Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
GT5 formula vs. GT4 formula

Mitenkäs muuten tuo GT4:n formula vertautuu tähän GT5P:n F1 Ferrariin?

Ei tuota GT5P:tä ole vielä tullut ihan tuonne asti pelattua niin ei ole omaa vertailukohtaa. Ainakin sen GT4:n version sai komeasti lentämään sillä GT4:n ovaalilla kaaressa. Hienosti haukkasi ilmaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ratin omistajat onko tullut heel-toe taktiikkaa käytettyä?
ja jos on niin onko yhtä helppoa miltä tämän videon kaveri saa sen näyttämään :D
http://youtube.com/watch?v=jMRN4NqquZk

Itse en ole tuota kokeillut edes omalla autollani ja g25 settiä ei löydy...ideana on ilmeisesti jarruttaessa saada kaasua sen verran, että kierrokset olisivat tarpeeksi korkealla kun taas lähtee lentoon irroittaessa jarrusta

Ei tullut luettua kommentteja tuosta videosta, että perusteliko käyttäjä itse tuota tekniikkaa, mutta voisi luulla kyseessä olevan ihan oikeasta ajamisesta jäänyt opittu tapa: vähän välikaasua niin pienemmälle vaihdettaessa menee pykälä paremmin sisälle. Sitä en tiedä onko siitä prolossa mitään hyötyä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

On siitä välikaasusta muutakin hyötyä... Sen lisäksi että suorakytkentälaatikoissa pienempi menee helpommin sisään, välikaasua annettaessa kierrosluku on oikea pienemmälle vaihteelle. Ei tule tietenkään "nykäisyä" ja veto jatkuu tasaisena. Mitä isommat tehot autossa sitä pahempi nykäisy/sutaisu. Ja myös moottorijarrutus auttaa silloin jarrupaikoissa, säästää pitkissä kisoissa jarruja.
Tolla videon äijällä oli kyllä rata-ajotekniikka hallussa.

PS. Postiluukusta tipahti oma versio klo. 11.54:D hävettää vaan raiskata GT5:sta pädillä


EDIT: "simma" selittikin jo suomeksi ;)

EDIT2: ei jaksa etsiä, mitäs tuossa päivityksessä tulikaan?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kyllä on. Saadaan moottorikierrokset samalle nopeudelle kun vetävät pyörät jolloin ei eivät lukitu niin helposti, takapotkuilla ei perä irtoa niin helposti kurvissa.

Paitsi ainakaan tuo kaveri ei käytä sitä niin. Seisoo jarrulla, pienemmälle vaihtamisen yhteydessä polkasee kaasua, jatkaa jarrulla seisomista ja tässä vaiheessa kierrokset kerkiää jälleen pudota. Ja aika lailla saa olla kevennettyä kamaa moottorissa että pyörät menee lukkoon asfaltilla moottorijarrutuksella.. No, pädiraiskaaja olen minäkin, siksi sanoinkin että prolosta+G25:stä en tiedä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

nollaavat sitten 15 päivâ rankkigit táytynee odotella varmaan gt5 ja siinâ yrittââ pâteã sitten ajoilla meinaan nâítâ nollauksia saattaatulla vâhân vâliã nâîn alkuvaiheessa ja "testi pelillã". ne ihme formulat ajat oli jo poistettu. tâýtynee sitten tyytyã kerâân crdittiâ ja ostaa kaikki autot kaikissa vãreissã.
No voi PEEKELE! Tää ei ollu hyvä uutinen, ku toi time trial oli mielestäni paras juttu tässä pelissä:( . Ja olis ollu kiva kattoa ollaanko top10 viä syksyllä ja parannella vanhoja aikoja, sekä seurata omaa kehitystä . Nyt ei sit enää jaksa panostaa hirveesti tohon hommaan, ku vedetään viemäristä alas monen tunnin työ.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Paitsi ainakaan tuo kaveri ei käytä sitä niin. Seisoo jarrulla, pienemmälle vaihtamisen yhteydessä polkasee kaasua, jatkaa jarrulla seisomista ja tässä vaiheessa kierrokset kerkiää jälleen pudota.

Tiedäthän että suurin osa jarrutusvoimasta tulee etupyöristä? Ja että jarruttaessa paino siirtyy eteenpäin ja perä kevenee? ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tiedäthän että suurin osa jarrutusvoimasta tulee etupyöristä? Ja että jarruttaessa paino siirtyy eteenpäin ja perä kevenee? ;)

Toki tiedän, mutta ei ole asfaltilla ollut ikinä moista ongelmaa, vaikka kampura-vauhtipyöryhdistelmästä on useita kiloja poistettu ;) Toki talvella liukkaalla kelillä saa aikaan tilanteita, ehkä myös soralla, mutta asfaltilla? Ei ole ainakaan itselle osunut kohdalle :) Ja niin kuin sanoin, tuo kaveri ei vaikuttaisi käyttävän sitä hyväkseen sillä tavalla. Ja jos ajamaan lähdetään, niin siinä vaiheessa kun jalka nousee jarrulta niin pitää olla veto päällä samantien, eli ei siinä moottorijarrulle jää oikein aikaa. Joko jarrutetaan tai painetaan kaasua, kilpaa ajettaessa ei kruisailla kaasu ylhäällä :p
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei tullut luettua kommentteja tuosta videosta, että perusteliko käyttäjä itse tuota tekniikkaa, mutta voisi luulla kyseessä olevan ihan oikeasta ajamisesta jäänyt opittu tapa: vähän välikaasua niin pienemmälle vaihdettaessa menee pykälä paremmin sisälle. Sitä en tiedä onko siitä prolossa mitään hyötyä.

Joo siis mitä nyt googlettelin niin ilmeisesti ihan ammattikuskit käyttää tota tekniikkaa :cool:

Wikipediassa lisää infoa http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe
 
Vastaus: GT5 Prologue

Toki tiedän, mutta ei ole asfaltilla ollut ikinä moista ongelmaa, vaikka kampura-vauhtipyöryhdistelmästä on useita kiloja poistettu ;)

On vähän eroa että onko kyseessä sun Corolla DX vai esim. DTM raaseri:D

Milläs autoilla työ ootte ton B-classin ajanu?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Joo siis mitä nyt googlettelin niin ilmeisesti ihan ammattikuskit käyttää tota tekniikkaa :cool:

Wikipediassa lisää infoa http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe

Toki sitä käytetään, kysehän oli siitä että minkä takia sitä käytetään :) Minusta tuolla wikissäkin puhutaan lähinnä vaihdon helpottamisesta ja esim. ahtojen ylläpitämisestä turboautoissa jarrutuksen aikana. Mutta jep, oli siellä maininta jolt:stakin, joka lienee lähinnä tuota simman tarkoittamaa.

JanRei,
joopajoo, voit ajella ihan itse niillä DX raasereillasi.


E: Tuossa ihan hyvä video tuosta tekniikasta.
 
Vastaus: GT5 Prologue

EDIT2: ei jaksa etsiä, mitäs tuossa päivityksessä tulikaan?

jos et päivitä niin et pääse onlineen pelaamaan ja peli tallennukset voivat kadota kovolta ilman tota päivitystä... jotain siin oli et rahat voi hävitä ku päivittää mut ei mulla ainakaan hävinnyt
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mites manuaali- vs. automaattivaihteet? saako manuaalilla ajettaessa paljon etua verrattuna automaattiin ja missa kohtaa sitä oikein pitäisi vaihtaa... siinä vaiheessa kun kierrokset menee punaiselle vai juuri ennen rajoitinta?

edit. ps. mulla on Ford. Ei ihan GT, mutta melkein.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Älä nyt hyvä mies vitsistä suutu ;)
Mikä sulla sitten ihan oikeasti on? Täältä löytyypi ahtamaton Impreza 2007

Meikäläisellä Clarksonin & Hamsterin & Mr Slown kovasti "ylistämä" KIA Ceed. Tosin ei riisseli joka oli esillä aivan huikeessa asuntovaunujaksossa :D.

Posteljooni oli tänään tuonut Jerseyn saarelta tilatun GT5P-> 2 erroria tähän mennessä patchin latauksessa. Kestää kestää, taitaa valua aika hitaalla nopeudella toi tavara.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Älä nyt hyvä mies vitsistä suutu ;)
Mikä sulla sitten ihan oikeasti on? Täältä löytyypi ahtamaton Impreza 2007

Eipä tässä suututtu, kyllästyttää vain tuollaiset kommentit silloin kun haluaisi asiallista keskustelua mielenkiintoisesta aiheesta. Itsellä pitkä opiskeluputki päällä, joten ajelen (nautiskelen) vanhalla takapotku Alfalla. Mutta lähipiirissä on ollut koko ikäni erilaisia kilpureita, joita on päässyt testailemaan. Ja on sitä itsekin jotain tullut ajettua.
 
Vastaus: GT5 Prologue

No voi PEEKELE! Tää ei ollu hyvä uutinen, ku toi time trial oli mielestäni paras juttu tässä pelissä:( . Ja olis ollu kiva kattoa ollaanko top10 viä syksyllä ja parannella vanhoja aikoja, sekä seurata omaa kehitystä . Nyt ei sit enää jaksa panostaa hirveesti tohon hommaan, ku vedetään viemäristä alas monen tunnin työ.

Noinhan kävi jo japaniversio->spec2:ssa. Time trialien tulokset on olleet vitsi, kun japaniversion kovat(puhtaat) ajat poistuivat, toki samalla poistui myös iso läjä huijattuja aikoja joita ei kukaan kaipaa toivottavasti. Beta on beta ja aina kun fysiikkamallia parannetaan, autojen parametreja muutetaan, huijauksia poistetaan jne. niin tulokset nollautuu.

Onneksi ei ole tullut käytettyä liikaa aikaa yksittäisten aikojen ajamiseen ja noihin nykyisiin omiin aikoihin pääsee ajamalla muutamia kiekkoja tarkasti. Itse ainakin olen välttänyt sitä, että tarkoituksella lähtisin ajamaan mahdollisimman moneen rataan ja autokomboon aikoja, kun olen koko ajan olettanut, että tulee nollauksia rankingiin.

edit. Siis lähinnä pyrkinyt opettelemaan radat(vaihtelevalla menestyksellä) ja niille erivetoisten autojen ajotavat ja linjat. Noita voi sitten valitun auton mukaan soveltaa nopeasti ja parilla kiekalla saa sen oman sen hetkisen parhaan suorituksen ulos. Lähinnä 4-vetosta, takavetosta käyttänyt noissa mitä olen opetellut. etuvetoiset on niin hitaita ettei niillä ole kauheasti intoa pelata, paitsi se suzukan lyhempi versio on kiva hitaammillakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Liityn siihen sankkalukuiseen kerhoon jonka kokoontumisissa nuo penaltyt kirotaan alimpaan helvettiin. Voi V*TTU mitä perseilyä! Kaunis idea joka ei vaan käytännössä toimi. Kertoo jotain pelintekijöidenkin arvostuksesta konekuskien tekoäly(ttömyytt)ä kohtaan ettei niiden ole edes mahdollista saada mitään rangaistuksia. Pelaajalle niitä kyllä jaetaan, välillä napsahtaa kun joku tulee perään päin, välillä siitä kun autot hädintuskin koskettavat toisiaan kyljestä ihan normaalissa kilpa-ajotilanteessa. Lisätään siihen vielä se hienous, jossa pelaaja pistetään matkaan aina sankan joukon hänniltä niin voi morjens. Pitkästä aikaa vituttaa oikein huolella joku mokoma videopeli.

Onlinea en ole viitsinyt juuri edes kokeilla, ohimosuoni ei varmasti sitä kestäisi.
 
Vastaus: GT5 Prologue

mulla ei oo kyllä mitenkää menny hermot noihin penaltyihin.. ainaki onlinessa ne tuntus jotakuinkin toimivan niinku pitää... no välillä tulee aika ihme syystä mut noin niinku yleensä ihan reiluu... noita s-luokan kisoja en oo kyllä vielä hirveesti ajellu, et en tiiä onko se niissä päin persettä
 
Ylös Bottom