Muutama kysymys, kun en vielä ihan ole perillä tästä.
Eniten ja nopeiten uusia autoja saa juurikin Menu Bookista.
Lisenssi-testeistä ja missioneista saa myös autoja, kun ajaa prossia tai kultaa kaikkiin yhden "kokelman" testeihin / missioneihin. Mutta niissä ne alkupään "helpot" on pääasiassa aika shitboxeja. Lähempänä loppua, vaikeamman tason testeistä ja missioneista saa hyviä autoja, mutta osa niistä on aika kidutusta ajaa.
Viritysosista, painonpudotus-modit ovat muistaakseni peruuttamattomia. Osa moottorin muutoksista (poraukset yms.) ovat ikuisia sen moottorin osalta, mutta uuden (perus-) moottorin saa rahalla, etenkin alkumetreillä kohtuuttoman tuntuisen isolla rahalla.
Jos PP on liian iso, niin fully customazible ECU:lla voi vähentää tehoja, ja/tai ballastilla lisätä painoa, ja näin pienentää PP:tä. Mutta, molemmat vaikuttavat monin eri tavoin myös auton ajettavuuteen, eikä täten aina kovin optimaalisia ratkaisuja.
Avustuksista, minulla on ABS, traction control, automaattiset vaihteet ja törpöt mutkissa. En osaa vaihtaa vaihteita, ja automaatiset hidastavat todella paljon menoa,mutta ei läheskään niin paljon kuin epätoivoinen koheltaminen vaihteiden kanssa (tämä siis ihan henk. koht. ongelma). ABS ja TC ovat moderneissa autoissa ihan vakio-osia ja täten ollen realismia, mutta ilman luistonestoa on myös minulle usein nopeampi, kunhan vain saa auton nokan pidettyä osoittamaan menosuuntaan. Törpöt auttavat hahmottamaan mutkien profiilia.
Jarrutusalueet olisivat kieltämättä hyödyllisiä, mutta aivan kauhean näköisiä, rumia ja "epärealistisia". Ai niin, on myös seapu käytössä, että mittaristo näyttää punaista jos vauhtia liikaa seuraavaan mutkaan ja vilkuttaa BRAKE!, kun on jo melkein missattu jarrutus. Ratojen reunoilla on myös paljon visuaalisia jarrumerkkejä, kilpiä, mainoksia, puita, reunaviivoja, kanttareita yms, ihan tarkoituksellaan just oikeissa kohdissa (nämä siis näkyy kaikille, asetuksista riippumatta).