Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Tsushima

Jep, ite tilasin kanssa tuolta koska VPD kusi toimituksen ja eilen klo 17.30 tuli viesti Telialta, että peli toimitettu ja tänään se jo tuli :)

Pari tuntia pelannut ja olen tykännyt ihan hitosti. On tämä huikea parannus tuosta Infamous Second Sonista joka tuntui enemmänkin olevan pelkkä teknologiademo, jolla esiteltiin mihin PS4 pystyy, mutta tämä on jo ihan toista luokkaa :)
Samoja fiiliksiä itsellänikin ollut tästä heti alkuunsa. Toki se on todettava, että tykkäsin aivan hemmetisti Infamous Second Sonistakin. Jotenkin siinä iski pelimaailma ja se päähenkilökin itselleni aika lujaa. Toki monia on tainnut kyseisessä pelissä tuo päähenkilö nimenomaan ärsyttää. Itse kuitenkin tykkäsin, kun oli kuitenkin jonkin sortin kasvutarina, josta usein peleissä tykkään. Lisäksi Delsin saattoi saada minulta joitakin sympatiapisteitä siitä johtuen, että hän oli ainakin osaksi natiivi-intiaanitaustainen, ja kun itsellänikin sattuu olemaan ainakin vähäsen tuota Pohjois-Amerikan intiaanitaustaa isäni suvun puolelta. Toki eniten Portugali-/latinotaustaa on suvussani tuota kautta.

Näyttäisi tuo SuckerPunch tekevän aika lailla minun makuuni olevia pelejä. Eivätkös olleet tehneet aikoinaan Sly Raccoon-pelitkin? Niistäkin tykkäsin todella paljon. No Infamous 1 ja 2 eivät innostaneet itse asiassa mitenkään erityisesti, kun jotenkin niiden pelimaailma on liian harmaa ja eloton omaan makuuni. Toki nekin ihan hyviä pelejä itsellenikin olivat. Eivät silti jääneet kovin merkittävinä mieleen. Nämä viimeisimmät kaksi ovatkin sitten aivan hiton kovia pelejä itselleni. Toki Ghost of Tsushima on vielä loppuun pelaamatta. En silti usko, etteikö olisi aivan erinomainen peli mielestäni siinäkin vaiheessa, kun saan sen loppuun pelattua.
 
Viimeksi muokattu:
Olen vielä niin alussa etten lähe sen enempää sössöttää, japaniks pelaan ja ei toi huulisynkka nyt nii paha oo etteikö sen asian kanssa vois elää, lontoon kieli ei vaan sovi mun korvaan tässä. Pelaan hardilla ja ihan hyvin ollut haastetta, toki napit viel hukassa ja samurai alkutekijöis, mut kyl täs saa hereil olla ettei turpii tuu. Mitään sen suurempia fiiliksiä viel oo tullut, mut katotaan miten se tästä vielä aukeaa.
 
Ghost of Tsushima - 7 Essential Combat Tips For Beginners


-------------------------------------------------------------------------------------

 
Tätä kanavaa itsekkin tilaan ja sielä on myös tehty dokkari peliin liittyen:




Tätä kanavaa voi myös suositella kaikille jota kiinnostavat historiat ja taistelut sekä sodat.
 
Keräilijäversion bonus-sisällön koko on Storesta imuroituna 22,1 GB. Arvostan. :D

Vielä on toinen koodi syöttämättä, joka antaa skinejä ym.

Edit: Toinen koodi antoi Samurai-teeman PS4:lle, joka on eri kuin se aiemmin kaikille jaettu Ghost of Tsushima -teema, erikois satulan ja haarniskan ym. Kokoa 25 MB.
Miten nuo pre-order jutut saa käyttöön? (Avatar, teema, soundtrack). Mulla on verkkokauppa.comista tilattu special edition ja kotelossa ei ollut kuin tuo yksi koodi, jolla sai 22 gigan bonus-sisällön. Mitään erillistä koodia tms. ei ole tullut s-postiin.
 
Miten nuo pre-order jutut saa käyttöön? (Avatar, teema, soundtrack). Mulla on verkkokauppa.comista tilattu special edition ja kotelossa ei ollut kuin tuo yksi koodi, jolla sai 22 gigan bonus-sisällön. Mitään erillistä koodia tms. ei ole tullut s-postiin.
Kaikki latautuu samalla koodilla. Näin mulla ainakin on toiminut.
 
Eikö löydy valikostakaan, jos menet teemoihin ja avatariin? Kannattaa kysellä perään, mikäli ei ala löytyä.
Ei löydy ei. Pleikkarin ilmoitukset näyttää, että "odotetaan 1", mutta mitään keskeneräistä latausta ei kuitenkaan ole. Jotain tämä nyt bugaa...
 
Miten nuo pre-order jutut saa käyttöön? (Avatar, teema, soundtrack). Mulla on verkkokauppa.comista tilattu special edition ja kotelossa ei ollut kuin tuo yksi koodi, jolla sai 22 gigan bonus-sisällön. Mitään erillistä koodia tms. ei ole tullut s-postiin.

Kysäise myyjältä koodista. Itse tilasin VPD:ltä ja noi edut tuli eri osissa. Pelin mukana tuli noi kosmeettiset sisällöt, ja VPD lähetti sähköpostilla nuo avatar+teema+soundtrack jutut sisältävän koodin jälkijunassa. Special-edition minullakin.
 
Nyt on kuntoa, tahtoa ja haarniskaa on saanut paranneltua ja samalla olen oppinut kesken taistelun vihun mukaan vaihtamaan taisteluasentoa, niin nyt alkaa taistelut olemaan pelkkää fiilistelyä ja nautintoa. Naama hymyssä miekkaillaan kokoajan. Peli vain paranee edetessään.
 
Nyt on kuntoa, tahtoa ja haarniskaa on saanut paranneltua ja samalla olen oppinut kesken taistelun vihun mukaan vaihtamaan taisteluasentoa, niin nyt alkaa taistelut olemaan pelkkää fiilistelyä ja nautintoa. Naama hymyssä miekkaillaan kokoajan. Peli vain paranee edetessään.

Joo sama täällä :), juuri sain Wind Stancen avattua ja ai että se on makee, palkitsee peli kyllä mukavasti ku sitä koluaa. Enää onkin ekan zonen kartasta joku 25-30% tutkimatta :) mut questejä sen sijaan ainaki 6 tuolla :) ja varmaan tulee lisää kun tutkii
 
Nyt on vähän enemmän pelattu niin onhan tää nyt ainakin alkuun ihan törkeen hyvä peli, harvassa open world pelissä tulee halu lähteä tutkimaan kaikkea mitä vastaan tulee mutta tässä kestää välillä matka tehtävälle kauan kun pitää pysähdellä jatkuvasti. :D Paljon erilaisia upgrade systeemejä ja kerättävää, upeita ase skinejä ja varusteita. Päätehtävät on olleet kaikki tarinaltaan todella mielenkiintoisia vaikka pelattavuudeltaan noudattavatkin tuttua AC kaavaa suurimmaksi osaksi, sivutehtäviä en ole vielä ehtinyt tekemään joten en tiedä niiden laadusta mutta se on todella hyvin tehty että jos löydät uuden hahmon ja teet sille päätehtävän saattaa siitä aueta kokonainen sivutehtävä ketju tälle hahmolle ja saa syventyä tarinaan enemmän. Noihin kontrolleihinkin tottuu pikkuhiljaa niin ainoat nipottamisen aiheet on kamera on liian lähelllä hahmoa ja kun et voi itse targettaa vihuja hahmosi välillä selkä kohti lähintäkin vihollista. Myöskin 30 FPS on aina miinus mutta siitä päästään eroon kun saadaan tehokkaampaa rautaa alle, toivottavasti.

Tällä hetkellä todella vahvat Top 3 parhaat pelit 2020 fiilikset on tästä.
 
joo on se vaan käsittämättömän komea, tossa yksi otoksista, paha vaan toi photomode kun on audiovisuaalisen alan ihminen. et sen ku lyö päälle niin saattaa mennä 10-15 minuuttiakin ennenkö se kuva on otettu. kiitos ammattitaudin :D

hrthrtjrtjtrjkghhkhj.jpg
 
Hyvään alkuun on päästy samurain roolissa. Tarinaan liittyvien tehtävien lomassa on tehty sivutehtäviä, tulevat luontevasti eivätkä vaikuta lainkaan irrallisilta. Kotisaaren puolustaminen vihamieliseltä hyökkääjältä käy hyvänä motivaattorina.

Tarinassa auttaa valtavasti suomenkielinen tekstitys, mahdollistaa näin samuraipelin kokemisen japaniksi. Kaikki valikoita myöten ovat suomeksi.

Kannattaa ottaa suoraan se vaikein taso jos vähänkään haluaa haastetta. Itse pelaan sekalaisella tyylillä, hiippailen sekä tarvittaessa voimalla. Erityyppisiin vihollisia reagoidaan omilla taktiikoilla. Kilpimieheltä kilpi pois, keihäsmiehestä väistö ja pistoa kylkeen ja selkään. Jousimiehet ammutaan jo kaukaa tai muu porukka houkutellaan suojan taakse pieksettäväksi. Ei voida puhua samassa lauseessa sille tylylle vastaanotolle minkä Soulsbornet tarjoavat. Näin alkutaipaleella kevyttä kenttäviihdettä joka on pitänyt hyvin otteessa.
 
Tarinassa auttaa valtavasti suomenkielinen tekstitys, mahdollistaa näin samuraipelin kokemisen japaniksi. Kaikki valikoita myöten ovat suomeksi.

Minä kaipaisin näihin lokalisoituihin peleihin valintamahdollisuutta että puheisiin tulisi tekstitykset mutta pelin valikot sun muut saisi silti englanniksi; jos joskus tarvitsee johonkin jotain apua, niin tilttauttavaa koittaa googlettaa ja arvailla mitä joku asia tai esine mahtaa olla englanniksi.

Saako itse pelissä valita käyttääkö käännöstä vai onko tehty perinteisen typerästi että tulee sen mukaan millä kielellä Pleikkari on?
 
Jos nyt katsotaan ohi tuon äärettömän kauniin ulkokuoren niin kaipaisin rehellisiä fiiliksiä ja mielipiteitä pelistä muuten. Alkaako sivutekemiset toistamaan itseään? Onko aina tietyissä tienpätkissä ne samat mongoli checkpointit odottamassa? Onko turhaa keräiltävää kuinka paljon (vrt. AC-pelit)? Jne.

Yritän vieläkin löytää syytä ostaa tämä peli. Trailerit ja videot ei sytytä, ehkä tää on parempi itse pelattuna? Kaunis tuo on mut joku mättää, jotain leirejä tuossa tuhottiin mut tuoki on niin geneerinen avoimen maailman mekaniikka. Mitä muuta tässä on?
 
Ylös Bottom