Vastaus: GT5 Prologue [Hype]
Aakke sanoi:
Millainen ajo mallinnus on tässä ratin kanssa, verrattuna Forza 2:n? Lähteekö perä alta yhtä helposti? Noi 900 asteen ratit vaikuttas mielenkiintoisilta, saattaa olla että PS3 tulis tämän takia hankittua.
Riippuu ihan autosta,renkaista, moodista ja säädöistä millä ajaa(pro/arcade/ajoavut/alustan jne. säädöt). Jos vain lataa pelin päälle ja testaa ajotuntuma on pepusta, moodina on "arcade" ja kaikki ajoavut päällä, vaatii omaa konfigurointia että saa realistisemmaksi. Lopulliseen peliin on luvattu valittavaksi kahta eri fysiikkamallia, arcade ja simulaatio. Ajoavut gran turismossa vähän sama, kun nykyisillä henkilöautolla käyttää käkkäriä esp-päällä niin eihän se perä lähde kuin hetkellisesti irti ennen kuin elektroniikka hyökkää peliin ja slaidi loppuu. Samalla myös asiaa tuntematon kuski voi olla aika h-moilasena. Useemman kerran livenä käynyt näin: esp:n olemassa olosta tietämätön kuski, talvi ja parkkipaikka. käkkäristä kiinni vauhdissa, rusahdus ja auto korjaakin luiston samantien. Kuskilla typerä ilme. Niin ne ajat muuttuu.
Prologue on vasta esiversio koko gt5:sta, joten ajomallin yms. voi olettaa vielä kehittyvän ja muuttuvan. Se mitä tässä threadissa puidaan on prologuen demo eli vois puhua demon demosta. En ottas vielä tähän versioon kohdistuvaa hypeä/kritiikkiä kovin kuvaavana siitä mikä se loppuversio vuonna 2008 tulee olemaan. Mutta hyvältä näyttää tähän mennessä.
Muutenkin toi gt5 on vähän erilainen peli. Se ei tule kerta rykäsyllä valmiina ulos. Ainakin mun käsityksen mukaan ensin tulee demo(prologue 2007 joulu), sitten gt5 peruspelinä 2008. Myöhemmin vauriomallinnusta, säätiloja jne. patcheina. Tämä lienee ihan a-ok. koska sillon voidaan tehdä palanen kerrallaan peli täydelliseksi eikä kaikkea keskinkertaisesti kerralla. Polyphonyn tuntien tuskin joutuu pettymään, mutta odottavan aika voi olla kovin pitkä.
Forzaan en halua lähteä vertaamaan, koska siitä tulee vain turhaa tappelua. Yks tykkää puolukasta, toinen mustikasta. Itse sanoisin, että autofanaatikko pelaa molemmat pelit ja päättää itse kummasta tykkää enempi.
Ai niin ne slaidit, jos lopullisessa pelissä on drift ajomoodi, jossa siis tarkoituksena on slaidata mahdollisimman tyylikkäästi niin vois olettaa perän lähtevän alta
Ainakin hd-concept:ssa toi slaidailu onnistu samalla pelimoodilla ja fysiikkamallilla kuin normaali ajaminen, which is nice. Kyse on vaan asetusten, auton ja radan valinnasta(+omista taidoista)
ps. noi ps3:en 900 asteen ratit on ihan pc-kamaa which is nice. Voi pelailla vaikka gtr:aa pc:lla, jos aika odotellessa käy pitkäksi. Ja on muuten logitechin gt25 todella kelpoisa vekotin verrattuna konsolirimpularatteihin.