Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Itse itselleni vastaten oli tuo tänään tullut Porsche 918 Spyder sitten 1,6 miljoonaa crediittiä hinnaltaan, jonka ainakin itse koin varsin 'kohtuulliseksi'. Jäi vielä halvemmaksi kuin tuo Ferrarin Enzo, johon olisi ostokutsu tuossa vielä olemassa, jonka saatan vielä käyttääkin jossain vaiheessa.

Melkoinen menijä tuo uusi Porsche, kun ehdin sitä hetken tuossa jo kokeilla. Sporttisofteilla vakiona 680pp. Vakiotehot siinä 870 hevosen paikkeilla, kun lasketaan yhteen polttomoottori- ja hybriditekniikka, ja neliveto vielä päälle. Nico Rosberg on ehtinyt tätäkin superautoa ajamaan ja siitä alla video Silverstonen radalta.

 
Mitenkä ne kutsut tarkalleen toimii? Voiko niitä ainostaan saada siitä ässäarvasta vai vaihtuuko ne jotenki kuukausittain? Ferrari kutsuja tässä haaveilen mut ässäarvasta jos niitä vaan saa nii voi mennä 18 vuotta. Bugatti, Aston Martin ja Citroen kutsun voitin ässäarvasta nii päättelin et niitä voi vaa saada niistä?

Korjaus, Citroen kutsu oli valmiina kun aukes eka kerta kauppa, bugatti ja martin tuli ässäarvasta.
 
Mitenkä ne kutsut tarkalleen toimii? Voiko niitä ainostaan saada siitä ässäarvasta vai vaihtuuko ne jotenki kuukausittain?
'Onnenpyörästä' olen itse vaan niitä saanut. Lisäksi jonkun päivityksen jälkeen taisi olla auki vaikka mitä kutsuja monella eri merkillä. Kuukaudenhan ne ainakin nykyisellä logiikalla ovat sitten auki/voimassa, että aikaa on grindata sitä rahaa.

Itsellä on tällä hetkellä nelisen miljoonaa crediittiä ja joku kolmisen viikkoa vielä voimassa kutsu Ferrarille, mistä olen lähinnä Enzoa pohtinut. En raaskinut ennen Porschen hinnan selviämistä sitä ostaa ja onhan se 2,6 miljoonaa edelleenkin iso raha siitä.
 
Hmm, päivityksen jälkeen ei näkynyt sadetutkassa mitään. Varmaan joku bugi. Oli mukava arpoa Tsukuban Endurance kisassa (Mazda Roadster Human Comedy mission) olosuhteita pelkän pilvien tummuuden ja märän tuulilasin perusteella. Oli hieman jännitystä ja tuuria mukana kisan aikana.

Rengastaktiikat sattuivat menemään vahingossa putkeen ja varsinkin, kun tekoäly ei osaa ennakoida muuttuvia olosuhteita niin siitä saa pientä apua. Kisan lopussa johdin märänkelin renkailla tien kuivuessa ja auringon paistaessa, mutta renkaat kyllä alkoivat sulaa alle ja johtomatka kapeni kokoajan. Kaiken sen häslingin (muuttuvat olosuhteet, varikko pysähdykset, muiden kuskien ratkaisut) keskellä unohdin tarkailla bensaa.

Viimeisellä kierroksella loppui bensa ja Kokubun tuli takaa ohi. Onneksi kuitenkin auto kulki 80km/h ilman bensaakin (varmaan joku pelin safety, että pääsee edes aina varikolle) ja pääsin sentään maaliin sijalla 2. ja 700.000Cr rikkaampana.

Hauska kisa oli. Ei muuta kuin uusi yritys ja tällä kertaa vähän paremmin. Toimiiko muilla sadetutka ihan normaalisti?
 
Sadetutka pelitti ainakin Nyrrellä.
Ajoin uudestaan tuon kestävyyskisan ja siinä ei toiminut vieläkään sadetutka. On sitten joku tuohon kisaan liittyvä bugi.

Tällä kertaa varikkostrategiat eivät mennyt putkeen, kun sadetta tulikin vähemmän ja sadekelin renkaat sulivat täysin alle radan kuivuessa. Täytyy ottaa kolmas yritys.
 
Ajoin uudestaan tuon kestävyyskisan ja siinä ei toiminut vieläkään sadetutka. On sitten joku tuohon kisaan liittyvä bugi.

Tällä kertaa varikkostrategiat eivät mennyt putkeen, kun sadetta tulikin vähemmän ja sadekelin renkaat sulivat täysin alle radan kuivuessa. Täytyy ottaa kolmas yritys.
Näyttää olevan tunnettu bugi. Hotfixiä odotellessa.
 
Ite grindaan sitä tunnin kisaa ja siinä sadetutka aina päällä jotta voin ennakoida milloin varikolle saderenkaita vaihtaa ym, hieman vaikeeks se menis ennustaa pelkästään itse mutuilemalla, en oo viel testannut et toimiiko tutka siinä. Toivottavasti toimii kun siinä välil on semmosta sadetta et tarttis noan arkkia, sit välillä tulee pientä tihkua mut lähes aina jäätävä sade sit aurinkoista sit taas sadetta. Siinä pitää käydä välil melko useenki vaihtaa sopivat renkaat nii ilman sadetutkaa menis melko vaikeeks.
 
Tunnin kisassa sääkartta myös paskana, tai toimii se ekat 20min ku näkyi sadepilviä tulevan, sit keskenkaiken pilvet vaa häippäs kartasta ja loppukisa sit ihan mutu tuntumal. Eipä se sinänsä haittaa kun suurinpiirtein tiedän et 7 kierroksen jälkeen alkaa yleensä sade, sit se kestää yleensä sinne aamuun ja sit voi vaihta IM renkaat, niil sit voikin ajaa loppukisa. Mut ohan se vähä rasittavaa, vois vaik sit siihen asti et se korjataan grindaa sitä japski rataa jossa ei tartte miettiä sääkarttoja, tunnin kisa on vaa mulle vaihteluna ku se tokion kisa tulee jo joka tuutista ulos.
 
Pitääkö paikkansa, että jossain uudessa Cafe-kisassa joku niistä puhuvista päistä ennen kisaa mainitsee Sugon radan tulevan peliin seuraavassa päivityksessä? Tälläistä mainintaa oli jossain internetissä, mutta en ole ehtinyt vielä itse tarkistaa.
 
Muutaman päivän jahkailtuani päätin sitten 2,5 miljoonaa 'tuhlata' Ferrarin dealershipissä, kun kutsupiletti oli voimassa. Käytin crediitit Enzo-malliin ja voin sanoa, ettei menneet rahat hukkaan. Vakiona 658 heppaa ja sporttisofteilla 696pp, eli soveltuu hyvin 700pp kisojen grindaamiseen. Auton kori myös tuottaa downforcea sen verran paljon, että jopa noilla spekseillä auto tuntuu jopa melkein rata-autolta. Todella kiva ja jämäkkä ajettava ja in car-kuvakulma on myös hienosti mallinnettu. Autosta näkee hyvin ulos ilman ihmeempiä säätöjä ja ohjaamokin on tyylikäs. Auto oli Nürrellä kylmiltään esim. LaFerraria nopeampi, vaikka kierros ei ollut edes täysin puhdas.

Ei siis ollenkaan huono sijoitus silloin, kun sattuu Ferrari-kauppaan tiketti auki.
 
Mä tein alussa virheen siinä että autoon kun autoon pistin armotta ihan vitusti tehoo ja luulin että nyt mennää lujaa! Ja mennäänkin, suoralla, mut siihen se sit jääkin, auto muuten onkin sit ihan paska ajaa kun jostain tyyliin 600PP autosta vääntää 800PP auton, nyt monien autojen kohalla laskenut roimasti tehoja niin huomannut että nythän näil voi jopa ajaa.
 
Mä tein alussa virheen siinä että autoon kun autoon pistin armotta ihan vitusti tehoo ja luulin että nyt mennää lujaa! Ja mennäänkin, suoralla, mut siihen se sit jääkin, auto muuten onkin sit ihan paska ajaa kun jostain tyyliin 600PP autosta vääntää 800PP auton, nyt monien autojen kohalla laskenut roimasti tehoja niin huomannut että nythän näil voi jopa ajaa.
Silloin peli simuloi reaalimaailmaa tarkasti. Jos pelkästään heität Corveten moottorin Ladaan, niin voi se suoralla kulkea, mutta ei taatusti pysähdy ennen kurvia.
 
Vielä huomisaamuun aikaa tykittää parastaan online time trial -koitoksessa uudella Civicillä. Mun viimeinen puristus tuotti prosentteina 1.06 (plussaa maailman nopeimpaan), mikä on mulle kova suoritus, oikeastaan kovin ikinä tuloslistoilla. Saas nähä pystynkö pitämään ykkössijan kaverilistalla..
Huomenna uuteen aika-ajoon!
 
Ylös Bottom