puhelin soisi koko ajan taustalla, mikä rassaisi pitkällä juoksulla kaikkia osapuolia. Ja jos ei vastattaisi ollenkaan, niin tuskinpa sekään soittajia miellyttäisi. Toki olisihan joku näppärä "pimpelipom"-odotusmusiikki fiksumpi ratkaisu kuin se että kaikki turinat henkilöllisyyksiä ja muita tietoja myöten kantautuvat soittajan korviin. Varsinkin kun ne tosiaan kuuluvat selkeästi luurin kautta odottajalle. Se ei tietenkään ole asiatoimintaa, jos odottava puhelinasiakas hukataan uusien tiskiasiakkaiden tai omien taukojen tullessa. Palveluvuorot pitää muistaa eikä asiakasta saa unohtaa. Inhimmillisiä vahinkoja voi tietty näissäkin sattua.

Kokeilkaapas huutaa siihen puhelimeen seuraavalla kerralla jos ne vaikka sitten kiinnittäis sen huomionsa siihen :D.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Lieneeköhän tuo Jyväskylän Gamestop tänään (sunnuntaina 22.11.2009) auki ?
 
Ylös Bottom