Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gears of War

Pibe sanoi:
Pelasitko jaetulla ruudulla, vai kahdella boxilla?
Me pelattiin vierekkäisissä huoneissa eri boxeilla ja silti pätki niin pahasti, että välillä pelistä ei tule mitään. Pitänee vielä kerran Insane co-opin jälkeen pelata COG-etsintänä yksi kerta yksinään, niin tietää nykiikö ihan yksin niin paljoa.

Pelasin ensin yksinään hardcorella läpi ja sen jälkeen kaverin kanssa liven kautta cooppina. Yksinpelissä tahmaaminen ei päässyt häiritsemään oikeastaan missään vaiheessa. Cooppina taas sitä huomasi aika ajoin tapahtuvan, pahin yksittäinen kohta tosiaan siellä junan katolla kun molemmat on on miehittänyt tykit.

Pibe sanoi:
Etkö edes surkeaa juonta, vaikka välidemoa on enemmän kuin tarpeeksi? :D
Siis eikö oikeasti ketään muuta häiritse tuo vihujen karmaiseva iskun otto?

Testailin muuten Gamerscore-metsästyksen takia peliä netissä, ja hieman suomiservullakin ja on kyllä huono nettipeli. Netissä tuo iskunotto vasta häiritseekin ja peli perustuu pelkkään yhdessä juoksenteluun. Jos on yksin ja vastaan tulee 2 vihua, ei ole mitään sanaa selvitä hengissä. Tiimipeliä? Ei tuntunut siltä, vaan enemminkin yhdessä juoksentelulta. Halossa on oikeaa tiimipeliä niin, että joutuu miettimään kuka on missä ja mitä tekee, mutta tuossa yhdessä hiippailu riitti ainakin ranked matseissa voittoon joka kerta.

Unohtui muuten mainita plussissa helvetin hieno boxi. Aika magee suunnittelu pakkauksessa sekä sisältä löytyvässä lehtisessä.
¨
No mielestäni juoni ei varsinaisesti ollut surkea, sitä ei vaan juuri ollut:D
Kyllähän tossa kuitenkin koko ajan tiesi mitä tehdään ja miksi, taustoja vaan ei hirveästi selvitelty ja vaikka yleensä minua juuri juoni kiinnostaa, niin tässä pelissä se nyt vaan riitti että sai halkaista vihollisia...

Pelin luonne muuttuisi aika paljon, jos vihut tippuisi yhdestä laakista, ja mieestäni tuo systeemi sopi tähän peliin oikein nasevasti ja osaltaan korosti sitä suojassa olemisen tärkeyttä. pakko todeta, että mielestäni Gears nosti rimaa juuri tuon suoja-systeemin takia, vastaisuudessa voi tuntua hieman orvolta räiskintäpeleissä vaan juosta aukealla ja räimiä menemään.

Insane tosiaan on varmana yksinpelinä erittäin haastava, mutta cooppina sekään ei ole kovin vaikea, pahimmat kohdat ovat varmaan ne kun tiet eriytyy vähäksi aikaa jolloin kumpikaan ei saa pudota polvilleen, näitä kohtia lukuunottamatta peli oli mielestäni erittäin paljon helpompi, kuin hardcore yksinpelinä.

Olen samaa mieltä monen edellisen kirjoittajan kanssa, että Locustien pitääkin kestää aika paljon kuristusta, mutta jotain reagointia siihen damageen saisi olla! Muutamia kertoja olen kuollut niin, että tulitan vastaan juoksevaa locustia, mutta tämä ei tunnu edes huomaavan saaneensa juuri lippaallisen lyijyä sisälmyksiinsä. Hieman hauskempaa siis jos vihut edes hidastaisivat vauhtiaan.

Ei sillä että tämä vaikuttaisi juuri mitenkään tähän mahtavaan pelikokemukseen. Erittäin hieno peli!

Jep

Tulipahan eilen pelattua Gears of War läpi. Alun pettymyksen jälkeen peli alkoi maistua loppua kohden ihmeen hyvältä.

Pelistä löytyy kuitenkin hypeen nähden melko paljon parannettavaa. Grafiikat ovat tekstuureiltaan hienoja ,mutta grafiikkaa vaivaa se, että ympäristö näyttää liian kulissimaisilta. Muutoinkin graafisesti peli muistuttaa pienoismallimaailmaa enemmän kuin todellisuutta - en osaa paremmin kuvata pelin graafista antia.

Pelin vastustajat on tehty suhteellisen "älykkäiksi" ja välillä saa miettiä miten tietyt kohdat pitäisi pelata pelkän ryntäilyn sijaan. Suuret vastustajat olivat ihmeen laimeita ja helppoja verrattuna pienempien vastustajien joukkona antamaan haasteeseen. Insane tasolla alku tuntui sopivan haasteelliselta ja pitäähän peli sillä uudestaan myskää läpi kunhan kerkiää.

Hahmon liikuttelusta löytyy myöskin parannettavaa. Ai, että sai kiroilla hahmon juuttumista seiniin sun muihin esteisiin, kun yritti juosta A-nappi pohjassa örkkejä karkuun. Muutoinkin hahmolla saisi olla enemmän liikkeitä. Pienten esteiden yli olisi mukava hypätä suoraan ilman, että ensin menee suojaan esteen taakse. Muutoinkin hahmo saisi ryömiä ja olla polvellaan. Nykyisellään hahmo typerästi on koko ajan seisaallaan, jos hahmoa ei laita suojaan A-napilla.

Ei pahaa etteikö hyvääkin. Omassa genressään eli räiskintäpelinä Gears of War on hyvä peli - ei siitä pääse mihinkään. Kuitenkin pelin lyhyys(tosin tällaisenaan pelin pidentäminen voisi laimentaa peliä) ja hieman aneeminen kenttäsuunnittelu laskee sen arvoa/tunnelmaa . Muutamia kohtia on kuitenkin mukava muistella pelin läpäistyä ja miettiä, miten ne pitäisi insane-tasolla muka pelata. Hypeen nähden ihmeen hyvä räiskintämättö, jonka parissa saa unohtaa kaiken todellisen ja asettaa aivot nollatilaan.

+ + + + /+ + + + +

ps. ai niin, en ole edes vielä kokeillut pelata tätä netissä

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pibe sanoi:
Me pelattiin vierekkäisissä huoneissa eri boxeilla ja silti pätki niin pahasti, että välillä pelistä ei tule mitään. Pitänee vielä kerran Insane co-opin jälkeen pelata COG-etsintänä yksi kerta yksinään, niin tietää nykiikö ihan yksin niin paljoa.

Joo tuo kyllä nypäyttelee hieman enemmän co-opilla ja varsinkin clientillä, servulla homma kyllä sujuu sulavasti. Näin ainakin itse huomannut.

Pibe sanoi:
Testailin muuten Gamerscore-metsästyksen takia peliä netissä, ja hieman suomiservullakin ja on kyllä huono nettipeli. Netissä tuo iskunotto vasta häiritseekin ja peli perustuu pelkkään yhdessä juoksenteluun. Jos on yksin ja vastaan tulee 2 vihua, ei ole mitään sanaa selvitä hengissä. Tiimipeliä? Ei tuntunut siltä, vaan enemminkin yhdessä juoksentelulta. Halossa on oikeaa tiimipeliä niin, että joutuu miettimään kuka on missä ja mitä tekee, mutta tuossa yhdessä hiippailu riitti ainakin ranked matseissa voittoon joka kerta.

No sanonpa tohon vaan, että pelaa enemmän / opettele pelaan kyseistä moninpeliä (ja en siis sano tätä mitenkään vähätelläkseni pelitaitojasi). Ei Halo 2 ole se ainoa oikea ;)

Se rynkky on hernari, jolla on parempi osua päähän jos aikoo jotain vahinkoa saada aikaseks. Kentistä löytyy sitten ne muut aseet joilla oikeesti saa kunnon vahinkoa aikaseks (plus ohan sulla se pumppari)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pibelle tosiaan sen verran, että suosittelen vähän pelaamaan enemmän tuota livepeliä. Rynkkykin on kätevä ase oikealta etäisyydeltä. Ja läheltä sitten haulikko. Mikään ei ole hienompi tunne kuin viimeisenä omalta puolelta teurastaa vihollisen joukkue samaan läjään haulinheittimellä :D

Fool_ sanoi:
Olen samaa mieltä monen edellisen kirjoittajan kanssa, että Locustien pitääkin kestää aika paljon kuristusta, mutta jotain reagointia siihen damageen saisi olla! Muutamia kertoja olen kuollut niin, että tulitan vastaan juoksevaa locustia, mutta tämä ei tunnu edes huomaavan saaneensa juuri lippaallisen lyijyä sisälmyksiinsä. Hieman hauskempaa siis jos vihut edes hidastaisivat vauhtiaan.

Koitapa ensi kerralla ampua polviin, niin saat lisäaikaa esim. aseen lataamiseen. Päähän ampuminen on tietysti nopein tapa pysäyttää hirviö lopullisesti.

Hakkiz sanoi:
Koitapa ensi kerralla ampua polviin, niin saat lisäaikaa esim. aseen lataamiseen. Päähän ampuminen on tietysti nopein tapa pysäyttää hirviö lopullisesti.

Hehe, jep tuo jalkojen alta ampuminen on oikeen mukavaa puuhaa ;)

Karvapallo sanoi:
Joo tuo kyllä nypäyttelee hieman enemmän co-opilla ja varsinkin clientillä, servulla homma kyllä sujuu sulavasti. Näin ainakin itse huomannut.
Juu, kokeilen yksinpelin ehkä ylihuomenna, toivottavasti ja luultavasti pyörii paremmin.

Karvapallo sanoi:
No sanonpa tohon vaan, että pelaa enemmän / opettele pelaan kyseistä moninpeliä (ja en siis sano tätä mitenkään vähätelläkseni pelitaitojasi). Ei Halo 2 ole se ainoa oikea ;)
No pelaan kyllä muitakin nettipelejä kuin halo 2 :D
Mm. Socom 2&3, GRAW, MGO, CoD 3.
Silti GoWin nettipeli tuntuu hieman typerältä kun hitin otto on sen verran kovaa. Opin tänään kyllä hieman pelaamaan tuota, sain jopa rankedissa parhaat pojot servulla 12 rundin matsissa. Ei tuonut sekään "saavutus" kiksejä samalla tavalla kuin vaan vaikka 1 tappo CoDissa. Siinä on munaa ampua :p
Karvapallo sanoi:
Se rynkky on hernari, jolla on parempi osua päähän jos aikoo jotain vahinkoa saada aikaseks. Kentistä löytyy sitten ne muut aseet joilla oikeesti saa kunnon vahinkoa aikaseks (plus ohan sulla se pumppari)
Rynkky on juu hernari. Vähänhän siihen auttaa active reload, mutta silti saa pumpata aika paljon tappaakseen. Haulikolla joutuu taas ampumaan kahta metriä kauempaa aika monta osumaa jos haluaa, että vihu kaatuu.

Kyllä nettipeli on ranked-puolella ihan kivaa kun yrittää saada niitä achievementteja, mutta kun olen ne saanut pelaan vain CoDia räiskintäpuolella.

Pelistä lyhyesti:

Helvetin hyvä.

Onko muut saanu "I Can't Quit You Dom" -achievementin. Vedin itte coop:na kaiffarin kaa insanella läpi ja jäi saamatta, ne kaksi muuta Domilla pelatessa saatavaa achievementia tuli kyllä. Sit onko kukaan saanu sitä clusterluck:ia, mitenköhän sais kertalaakista tapettua 3 vihollista helposti (niitä harakoita ei varmaan lasketa kun sillä valokeilalla ammuskellaan). Tää on ihan oikea thread, keskustelua pelistä, en mä apuja tarvii.

Joo-o, nyt tuli se raja vastaan. Tuli ensiksi pelattua casualilla, ehkä liian helppo kyllä. No, seuraavaksi hardcore, Act 2, ja olo "siis..eihän tätä enään jaksa uudestaan".
Itse en kyllä toista kertaa jaksa tätä peliä pelata läpi, jääkööt saavutukset saavuttamatta. Yksi kerta riitti, hiton hyvä peli, mutta toinen kerta, samaa putkijuoksua ja lyijykestävämmät viholliset.

Kaverin kanssa pelattuna silkkaa rautaa toiseenkin kertaan pelattuna, sitä voi itse ottaa rauhallisemmin ja etsiä tyylikkäämpiä ratkaisuja tilanteisiin, kun kaveri koheltaa edellä ja vetää vihollisten huomion.

kloever sanoi:
Joo-o, nyt tuli se raja vastaan. Tuli ensiksi pelattua casualilla, ehkä liian helppo kyllä. No, seuraavaksi hardcore, Act 2, ja olo "siis..eihän tätä enään jaksa uudestaan".
Itse en kyllä toista kertaa jaksa tätä peliä pelata läpi, jääkööt saavutukset saavuttamatta. Yksi kerta riitti, hiton hyvä peli, mutta toinen kerta, samaa putkijuoksua ja lyijykestävämmät viholliset.

Kaverin kanssa pelattuna silkkaa rautaa toiseenkin kertaan pelattuna, sitä voi itse ottaa rauhallisemmin ja etsiä tyylikkäämpiä ratkaisuja tilanteisiin, kun kaveri koheltaa edellä ja vetää vihollisten huomion.

Noin minäkin ajattelin kun lähdin kaverini luota pelin vähän yli kerran läpäistyäni (co-opina), mutta nyt jo kädet syyhyää päästä pelaamaan lisää lisää LISÄÄ :p

Eli elä hyvä mies vielä ainakaan myy, kadut vielä!

Fool_ sanoi:
Noin minäkin ajattelin kun lähdin kaverini luota pelin vähän yli kerran läpäistyäni (co-opina), mutta nyt jo kädet syyhyää päästä pelaamaan lisää lisää LISÄÄ :p

Eli elä hyvä mies vielä ainakaan myy, kadut vielä!

Juu no, yksinpelinä tuon kun kerran läpi pelaa, niin ei se yksin jaksa koukuttaa. Sellasia ne räiskinnät yleensä on.

Eihän pelejä kannata myydä, niitä voi aina pelata uusiksi jos on tylsää.

Voivoivoivoi. Äsken lähti tilaukseen saa nähdä kerkeekö VPD:stä perjantaiksi. Voi murkinat jos ei kerkhiä.

Pari päivää sitten tuli ostettua boxin kera. On kyllä viihdyttävä peli. Hardcorella pelailen ja mielestäni on juuri sopiva vaikeustaso. Välistä joutuu kuolemaan, mutta ei kuitenkaan tarvitse tavaroita paiskoa, että eteenpäin pääsee kyllä kun jaksaa vaan keskittyä. Cooppina myös kaverin kera livessä pelattu ja se on myös erittäin mukavaa. Ei ole nyppimistä tai muutakaan häiritsevää esiintynyt lainkaan.
Näyttää nätiltä näin 28" laajakuvalla. HD-töllö vasta hankinnan alla niin ei pääse täydessä loistossaan nauttimaan. Noh uusiksi sitten kun mokoman saa. :)

Decap sanoi:
Pari päivää sitten tuli ostettua boxin kera. On kyllä viihdyttävä peli. Hardcorella pelailen ja mielestäni on juuri sopiva vaikeustaso. Välistä joutuu kuolemaan, mutta ei kuitenkaan tarvitse tavaroita paiskoa, että eteenpäin pääsee kyllä kun jaksaa vaan keskittyä. Cooppina myös kaverin kera livessä pelattu ja se on myös erittäin mukavaa. Ei ole nyppimistä tai muutakaan häiritsevää esiintynyt lainkaan.
Näyttää nätiltä näin 28" laajakuvalla. HD-töllö vasta hankinnan alla niin ei pääse täydessä loistossaan nauttimaan. Noh uusiksi sitten kun mokoman saa. :)

Samat sanat, paitsi Liveä en ole vielä koittanut ja muutenkin vasta yhden illan peli-istunto takana. Ihan alkumetreillä oli hienoinen pettymys, että tässäkö tämä nyt on. Kummasti siihen vaan jäi koukkuun ja kun kontrollitkin oppi paremmin niin äkkiähän siinä meni 4-5 tuntia ekalla istumalla. Hardcorella kaks ekaa actia sain läpäistyä, ja muutama kohta oli sellanen mitä joutu jauhamaan muutamaan (eli 2:sta 99:ään) kertaan:

ensin Berserkerin huijaaminen pihalle, oli kyllä lopulta aika helppo kun ensin tajusi idean. Ja sitten bensa-asemakohtaus, ekat Locustit ja Boomerin kyllä selvitti mutta sen jälkeinen Locust-rynnistys meinas olla liikaa kun panokset vähissä ja Dom makailee milloin missäkin eikä auta yhtään :) Onneks se papparainen riehu sentään kiitettävästi.

Samat asiat ärsyttää mitkä on täällä jo mainittu eli esteisiin takertuminen kun yrittää juosta kyyryssä. Ja rynkyn tehottomuus locusteihin.

Mutta kaikkiaan paras räiskintä miesmuistiin, vaikka enemmän yleensä tulee pelattua urheilu/autopelejä ja GTA-aiheisia.

Hieno peli, kontrollit on hyvät ja aika kuluu melko vikkelää peliä pelatessaan.
Vaikka eilen sain kyseisen pelin lainaan, ja ehdin pelata n. 2-3h ja ensimmäisen actin loputtua lopetin kanssa, tänään lisää ja saa nähä miten maistuu.

Ei tämä tietenkään aivan sen kaiken hypen arvonen ole, mutta silti yksi hienoimmista ja pelattavuudeltaan parhaista räiskinnöistä.

Tulipahan kokeiltua verkon kautta myskää tätä peliä - vau, olin varmaan ensimmäinen - heh. Kentät näyttävät verkkopeleissä hienommilta ja tuntuvat paremmilta kuin yksinpelinkentät, koska niitä ei ole rajoitettu putkimaisiksi. Kuitenkin 4 vs 4 alkaa pienen pelaamisen jälkeen kaipaamaan enemmän pelaajia. Useammalla pelaajalla GoW olisi lähes täydellinen nettipeli.

kämppikseltä tuli lainattua boxi ja gow viikonlopuks, ekaan berserkkeriin asti nyt tuli paukuteltua ja pikkuhiljaa sujua vaikka hutiloikkia ja hengenlähtöjä tuleekin. Ja perään vielä kysymys, että kummalla kaapelilla saa paremman kuva monitoriin, eli premiumin mukana tulleella hd-letkulla vai sillä erikseen myytävällä vga-piuhalla. Itsellä tällä hetkellä on tuolla komponenttipiuhalla eikä boksi suostu laittamaaan 1080p:tä päälle, 1080i 50hz:ksi suostuu...

Wixxer sanoi:
Onko muut saanu "I Can't Quit You Dom" -achievementin. Vedin itte coop:na kaiffarin kaa insanella läpi ja jäi saamatta, ne kaksi muuta Domilla pelatessa saatavaa achievementia tuli kyllä.
Samoin kävi minulle :(
Pelasin ensin pääjäbällä HC:lla läpi ja veljeni sai Dom-achievementit, sitten pelattiin toisinpäitte insanella, niin että minä olin Dom. No arvaappa kaksi kertaa bugasiko se achievement mulla vai ei... :o

Olen nyt pelannut enemmän tuota nettipeliä ja voin sanoa, ettei nautintoa tule pätkääkään vaikka kuinka sattuisi saamaan tappoja yhden mapin aikana. Kahden muun suomalaisenkin kanssa piestiin 3v4 jotain jenkkejä 10 rundin matseissa rankedissa, eikä kertaakaan saanut nautintoa, vaikka vietiin niitä melkein 10-0. 5 rundin matseja voitettiin puhtaasti 5-0 neljä kappaletta.

Yritän kyllä saada noita nettiachievementteja, se on ihan kivaa hommaa. Luultavasti niiden saamisen jälkeen paketti jää kuitenkin hyllyn komistukseksi ja koneessa pyörii vain CoD3 ja RS:Vegas :)

EDIT: Niin ja foeprkl; Ei tuossa pelissä ole 1080p-tilaa. Ja kannattaa ostaa VGA, se on parempi ainakin töllöillä mistä minä olen vertailukohtaa nähnyt.

Kyllä on sodan vaihteiden live peli ihan shitti! Raisittaa ihan sairaasti kun kaikki vaan rynnii joka rundi siihen samaan paikaan väijymään vaikka mappia riittäis kulkea muuallekkin ja jos yksin lähtee sooloilemaan niin varmasti tulee nappi ottaan heti...ei mitään järkee..

Kyllä velvollisuuden puhelun live on paljon parempi. Paitsi että niihin ranked matseihin ei pääse vaikka odottais tunnin.

Ylös Bottom