Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Onko tuo fysiikkapäivitys vaikuttanut muiden nopeuteen/pärjäämiseen sportin puolella?
Sport puolta ei ole uuden fysiikkapäivityksen jälkeen tullut pelattua, mutta muita juttuja senkin edestä. Sen verran samaan aikaan kanssasi siirryin pädistä rattiin että voin sanoa omasta kokemuksesta että ratilla ajo päivityksen jälkeen on ”parempaan / nopeampaan” päin menossa.

Muun viestisi perusteella vauhti olisi sinulla periaatteessa kunnossa ja nyt jossakin muussa olisi vika. Käyppä varmuudeksi katsomassa asetuksista ratin kalibrointi kohdasta että kaasu ja jarru menee oikeasti pohjaan niitä painettaessa tai pahimmassa tapauksessa jarru hitusen ”päällä” kokoajan. Itsellä kerran tehnyt tuon että jarru ”laahasi” eli oli kokoajan päällä, hudin näkymässä näki että jarru oli pari milliä painettuna vaikkei pedaaliin koskenut. Vika löytyi tuolloin USB jatkojohdon liitännästä -> johto pohjaan ja taas toimi normaalisti. GT planetilla jollakin oli päinvastainen ongelma, kaasu ei mennyt täysin pohjaan painettaessa.

Muita syitä, viikkokisan rata ei vain sovi sinulle. Itsellä joillakin radoilla olen hyvinkin kilpailukykyinen taistellen sijoista 1-5, toisilla radoilla sitten ollaan häntäpäässä. Ja kun sinne keskikastiin kisassa ”joutuu” siellä yleensä joutuu helpommin tilanteisiin joissa kontakteja syntyy vaikka kuinka siisti pyrkisi ajamaan.

Edit. Katso myös uudestaan ajoavut asetuksista, päivityksen myötä noissakin taisi tapauskohtaisesti olla jotakin kummallista ja on saattanut mennä ajonvakautus tai counter steering assistant päälle.

Edit2. Tuli vielä mieleen onko auto jolla ajat Sportissa öljynvaihdon tarpeessa? En ole nyt varma korjaako Sportin bop tämän suorituskyky eron jos öljyt on punaisella vai ei. Eli käy katsomassa GT autossa onko öljyn kunto vihreällä tai keltaisella, jos punaisella niin öljyt vaihtoon.
 
Viimeksi muokattu:
PSVR2 tuli hommattua sen julkaisuviikolla ja siitä sain sitten kipinän, että jokaista autoa pitää päästä kokeilemaan ja sisällä istumaan. Aloin sitten testaamaan autoja nyrrellä. Eli ideana on ajaa mahdollisimman hyvä aikakierros kumminkaan ilman liikaa hinkkaamista jokaisella autolla ilman viriosia. Katuautot sports hard renkailla ja kilpa-autot racing hard renkailla. Sitten on vielä nämä VGT:t joista osa on kuin le mans kilpureita ja osa melkein tavallisempia. Ainakin osan autoista voisi testata vielä täysissä vireissä. Ei tiiä vielä mihin tää kehittyy, mutta aikaa on aivan varmasti riittävästi ennen seuraavaa gran turismoa :D.

Aloitin tallini hitaimmista autoista ja siirryn pikkuhiljaa kohti nopeampia pelejä. Parikytä autoa kerkesin ajaa ennen kuin fysiikat päivittyi, joten ne piti ajaa uusiksi. Päivityksen jälkeen kaikki takavedot tulivat melkein 10s nopeammaksi, kun taas etuvetojen kierrosajat pysyivät käytännössä samana. Autoista on mitattu myös kierroksen huippunopeus, mutta osasta lukema puuttuu, kun en aikaisemmin tiennyt miten helposti telemetriatietoja saa talteen muiden valmiiksi tekemillä ohjelmilla, eli puuttuvat pitää vielä jossain kohtaa ajaa uusiksi.

Listassa on nyt 100 autoa ja lisää tulee muutama melkein joka päivä.
"
 
Viimeksi muokattu:
Sport puolta ei ole uuden fysiikkapäivityksen jälkeen tullut pelattua, mutta muita juttuja senkin edestä. Sen verran samaan aikaan kanssasi siirryin pädistä rattiin että voin sanoa omasta kokemuksesta että ratilla ajo päivityksen jälkeen on ”parempaan / nopeampaan” päin menossa.

Muun viestisi perusteella vauhti olisi sinulla periaatteessa kunnossa ja nyt jossakin muussa olisi vika. Käyppä varmuudeksi katsomassa asetuksista ratin kalibrointi kohdasta että kaasu ja jarru menee oikeasti pohjaan niitä painettaessa tai pahimmassa tapauksessa jarru hitusen ”päällä” kokoajan. Itsellä kerran tehnyt tuon että jarru ”laahasi” eli oli kokoajan päällä, hudin näkymässä näki että jarru oli pari milliä painettuna vaikkei pedaaliin koskenut. Vika löytyi tuolloin USB jatkojohdon liitännästä -> johto pohjaan ja taas toimi normaalisti. GT planetilla jollakin oli päinvastainen ongelma, kaasu ei mennyt täysin pohjaan painettaessa.

Muita syitä, viikkokisan rata ei vain sovi sinulle. Itsellä joillakin radoilla olen hyvinkin kilpailukykyinen taistellen sijoista 1-5, toisilla radoilla sitten ollaan häntäpäässä. Ja kun sinne keskikastiin kisassa ”joutuu” siellä yleensä joutuu helpommin tilanteisiin joissa kontakteja syntyy vaikka kuinka siisti pyrkisi ajamaan.

Edit. Katso myös uudestaan ajoavut asetuksista, päivityksen myötä noissakin taisi tapauskohtaisesti olla jotakin kummallista ja on saattanut mennä ajonvakautus tai counter steering assistant päälle.

Edit2. Tuli vielä mieleen onko auto jolla ajat Sportissa öljynvaihdon tarpeessa? En ole nyt varma korjaako Sportin bop tämän suorituskyky eron jos öljyt on punaisella vai ei. Eli käy katsomassa GT autossa onko öljyn kunto vihreällä tai keltaisella, jos punaisella niin öljyt vaihtoon.
Kiitos paljon avusta :) Hyviä vinkkejä. Tulikin nuo katsottua läpi, mutta ei ollut mitään ongelmia.

En nyt sitten tiedä oliko tuo kaikki vaan sen takia, kun pidin reilu viikon tauon pelaamiseen ja sattui se päivitys tulemaan siinä tauon aikana vai sattuiko vastustajat olemaan erityisen hyviä monta kisaa putkeen. Huomasin myös, ettei tuolla Renaultin Megane Trophy V6 autolla enää pärjännyt. Sillä olen hyvin ennen päivitystä pärjännyt. Toki varmaan myös radasta kiinni paljon. Aloin pelaamaan Ferrari 458 Italialla ja sillä tuntuu kulkevan taas hyvin. Tipuin tosiaan sieltä B:en puolesta välistä ihan C:en alkuun. Sitten vaihdoin autoa ja aloin taas pärjäämään ja oon kohta noussut takaisin B tasolle. Ei ole vaan ollut kauheasti aikaa pelata.

Sattunut olemaan vielä todella hyvä säkä nyt, ettei ole ollut likaisia kuskeja ja on ollut tosi siistejä kamppailuja, kun homma pysyy puhtaana. On se vaan hieno peli.
 
Aika helppoja Human Comedy 1h tehtävät, hyvällä ajolla voittaa jopa yhdellä kierroksella kisan kakkosen. Kaikki paitsi viimeinen tehtävä, siinä Lake Maggioren kisassa piisaa haastetta!

Internetin perusteella monelta jäänyt voitto saamatta ja aika pitkä matka on itsellänikin voittoon asti. Tänään ajoin kisan kaksi kertaa ja pystyin kyllä ajamaan 1:59.xxx kierrosaikoja, mutta pitäisi kuulema pystyä ajamaan 1:57.xxx aikoja tai mielellään sen alle. 4 sija ja 20 sek kärjestä oli tulos.

Ratilla voisi kokeilla ajaa, mutta tuskin sillä noin paljon pystyy parantamaan kierrosaikaa.

Tähän kisaan on vielä tullut semmoinen muutos jossain päivityksessä, että ennen vastustajat tankkasivat auton bensatankin aina täyteen varikolla ja nyt ne ymmärtää ottaa vain sen verran mitä tarvitsevat. Sillä on hieman vaikutusta, kun tässä kisassa on todella hidas tankkaus.

Muuten on kyllä todella hauska kisa ajaa, mutta haastetta lienee jo vähän liiaksi itselle aivan voittoon asti. Kenties jonain päivänä...
 
Tähän kisaan on vielä tullut semmoinen muutos jossain päivityksessä, että ennen vastustajat tankkasivat auton bensatankin aina täyteen varikolla ja nyt ne ymmärtää ottaa vain sen verran mitä tarvitsevat. Sillä on hieman vaikutusta, kun tässä kisassa on todella hidas tankkaus.

Ai mä olen olettanut tankkauksen nopeuden olevan ihan autosta kiinni.
Mä olen ilmeisesti äärimmäisen paska kuski sillä mä olen tainnut voittaa noista human comedy kisoista vain yhden ja jopa joku top 5 sijoitus on harvinainen vaikka lunttaan heti ennen ekaa yritystä gtplanetin puolelta mikä auto ja säädöt olisi hyvät.
No sillä periaatteella nuo ajoinkin, että kunhan tulee pronssia niin olen tyytyväinen.

Tänään tuli viimeinkin se mun himoitsema miura myyntiin ja tuon lisäksi tuli ostettua pari muutakin autoa ja nyt olen taas köyhä kun tilillä on alle miljoona enää.
 
Ai mä olen olettanut tankkauksen nopeuden olevan ihan autosta kiinni.
Mä olen ilmeisesti äärimmäisen paska kuski sillä mä olen tainnut voittaa noista human comedy kisoista vain yhden ja jopa joku top 5 sijoitus on harvinainen vaikka lunttaan heti ennen ekaa yritystä gtplanetin puolelta mikä auto ja säädöt olisi hyvät.
No sillä periaatteella nuo ajoinkin, että kunhan tulee pronssia niin olen tyytyväinen.

Tänään tuli viimeinkin se mun himoitsema miura myyntiin ja tuon lisäksi tuli ostettua pari muutakin autoa ja nyt olen taas köyhä kun tilillä on alle miljoona enää.
Kisan asetuksista johtuu tankkauksen nopeus, esim. custom racessa voi sen itse päättää.

Ei se kuskista välttämättä huonoa tee, vaikka nopeudessa hieman jäisi. Voi ainakin teoriassa kokoajan kehittyä lisää. Näin ainakin ajattelen omalle kohdalle, kun kulta jää turhan usein haaveeksi Online Time Trialin puolella.

Juuri tuli 30 000 km täyteen pelin tilastoihin ja vielä sitä vaan kehittyy lisää mitä enemmän ajaa. Tänään sitten uuden päivityksen kimppuun, olisi taas autoja ostettava sekä testattava. Uusi Super Formula kiinnostaa ja jotain kisojakin pitäisi olla niihin liittyen.
 
Oho yllättävän halpa hinta lätkäisty tähän uuteen Mersuun, olikohan 480 tuhatta. Jaguar on reilu 600k ja formulat miljoonan kappale. Onneks oli 15miljoonaa tilillä niin sai ne kaikki heti talliin.
 
Melkosta vääntöö tää yks formula kisa mitä ajoin, pakko oli laittaa racing hard renkaat et pystyi vetää 10 kierrosta ilman varikkoo. Edessä olevat ei käynyt kertaakaa varikol, pääsi ihan viime mutkilla 4 sijasta ykkös sijalle, eikä siinä ollut varaa pahemmin mitää mokata ja autot kulkee miljoona km/h. Mä en oo kauhee formula fani, mut on täs välil näil ihan hauskaa ajella ihan vaihtelun vuoksi.
 
Oho yllättävän halpa hinta lätkäisty tähän uuteen Mersuun, olikohan 480 tuhatta.
Perus-dealershipissä olevat GT3-luokan autot ovat järjestäen olleet sen noin puoli miljoonaa hinnaltaan tähänkin asti, joten siltä pohjalta tuo hinta ei ollut mikään yllätys, vaan menee siihen samaan kategoriaan jo pelissä olevien autojen kanssa.

Tuli tuo uusi GT3 Mersu ostettua tänään ja vähän Fujin online-time trialissa sitä testailtua. Yllättävän hyvin sopi näppeihin ilman mitään säätelyä ja tuntuu jämäkältä, nopealta ja taittuu mutkiin aika jouhevasti. 1:44:0 ihan kylmiltään muutaman kierroksen ajelun jälkeen, eikä ollut edes mitenkään äärettömän hyvä tai puhdas kierros. Kiva laite ajaa kyllä ja suosittelen kokeilemaan.
 
Toi super formula fuji speedway on kyl todella brutaali kisa. Edessä oleva ykkös-sijalla käy vain kerran pikaseen varikolla ja ehkä pari jossain sijalla 6 ehkä kerran, racing mediumit alla ja niil sit pakko jotenki laahustella se 15 kierrosta tai muuten ei mitään toivoa ykkös-sijasta, raicing hardeil ei saa kiinni ja racing softit kuluu liian nopee. Kolmos sijalle sijoituin kun renkaat ihan punasina ja siinä auto venkuili et ei pysynyt homma hallussa nii perässä kaks formulaa pääsi ohi.

Onkohan tää ihan tarkoituksella näin? Monesti sitä laskee sen varaan että muutki käy varikolla ja siinä on jotain pelivaraa sit et ottaako riskin ja vetää punaisilla renkailla loppuun vai käykö jossain välis itte varikol. Nyt ne köröttelee siel 15 kierrosta kun ei olis mitään hätää, sit ajetaan muutenki semmoses jonos koko kisa.

Nää muut 2 meni suht pienel vaival mut tää fuji on sit ihan älytön.
 
Viimeksi muokattu:
Uudet Super Formula kisat toivat pitkästä aikaa yksinpelin puolelle haastavaa ajettavaa. Voittoa ei ole mistään näistä vielä heltynyt, tosin jokaista kokeilin vain muutaman kerran. Watkins näistä omaan makuun paras jossa aivan mahtava flow ja paljon ohituspaikkoja, kaus ei jää tuo Sainte-Croix mutta Fuji on jotenkin todella vaikea sekä AI kyykyttää ja huolella.

Jokin tuolla tämän auton ajomallissa on pielessä. Mediumeilla pystyy pitämään muita takana vaikka kaksi nakkia on täysin punaisella, toki auto spinnaa mutkista helposti, mutta on ihan ajettava vielä… uskoisin että tätä päivitellään vielä. Fujilla AI ajaa kärjessä varmaan softeilla ilman stoppia nyt joten vaikea se on voittaa.
 
Uudet Super Formula kisat toivat pitkästä aikaa yksinpelin puolelle haastavaa ajettavaa. Voittoa ei ole mistään näistä vielä heltynyt, tosin jokaista kokeilin vain muutaman kerran. Watkins näistä omaan makuun paras jossa aivan mahtava flow ja paljon ohituspaikkoja, kaus ei jää tuo Sainte-Croix mutta Fuji on jotenkin todella vaikea sekä AI kyykyttää ja huolella.

Jokin tuolla tämän auton ajomallissa on pielessä. Mediumeilla pystyy pitämään muita takana vaikka kaksi nakkia on täysin punaisella, toki auto spinnaa mutkista helposti, mutta on ihan ajettava vielä… uskoisin että tätä päivitellään vielä. Fujilla AI ajaa kärjessä varmaan softeilla ilman stoppia nyt joten vaikea se on voittaa.

Just se että vain yks kärkipäässä käy varikol, muut vaa ajelee siel täydellisesti ilman varikkoa ja ite yrittää jotenki laahustella perässä. Nää kaks muuta formulaa veti racing hardeil ilman varikkoo, niissäki sai ihan just jotenki sen kärkipaikan mut tää fuji on kyl jotain ihan älytöntä. Siinä on pakko vetää punaisilla ne loppu kierrokset jotenki varovasti, varikol ei oo varaa käydä.
 
Olympia Time Trialia tullut hinkattua tässä viimeiset pari päivää. Maanantaina sain puristettua 1:15.970 (Top 906), joka silloin riitti kivasti kultaan melkein kympän erolla, mutta vielä mitä. Sehän vanheni about 12 tunnissa ja nykyinen kultaraja on 1:15.957, kun Gallo kävi paukuttamassa uudeksi kärkiajaksi 1:14.834. En usko se että tuosta aivan hirveästi laskee, sillä aikalailla kaikki korkean profiilin kuskit ovat käyneet jo tosissaan ajamassa.

Eilen sitten vetelin taas lisää kierroksia Gallon haamun perässä ja sain optimaalit 1:15.6x puolelle, mutta millään en saanut parhaita sektoreita natsaamaan samalle kierrokselle ja maanantain aika jäi parantamatta. Varsinkin T4 tulee tosi usein hylky, koska se pitää mennä niin nuollen kuin mahdollista, ettei T5 muodostu liian tiukaksi ja T3 pitää osua myös nappiin ennen sitä. Vipa sektori muodostuu käytännössä yhdestä jarrusta (T14), mutta jostain syystä tulee hävittyä siinä aivan liikaa eikä selkeää punaista lankaa siihen itsellä ole. Kyseisen sektorin ajat seilaa melkein 3 kympän vaihteluvälillä, vaikka tuntuu että vetelis samalla tavalla lähes joka kerta. Noh pitää tänään taas töiden jälkeen yrittää parantaa aikaa. Alle sekunti maailman parhaiden perässä olisi kyllä miellyttävä saavutus.

Harmi ettei tässä saa maakohtaista leaderboardia esille, että voisi nähdä sijoituksensa suomilistalla. Maailmanlistalla sijoitus on nyt 1173.

1683102941614.png
 
Joo kyllä jää muutaman kerran kokeilun jälkeen nää super formuloitten kisat unholaan... Ei mitään jakoa pysyy perässä kun ero kasvaa vaan kasvamistaan... Käytössä on jo helpoin vaikeustaso ja kun en muutenkaan osaa kunnolla ajaa vaan aina ollaan menossa seiniä pitkin niin ei sitten mitään järkeä edes yrittää ja menettää järkeään näiden kisojen kanssa...

Josko muillakin olisi vähän samoja vaikeuksia niin voisi toivoa että jonkun päivityksen myötä näitä kisoja helpotettaisiin että niitä kannattaa edes lähteä yrittämään kun jos helpoimalla tasolla tekoäly hakkaa jo noin pahasti niin en halua edes kuvitella että millasta se on vaikeimmalla...
 
Kaks meni että sain ykkös-sijan ja nekin just hikiseen, mut sit tää fuji speedway on kyl joku masokistien märkä päiväuni, kolmanneks olen päässyt mut ykköseks ei sit millään. Ilman varikkoo siinä pakko ajaa ku ne edessä olevat menee ilman varikkoo 15 kierrosta ku ois mitää hätää, sit kerran alkoi sataa kesken kisan mut ei ollu ostettuna wet/eikä Intötmömömö renkaita nii pakko oli keskeyttää. Veikkaan et se on mahollista voittaa just et sattuis tulee sadetta ja vaihtais renkaat ku tekoäly siinä yleensä vähä jälessä, tai jos ei sada nii pakko kitkutta 15 kierrosta punaisilla nakeilla vikat kierrokset.
 
  • Like
Reactions: CLX
Olympiakierroksia yhteensä reippaasti yli 3000 km ja kulta nyt. Tuntemuksia: epäuskoa, itseinhoa, hopeareunuksisia pilviä, synkkiä punaisia aikoja ja lopulta naps! Olipa riippakivi! Ei tässä järkeä ole mutta olkoon nyt kerran olymiadissa tällainen rääkki.
Nyt on vaan kaikki kiinni italialaisten taistelusta Mangano vs. Gallo, että kestääkö aika.. Huh!!!
 
Mun on taas pakko valittaa kun en vaan tajua mitä siellä polyphonylla ajatellaan.
Nytkin tuli myyntiin uus super formula, mutta niille tuli vaan kolme kisaa.
Miksei tehty vaikka 8-12 kisaa kestävää mestaruutta jossa olisi suzuka, fuji, spa ja muut radat ja palkkioksi vaikka 100.000 / kisa ja mestaruudesta 500.000.

Kaikki olisi pelissä valmiina, mutta kun ei niin ei.
Pelissä on edelleen samat mestaruudet mitä joskus julkaisussa ja niissäkin on melkein kaikissa yks tai kaks rataa jotka ajetaan molempiin suuntiin.
 
Kallista puuhaa tämän pelin pelaaminen. Rahat loppuu ja aika kuluu. Reilun viikon aikana hommasin kaikki Group C/1 autot legenda kaupasta, pari Le Mans Fordia, Lambo Miura (on muuten todella hauska auto ajaa ja vetää sladissa) ja muutama muu siihen päälle. Olisiko joku 20 miljoonaa mennyt.

Olen myös vihdoin alkanut grindamaan rahakisoja ja onhan sekin ihan hauska puuhaa, kun voi samalla sitten kokeilla eri autojakin. Hieman se kyllä muuttaa pelaamista yksipuoliseksi ja olisi aika suotavaa, että jossain vaiheessa niitä kunnon rahakisoja lisättäisiin enemmän. Eipä ole vielä tullut 24h endurancea tai lisää Music Rally kisoja myöskään, vaikka niistä oli aikaisemmin puhe.

No pitää varmaan taas enemmän monipuolistaa ajamista ja vähentää autojen ostelua.
 
Mulla alkaa olemaan vihdoin grindaaminen loppusuoralla. 260 tuntia jo tullut kisoja ajettua. Vielä puuttuu 22,6miljoonaa että on rahat valmiina tilillä sitten kun kaksi puuttuvaa 20milj. autoa tulee legend kauppaan ja jos sitä Venenoa saa ikinä kutsulla ostettua. Pitää siis vielä ajaa Ranskan 30min kisa 28 kertaa vielä että rahat on tilillä. Ite oon helpottanut grindaamista sillä, että kuuntelen samalla rikospodcasteja niin ei ole ihan niin puuduttavaa hommaa ja aika menee nopeammin. Suzuki Pikes Peak kannattaa ottaa käyttöön tuohon 30min kisaan. Kerran vaan pitää varikolla käydä ja voittaa ihan leikiten ai autot.

Vaihtoehtoja sais olla kyllä paljon enemmän näihin 825k kisoihin. Tuo on kyllä ihmeellistä, että miks eivät tee music rallya lisää.
 
Ylös Bottom