Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Itsellä on ohjaamosta parempi vauhdin tunne GT7:ssa kuin ACC:ssa. Toki paljon siihen vaikuttaa millä fovilla ihmiset ylipäänsä ajelevat muissa ajopeleissä ja moni hakeekin ison fovin avulla paljon vauhtia. Itsekin aikoinaan DR2.0:ssa tein niin, mutta viime vuosina on alkanut kyllä Dash camin käyttö yleistyä eri peleissä.

Toki noin muuten jossain ACC:ssa radan töyssyt, fysiikat ja rajoilla puskemisen haaste tuo ajamisen tunnetta ja haastetta enemmän. Myös ACC loistavat äänet parantaa tilannetta. Ihan puhtaasti pelkällä kuvanvälityksellä itselläni vauhdintunne on GT7:ssa parempi. Kaikki tuntuu luonnolliselta, joskin vähän kliiniseltä esim. ACC verrattuna. Toki GT7 on helpompaa ja iskee tällä hetkellä itselleni enemmän, puhtaat simut ei enää yhtä paljon iske mitä joskus aikaisemmin.
 
Ruutu täynnä dataa on kyllä myös yksi aika ilkeä asia. Se peittää NSX:n hienon mittariston jota ei kykene antamaan anteeksi :D
Hudin saa kyllä asetuksista kokonaan pois näkyvistä jos haluaa kattoa vaan auton mittaristoa sekä musiikit saa kanssa pois.
 
Mikä juttu tää on. 3kierroksen kisa otat 2/3 kierroksella esim. 15-20s kiinni ja nouset 12 sijalta 3. sitte vikalla kierroksella et pääse sitte millään Ai:n ohi..
 
Mikä juttu tää on. 3kierroksen kisa otat 2/3 kierroksella esim. 15-20s kiinni ja nouset 12 sijalta 3. sitte vikalla kierroksella et pääse sitte millään Ai:n ohi..
Eiköhän se ole yksi muoto kuuluisasta kuminauhasta tai kierroskohtaiset ajat mitä kuskeille on laitettu. Ehkä siksi konekuskien pp ja kierrosaikoja jne. ei näy (vai näkyykö jostain?)
Sama se on toisinpäin, 1. vastaan voi olla tiukkaa (nro1 etenee lähellä samaa tahtia tai vähän kovempaa) toiseksi viimeinen kierros ja viimeisellä alkaa ero tulla pelaajan hyväksi.
Se että on tuommoinen letka lähtö ei tee noiden kierrosajoista yhtään helpompia selvittää.. pitkälti se on ao. kisaan suhteutettu kiinteä timetrial.
 
Itse pähkäilin saman kanssa ja päädyin siihen että otan ihan konsolilla kuvakaappauksina kuvat ja heitän ne tikulle ja siitä pc:lle.
Tämä oli helppo tapa. Kiitos!
Postasin muutaman kuvan tähän ketjuun: https://forum.konsolifin.net/thread...videoita-peleistae.81480/page-56#post-1770674

Iso osa peliajasta menee kuvailuun ja uusintojen ihasteluun, vaan pakko se on välillä ajella kisoja läpi, jotta saa uusia ratoja auki. :p Oli sunnuntaikuskin pakko tiputtaa vaikeusaste helpolle Amerikan lotjakkeiden ensimmäisissä kisoissa. En meinannut päästä kolmen parhaan joukkoon muuten millään.
 
Mä oon huono autopeleis mut toisaalta välil ois kiva pöristä menemään vaan ilman mitää sen suurempaa osaamista, sopiiko tämä myös kasuaaleille vai pitääkö olla ajotaidoiltaa kimi räikkönen? että tästä voisi jotenkin naattia?
 
Nyt oli haastetta jo itselle. Menu 36.
Hardilla ei voittoja tullut, sijat 4,2 ja 5. Overall 2 onneksi. Sai ajaa jo ihan tosissaan vaikka auto oli naksun alle sallitun 700pp.
 
Mä oon huono autopeleis mut toisaalta välil ois kiva pöristä menemään vaan ilman mitää sen suurempaa osaamista, sopiiko tämä myös kasuaaleille vai pitääkö olla ajotaidoiltaa kimi räikkönen? että tästä voisi jotenkin naattia?
Sopii hyvin kasuaali pelaajille..
 
Pikkasen on gt7:n "mikromaksut" kalliimpia mitä gt sportin.
Veneno gt sportissa vitosen, mutta tämän pelin hinnoittelulla saat kuluttaa nelisenkymppiä :D

At a fundamental level, though, these credit prices are simply out of control. For example, if you wanted to fast-track your way behind the wheel of a 2014 Lamborghini Veneno in GT Sport, you could pay US$5 and purchase this car direct from the PS Store. But in GT7 this process is now rendered hideously more expensive. To purchase the Veneno in GT7, which costs 3,640,000 credits in-game, you’d need to hand over US$40 (£32/AU$60) for 4 million GT bucks – a 700% increase! These aren’t microtransactions anymore; they’re maxitransactions. Again, these aren’t even DLC add-ons, either; these are vehicles that are in the game already.
 
Jos ajaa miljoonan verran creditejä tunnissa, tienaa siis 20 dollaria. Ihan siedettävä tuntipalkka, mutta ei ihan formulakuskin tasolle päästä. Harmi, ettei noita creditejä voi myydä, olisi kiva kesätyö monelle ajaa vain High Speed Ringiä 8 tuntia päivässä.
 
Pikkasen on gt7:n "mikromaksut" kalliimpia mitä gt sportin.
Veneno gt sportissa vitosen, mutta tämän pelin hinnoittelulla saat kuluttaa nelisenkymppiä :D

At a fundamental level, though, these credit prices are simply out of control. For example, if you wanted to fast-track your way behind the wheel of a 2014 Lamborghini Veneno in GT Sport, you could pay US$5 and purchase this car direct from the PS Store. But in GT7 this process is now rendered hideously more expensive. To purchase the Veneno in GT7, which costs 3,640,000 credits in-game, you’d need to hand over US$40 (£32/AU$60) for 4 million GT bucks – a 700% increase! These aren’t microtransactions anymore; they’re maxitransactions. Again, these aren’t even DLC add-ons, either; these are vehicles that are in the game already.
Korona. Ukraina. Putin.
 
Korona. Ukraina. Putin.
Lopeta jo. Kyllä sun suosikki autopelin vikoja saa kommentoida vaikka ukrainassa sota onkin.
Tai sitten samalla logiikalla voit itsekin olla valittamatta yhtään mistään niin kauan kun sota on käynnissä, korona olemassa tai putin hengissä.
 
Eipä taas voi kun ihmetellä nykypelaajien ulinaa. Tuntuu, että nykyiselle pelaajien sukupolvelle pitää olla kaikki, heti nyt, ilmatteeks, valmiiksi pureskeltuna ja silti kaikki on ihan pask**.

Tässä on mahdollisuus pelata itsellensä mikä tahansa auto ja jos ei jaksa ajaa, niin voi pistää karkkirahoista hieman syrjään ja ostaa sellaisen. Tai sitten pyytää rahaa isiltä ja äitiltä.

Pelissä voi myös ajaa juuri sellaisia kilpailuita kun haluaa.

- Saat valita kisaan mitä autoja vaan mitä on tallissa.
- Kilpakumppaneiden määrän (1-20) ja niiden ajoneuvot ja näille myös vaikeustason.
- Radan voi valita vapaasti
- Kelin saa valita (32 eri säätilaa) ja se voi vaihtua kesken kilpailun (max 9 kertaa). Myös startin aikana voi valita paljonko vettä on radalla?
- Kilpailulle vuorokauden ajat (7 eri aikaa) sekä kuinka nopeasti aika vaihtuu (1x-10x).
- Endurance kilpailun (1min-24h) tai kierros määrään perustuvan kilpailun (1-200).
- Startin saa valita. Joko letkassa tai gridiltä. Myös lentävässä lähdössä voi valita autojen etäisyyden toisiinsa.
- Sekä nivaskan erilaisia rangaistuksia kolaroinnista ja oikomisesta.

Kaikki nämä joko online tai offline, mutta kun se ei vaan millään riitä? Jotain kuitenkin pitäs vielä saada lisää. En oikein ymmärrä, että mitä muuta tuohon voisi enää lisätä? Kertokaa nyt ihmeessä mitä muuta te voisitte kilpailuun vielä laittaa jotta se olisi jollain tavalla mukavaa kilvan ajamista, koska itse en enää paljoakaan keksi mitä tuohon voisi enää lisäillä. Näistä custom kilapailuista saa vielä kaiken lisäksi rahaa, kun niitä ajelee.
Nyt tuntuu, että koitetaan vaan keksiä jotain mistä valittaa. Näillä työkaluilla pääsee rakentamaan juuri sellaisen kilpailun, kun itse haluaa.

Noh jos ei muuta enää keksi, niin ajamisesta saa ainakin liian vähän rahaa ja joutuu "grindaamaan"... Mitä muuta tässä pelissä pitäisikään tehdä, kun ajaa rinkulaa...

Tuntuu, että tässä pelissä on aika monelle pelaajalle jo hieman liikaakin tavaraa jota ei osata tai haluta hyödyntää ja puretaan pahaa oloa täällä.
On tässä pelissä varmaan jotain huomautettavaakin, mutta onhan tämä nyt aivan loistava peli omassa pienessä lokerossaan.
 
Eipä taas voi kun ihmetellä nykypelaajien ulinaa. Tuntuu, että nykyiselle pelaajien sukupolvelle pitää olla kaikki, heti nyt, ilmatteeks, valmiiksi pureskeltuna ja silti kaikki on ihan pask**.

Tässä on mahdollisuus pelata itsellensä mikä tahansa auto ja jos ei jaksa ajaa, niin voi pistää karkkirahoista hieman syrjään ja ostaa sellaisen. Tai sitten pyytää rahaa isiltä ja äitiltä.

Pelissä voi myös ajaa juuri sellaisia kilpailuita kun haluaa.

- Saat valita kisaan mitä autoja vaan mitä on tallissa.
- Kilpakumppaneiden määrän (1-20) ja niiden ajoneuvot ja näille myös vaikeustason.
- Radan voi valita vapaasti
- Kelin saa valita (32 eri säätilaa) ja se voi vaihtua kesken kilpailun (max 9 kertaa). Myös startin aikana voi valita paljonko vettä on radalla?
- Kilpailulle vuorokauden ajat (7 eri aikaa) sekä kuinka nopeasti aika vaihtuu (1x-10x).
- Endurance kilpailun (1min-24h) tai kierros määrään perustuvan kilpailun (1-200).
- Startin saa valita. Joko letkassa tai gridiltä. Myös lentävässä lähdössä voi valita autojen etäisyyden toisiinsa.
- Sekä nivaskan erilaisia rangaistuksia kolaroinnista ja oikomisesta.

Kaikki nämä joko online tai offline, mutta kun se ei vaan millään riitä? Jotain kuitenkin pitäs vielä saada lisää. En oikein ymmärrä, että mitä muuta tuohon voisi enää lisätä? Kertokaa nyt ihmeessä mitä muuta te voisitte kilpailuun vielä laittaa jotta se olisi jollain tavalla mukavaa kilvan ajamista, koska itse en enää paljoakaan keksi mitä tuohon voisi enää lisäillä. Näistä custom kilapailuista saa vielä kaiken lisäksi rahaa, kun niitä ajelee.
Nyt tuntuu, että koitetaan vaan keksiä jotain mistä valittaa. Näillä työkaluilla pääsee rakentamaan juuri sellaisen kilpailun, kun itse haluaa.

Noh jos ei muuta enää keksi, niin ajamisesta saa ainakin liian vähän rahaa ja joutuu "grindaamaan"... Mitä muuta tässä pelissä pitäisikään tehdä, kun ajaa rinkulaa...

Tuntuu, että tässä pelissä on aika monelle pelaajalle jo hieman liikaakin tavaraa jota ei osata tai haluta hyödyntää ja puretaan pahaa oloa täällä.
On tässä pelissä varmaan jotain huomautettavaakin, mutta onhan tämä nyt aivan loistava peli omassa pienessä lokerossaan.
Tyhjentävästi asia ilmaistu! Olen kanssasi täysin samaa mieltä!
Näin laulun sanoin:
Ennen oli miehet rautaa
Laivat oli puuta hiio-hoi!
Hiio-hoi!
Puuta ovat miehet nyt
Ja laivat ovat rautaa hiio-hoi!
Hiio-hoi!
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuota crediteillä rahastamista voi pitää moraalittomana ja sitä on arvosteltu monessa muussakin pelissä. Siksi joissakin pelisarjoissa siitä on luovuttu. Mobiilipeleissä tuollainen rosvoaminen on yleisempää, mutta jos on maksanut kymmeniä euroja pelistä, on syytä olettaa, ettei sen päälle tule vielä ylimääräistä rahastusautomaattia. Lisäksi kun rahalla saa suorituskykyä ja kilpailukykyisempiä autoja nopeasti, kyseessä on myös pay to win -taktiikka, vaikka ei sen pahimmassa muodossa, koska kaiken saa hankittua myös ilman lisämaksua grindaamalla. Onhan se totta, että vain tyhmä maksaa liikaa, mutta onko tyhmien lypsäminen sitten oikein sekään? Esimerkiksi lapset ja peliongelmaiset ovat sellaisia ryhmiä, joita pitäisi suojella rahastukselta.
 
Melkoinen ajatusjumppa fiilistellä wanhoja hyviä aikoja vastaukseksi sille, kun toiset fiilistelee wanhoja hyviä aikoja jolloin pelejä ei suunniteltu imemään rahojasi mikromaksujen ym. sälän muodossa.
No joo, olihan tuossa muustakin mainittu, joten ei asiasta enempää.

Jottei mene vain tämän aiheen käsittelyksi, niin kompataan ja kuitataan @OMI3R kysymykseen että tällainen vain hyvin satunnaisesti autopelejä pelaava on saanut tästä paljon iloa irti, eli sopii oman kokemuksen mukaan myös kasuaaleille.

Ja sanotaan vielä se, että ensimmäiset kierrokset formulan ratissa olivat aivan koomisen vauhdikkaita, olipahan ajamisen tuntua!
 
Sen verran wanhoista hyvistä ajoista ja että nykynuaariso sitä sun tätä niin suurin osa tässäkin foorumilla ovat niitä vanhan ajan eli atari/nes ajoilta. Tuskin ne valitukset nyt tulee turhasta eikä tässä ole mistään "sillo ku minää olin nuaari" pelattiin c-kasetilta pongia nii nykyää sit nykyajan nuaaret valittaa ku pittää aatoista maxxaa".

Ei niitä valituksia nyt yleensä tuulesta temmasta vaikka välil kyl mennäänkin turhaan kaivaa negatiivisia asioita pelistä esiin ilman sen suurempaa syytä.
 
Eipä taas voi kun ihmetellä nykypelaajien ulinaa. Tuntuu, että nykyiselle pelaajien sukupolvelle pitää olla kaikki, heti nyt, ilmatteeks, valmiiksi pureskeltuna ja silti kaikki on ihan pask**.

Tässä on mahdollisuus pelata itsellensä mikä tahansa auto ja jos ei jaksa ajaa, niin voi pistää karkkirahoista hieman syrjään ja ostaa sellaisen. Tai sitten pyytää rahaa isiltä ja äitiltä.

Pelissä voi myös ajaa juuri sellaisia kilpailuita kun haluaa.

- Saat valita kisaan mitä autoja vaan mitä on tallissa.
- Kilpakumppaneiden määrän (1-20) ja niiden ajoneuvot ja näille myös vaikeustason.
- Radan voi valita vapaasti
- Kelin saa valita (32 eri säätilaa) ja se voi vaihtua kesken kilpailun (max 9 kertaa). Myös startin aikana voi valita paljonko vettä on radalla?
- Kilpailulle vuorokauden ajat (7 eri aikaa) sekä kuinka nopeasti aika vaihtuu (1x-10x).
- Endurance kilpailun (1min-24h) tai kierros määrään perustuvan kilpailun (1-200).
- Startin saa valita. Joko letkassa tai gridiltä. Myös lentävässä lähdössä voi valita autojen etäisyyden toisiinsa.
- Sekä nivaskan erilaisia rangaistuksia kolaroinnista ja oikomisesta.

Kaikki nämä joko online tai offline, mutta kun se ei vaan millään riitä? Jotain kuitenkin pitäs vielä saada lisää. En oikein ymmärrä, että mitä muuta tuohon voisi enää lisätä? Kertokaa nyt ihmeessä mitä muuta te voisitte kilpailuun vielä laittaa jotta se olisi jollain tavalla mukavaa kilvan ajamista, koska itse en enää paljoakaan keksi mitä tuohon voisi enää lisäillä. Näistä custom kilapailuista saa vielä kaiken lisäksi rahaa, kun niitä ajelee.
Nyt tuntuu, että koitetaan vaan keksiä jotain mistä valittaa. Näillä työkaluilla pääsee rakentamaan juuri sellaisen kilpailun, kun itse haluaa.

Noh jos ei muuta enää keksi, niin ajamisesta saa ainakin liian vähän rahaa ja joutuu "grindaamaan"... Mitä muuta tässä pelissä pitäisikään tehdä, kun ajaa rinkulaa...

Tuntuu, että tässä pelissä on aika monelle pelaajalle jo hieman liikaakin tavaraa jota ei osata tai haluta hyödyntää ja puretaan pahaa oloa täällä.
On tässä pelissä varmaan jotain huomautettavaakin, mutta onhan tämä nyt aivan loistava peli omassa pienessä lokerossaan.
Amen.
Paras viesti tässä topikissa.
Jos ne maksut jollekkin aiheuttaa hiekkaa nahkalompakossa fiiliksen niin ei niitä ole edelleenkään pakko käyttä.

Nykypäivää. Haluttiin tai ei.

Itselle se on aivan sama jos joku haluaa laittaa kättä taskuun ja ostaa autot.
 
Kyllähän tuota crediteillä rahastamista voi pitää moraalittomana ja sitä on arvosteltu monessa muussakin pelissä. Siksi joissakin pelisarjoissa siitä on luovuttu. Mobiilipeleissä tuollainen rosvoaminen on yleisempää, mutta jos on maksanut kymmeniä euroja pelistä, on syytä olettaa, ettei sen päälle tule vielä ylimääräistä rahastusautomaattia. Lisäksi kun rahalla saa suorituskykyä ja kilpailukykyisempiä autoja nopeasti, kyseessä on myös pay to win -taktiikka, vaikka ei sen pahimmassa muodossa, koska kaiken saa hankittua myös ilman lisämaksua grindaamalla. Onhan se totta, että vain tyhmä maksaa liikaa, mutta onko tyhmien lypsäminen sitten oikein sekään? Esimerkiksi lapset ja peliongelmaiset ovat sellaisia ryhmiä, joita pitäisi suojella rahastukselta.
Niinpä. Halo infiniten moninpelissä kiskottiin yhdestä armorista 20e ja siitä nousi isompi paskamyrsky mitä tämän "mikromaksuista" ja niiden hintaa laskettiin.
Vaikka tuokin oli naurettavan kallista niin infiniten moninpeli on kuitenkin free to play joten pakko niiden on jostain sitä rahaa saatava.

Nyt kun täysihintaisessa gran turismossa on vielä räikeämpi meno niin ketään ei haittaa, eikä nämä "ei vaikuta muhun kun en niitä osta" tyypit vieläkään tajua kuinka koko pelin talous on suunniteltu noiden ympärille jotta niiden ostamisen houkuttelevuus saadaan maksimoitua.
Pienet palkkiot, vain hetken aikaa myynnissä olevat autot joista et tiedä milloin ne seuraavan kerran tulee myyntiin ja lisäksi et voi myydä edes ostamiasi autoja.

IGN sentään toi asian ilmi ja sieltä tuo aiempikin lainaus oli ja tässä vielä toinen:

"It's especially dismaying that the full scope of this new cash-for-credits scheme was only revealed after the review process was completed. Yes, it is an optional shortcut, but considering credits build fairly slowly via racing, you can’t sell cars from your garage, and a number of GT7’s coolest cars have been made artificially scarce, at what point do we call it predatory? With rare cars in the legendary dealer rotating in availability before they’re “sold out” (and unobtainable to you in your single-player game), and others that require peculiar, time-limited, in-game invitations to actually purchase, it’s definitely easy to see how some players who know they won’t have the time to build a large amount of credits by racing may be compelled to part with real cash to snag certain cars before they’re gone."

En minäkään noita meinaa ostaa, mutta sentään tajuan miten noiden olemassa olo vaikuttaa peliin.
 
Ylös Bottom