Olen itse yleensä peleissäkin aika kitsas, mitä tulee rahan käyttämiseen. Jostain syystä aina pitää vaan olla hyvä summa säästössä tulevaisuuden varalle
Olen tästä kuitenkin nyt poikennut viime viikkoina tämän pelin puolella kolmella kohtuullisen kalliilla legendary car-hankinnalla ja ajattelin tähän nyt vähän listailla asiasta. Pääsyynä se, että eilen ostin sellaisen menopelin, jota olin odotellutkin legendakauppaan jo jonkun aikaa, koska pääsin sitä ystäväni luona jo pelissä kokeilemaan ja siihen kovasti tykästyin.
Otetaan ensiksi kuitenkin ne kaksi aikaisempaa hankintaa. Ostin ikonisen
Alfa Romeo 155-kisa-auton tuossa pari viikkoa takaperin ajatuksena käyttää sitä Group 4-kisoissa. Kyseinen laitehan oli tosielämässä melkoinen ratapeto DTM- ja WTCC-tyyppisissä kisoissa 90-luvulla. Ystäväni osasi kertoa autosta, että tuo peliin mallinnettu versio olisi
Nicola Larinin ajama auto. Kyseinen kuski ajeli Formula 1-kisoissakin mm. Ferrarilla joitain kisoja ja muistetaan osittain sellaisesta ikävästä faktasta, että hän saavutti F1-uransa ainoan palkintopallipaikan siinä surullisen kuuluisassa Vappukisassa '94, jonka aikana legendaarinen
Ayrton Senna kuoli. Pelisarjan puolellahan tuo auto on ollut legenda ainakin viitosversiosta asti ja muistetaan erityisesti korkealta vinkuvista moottoriäänistään.
Se toinen hankinta tapahtui samaan aikaan pari viikkoa takaperin, kun ostin pelisarjan legendoihin kuuluvan
Castrol Tom's Supra GT500-mallin vuodelta '97. Kyseessä siis se ikonisen valko-vihreä-punaisen liveryn omaava rata-Supra, joka on ollut pelisarjan klassisimpia autoja sen alusta asti. Group 3-luokkaan tuo menee tässä pelissä ja tuo kivaa vaihtelua niihin kisoihin 911 Porschen vierelle, kun voi vähän vuorotella, millä ajelee. Muistan tykänneeni kyseisestä laitteesta jo GT2:n aikaan paljon ja kiva nostalgiamatka nykypäivään tuoduilla grafiikoilla ja ajomallinnuksella tuo on ollut. Kivat moottoriäänet myös laitteessa.
4,3 miljoonaa meni vielä noiden kahden lisäksi sileäksi eilen, kun lunastin legendakaupasta
Ferrari F50:n omaan kokoelmaani. Kuten tosiaan jo sanoin, niin hyvä ystäväni oli tuon jo aikaisemmin lunastanut ja hänen luonaan pari kierrosta sitä kokeilin ja totesin, että täytyy kyllä itsellenikin ostaa. Kun edellisestä online time trialista eilen napsahti miljoona palkinnoksi, niin ostin sitten itsellenikin tuon ja kyllä vaan oli mukavaa menoa. Hienosti mallinnettu in car-kuvakulma tuossa, fiilis oli melkein kuin itse olisi ollut Ferrarin ratissa. Komeat äänet, tottakai, ja tehoa juuri sillä tavalla kivasti, että kulkupuolta löytyy, mutta ei liikaa, joten ajaminen on mukavaa. Paljon letkeämpi peli ajaa kuin esim. jo tallista löytyvät LaFerrari tai Tributo. Käsittääkseni tuo F50 on eräänlainen 'päivitysversio' legendaarisesta F40-mallista. Toki ovat ihan omia mallejaan molemmat, mutta alkutestin perusteella kyllä sieltä sellaista samanlaisuuttakin löytyy. F50 tuntuu jonkun verran nykyaikaisemmalta ajettavalta F40 verrattuna.
Noin 7 miljoonaa noihin kolmeen nyt parin viikon aikana meni, mutta onneksi jäi vielä 10 miljoonaa 'pahan päivän varalle'.