Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Vielä huomisaamuun aikaa tykittää parastaan online time trial -koitoksessa uudella Civicillä. Mun viimeinen puristus tuotti prosentteina 1.06 (plussaa maailman nopeimpaan), mikä on mulle kova suoritus, oikeastaan kovin ikinä tuloslistoilla. Saas nähä pystynkö pitämään ykkössijan kaverilistalla..
Huomenna uuteen aika-ajoon!

Täytyy kyl ihmetellä niitä maailmanennätysaikoja, ite ku mielestään ajaa niin täydellisesti kun pystyy pääsee hikiseen hopea aikaan pitäs vielä muka parantaa 6 sekunnil, tuntuu et tyypit vetää sen radan jollain lentokoneel läpi.
 
Osaisko joku selittää, miten tuo Sport-pelimuoto oikein toimii.. Ajoin pari kertaa tänään Brands Hatchin daily-kisaa ja parhaimmillani sijoituin toiseksi, mutta jahka kaikki olivat tulleet lopulta maaliin, olinkin vasta seitsemäs tulostaulukossa ja mm. kisan voittaja oli tiputettu kolmanneksi. Voiko johtua esim. siitä, että varikkokäynnin aikana vaihdettiin molemmat medium-renkaat alle, vaikka kisan alkunäytöllä taisi lukea rengassääntönä RH (kovat kisarenkaat)?
 
Osaisko joku selittää, miten tuo Sport-pelimuoto oikein toimii.. Ajoin pari kertaa tänään Brands Hatchin daily-kisaa ja parhaimmillani sijoituin toiseksi, mutta jahka kaikki olivat tulleet lopulta maaliin, olinkin vasta seitsemäs tulostaulukossa ja mm. kisan voittaja oli tiputettu kolmanneksi. Voiko johtua esim. siitä, että varikkokäynnin aikana vaihdettiin molemmat medium-renkaat alle, vaikka kisan alkunäytöllä taisi lukea rengassääntönä RH (kovat kisarenkaat)?
Käytitkö ollenkaan Race Hard renkaita kisan aikana? Jos et, niin rengassääntö ei täyty ja se on silloin minuutin aikasakko loppuaikaan.
 
Hmm, eikös se kisa ala niillä renkailla juurikin vai mistä näen sen, millä seoksella lähdetään ajamaan?
Viimeisestä Gran Turismon Sport Daily-kisasta on hetki, mutta muistaakseni aloitusrenkaan saa ihan yhtälailla päättää valittavissa olevista renkaista kuin päättää minkä renkaan laittaa varikolla. Tämä tarjoaa mahdollisuuksia erilaisille rengastaktiikoille. Pikaisella googletuksella tässä kyseisessä kisassa näyttäisi olevan mahdollista valita hardit, mediumit tai sadekelin renkaat.
 
Viimeisestä Gran Turismon Sport Daily-kisasta on hetki, mutta muistaakseni aloitusrenkaan saa ihan yhtälailla päättää valittavissa olevista renkaista kuin päättää minkä renkaan laittaa varikolla. Tämä tarjoaa mahdollisuuksia erilaisille rengastaktiikoille. Pikaisella googletuksella tässä kyseisessä kisassa näyttäisi olevan mahdollista valita hardit, mediumit tai sadekelin renkaat.
No näinpäs olikin. Lähtöön saa näemmä valita ite renkaat ja oletuksena näyttäis olevan mediumit. Kiitoksia selvittelystä! :)
 
Nyt on autoja tallissa jo 217, olisi enemmänkin mut tavotteena on kerätä kaikki niin aloitan kalleimmista ja ensin legendary kaupan autot, sekä aina kun tulee invite ostokutsu niin ne ja lopuks "tavalliset" koska ne voi ostaa koska vaan kun ei ne sieltä koskaan tuu katoo, tuleeha ne legendary kauppoihinki takas mut saa ootella tovi uutta rotaatiota. Alkuun heitin kaverille lähinnä läpällä että "heh mä haluun sit kaikki autot mitä täs pelis on" mut näköjään tämä muuttui sit todeksi. Kattoo nyt et jaksaako into riittää grindaa ihan jokaista kuitenkaan. :p Varsinkin kun xenoblade vie huomiota ja ohan täs muitakin pelejä tulossa :eek:
 
Tulipa agentti-mainen fiilis tuossa, kun ajelin tänään uudella autolla, joka nousi eilen kolmen tähden päivittäiskilometrin pyöräytyksestä. Aika osuva auto, kun otetaan huomioon, kuinka jokakesäiset Bond-elokuvien uusinnat ovat edelleen käynnissä. 'Onnenpyörästä' osui siis kohdalle Aston Martin DB11 eilen ja tänään sitä ensimmäisen kerran testailin. Aika 'herrasmiesmäinen' vekotin ajettavaksi, mutta hyvässä mielessä. Jämäkkä laite erittäin miellyttävillä ja mukavilla moottorimurinoilla. Hetken sitä saattoi tuntea itsensäkin 'salaiseksi agentiksi'.

Aston Martinin DB-sarjan autot ovat tosiaan olleet Agentti 007:n autoja pitkään ja monessa eri mallisarjassa. Ikonisen DB5:n muistavat varmaan kaikki ja sitähän ajoi jo Sir Sean Connery aikoinaan ja kyseisen auton ratissa ollaan nähty myös Pierce Brosnan lyhyesti sekä Daniel Craig. Viimeisin toki ajoi myös uudempia Aston Martinin malleja. Brosnanin aikana 007 ajoi lähinnä BMW:n autoilla, vaikka toki GoldenEye:n alussa silloin uusi Bond ikonisella DB5:llä ajamassa nähtiinkin. Conneryn ja Brosnanin välissä Sir Roger Moore ja Timothy Dalton ajelivat vastaavasti lähinnä Lotuksen autoilla. Vaikka muitakin automerkkejä ollaan 007 elokuvissa nähty, niin kyllähän James Bond henkilöityy automielessä silti kaikkein kirkkaiten Aston Martiniin.
 
Harmittavasti engine swap pilasi mun RX7:n, en saanut siitä millään ajettavaa. No päätin tehdä siitä sitten drifterin, ja on muuten hankalata hommaa tuo kumin polttaminen.
182ab7b846733-screenshotUrl (1).jpg

Vanha legendaarinen DTM Alfa Romeo on hauska auto WTC 700 kisoihin. Jotenkin tulee aina mieleen 90-luvun Sörnäisten DTM-kisat, kun tällä ajelee. Nostalgiaa..
182ab7ba42099-screenshotUrl.jpg
 
Kyl mä sain RX7,sta ihan ajettavan engine swapilla, melko paljon säädöistä kiinni. Toki mikä nyt on ajettava kenenkin mielestä, ei siitä tietenkään mitään formulan pitoa saa mut kuitenkin ihan ajokelpoisen. Kun taas toyota supra se 90 luvun tuntuu olevan ihme auto et ihan sama mitä säätöjä siihen tekee on niin arvaamaton pönttö ettei mitää järkee, ensin kulkee sit yhtäkkiä päättää heittää 180 astetta ympäri ja kaikkee muuta vammasta. Mikä on harmi sinänsä kun yks mun lempi autoista.
 
Kyl mä sain RX7,sta ihan ajettavan engine swapilla, melko paljon säädöistä kiinni. Toki mikä nyt on ajettava kenenkin mielestä, ei siitä tietenkään mitään formulan pitoa saa mut kuitenkin ihan ajokelpoisen. Kun taas toyota supra se 90 luvun tuntuu olevan ihme auto et ihan sama mitä säätöjä siihen tekee on niin arvaamaton pönttö ettei mitää järkee, ensin kulkee sit yhtäkkiä päättää heittää 180 astetta ympäri ja kaikkee muuta vammasta. Mikä on harmi sinänsä kun yks mun lempi autoista.
Täytyy kokeilla uudestaan. Jos vaikka unohdin vahingossa kokeilla sitä Racing renkailla..

Se vakio RX7 oli vaan niin hauska ajaa, elävä ja kuitenkin tunnokas, nopea mutkissa ja hyvät äänet. Engine swapin jälkeen inisi kuin hyttynen, suoralla meni kuin raketti, jarrumatka 1000 metriä racing jarruilla ja mutkissa auto oli hitaampi sekä tylsempi kuin polkuauto moottoritiellä.

P.S. Eilen ei toiminut millään sadetutka Le Mansin 24 min tehtävässä, mutta tänään toimi. Omituista. Tänään ei sitten taas varikkopysähdyksen aikana saanut valita renkaita ollenkaan ja on sanomattakin selvää, 900 hevosvoimaa hardeilla sateella on liuuuuukasta. Se on näköjään internetin perusteella harvinainen bugi. On mun viimeinen mission jäljellä, toivottavasti menisi illalla vielä läpi.

No ainakin saa tuntumaa Le Mansin rataan ja nopeisiin downforce autoihin, niistä on lopulta itsellä aika vähän kokemusta eri peleissä.
 
Joskus teen niin että ostan toisen samanlaisen auton jos syystä tai toisesta toinen on jollain moottorilla ym "pilattu" tulee halvemmaksi monesti kun ostaa täysin uusi koppa eikä sekään kai poista kaikkia moottorin osia ym. On sitten kaks samaa autoa omilla virityksillä. Tietenkin jos "pilaa" jonkun 20 millin auton nii siinä ei noin vaa osteta toista, mut halvemmaks se silti tulee kun ostaa uus koppa, mitä kalliimpi auto sen kaliimpi uus koppa.
 
Mun aivokapasiteettiin ei yksinkertaisesti vaan mahdu se fakta et miten v***ssa siinä online time trialis tyypit tekee niitä maailmanennätyksiä, ite hikiseen vetää just hopealle ajaen mielestäni niin täydellistä linjaa kun mahdollista ja silti puuttuu jotain 1-2 sekunttia kulta-ajasta ja sit siitä pitäs viel saada joku 4 sekunttia pois? Niiku millä ne tyypit ajelee ku kaikil kuitenkin ne samat tehot autois, ajokypärä ja ratti ja haalarit pääl kartanlukija vieres ja ferrari tallin täysi tuki ja sponsorit sekä yleisö hurraamas vai mitenkä se on fyysisesti edes mahdollista! :eek:
 
Taitaa olla vaan niin pirun taitavaa porukkaa mukana touhussa. GT Academyn kauttahan on löytynyt niin hyviä kuskeja että he ovat pärjänneet oikeilla autoillakin kisaamalla.

Nyt tämä uusin time trial oli siitä yllättävä että oma 7%-8% väliin aina jääminen katkesi ja sain 6,32% ajan, mutta siellä oli vielä muutama kohta missä on selkeästi parempi ajaminen mahdollista. Ajotuntuma tuntuu vaikuttavan itsellä tosi paljon aikoihin, joten tulikin vaihdeltua autoa muutamaan otteeseen ennenkuin päädyin yrittämään hyviä aikoja, nyt kun ekaa kertaa pääsee valitsemaan auton isosta valikoimasta.
 
Mun aivokapasiteettiin ei yksinkertaisesti vaan mahdu se fakta et miten v***ssa siinä online time trialis tyypit tekee niitä maailmanennätyksiä, ite hikiseen vetää just hopealle ajaen mielestäni niin täydellistä linjaa kun mahdollista ja silti puuttuu jotain 1-2 sekunttia kulta-ajasta ja sit siitä pitäs viel saada joku 4 sekunttia pois? Niiku millä ne tyypit ajelee ku kaikil kuitenkin ne samat tehot autois, ajokypärä ja ratti ja haalarit pääl kartanlukija vieres ja ferrari tallin täysi tuki ja sponsorit sekä yleisö hurraamas vai mitenkä se on fyysisesti edes mahdollista! :eek:
Itse toivoin, että peliin olisi lisätty "DualSense only" tila. Jossa me jotka pelaamme perus ohjaimella emme jää rattihirmujen jalkoihin. Itse en ole niin himopelaaja, että haluan sijoittaa satoja tai tuhansia euroja rattiin, joka on aina sitten tiellä kun sitä ei käytä. Toiveeni taitaa silti jäädä ikuiseksi haaveeksi.
 
Itse toivoin, että peliin olisi lisätty "DualSense only" tila. Jossa me jotka pelaamme perus ohjaimella emme jää rattihirmujen jalkoihin. Itse en ole niin himopelaaja, että haluan sijoittaa satoja tai tuhansia euroja rattiin, joka on aina sitten tiellä kun sitä ei käytä. Toiveeni taitaa silti jäädä ikuiseksi haaveeksi.

Juu ohan se vähää epäreilua, en oo mikään autopelien asiantuntija noin niigö muutenkin mut varmaa ihan maalaisjärjellä ajateltuna ratilla saa huomattavasti parempia tuloksia? Titenkin, vai? Ratti kyl kiinnostais muaki mut ne on tosiaan hemmetin kalliita vempuloita, pitää olla tyylii ihan joku erillinen pelihuone jossa se vois nuokua nurkassa.

Täs nyt oon tätä uutta online time trialia vetänyt toistakymmentä kierrosta ja nyt puuttuis enää alle sekuntti kulta-ajasta, kattoo nyt pystyykö.
 
mut varmaa ihan maalaisjärjellä ajateltuna ratilla saa huomattavasti parempia tuloksia? Titenkin, vai?
Vaatii jonkun verran harjoittelua ennenkuin alkaa ajat olemaan parempia. Mulla oli muutama vuosi sitten ratti+poljin setti ja päädyin sellaiseen negatiivisuuden kierteeseen koko härvelin kanssa että myin sen sitten pois. Pelaamiseen liittyi hirveä vaiva kun piti ensinnäkin kaivaa ratti esiin ja kiinnittää se pöytään ja tämän jälkeen pelatessa olin aivan surkea. Surkeudesta se kierre sitten lähtikin kun tiesi että pitäisi pelata paljon, jotta kehittyisi, mutta kuitenkin se sitten jämähti: Ei ole hauskaa -> ei pelaa -> ei kehity -> ei ole hauskaa.
 
Nopeimpia kuskeja on piireissä perinteisesti kutsuttu alieneiksi. Sen verran epäinhimillisiä ja ihan omaa luokkaansa ne ajat ovat. Ajotaito on jotain sellaista että nopeat on vaan nopeita, ja itse on perinteisesti aina sen pari sekkaa hitaampi vaikka kuinka hinkkaisi. Ohjaimella ei ajallisesti häviä niin paljon kuin luulette. Aina välillä näkee pädikuskeja tosi korkealla leaderboardilla. Tasaisuudessa pädillä sitten häviää melko selkeästi ratille.
 
Super GT, tää engl.tubettaja, on vertaillut omia ajojaan padilla ja ratilla.
Oli padilla jopa nopeampi. Ainoo ero tuli, että padilla renkaat kuluu nopeammin.
 
Ylös Bottom