jhsa
Well-Known Member
GT Planeetan Jordan selvitti hyvin artikkelissaan näppituntumastaan PSVR2:n resoluutiosta ja miten se käytännössä toimii - ja miten se pitää itse kokea lasit päässä.
Lasit seuraavat silmien liikettä ja antaa täyden resoluution sille alueelle, mitä katsot.
Fokuksen ulkopuolinen alue piirtyy pienemmällä resolla mutta se ei haittaa sillä sitä 'huonompaa' aluetta ei pysty näkemään, koska tarkennat katseellasi aina uudelleen. Tämä oli huikea uutinen!
Olen pysytellyt VR-maailmasta visusti pois mutta tämä alkaa jo kiinnostaa. Ehkä myöhemmin hommaan..
https://www.gtplanet.net/gran-turismo-7-in-psvr2-new-footage-and-hands-on-first-impressions/
Comfort
With GT Sport on the original PSVR, I could only play the game for a few minutes without feeling motion sick, and I was seriously concerned that might still be the case.Fortunately, I am very happy to report that was not what happened with GT7 and PSVR2. As I mentioned earlier, I played the game for nearly an hour, and I felt completely fine. There was only one instance where I felt a little uncomfortable driving Road Atlanta in a Gr. 3 car, but the sensation went away as soon as I tried something else.
Of course, this is something that could affect everyone differently, but my friends at Sony and PlayStation PR said they’ve had a lot of positive feedback from a wide range of players who did not typically use VR or had bad experiences in the past, so this is a good sign that PSVR2’s technology may finally be at a point where most of us can enjoy what virtual reality has to offer.
Tämä olikin jutun kiinnostavin osio. Eli jokin (reso/fps/placebo/fengshui) PSVR2:ssa mahdollisesti vähentää tuota pahoinvointisuutta. YMMV jne.