Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Ammattilaiset astuu peliin,ruvetaan keskustelemaan oikeista sanavalinnoista,kun todellisuudessa sen dfp:n antama ajotuntuma on erillainen.Moniko teistä ajanut kunnolla kiinnitetyllä G25:llä.DFP:n "parempi" ajotuntumako tehnyt siitä niin suositun myös pc puolella,nopeampi ei synonyymi paremmalle.Ilmeisesti jättää reagoimatta siihen kaikkeen tietoon jota peliin saatu,johon osasyynä yhden moottorin rakenne.Hyvänä esimerkkinä takapyörien ruoholla käynnit kaasun kanssa,G25 rykäsee samantien poikittain,melkeen joka kerta,verrattuna dfp:hen paljon rajumpi.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Ammattilaiset astuu peliin,ruvetaan keskustelemaan oikeista sanavalinnoista,kun todellisuudessa sen dfp:n antama ajotuntuma on erillainen.Moniko teistä ajanut kunnolla kiinnitetyllä G25:llä.DFP:n "parempi" ajotuntumako tehnyt siitä niin suositun myös pc puolella,nopeampi ei synonyymi paremmalle.Ilmeisesti jättää reagoimatta siihen kaikkeen tietoon jota peliin saatu,johon osasyynä yhden moottorin rakenne.Hyvänä esimerkkinä takapyörien ruoholla käynnit kaasun kanssa,G25 rykäsee samantien poikittain,melkeen joka kerta,verrattuna dfp:hen paljon rajumpi.


No eikös tuo kaikki ole ihan vain kiinni siitä kuinka tiukalle forcen asetukset laittaa? Tai sitten omista hauislihaksista :)

edit. peliengine kyllä toimii niin, että ratista luetaan vain asento ja sen mukaan asetetaan auton renkaiden asento fysiikkamalliin. Jos/kun tapahtuu vaikka spinnaus niin peliengine tutkii missä asennossa renkaat ovat(ratti) ja mihin asentoon renkaat pyrkivät(fysiikkamalli) mukaan ja pyrkii käskyttämään rattia sen mukaan miten renkaat reagoivat tienpinnan kanssa>force feedback. Se onko pleikkarissa kiinni dfp tai g25 ei pelienginen ja kierrosajan kannalta ole mitään eroa. Toki g25:ssa on wahvemmat forcet ja siten ratti pyrkii terhakammin fysiikkamallin sanelemaan asentoon. Gan pörismössä on asetus force feedbackin vahvuudelle jota voi laskea, jos ratti ei tunnu pysyvän käsissä ja sitä kautta ero dfp vs g25 pitäisi voida tasoittaa asiaksi jolla ei ole merkitystä kierrosajan kannalta.

Toki jos g25:ssa olis esim. nopeammin reagoivat moottorit niin siitähän ei olisi mitään muuta kuin apua pelaajalle, koska tällöin g25:en omistaja saa aikaisemmin vinkkiä siitä miten pito renkaissa muuttuu...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

No nyt ois m3:lla rällätty daytona road:ia s3 renkailla ja pro fysiikoilla. RUFIN:sta heittämällä ohi, mutta heka_racing oli noilla kieroksillaliian liian kova pala. Eli aika 2'01.199 ja sijoitus 12 rankingissa.

Oli toi m3 ihan niin kuin muistelinkin, törkeän hidas ja "helppo" :) Vertasin tuohon 1. sijotetun haamuun niin ihan eka mutkaan jarrutettaessa ja bussipysäkille mennessä+poistuessa missä menetti aikaa. Muuten meni samaan tahtiin kiekka kuin ranking kärjellä.

IMHO. m3+daytona road:ssa kaikki vähänkään pelanneet pääsevät aika pienellä ajamisella samoihin aikoihin, kun suurin osa mutkista on helppoja ajaa noin "hitaalla" autolla. Kokeilee f599:lla daytonaa niin tulee ihan eri tavalla vaikeusastetta ja mielenkiintoa. Tosin edelleen pidän tota daytona road:ia tylsänä ratana. Suzuka ja eiger on haastavammat ja mulle mielenkiintoisemmat radat. Ehkä daytona sopii paremmin itse kisaamiseen kuin kierrosajan ajamiseen, kun tulee suorillekin jotain jännitettävää, kun pääsee suorilla käyttämään imua hyväksi ja sitä kautta myös vauhdit kasvaa ja mutkiin jarruttaminen vaikeutuu entisestään.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Rattien tarjoama erilainen pito??? :D nyt meni jo mielenkiintoiseksi...

Rateille ei välitetä eri tietoa,kyse rattien käyttäytymisestä annetulla tiedolla.

Mun mielestä tää DFP:ten ammattilaisklaani vois ajaa sen G25:n kunnolla ennen vahvoja mielipiteitään! :D

Ne ei niin "nopeasti reagoivat",tekevät dfp:stä helpomman.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Rateille ei välitetä eri tietoa,kyse rattien käyttäytymisestä annetulla tiedolla..

Niin, tuostahan siinä on kyse, jos luit postaukseni.

Ratti kertoo missä asennossa auton renkaat ovat, fysiikkamalli pyrkii muuttamaan force feedbackin avulla renkaiden asentoa esim spinnauksen aikana. Jos kuski jaksaa pitää ratin paikoillaan niin renkaiden asento ei muutu pätkääkään fysiikkamallissa.

Ei se dfp vs g25 eroista johdu, jos jossain mutkassa lentää pihalle, ei ainakaan jos force feedbackin vahvuus on säädetty omille käsivoimille sopivaksi. Sama fysiikkamalli siellä on molemmilla rateilla ja yhtälailla molemmat ratit antavat renkaiden asennon autolle jota simuloidaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Teoriassa,käytännössä kahden moottorin aikaansaama lisäliike vaikeuttaa ajamista,simuloi paremmin,johon rattien kehityksellä pyritään,ei aikaansaamaan sitä mahdollisesti nopeinta vaihtoehtoa sitä kaipaavalle.

Toi käsivoima tullut nyt kahdesti esille,en kuulu näihin perus pädipelaajiin,joitten harrastukset rajoittuu konsolin ympärille.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Teoriassa,käytännössä kahden moottorin aikaansaama lisäliike vaikeuttaa ajamista,simuloi paremmin,johon rattien kehityksellä pyritään,ei aikaansaamaan sitä mahdollisesti nopeinta vaihtoehtoa sitä kaipaavalle.

Niin ja force feedbackin voimakkuutta säätämällä voi eliminoida vaikka koko force feedbackin pois, jos niin haluaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Miks kaverit jotka ajaa jo suht kovaa,aina näitä vihjauksia kaikkein helpoimpaan vaihtoehtoon.Rupee tuntuu että nää oman arvonsa tuntevat ovat niitä helpotuksia äkäsimmin käyttämässä,kun pelit kovenee?Tarkotus hakea tarkempaa mallinnusta,ei nopeinta,radan ympäri.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Rateille ei välitetä eri tietoa,kyse rattien käyttäytymisestä annetulla tiedolla.

Mun mielestä tää DFP:ten ammattilaisklaani vois ajaa sen G25:n kunnolla ennen vahvoja mielipiteitään! :D

Ne ei niin "nopeasti reagoivat",tekevät dfp:stä helpomman.

Sekä G25 että DFP on kyllä viime ajoilta tuttuja vehkeitä, GT5:n osalta kokemus rajoittuu DFP:hen, mutta rFactorin parissa on tullut puuhattua molempien kanssa. Ilman forcejakin tullut ajettua.

Jos oikeasti haluaa paneutua hardwaren välisiin eroihin, kannattaa homma pistää käyntiin järjestelmillä, jossa asetuksia pystyy muuttamaan riittävästi. Tämä tarkoittaa siis käytännössä PC-puolen juttuja. On totta, että eräänlaisilla ff-asetuksilla ajamisesta tulee aika hankalaa. Hankalia ovat tässä suhteessa juurikin henkkamaukkatyyppiset pelit joiden kanssa ei pääse asetuksia peukaloimaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Emmä usko, että itse ajaisin yhtään hitaammin/nopeammin oli alla sitten dfp tai g25. Suurin rajote on ihan omat rajalliset kyvyt ja käsitys siitä miten noita ratoja pitäs kiertää. En myöskään syytä ohjainta, jos joku mutka menee pieleen. Yritän tajuta mikä meni pieleen ja korjaan omaa ajotapaa.

Mun koko kritiikki lähti liikkeelle ja osoittaa siihen, että bussipysäkiltä olisi mahdotonta päästä g25:lla yhtä luikkaasti ulos kuin dfp:lla. (se koukero ennen pitkää finaaliovaalia daytonassa). Jos kuvittelisin, että saisin etua ostamalla g25:en niin sellainen olis jo nurkissa, tällä erää en ole vielä hankkinut kun en koe tarpeelliseksi. Tosin toi dfp osoittaa jo hajoamisen merkkejä ja siitä johtuen g25:en ostaminen lienee edessä ennemmin kuin myöhemmin.

Pyrkimys on pelata puhtaasti time trialit ja samoin myös kisoissa ilman että törmäillään ja pitäen kiinni ajolinjoista ja muista herrasmiessäännöistä mitä oikeissakin autokisoissa noudatetaan. Toivottavasti jahka frendilistat tulee peliin tuetuksi niin saa pelata konsolifin-poppoon kanssa ja ei synny turhia sotia epäoleellisesta.

Olis kiva vääntää nyttenkin nopeiden herrasmiesten kanssa daytona road:ia. Ehdottomasti on parempi rata kisatessa kuin time trialia vääntäessä, tulee imuefektiä voimaan perässä ajaessa ja pystyy leveähköjä mutkia käyttään ohittamiseen/luovien ajolinjojen hakemiseen.

edit. Ja saa heittää friend invitea, jos tämän turhan jankkaamisen jälkeen jotakuta vielä kiinnostaa :)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

PODIUM / 3 KFin historiaa,pro tasolla,tästä se ura lähtee.
Älä kerro kuinka rFactorissa toi ei merkkaa mitään. :D

Ai niin,ettei se RUFin jää ihan ilman kunniaa,se löyty myös kyydistä.
Tää kypsyttää pikkuhiljaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Onkos tämä ollut jo täällä:
GT5 Prologue haastis

Vaurionmallinnuksesta oli puhetta ja taas samaa paskaa: On "ehkä" tulossa, vastauksina: "When we do damage, we do it right ja Every damage will be realistic". Miten tuon sitten ottaa? Täysin realistista vauriomallinnusta ei voi odottaa, mutta mikä sitten on täydellistä?

Tämä jatkuva kiertely harmittaa vaan pirusti. Vauriot haluan mukaan pelkästään moninpelin takia ja mikä olisi hienointa niin voisi riskeerata pitkiä kisoja netissä vaurioiden suhteen. Toivottavasti nyt renkaat ainakin kuluvat suhteellisen realistisesti ajotyylin mukaisesti.

Kunnon ratti + 100" kangas + kaljaa + GT5:n + kunnon peliseuraa + parin tunnin kisa = Täydellistä.

EDIT: taitaa olla wanha kuin taivas.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

H_Racing on vissiin Kiminkamu? Ihan samat jutut ja kirjoitustyyli ainakin. Ennen väitti vaan G25:ta paremmaksi ja nyt taitaa puhua DFP:n puolesta?

Omasta mielestä G25 on melkein joka mielessä parempi kuin DFP. Paremmat materiaalit, paremmat vaihdeviikset, H-kaavio, paremmat ja enemmän tuntumaa antavat forcet, paremmat polkimet (+kytkin), parempi vaihdekepin sijoitus, ym. Melkeinpä ainut huonompi asia on piuhoitus. Johdot saa helpommin ja paremmin DFP:llä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Heveinhän tulee lujaa,mä luulin että luovutat kun kauppasit peliä. :p
Ei ny sentäs:D Ei vain jaksanu sillon noita pitkiä lähetysaikoja:mad::mad:, joten latasin pelin storesta . Nyt toi viimein saapunu levyversio jäi sit myytäväksi.:eek: Tais olla muuten ensimmäinen rata, jota innostuin kiertämään vähä pitempään.:D:D...Oli pakko päästä sekaan, ku oli niin paljon tuttuja nimiä.:p Niin ja G25 seurana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Kello 4.42 :D,oikea asenne.
Ja Pibe,ehdottomasti parempi just noista syistä,en oo muuta väittänytkään.Kysymys on,onko dfp helpompi ajettava,helpompi saada samat kierrosajat?Luulis jo maalaisjärjen kertovan että kahdella moottorilla saadaan aikaiseksi eri ratin välittämä tuntuma,mut väittäkää vastaan,uskoo ken haluaa.
Tuskin oon ainoa jolla useampi "henkilöllisyys",hypen luonnin perusoppeja,luodaan kuvaa "isosta joukosta" puolesta tai vastaan.

Noista replaystä,taitaa muistaa siihen asti kunnes esim.Arcaden time trialissa,tarpeeksi kierroksia ajattua,ruutuun keltainen kolmio tekstin kanssa,jos tämän jälkeen jatkaa ajoa ja syntyy 10 sakkiin aika,ei löydy replaytä?Jos haluaa ajonsa "tarkastettavaksi",käy katkolla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

miten saa vaihdettua käsi vaihteet ratin taka läppiin? mulla on g25 ratti:confused:
 
Ylös Bottom