Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Nii että oliko tähää nyt oikeesti tullut jotain virallista muutosta näihin "ässäarpoihin" että on paremmat mahollisuudet saada niitä kutsuja? Täs nyt ajellut tauon jälkeen nii ihan samat 10 markan kolikot sieltä vaan plopsahtaa. :mad: :p
 
Ei ole vieläkään saatu tehtyä parannusta noihin arpoihin, edelleen tulee aina vaan kymppitonni. Kannattaa muuten ostaa tässä 1.31 päivityksessä legend kauppaan tullut Porsche Carrera GTS (904) -64, maksaa 2,5miljoonaa. Tämä auto on niin kevyt ja bensakulutus on niin alhainen, että videon asetuksilla pääsee puolen tunnin kisan ilman varikko käyntejä. Ihan loistava juttu, pari kisaa ajoin, voittaa helposti puolellatoista minuutilla kakkosen ja saa puolessa tunnissa 825 tuhatta. Voi rennosti vaan ajella kisan ja rahaa tulee :D

 
Ei ole vieläkään saatu tehtyä parannusta noihin arpoihin, edelleen tulee aina vaan kymppitonni. Kannattaa muuten ostaa tässä 1.31 päivityksessä legend kauppaan tullut Porsche Carrera GTS (904) -64, maksaa 2,5miljoonaa. Tämä auto on niin kevyt ja bensakulutus on niin alhainen, että videon asetuksilla pääsee puolen tunnin kisan ilman varikko käyntejä. Ihan loistava juttu, pari kisaa ajoin, voittaa helposti puolellatoista minuutilla kakkosen ja saa puolessa tunnissa 825 tuhatta. Voi rennosti vaan ajella kisan ja rahaa tulee :D



Toi on muutenki hieno auto ja yllättävän hyvä ajaa noin vanhaks autoks, tosin kun se toinen porche mikä tuli tässä joka melkoinen vemputtaja. Sit vielä just toi hyöty et voit vaa ajaa ilman varikkoa.
 
Nii että oliko tähää nyt oikeesti tullut jotain virallista muutosta näihin "ässäarpoihin" että on paremmat mahollisuudet saada niitä kutsuja? Täs nyt ajellut tauon jälkeen nii ihan samat 10 markan kolikot sieltä vaan plopsahtaa. :mad: :p
Edellisen päivityksen jälkeen ainakin parani, kun itse sain arvoista kaikki kutsut paitsi Citroen. Bugatti Veyronia en tosin vielä ehtinyt ostaa. Toivottavasti tämän viikon päivitys ei huonontanut tilannetta kutsujen suhteen.

Ollut niin pahasti kipeä, että en ole vielä päässyt kokeilemaan pelin uusia fysiikoita, uusittua forcefeedbackia ja 120fps tilaa. Pitäisi ne Porschetkin ostaa ennen kuin häviävät legenda-kaupasta.

Raportit internetissä ainakin lupaa loistavia asioita pelin muutoksista.
 
Toi "ei varikolla" käynti on sinänsä valhetta tos koska radalla on random sade, joten se onnistuu vaan silloin kun sattuu tulee kerta että tihkuu vaan vähäsen, mut jos hiemanki enemmän alkaa sataa nii racing hard renkailla ei oo mitään jakoo. Yhen kerran kokeilin, eikä sekään onnistunut ilman varikkoo koska siinä pitää laittaa se bensansäästö päälle jossain vaihees et riittää, plus se sade. Joten ei se ole 100% aina vaan ilman varikkoa helppoa rahaa lepposasti ajelua vaan.

Aattelin et no ajetaa vielä toinen kerta, no siinä sit noin puoles välis oli sen verran kova sade et auto oli kun lehmä jäällä ja siihen kaatui se kisa, muut autot vaa päristeli ohi eikä itte saanut autoa enää mitenkään liikkeelle koska "road was very slipery". Sit ekal kerral en laittanut sitä bensasäästöä päälle ku en kattonut sitä videoo sen tarkemmin, joten yks kerta oli pakko käydä varikolla. Mut muuten joo jos sää sallii ja bensasäästöä käyttää nii oha se mahollista ilman varikkoo, mut mistään varmasta lepposasta ei ole kuitenkaan kyse.
Edellisen päivityksen jälkeen ainakin parani, kun itse sain arvoista kaikki kutsut paitsi Citroen. Bugatti Veyronia en tosin vielä ehtinyt ostaa. Toivottavasti tämän viikon päivitys ei huonontanut tilannetta kutsujen suhteen.

Ollut niin pahasti kipeä, että en ole vielä päässyt kokeilemaan pelin uusia fysiikoita, uusittua forcefeedbackia ja 120fps tilaa. Pitäisi ne Porschetkin ostaa ennen kuin häviävät legenda-kaupasta.

Raportit internetissä ainakin lupaa loistavia asioita pelin muutoksista.

Mut oliko se virallista vai kävikö sulla se kuuluisa rng tuuri vaa? :p
 
Viimeksi muokattu:
Kävi mielessä juu että mitenkähän sateella menee tuo auto. Kaksi kisaa ajoin, eikä sadetta tullut. Nouseekohan PP liikaa jos laittaa intermediate renkaat? Noilla pystyy ajamaan helposti kaatosateellakin, Mersulla ajanut noilla.
 
En testannut nouseeko liikaa PP, mut tosiaan sateella ei mitää toivoo, pikku tihku ei haittaa. Tota ei voi mitenkään edes ennustaa että tuleeko millainen sade. Paitsi jos aloitat kisan ja otat siitä suoraan replayn jos haluut ajaa uudestaan, niin silloin kisassa pysyy niin kauan sama sää jos muistat vaan painaa replayn. Jos poistut kokonaan kisasta nii se lyö jonkun random sään sinne, eikä sitä voi mitenkään tietää vasta ku tyylii puoles välis et millaset pilvet siel tulossa.

Sama pätee moniin muihinki kisoihin, sen takia noi youtuben niksit ja kiksit ja ohjeet ei oikee täysin päde ku yhellä voi sataa ja toisella ei joka muuttaa koko kisan joilleki. En muista mitä kisaa ajelin nii katoin youtubest millä autolla se veti ja siinä lateli ohjeita eikä sillä satanut kertaakaa koko kisana aikana ku mulla alkoi kauhee myrsky, poistuin ja menin sit kisaan niin kauan kunnes tuli missä ei ollut ku tihkua.

Sit taas toi tokyo expressway mitä olen yleensä grindannut on aina sama meininki ja siinä voi varmasti ajaa ilman varikkoa. Pikkasen nyt joutuu muutaman kisan grindaa ku nyt meni näihin dlc autoihin joku päälle 5 millii.
 
Testasin tolla -64 porschella puolen tunnin kisaa niin intermediate renkaat käy mutta ne kulu ihan hullua vauhtia ja pitokin oli huono. Toisen kisan kokeilin racing soft ja ne piti hyvin ilman sadetta eikä kulunut juurikaan. Voitin yli kahden minuutin erolla. Kolmannella kerralla tienpinta kastui viidennellä kierroksella niin autoa mahdoton hallita ja kisa pilalla. Tosiaan ihan tuurilla menee.
 
Easy vaikeustaso vaan päälle niin voittaa millä vaan noin 650-700pp autolla tahansa tuon lemanssin. Ostaa vaan race hardit ja vesikelin renkaat. Noin 80% kisoista toisen kierroksen jälkeen saterenkaat alle ja kaksi kiekkaa niillä ja sitten vikalla varikko käynnillä kuivan kelin renkaat ja maaliin. Tietysti jos ei sada ei vesikelin rengasta silloin. Ite jos oon arponut niin laittanut ainakin silloin vesikelin renkaat jos pyyhkimet liikkuu kun auto tulee siihen varikolle. Ja tässähän ei ole mitään järkeä olla käymättä siellä varikolla. Ite käyn yleensä kahden kiekan välein ja aamulla ajelin kävin huvikseni vielä kerran niin ei tarvinnut niin kauan odotella maali viivalla. Autona oli dtm alfa. Se söi kyllä aika hanakasti renkaita.
Ite oon pitänyt tota nissan silvia spec-r aero (s15)touringia sellasena perus tylsänä valintana. Kulkee lujaa ja tarvittaessa menee todella vähällä bensalla.
Tossa vielä kun toyotan vanilla huvikseni kokeilin
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on suhteellisen helppo online time trial tälläkertaa, ei mennyt montaa yritystä kun ajoin reilusti alle sen vaadittavan kulta-ajan aikaan 1:27, jotain. Tietenkin se vaatimus voi muuttua täs vielä alemmas mut katotaa nyt. Eihän tätä rahan takia ajeta, tai noh se on semmonen porkkana kepin päässä nii saa 2 millii mikäli aika ei tosta vielä muutu.
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen et onko täs kfinnis kukaa onnistunut ajaa nürren circuit expereincee kutlaan? Kaverilistalla on tasan yks joka on senkin onnistunut saamaan, viimeisin pätsi vaa nyt kusi jotenki nää leaderbordsit ettei enää näy muuta kun sun oma saavutus. Sectorit olen onnistunut kaikki ajaa kultaan ja itse radan hopeelle aikaa 6:42.994 ja miljoonista yrityksistä huolimatta en edes ole enää onnistunut sitä parantaa vaikka radan jo osaankin olevinaan.

Mut jossain mättää, tää on mun mielest tän pelin "end game" että tässä onnistuu, erityisen vaikeeta tästä tekee vielä se että kyseessä on vaikea rata mut autoki on melkoinen vemputtaja ja lähtee hyvin herkästi lapasesta, eikä tässä ole varaa oikee missää hidastella tai varoo. Olis kivaa tietää ja kuulla mahdollisia niksei ja kiksei. :eek:
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen et onko täs kfinnis kukaa onnistunut ajaa nürren circuit expereincee kutlaan? Kaverilistalla on tasan yks joka on senkin onnistunut saamaan, viimeisin pätsi vaa nyt kusi jotenki nää leaderbordsit ettei enää näy muuta kun sun oma saavutus.
Koska toi päivitys muutti pelin fysiikoita, vedettiin samalla tulostaulut tyhjäksi. Ei siis ole bugi vaan ominaisuus.
 
Koska toi päivitys muutti pelin fysiikoita, vedettiin samalla tulostaulut tyhjäksi. Ei siis ole bugi vaan ominaisuus.

Ahaa, no sitten hyväksyn asian o_O
Testasin tolla -64 porschella puolen tunnin kisaa niin intermediate renkaat käy mutta ne kulu ihan hullua vauhtia ja pitokin oli huono. Toisen kisan kokeilin racing soft ja ne piti hyvin ilman sadetta eikä kulunut juurikaan. Voitin yli kahden minuutin erolla. Kolmannella kerralla tienpinta kastui viidennellä kierroksella niin autoa mahdoton hallita ja kisa pilalla. Tosiaan ihan tuurilla menee.

Eihän niitä intermediate renkaita ole tarkoitus lyödä alle koko kisan ajaks, vaan ottaa ne käyttöön vasta sitten jos sattuu tulee sadettaa niin kaiken varalta sitten semmoset jos tarvetta varikolle. Kuivallaha ne kuluu samantien mut jos on slipery road nii ei ne sit enää kuluu semmosta vauhtii.

Edit: Päivän ässarparaportti, onnenpyörässä pyörii ferrarikutsu, rukoilin rng jumalia polvillani silmät kiinni, tuli joku jousitus mikälie whateva. Ei mitään, jatketaan ässäarpojen rapsutteluu, kattellaa uusiks tulevaisuudes, ehkä joskus, ehkä ei, ehkä huomenna, ehkä ei ikinä! :mad: :p

Mua ei niinkää kismittäis tämä asia jos multa puuttuis joku citröen kutsu, mut nämä ferrarit varsinki Laferrari ja Enzo on märkäpäiväuni mitkä oikeesti haluaisin, tyylii mun unelma autot ja siel ne möllöttää kutsun takana härnäämässä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta kyselen et onko täs kfinnis kukaa onnistunut ajaa nürren circuit expereincee kutlaan?
Olis kivaa tietää ja kuulla mahdollisia niksei ja kiksei. :eek:
Ennen uusinta päivitystä pädillä ”kullitettu”. Tästä on kyllä aikaa kulunut ja muistelisin että jarrutasapainoa muutin kaksi napsua johonkin suuntaan, en vain muista enää kumpaan :) kokeile vaikka molempia jos siitä olisi apuja.

Kaikki ajoavustimet pois, hidastaa liian paljon varsinkin pitkille suorille ja ne on ne kriittisimmät paikat missä sekunteja palaa tai kello tykkää.

Pitääkin kokeilla nyt uudestaan uuden ajomallin ja ratin kanssa tuota tahkota, saattaa mennä tovi jos toinen tämän haasteen kanssa.
 
Mä oon ajanut kymmeniä ja kymmeniä kisoja pelkästään intermediateilla. Kyllä taas on säädetty rahanteko aina vaan vaikeammaksi. Vielä lauantaina voitti -64 porschella leikiten kahdella minuutilla, tänään ei sitten onnistunut millään. Mersulla jolla grindannut 20tkm puolen tunnin kisaa niin sekin tänään osoittautui huomattavasti vaikeammaksi. :mad: Kyllä kisat vaihtelee paljon, välillä helppo voittaa, seuraavana päivänä ai autot menee paljon kovempaa jne.
 
Ennen uusinta päivitystä pädillä ”kullitettu”. Tästä on kyllä aikaa kulunut ja muistelisin että jarrutasapainoa muutin kaksi napsua johonkin suuntaan, en vain muista enää kumpaan :) kokeile vaikka molempia jos siitä olisi apuja.

Kaikki ajoavustimet pois, hidastaa liian paljon varsinkin pitkille suorille ja ne on ne kriittisimmät paikat missä sekunteja palaa tai kello tykkää.

Pitääkin kokeilla nyt uudestaan uuden ajomallin ja ratin kanssa tuota tahkota, saattaa mennä tovi jos toinen tämän haasteen kanssa.
Ajoavustimet on ollut poissa päältä aina kun tiedän että ne hidastaa, mut mitä meinaat napsuttimilla? Eihän siinä voi muuttaa mitään kun kyseessä on valmiiksi annettu auto mitä ei voi muokata, vai ymmärsinö jotain nyt väärin?
Mä oon ajanut kymmeniä ja kymmeniä kisoja pelkästään intermediateilla. Kyllä taas on säädetty rahanteko aina vaan vaikeammaksi. Vielä lauantaina voitti -64 porschella leikiten kahdella minuutilla, tänään ei sitten onnistunut millään. Mersulla jolla grindannut 20tkm puolen tunnin kisaa niin sekin tänään osoittautui huomattavasti vaikeammaksi. :mad: Kyllä kisat vaihtelee paljon, välillä helppo voittaa, seuraavana päivänä ai autot menee paljon kovempaa jne.
Mä en tosiaan oo ajannu pitkään nii en tiie mitä on muutettu ja mitä ei. Äskein sattui kisa jossa sään puolesta ei tarvinnut vaihtaa renkaita, mut kyl siinä aika höyryillä sai mennä maaliin, pakko oli ajaa pari kierrosta "bensansäästöpumppu" kutosella ja ihan lopussa tankissa jotain 0.4. Ei sinänsä mitään hätää mut pakko siinä on seurata bensan kulutusta.

Se Tokyo expressway en tiie onko jotain muutettu mut eilen ku ajoin pari kertaa nii ei siitä enää tullut sitä clean race bonusta nii sai vain 550k, mut täs puolen tunnin kisas tulee edelleen 825k, joten se tokyo saa nyt jäädä. Mikä on sinänsä harmi ku sen ajaa alle puoles tunnis eikä tarvii miettiä mitää varikol käyntejä.
 
Ajoavustimet on ollut poissa päältä aina kun tiedän että ne hidastaa, mut mitä meinaat napsuttimilla? Eihän siinä voi muuttaa mitään kun kyseessä on valmiiksi annettu auto mitä ei voi muokata, vai ymmärsinö jotain nyt väärin?
Tarkoitin MFD valikon ”Brake balance” arvon muuttamista kaksi asutusta joko eteen tai taakse eli + tai - ”napsua”. MFD = ihan siinä ajon aikana olevat säädöt jossa TCS, kartta, sääennuste jne.
 
Tarkoitin MFD valikon ”Brake balance” arvon muuttamista kaksi asutusta joko eteen tai taakse eli + tai - ”napsua”. MFD = ihan siinä ajon aikana olevat säädöt jossa TCS, kartta, sääennuste jne.

Juu ne, no nyt ymmärsin. Ite säädin sitä tcd vai mikä onkaan joka vaikuttaa pitoon niin yhen pykälän eli 0->1 koska muuten se auto on tosi herkkä lähtee pienemmästäki, se ei ainakaa tai pitäs vaikuttaa nopeuteen mut antaa pitoa sen verran ettei ole joka pikku kuhmusta lähössä lapasesta, pitää nyt koittaa viel noit kikkoja jospa auttais.
 
Juu ne, no nyt ymmärsin. Ite säädin sitä tcd vai mikä onkaan joka vaikuttaa pitoon niin yhen pykälän eli 0->1 koska muuten se auto on tosi herkkä lähtee pienemmästäki, se ei ainakaa tai pitäs vaikuttaa nopeuteen mut antaa pitoa sen verran ettei ole joka pikku kuhmusta lähössä lapasesta, pitää nyt koittaa viel noit kikkoja jospa auttais.
Saattaa olla että uusimman päivityksen myötä TC1 ei rokota enää nopeudesta niin paljon, mutta ennen uusimman päivityksen tuomaa ajomallin totaalista muutosta luistoneston käyttö kyllä tehokkaasti tappoi parhaan vauhdin ja kulta ajat voit unohtaa.

Voit toki kokeilla että laitat kiharaiselle rataosuudelle tai siihen kohtaan rataa jossa meinaa lähteä itselläsi lapasesta hiukan luistonestoa päälle. Kokeile kuitenkin ruuvata se nolliin ajon aikana kun saavut radalla kohtiin jossa alkaa pidemmät suorat. Vaikeaahan se toki ajon aikana niitä TC arvoja on sohlata kun muutenkin pitää vikuroivaa autoa kaitsea jatkuvasti, mutta tuosta minä lähtisin sitä aikaa parantamaan jos rata muuten jo hallussa ja ei keksi mistä aikaa saisi karsittua.
 
Ylös Bottom