Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Ensimaistiaisia EGM:n ja 1up.comin joulukuun Halo 3-spesiaalista:

#What's are these new Brutish weapons? What's a Spike Rifle, or a Spike Grenade?
# The Mongoose (the once-scrapped ATV from Halo/Halo 2) is back: Who wants to ride Brokeback?
# Halo 3 will have three retail SKUs, standard, collector's edition and Legendary. Guess which one comes with a helmet and 4 discs of content?
# Adding bumpers to the 360 controller means there's some extra real estate for Bungie to play with. Now the left bumper releads your dual wielded weapon and the right bumper is the reload. What does X do, though? Mum.
# Starting weapon: Bungie thinks they have the "perfect" starting weapon in Halo 3. It's not the pistol, the battle rifle or the SMG and it's pretty familiar. How does the new Assault Rifle play?
# One of the new maps, Valhalla, is being called "the new Blood Gulch" -- but this isn't another coat of new paint on the Combat Evolved classic, this is from-the-ground-up a brand new map. How is it?
# What if you could save your own movies from Halo 3's single and multiplayer gameplay and then rewatch them? In Halo 3, you can.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3154702

Lisäksi ruotsalaisen Level-lehden kansijutun skanneja mm. täällä
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Halo 3 will have three retail SKUs, standard, collector's edition and Legendary. Guess which one comes with a helmet and 4 discs of content?

Pojat ne osaavat rahastaa... Mistä ja milloin noita Legendaryja saa?! :p
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Superjuttu. Kaipa se Xbox360 tulee ensivuonna ostettua tuon Legendaryn kanssa.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Irkissä sherlokoimme, että jannuilla tosiaan kakkosaseet menevät reidelle tai selkään säilöön, eivätkä enää ilmesty tyhjästä. Eeppisyys kasvaa jälleen kerran.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Vähän lisäwalotusta tuon Legendary-setin sisällöstä:

The CE will be called “Legendary Edition” and is a replica of Master Chief’s helmet complete with four DVD discs. The first disc will be the game disc, the second will contain documentaries and developer comments, the third disc is all about the spin-off material that has been created (Red vs. Blue, Spark of Life etc) and the last disc will contain all of the cut scenes from Halo 1 to 3 in HD.

Eiköhän tuo ole ihan eheroton hankinta. Vielähän tässä on aikaa väsätä jotain megaeeppistä, joka tuonne levylle asti tiensä löytää. Tai sit ei. Kypärä lienee mukava pistää joka tapauksessa, Halo: Combat Evolvedin, Halo 2:n, Halo 2 Limited Collector's Editionin, Halo 2 Map Packin, kirjojen, Halo Graphic Novelin, soundtrackien, paitojen ja avaimenperän viereen Halo-alttarilleni <3
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Voi luoja Paavi tuota sinun hilpetti kokoelmaa. Liityykös tämä halo wars jotenkin tähän halo 3:een, vai onko se sitten jotain aivan muuta?
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Zos kia cultus sanoi:
Voi luoja Paavi tuota sinun hilpetti kokoelmaa. Liityykös tämä halo wars jotenkin tähän halo 3:een, vai onko se sitten jotain aivan muuta?

Halo Wars liittyy totta kai siinä mielessä Halo 3:een, että Halo Wars on osa samaa universumia. HW:n tapahtumat sijoittuvat kuitenkin aikajanalla (oletettavasti) vuosikymmeniä taakse aikaan, jolloin ihmisten UNSC-joukot ja Covenant-liittouma kohtaavat ensimmäisiä kertoja taisteluissa.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Kunpa nyt kaiken ylimääräisen kikkailun ohella tekisivät myös sellaisen pelin, joka kruunaisi Master Chiefin trilogian. Xbox 360:lla ei enää riitä, että peli on sujuva ja pelattava, sillä konsoleista on tullut lähes PC:n kaltaisia FPS-purkkeja. Bungien olisi todella nostettava sarja uudelle tasolle niin yksin- kuin moninpelissäkin. Pelin pitäisi yllättää esittämällä jotain, josta ei voisi sanoa, että vastaavaa oli jo N64:n Perfect Darkissa tai Goldeneyessa, Xboxin Haloissa tai lukuisissa PC-räiskinnöissä. Se on kova vaatimus -- todennäköisesti liiankin. Tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei Halo 3 voi muuta kuin pettää paisuneet odotukset. Esitetyn materiaalin ja tiedonjyvästen valossa en ole kiinnostunut niinkään pelaamaan sitä, vaan haluaisin vain nähdä tarinan päätöksen. Mitä Gravemind teki rakkaalle Cortanalle?!1
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Hakkiz sanoi:
Kunpa nyt kaiken ylimääräisen kikkailun ohella tekisivät myös sellaisen pelin, joka kruunaisi Master Chiefin trilogian. Xbox 360:lla ei enää riitä, että peli on sujuva ja pelattava, sillä konsoleista on tullut lähes PC:n kaltaisia FPS-purkkeja. Bungien olisi todella nostettava sarja uudelle tasolle niin yksin- kuin moninpelissäkin. Pelin pitäisi yllättää esittämällä jotain, josta ei voisi sanoa, että vastaavaa oli jo N64:n Perfect Darkissa tai Goldeneyessa, Xboxin Haloissa tai lukuisissa PC-räiskinnöissä. Se on kova vaatimus -- todennäköisesti liiankin. Tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei Halo 3 voi muuta kuin pettää paisuneet odotukset. Esitetyn materiaalin ja tiedonjyvästen valossa en ole kiinnostunut niinkään pelaamaan sitä, vaan haluaisin vain nähdä tarinan päätöksen. Mitä Gravemind teki rakkaalle Cortanalle?!1

Minän aseta kolmannelle osalle kovin suuria vaatimuksia. Tiedän, että se lopettaa yhden aikakauden. Haluan nähdä, miten se loppuu. Haluan päästä kokemaan tarinan huipennuksen. Halo 3:n ostamatta jättäminen ei tule kysymykseenkään, kävi miten kävi. Olen puhdas fani, joka uskoo ja luottaa vahvasti Bungieen, että sieltä tulee miellyttävän eeppinen kokemus. Moninpeliltä odotan toimintaa samoilla linjoilla kakkosen ja ykkösen kanssa. Kunhan nettikoodia ja ominaisuuksia hiotaan, on luvassa jälleen hinkattavaa pariksi vuodeksi.

Ehkäpä Hakkiz olet väärän pelisarjan fani, jos odotat moisia mullistuksia ja vongut mahdottomuuksien perään?
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Paavi sanoi:
Ehkäpä Hakkiz olet väärän pelisarjan fani, jos odotat moisia mullistuksia ja vongut mahdottomuuksien perään?

Bungie ei voi syyttää siitä kuin itseään ja työtään alkuperäisen Halon saralla, että odotan kolmoselta paljon. He nostivat konsoliräiskinnän rimaa pakkaamalla samaan pakettiin kaiken tarvittavan ja sovittamalla kokonaisuuden konsolialustalle ennennäkemättömän hyvin. Halo yksinään käännytti rautapäivityksiin kyllästyneen PC-pelaajan ostamaan (tuolloin vielä kalliin) Xboxin. Uuden konsolin pitäisi antaa avaimet tempun uusimiseen. Halo 3:n ei tarvitse pyrkiä mahdottomuuksiin, mutta sen ei sovi sortua myöskään ilmeisimpiin suunnitteluratkaisuihin. Tavanomaisuus pistäisi kysymään, miksi päätösosaksi väitetty Halo 2 jätettiin kesken ja ratkaisu siirrettiin kolmanteen osaan, toiselle konsolille. Ainoa järkevä vastaus olisi tällöin hyvän lehmän lypsäminen loppuun eli suoraan sanottuna rahastus. Se ei todellakaan antaisi trilogialle arvoistansa jälkimakua.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Hakkiz sanoi:
Bungie ei voi syyttää siitä kuin itseään ja työtään alkuperäisen Halon saralla, että odotan kolmoselta paljon. He nostivat konsoliräiskinnän rimaa pakkaamalla samaan pakettiin kaiken tarvittavan ja sovittamalla kokonaisuuden konsolialustalle ennennäkemättömän hyvin. Halo yksinään käännytti rautapäivityksiin kyllästyneen PC-pelaajan ostamaan (tuolloin vielä kalliin) Xboxin. Uuden konsolin pitäisi antaa avaimet tempun uusimiseen. Halo 3:n ei tarvitse pyrkiä mahdottomuuksiin, mutta sen ei sovi sortua myöskään ilmeisimpiin suunnitteluratkaisuihin. Tavanomaisuus pistäisi kysymään, miksi päätösosaksi väitetty Halo 2 jätettiin kesken ja ratkaisu siirrettiin kolmanteen osaan, toiselle konsolille. Ainoa järkevä vastaus olisi tällöin hyvän lehmän lypsäminen loppuun eli suoraan sanottuna rahastus. Se ei todellakaan antaisi trilogialle arvoistansa jälkimakua.

Halo 2 ei mullistanut sarjaa pahemmin mihinkään suuntaan, joten en usko, että Halo 3 tekee sitä. Sen sijaan uskon Bungien puheisiin siitä, että Halo 3 tarjoaa samaa laatutoimintaa isompana, parempana, hauskempana, toimivampana, näyttävämpänä ja eeppisempänä. Et ole vielä tässä triidissä käsittääkseni väläytellyt ideoitasi moninpelin mittakaavan nostamisesta sinne vähintään 32 vs 32 -taisteluihin. Kuitenkin uskallan todeta, että ilman Halon luonteen radikaalia raiskausta ei tuommosta muutosta voitaisi toteuttaa. Halo 2 on melkeinpä parhaimmillaan suht tiiviissä kentissä pienehköillä tiimeillä. Osittain nettikoodin takia, mutta myös osittain sen takia, että neljän hengen joukkueessa tiimipeli on tiiviimpää. Minua suorastaan itketttää ajatus siitä, että joutuisin 30 tuntemattoman jannun kanssa samalle puolelle juoksemaan sikin sokin kentällä.

En kuitenkaan kiellä sitä, etteivätkö yksinpelissä isomman mittakaavan taistelut tekisi gutaa. Co-oppina Livessä rakennuksen puolustaminen 200 floodilta olisi varmasti muhkean makeaa. En vain jaksa uskoa, että sitä jaksaisi jauhaa pidemmän päälle niin paljon kuin aitoa moninpeliä. Vaihtelu ei tietenkään ole pahasta.

Halo 2 olisi voinut kyllä viedä sarjan päätökeensä, mutta se tuskin olisi ollut kovin järkevä ratkaisu miltään kantilta, vaan olisi jouduttu tyytymään kompromisseihin. Bungien olisi joko pitänyt työstää peliä paljon pidempään tai juoni olisi jäänyt paljon köyhemmäksi. Totta kai silmissä vilkkuvat myös suuret setelit, mutta en minä tästä ratkaisusta valita. Uskon ja luotan edelleen, että tarina saa arvoisensa päätöksen näin. Olenhan fani, herran jestas sentään.

Mikä muuten sai sinut niin vakuuttumaan Halosta ja hylkäämään PC:n, kun kuitenkin tykkäät katsella iltaisin kaihoisasti ikkunasta ja muistella Battlefieldin hurmeenhöystöisiä rinteitä? ;)
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Paavi sanoi:
Mikä muuten sai sinut niin vakuuttumaan Halosta ja hylkäämään PC:n, kun kuitenkin tykkäät katsella iltaisin kaihoisasti ikkunasta ja muistella Battlefieldin hurmeenhöystöisiä rinteitä? ;)

En varsinaisesti hylännyt PC:tä. Se hylkäsi minut hajoamalla lopulta käsiin. Xbox ja PC elivät hetken onnellisesti rinnakkain. Mikä Halossa sitten kiinnosti niin kovin oli yksinpeli ja yhteistyömoninpeli. Ja ne kiinnostavat sarjassa edelleen eniten. Yhtä syvää universumia on vaikea löytää FPS-peleistä. Pidän myös siitä, miten Bungie asettaa peleihinsä piiloviittauksia heijasteiksi todellisesta maailmasta.

Moninpelin osalta konsoleilla ei ole alkuperäisen Battlefieldin tai Tribes 2:n voittanutta. Niistä voitaisiin kuitenkin lainata paljon Halo 3:een. Olisi mielenkiintoista nähdä moninpeliareenoilla perinteisten eliittisotien lisäksi myös "rivisotilaisiin" keskittynyt pelimuoto, jossa panostettaisiin nykyisen absoluuttisen hahmotasapainon sijaan hahmojen roolitukseen ja sotilasuran kehitykseen. Näin peli soveltuisi laajemmalle skaalalle erilaisia pelitapoja. En ole koskaan ollut mikään tappokone Halo 2:n moninpelissä, mutta lääkintämiehenä, kuljettajana, insinöörinä tai muussa vastaavassa sivuroolissa voisin auttaa joukkuetta enemmän. :rolleyes:
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Minulla on odutekset Halo 3:sta kohtaan jonkin verran alemmalla tasolla kuin mitä aikoinaan kakkosta odotellessa. Ykkönen oli mielestäni niin taivaallinen mestariteos kuin vaan voi olla ja sen pohjalta odotukset Halo 2:sta ja Bungieta kohtaan nousivat megalomaanisiksi. Mielestäni Halo 2 ei täyttänyt näitä odotuksia, se oli hyvä peli, jopa erittäin hyvä, mutta Halo 1:n tasolle ei päästy. Samalla myös arvostukseni Bungieta kohtaan laski jonkin verran. Halo 1 oli jotain niin uutta ja ihmeellistä jossa kaikki palaset oli kohdallaan. Kakkonen jätti kylmäksi muutamalla eri osa-alueella ja tarinat mitä pelin kehityksestä on kantautunut saavat kakkosen kuulostamaan sähläykseltä. Näistä syistä en ole päästänyt omia odotuksiani kolmosta kohtaan nousemaan "liian" korkealle. Kyllä minä vakaasti uskon, että sieltä ainakin se 90p:n peli tulee, mutta on iso ero näenkö pelin 97 pisteen arvoisena niinkuin Halo ykkösen vain 92 pisteen arvoisena niinkuin kakkosen.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Jatko-osien on todella vaikeaa lunastaa odotukset. Moni on kiitollinen kun saavat lisää samaa ja sitä he myös haluavat. Vain sitä. Halo 1:llä oli periaatteessa helppoa kun vakavasti otettavia kilpailijoita konsolimarkkinoilla ei ollut oikeastaan yhtään. Perfect Dark ja GoldenEye ehkä näyttivät miten homma hoituu konsoleilla, mutta ilman nostalgia-arvoa ne eivät enää nykyään ole hyviä FPS-pelejä. Halon piti vain tehdä konsoleilla sitä mitä PC:llä oli tehty jo iät ja ajat. Pelattavuuden säätäminen loppuun asti ja hieno grafiikka riittivät konsoleilla jo pitkälle. Vaikka loppu pään kentät alkoivat olla melkoista huttua niin homma toimi erinomaisesti loppuun asti. Mitä jäi siis kakkososalle?

Mielestäni Live moninpeli teki kakkosesta erittäin hyvän pelin, mutta ei sillä ollut koskaan mitään mahdollisuuksia yltää samaan mihin ykkönen ylsi. Nyt sai kaksi asetta käteen samaan aikaan, parempaa grafiikkaa, fysiikkaa ja Live moninpelit. Halo 2 on silti itselleni yksi parhaita edellisen sukupolven pelejä.

Mutta kysymyshän onkin se, mitä Halo 3:lle jää kun kakkonenkin sai vain rippeitä? Löytyykö asioita joita Halo 2:ssa ei voinut toteuttaa tehojen puutteen vuoksi? Yksinpeli tilassa nähdään varmaan huomattavasti enemmän vihuja jotka ovat huomattavasti fiksumpia, mutta mitä muuta? Toki Bungie voi tehdä jatko-osan jossa on lisää aseita, lisää kenttiä, parempi grafiikka, lisää moninpeli muotoja ja lisää kaikkea, mutta näinhän periaatteessa tehtiin jo kakkososassa, mikä taas oli ymmärrettävää kun se ilmestyi samalla alustalla kuin ensimmäinenkin osa. Nyt on huomattavasti enemmän tehoja alla, mutta myös huomattavasti vähemmän todistettavaa. HDR-valaistus ei riitä vielä mihinkään. En usko, että ympäristöjen hajottaminenkaan ja sen hyväksi käyttäminen on ajankohtaista tällä sukupolvella. No, näillä pohdiskeluilla on hyvä hillitä liikaa hypettymistä.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Voisivat tehdä niin, että se peli tuntuisi oikeasti sodalta, eikä niinkään perä jälkeen tapahtuvilta taisteluilta. Halo 2:sen mainoskampanja tuotti, ainakin itselleni, mielikuvan, että maassa on oikeasti sota, mutta itse pelissä oli vain muutama hassu taistelu. :rolleyes:
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

gefilus A sanoi:
Voisivat tehdä niin, että se peli tuntuisi oikeasti sodalta, eikä niinkään perä jälkeen tapahtuvilta taisteluilta. Halo 2:sen mainoskampanja tuotti, ainakin itselleni, mielikuvan, että maassa on oikeasti sota, mutta itse pelissä oli vain muutama hassu taistelu. :rolleyes:
Kyllähän ainakin suurempiin vihumääriin on nyt mahdollisuus. Tätähän piti olla kakkososassa, mutta ruudunpäivitys notkui liian pahasti, jos oikein muistan. Suuria vihollisarmeijoita on toki nähty kaikissa next-gen peleissä jo, eikä tuo muutenkaan nykypäivänä enää riitä olemaan mikään The Ominaisuus. Mukavaa se silti olisi.
 
Ylös Bottom