Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon: Wildlands

Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tuli tuo 35€ paketti ostettua ja oon kyllä tyytyväinen. 15h tullut vkl aikana pelattua ja tehty ehkä 15%. Eli kyllä tässä on ihan älyttömästi tekemistä kun koluaa kaikki paikat ja tehtävät.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Arvostan kyllä paljon tämän pelin PvP-moodia. Viikonloppu meni lähes täysin sen merkeissä. Niin paljon Socom-tyylistä mättämistä ja sopivasti myös Ghost Recon Future Soldier -peliä. Toki vikoja löytyy ja osa mapeista on aikamoista snipujuhlaa, mutta toimii silti. Pahimpana vikana on thermal scope, jolla pystyy havaitsemaan viholliset kuin Predator-saalistaja konsanaan, pitkänkin matkan päästä - ellei edessä ole todella tiheä lehvästö. Hahmojen vaihto luo mielenkiintoista vastakkainasettelua eri karttoihin ja kommunikointi on vahvassa roolissa jopa kuoleman jälkeen, sillä spottien merkitseminen kanssapelaajan ruudusta on mahdollista.

Aluksi uudet pelaajat ovat hieman alakynnessä eri kittien välillä avattavien perkkien vuoksi, mutta parin päivän aikana tasoja kertyi jo 21, joten ne saa kerättyä suht nopeassa tahdissa. Toki voitot nopeuttavat prosessia huomattavasti. Maksimi on 50. Täytyy harkita vakavasti Wildlandsin ostamista uudestaan.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tähän se Battleroyale. Nyt!

Olisi kieltämättä mielenkiintoista nähdä, miten Fortniten ja PUBGin ison kartan meininki toimisi tässä pelissä, GR Wildlandsin hahmoilla.

Mainittu thermal scope korjataan kuulemma niin pian kuin mahdollista ja uusia pelimuotoja, pelattavia hahmoja sekä karttoja on luvattu vielä tämän vuoden puolella. Rainbow Six Siege jäi mainitsematta, pelissä on viittauksia myös siihen.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tähän se Battleroyale. Nyt!

Tuli kavereiden kanssa mietittyä samaa. Wildlands + MGSV + Fortnite/PUBG olisi aika ihanteellinen peli. Millainenkohan koodauspainajainen tuommoisen tripla-A pelin muovaaminen 100:n pelajaan kahina olisi? Varmaa voisi pleikkakin räjähtää kun jotkut päättäisivät mennä kaikki 100 kaveria vierekkäin ja ampua vaikkapa singolla maahan.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tuli kavereiden kanssa mietittyä samaa. Wildlands + MGSV + Fortnite/PUBG olisi aika ihanteellinen peli. Millainenkohan koodauspainajainen tuommoisen tripla-A pelin muovaaminen 100:n pelajaan kahina olisi? Varmaa voisi pleikkakin räjähtää kun jotkut päättäisivät mennä kaikki 100 kaveria vierekkäin ja ampua vaikkapa singolla maahan.

Samanlaista kuin oli Socomissa kaikille M60 ja viidakkoon. :D Diashow. Muuten maastojensa puolesta tämä tarjoaisi ihanteellisen ympäristön Battle Royalelle. Peitettä löytyy, korkeuseroja, ajoneuvoja, eri luontotyyppejä, rakennuksia, ajoneuvoja ym. Ennenkaikkea lääniä, josta lähteä pienempään kohti. Ubisoft on asiasta jo tiedustellut ja varmasti haluavat napata osan siitä kassavirrasta, joka tähän nyt suuntautuu.
 
Ihan hyvä Tämä on yksinpelinäkin. Yllättäen tähän menee kymmeniä tunteja enemmän kuin M.E. Andromedan pelaamiseen. Bugeja on kyllä tässäkin, mutta kaiken kaikkiaan yksi vuoden parhaista peleistä.
 
Jaaha tämähän voisi olla nyt ihan kiinnostava alelaari-poiminta jos Xbox One X TV-tasosta löytyy ja on onnistunut skippailemaan tähän asti. Siihen tuli se moninpelikin, pelaakos sitä moninpeliä ylipäätään kukaan ja jos pelaa onko mistään kotoisin?

 
Siihen tuli se moninpelikin, pelaakos sitä moninpeliä ylipäätään kukaan ja jos pelaa onko mistään kotoisin?

Varsin paljon tullut pelattua, hahmo tällä hetkellä lähellä ensimmäistä Prestigeä = level 50. Peli on 4vs4 ja jokainen mappi pelataan paras kolmesta. Toistaiseksi on vain yksi pelimuoto, TDM. Erät ovat suht pitkiä, olisikohan kahdeksan minuuttia? Kello alkaa näkymään vasta kahden viimeisen minuutin kohdalla. Jos yksikin vastapuolen vihollinen jää henkiin, niin ajan loppuessa se on aina tasapeli. Pelissä ei lasketa kierrosmääriä, vaan ensimmäisenä kahteen kierrosvoittoon päässyt voittaa kartan.

Alussa meno ei ole kovin helppoa, sillä kokemuspisteillä avataan hahmoluokkia ja yhden pisteen saa jokaisesta levelistä. Lisäksi tarjolla on ns. yleisiä perkkejä, jotka boostaavat useampaa hahmoluokkaa (mm. lisäenergia, ilmassa lentävän skannerin patterin kesto). Jokaiseen hahmoluokkaan voi käyttää kaksi kykypistettä, mutta toisella saa vain kakkosaseen auki - ensin kannattaa panostaa monen eri luokan avaamiseen.

Tavallisimmat käytössä olevat hahmot ovat

Lääkintämies (drone-revive, erittäin kätevä nostaa kaveri pitkänkin matkan päästä, miinat)
Tankki (energiaa +115% normaaliukkoon nähden, mahdollisuus poistaa "markkeri" tiimikaverilta)
Mortar-ukko (drone, jossa ilmaisku, miinat)
Assassin (ainoa hahmo, jolla on äänenvaimennin aseessa + tuplastaminat juoksemiseen)

Mielestäni erittäin hyvä ja taktinen pelimuoto, vaikka ihan kaikki kartat eivät miellytäkään. Parhaiten pärjää yleensä miinoittamalla taktiset reitit ja tapon jälkeen miina ruumiin päälle teilaa tehokkaasti elvytysyritykset. Kuolleena voi olla avuksi tarkkailemalla tiimikavereiden ohjaamista droneista tai toisen pelaajan näkökulmasta "toisena silmäparina", voi spottailla vihollisen tulosuuntaa ja antaa vinkkejä. Ja lisätään vielä, että tämä on puhtaasti mies miestä vastaan. Kentällä ei ole mountattuja kookoopesäkkeitä tai ajoneuvoja.

Muutama ranskalainen:

- Snipu on todellakin snipu ja tappaa yhdellä luodilla eivätkä luodit putoa matkalla alaspäin
- Miinat ovat hemmetin tehokkaita ja tappavat varsin suurella alueella
- Melee-tappo mahdollinen vain selästä hiipimällä
- Hyvistä kuulokkeista on etua, askeleet ja tulosuunnan kuulee erittäin hyvin etenkin vihun juostessa
- Monta eri säätilaa/vuorokauden ajankohtaa ja olisikohan noin kymmenkunta erilaista karttaa
- Lisää pelimuotoja ja karttoja luvattu ilmaantuvan tulevaisuudessa
- Paljon erilaisia perkkejä, vastatoimia ja etuja joka makuun, R6 Siegen tapaan
- Vihollisten merkkaaminen mahdollista, näkyvät tällöin selvästi
- Suppressive fire on tärkeää, tähtääminen todella vaikeaa sen "alaisena"
- Yksi pääosuma tappaa

Tässä vielä tyypillinen erä. Alussa scout-dronet lähtevät usein lentoon, paikallistetaan vihollisen etenemissuunta. Osa juoksee esim. talojen ja muiden taktisten reittien luokse ja miinoitetaan ympäristö. Jos jollakulla on ilmaisku, niin sillä kannattaa jahdata dronella lentelijöitä, silloin eivät ehdi alta pois. Huom. maahan tulee punainen alue noin viisi sekuntia ennen kuin pommitus tulee niskaan. Tankki tai Assassin on hyvä valinta jos meinaa koukata vihollisen selkään tai kylkeen. Taktinen estolaite on erittäin hyvä talon sisällä jos vihollisella on porukkaa maassa ja medic drone koettaa tulla nostamaan. Sama laite estää myös drone-vakoilut ja merkkaamiset noin 150 metrin säteellä.

Jos tulee ylivoimatilanne, esim. 4-2, niin isompi porukka voi koettaa aktivoida recon towerin, joka paljastaa aktivoitaessa kaikkien jäljellä olevien vihollisten sijainnin 30 sekunniksi ja silloin alkaa ajojahti! Tornia voi käyttää aina uudestaan ja uudestaan, jos jahti ei heti onnistu. Yleensä tässä kohtaa vähemmistö koettaa pelata tasapeliä tai elvyttää kaatuneita. Useimmiten vaarana on kuitenkin snipun murhaava tulitus, sillä vastustaja saa aina tiedon, jos tornia koetetaan aktivoida. Siinä menee hitailla käsillä noin 10 sekuntia, mutta eräällä perkillä ajan voi puolittaa. Samalla perkillä (quick hands) myös elvyttäminen on tuplasti nopeampaa. Full bags -perkki on yleensä erittäin hyödyllinen, sillä se tuplaa käytössä olevat varusteet ja miinoittelijalle se on loistava. Sivustakoukkaajalle miinat paljastava perkki toimii myös. Kentällä on myös varustelaatikoita, jotka sekä täyttävät kranaatit, miinat ja ammukset, mutta myös parantavat sotilaan. Elvytetty sotilas saa vain 50% täytön energiamittariinsa, laatikosta voi täyttää kokonaan.

Suosittelen lämpimästi jos tykkää todella taktisesta ja vähän rauhallisemmasta räiskinnästä. Tässä eivät myöskään "ruumiit katsele", eli kuolleet eivät pysty antamaan vinkkejä vihollisen sijainnista kuin katsomalla elossa olevien näkökulmasta.
 
Tätä tuli pelattua aika paljon ennen codin julkaisua. Tarina tuli paukuteltua läpi 3pelaajan co-oppina ja oli yksi parhaita co-op pelejä mitä on tullut pelattua. Tehtävät saattavat hieman toistaa itseään, mutta sopivan vaikealla vaikeusasteella ja taktisesti tehtävien suorittaminen oli todella hauskaa puuhaa.

Moninpeli tässä pelissä on myös todellakin kokeilemisen arvoinen varsinkin kaveriporukalla. Eliminaattori kuvasikin moninpeliä suhteellisen hyvin. Varsin taktista menoa ja ryntäilemällä tulee syötyä nopeasti multaa. Itse pelasin suunnilleen sinne 50lvl moninpeliä ja lempihahmoksi muodostui Tech jolla sai dronet ja recon towerin pimennettyä vihollisen käytöstä. Jonkun verran tuli tahkottua myös artilleryä ja sniperia. Medic ja Tech mielestäni ne tärkeimmät classit.
 
Sieltähän se päivitys tuli, eilisiltana. Neljä uutta karttaa ja nämä on lisätty nimenomaan uuteen Uplay-pelimuotoon. Kuulostaa mielenkiintoiselta, sillä räätälöidyt mapit tiettyä pelimuotoa varten ovat monesti parempi vaihtoehto kuin yrittää istuttaa uutta pelimuotoa vanhoihin. Uudessa pelimuodossa kartan keskellä on vallattava alue, joka keskittää toiminnan ympärille. Vastaavanlainen oli aikoinaan viimeisimpänä ilmestyneessä Socomissa PS3:n aikoina. Tykkäsin tuosta jo silloin. Tosin silloin pelattiin paljon isommilla joukoilla toisiaan vastaan. Ennestään valittavissa ollut Elimination (TDM) saa kaksi uutta karttaa ja samalla Coca Farm -mappi lähti toistaiseksi kierrosta pois. Custom-peleissä sitä voi edelleen pelata.

Yksi uusi hahmo näki myös päivänvalon, nimi on Distruptor. Erikoiskykynä viholliset eivät voi merkitä vastapuolen sotilaita ja ilmeisesti kyseinen hahmo luo eräänlaista kaaosta minimappiin ja vastapuolen pelaajat eivät saa tällöin tiedonantoja ruudulleen. Tämä korostaa tiimityötä ja kommunikointia entisestään.

Lisäksi iso liuta pientä hienosäätöä, tässä tärkeimmät:

- Pelistä on tehty aloittelijaystävällisempi, expaa tulee nopeammin ja pelinhaku keskittyy löytämään samantasoisia vastustajia

- Snaipperia heikennettiin. Miinat pois ja nyt yksi rintaosuma ei kellistä vihua, tarvitaan kaksi

- Äänenvaimennin aseessa ei heikennä aseen tehoa

- Timeout-jäähyt voimaan jos lähtee kesken pelin

- Recruit-classista otettiin drone pois

- Muut päivitykset parantavat staminaa, Sentinel-luokan jäljittämistä, spawnipaikkoja, yms. muuta pientä hienosäätöä esim. aseisiin, terveyteen ja muutaman classin varustevalikoimaan
 
Tuli eilen pelattua Predator-tehtävä läpi ja oli aika haastava Tier one modessa. Kolmen pelaajan squadilla otettiin turpaan aika paljon kunnes lopulta päästiin tuo monen tunnin vääntämisen jälkeen. Ihan mukava Predator-tehtävä, suosittelen pelaamaan. Ja musiikit suoraan klassikkoleffasta!
Ghost war moninpelipuolella joulukuun päivitys toi tärkeimpänä ranked-moden, pelit pelataan paras viidestä ja taisi olla Siegen tyylinen rankkisysteemi. Myös pari uutta pelattavaa hahmoa ja uusia karttoja mukana. Plus kaikenlaista pientä korjausta jne.
 
Jep, mainio kokemus tuo Predatorin metsästys. Vinkkinä kaikille - jos liitytte kaverin peliin mukaan, kun Predator-vaihe on jo käsillä, niin taistelun aikana koetut musiikit jäävät kokonaan pois. Ennen kohtaamista on kaksi vaihetta, joissa pitää olla jo mukana musiikkien kuulemiseksi. Kaiken lisäksi kesken kaiken mukaan liittynyt pelaaja ei saa suoritusta Predatorin listimisestä. Ja Puut ovat muuten kultaakin kalliimpia Predatorin murhaavan tarkkuuden edessä. Yksi tavoitteista on lahdata "Preda" nostamatta yhtäkään tiimikaveria ylös taistelun aikana, siinä piisaa haastetta.
 
Laitoinpa tämän tarjouksesta tilaukseen One s:lle, mielenkiintoinen peli mutta jäänyt hankkimatta tähän asti.
Ainakin upeaa grafiikkaa tarjolla, ainakin arvosteluissa niin kehuvat.
Ainoa mikä mietityttää että käykö vähän pitkäveteiseksi pidemmän päälle tuo huumekartelli jahti, mutta eipä tuo haittaa kun hyvään hintaan sai poimittua. Varmasti porukalla hieno peli, mutta itse tulen lähinnä yksikseen pelaileen.
 
Kannattaa
Laitoinpa tämän tarjouksesta tilaukseen One s:lle, mielenkiintoinen peli mutta jäänyt hankkimatta tähän asti.
Ainakin upeaa grafiikkaa tarjolla, ainakin arvosteluissa niin kehuvat.
Ainoa mikä mietityttää että käykö vähän pitkäveteiseksi pidemmän päälle tuo huumekartelli jahti, mutta eipä tuo haittaa kun hyvään hintaan sai poimittua. Varmasti porukalla hieno peli, mutta itse tulen lähinnä yksikseen pelaileen.
Kannattaa ladata se kokeiluversio jos et ole kokeillut, sitä saa pelata 5 tuntia ja saavutukset tallentuu koska se on kokoversio.
 
Ensimmäiset 2h takana ja kyllä hyvät fiilikset. Tekemistä piisaa, muokattavaa kivasti, hieno ympäristö ja monipuolisesti ajoneuvoja. Pystyykös tässä jotenkin yön skippaan tai vaikuttaan vuorokauden aikoihin?
 
Ensimmäiset 2h takana ja kyllä hyvät fiilikset. Tekemistä piisaa, muokattavaa kivasti, hieno ympäristö ja monipuolisesti ajoneuvoja.
Omat kommentit perustuvat julkaisu + 2 vko ajanjaksoon: Ensivaikutelma oli kieltämättä juuri tuo, että tekemistä ja muokattavaa riittää ja ympäristö on hieno. 20h kohdilla tuli tajuttua, että viimeiset 18h onkin toistettu sitä samaa mitä ensimmäiset 2h ilman mitään sen suurempaa päämäärää. Kerättävää ja avattavaa riitti kuten kaikissa Ubisoftin nykypeleissä, mutta kerättävien vaikutus omaan peliin oli minimaalinen poislukien muutamat dronen upgradet jotka helpottavat peliä huomattavasti.

Siinä tämän pelin suurin synti onkin - mitään varsinaista progression tunnetta ei pääse syntymään kun toistetaan sitä tismalleen samaa kaavaa alusta loppuun asti. Ulkoasultaan tämä on nätti kuin sika pienenä, mutta sisältö unohtui.

Mutta: Vaikeustaso tappiin ja 2-3 kaveria mukaan ja tehtäviä cooppaamaan, niin kyllähän tuota hakkasi oikein mielellään. Yksinpelinä antaisin ehkä 6/10, moninpelinä 8/10. Uusia moninpelimuotoja en ole edes testaillut, enkä tiedä tuleeko testattuakaan.

Muistaakseni vuorokaudenaikoihin ei voinut vaikuttamaan suoraan, mutta aika menee muutamalla tunnilla eteenpäin kun käytät fast travelia, kuolet, tai otat quit ja loggaat takaisin sisään.
 
Aika yleistä ubin peleissä tuo alkuhuuma, mutta jossain vaiheessa iskee että aika samanlaista tää on ollutkin koko ajan. Ainakin viellä on pitänyt koukussa tämä ja toiminta on ollut mielekästä, ympäristö on myös upea. Varmasti cooppina upea peli, silloin pystyy niin paljon tekemään erilaisia suunnitelmia tässä.
 
Ylös Bottom